Já osobně jsem, do dnešního dne, používal baterky Varta. U skútru (Yamaha Majesty 250) se kterým jezdím téměř denně mi baterka začal po 14 denním odstavením padat, přitom stáří baterky bylo cca. rok. Drží napětí tak na 90% při automatickém udržování a po delší době mi nabíjčka hodí chybu, že baterka nemůže být nabita na 100%.
Na Hornetu, kde mám zatím také Vartu (baterka je už teda kaput) mi vydržela zhruba 2 roky. Přitom udržování přes dobu, při které delší dobu nejezdím a přes zimní měsíce jej pravidelně nabíjím a udržuji.
Obě baterky jsou AGM systém.
Otec má VIRAGO 1100 a měl problémy se startama (baterka Varta), kolikrát pouze cvaklo jenom relátko a pastorek nezasunul. Musel s tím přes rychlost houpnout a pak to šlo. Zde právě bylo to zjištění, že baterka dává málo startovacího proudu. Po výměně baterky za jinou značku bylo po problému.
Jeden servisák, který spravuje motorky, jsem s tím o tomto problému mluvil a on mi řekl, že u Varty je tohle normální a dokázal mi i proč. Baterky vážil a a každá baterka měla výrazný rozdíl ve svojí váze. Varta používá materiál z druhovýroby a šidí i množství olova. Proto také je její kvalita tak mizerná (už není, to co bývala). Doporučil mi baterky japonské, třeba - Yuasa, že dává jenom ty a že nemá problémy. Druhou stránkou je také cena.
Máte někdo podobnou zkušenost jako já?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
bulldogbiker píše: No jako s baterkama tak je to i s motorkama!!
Nejlepší jsou JAPONSKÉ !!
hlavně žádnou itálii
Naposledy editováno 16.03.2014 20:01:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
seikos píše: v Itálii se žádný baterie nevyrábí, ty trubko obecná
Alespon v necem maji ty cmoudi soudnost
Myslel jsem , že za to můžu já, nebo že mě něco vodebírá proud, ale koukám, že asi nee.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
Ozzy_ píše: Alespon v necem maji ty cmoudi soudnost
1 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
kuzmič píše: Kámoš jezdil s kamionem, vozili baterky různých velikostí a bez jakéhokoli označení, někde ve skladech se na baterky lepily etikety různých výrobců, kteří si je pak nakupovali...
Takhle se nakupuje mezi výrobci třeba brzdových desek, kotoučů atd...
Motorky přes zimu do nevytápěné garáže v RD (při extrému je tam pár dnů i pod nulou), origo baterku v moto a nabíječku nevidí jak je rok dlouhý... Každé jaro start naprosto bez problémů.
V Passatu mám už deset let Vartu a ta nabíječku taky nikdy nezažila a to s ním už tři roky jezdí jenom drahá polovička jednou za týden do kaufu...
Naposledy editováno 17.03.2014 12:58:33
kuzmič píše: Kámoš jezdil s kamionem, vozili baterky různých velikostí a bez jakéhokoli označení, někde ve skladech se na baterky lepily etikety různých výrobců, kteří si je pak nakupovali...
Takhle se nakupuje mezi výrobci třeba brzdových desek, kotoučů atd...
Ještě k tomuto:
Na výšce jsem dělal ve skladu jedné velmi známé značky na F a končí N. Dodávají výrobky na všechny benzinky, tesco,kaufland atd.
Baterky jsme přelepovali normálně. Došli z číny v malém kontejneru. Ale lepily se na to štítky takových těch banner, bleskstart a jiných noname.
Ohledně jiných výrobků,standardně se přebalovalo, přelepovalo na jiné značky atd. Ale to se bavíme o stěračích, žárovkách a jiných drobných nesmyslech.
Varta má svůj design.
Ale sám jsem řešil nedávno baterku, a doporučili mě yuasu.Tu dává i výrobce originál. Vydržela 7let.
Jinak nejvíc mě dostala baterka co je o něco víše. MF Super. Měl jsem to ve valkyrii. A 6let stará baterka vydržela točit motorku klidně 15minut, než chytla (lankosytiče bylo špatně seřízené na 6karbců)
Varta mě odešla po roce v autě, ale řešeno v záruční době. Odešel tam komplet článek.
Od té doby mám v autě obyč silverline, což je cosi přelepeného,ale funguje to.
J.M.K. píše: Zrovna to mně připomnělo totok:
Ale k tématu... v F128 byla baterka Bosch "Senza manutenzione", 44Ah, snad 25 let a jistě by sloužila déle, kdyby jednou nepřimrzla (kvůli slabému nabití) a desky se nezkroutily. Dodnes ji mám schovanou. Pak se tam dala Akuma 55Ah - a ta po necelých dvou letech šla do kopru (jednomu z článků stoupl odpor). Takže tato značka mi do vozidla nesmí a Vartě také nevěřím.
Po kolapsu té akumy jsem dal do auta baterku zn. TAB (made in Yugoslavia) a ta v něm slouží přes 10 let a to přežila vybití úplně do mrtva (v důsledku opomenutí světel). A přesto, že se vyjede jen několikrát do roka a jinak vůz stojí, tak baterku nemusím vůbec dobíjet a na jaře nastartuje jako víno.
V motorkách mám dobrou zkušenost se zn. Yuasa.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
http://www.stein-di...images/300202001.jpg
http://www.otos.cz/s...sis-nahr-akumulator/
A prakticky nesmrtelné baterie. varta dopadla v jednom testu jako kapacitně nejslabší.
1 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
1 reakcí na tento příspěvek baterka zkušenosti A problémy
Ozzy_ píše: V TOmhle pripade me napadaji jen 3 vysvetleni.
1/ Mas neskutecnou smulu
2/ Delas neco KURVA SPATNE
3/ Tvoje motorka ma problem s dobijenim/regulatorem a ty to porad resis novejma baterkama
No kdybych mi dělala problém jenom jedna motorka, tak to chápu, ale já jsem na tohle pořádnej. A koukám, že pár lidí má stejný problém.
Hlavně bych nesrovnával baterku auta s motorkou. S autem jezdíte daleko častějc a hlavně i v zimě.