1 reakcí na tento příspěvek leštění motoru
1 reakcí na tento příspěvek leštění motoru
Jinak se dělají i leštící kotoučky do vrtačky ale nechás na tom ruce
pak ještě je chemické leštení a čištení ale nedoplatíš se
Naposledy editováno 12.03.2014 11:10:16
kokoška. píše: Filcovej kotouček na stojanové brusce + leštící pasta
Jinak se dělají i leštící kotoučky do vrtačky ale nechás na tom ruce
pak ještě je chemické leštení a čištení ale nedoplatíš se
Chemické leštění zhruba 250 Kč./Kg Kolik asi tak váží blok ze Simsona. To se mě nezdá drahé.
1 reakcí na tento příspěvek leštění motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) leštění motoru
1 reakcí na tento příspěvek leštění motoru
1 reakcí na tento příspěvek leštění motoru
1 reakcí na tento příspěvek leštění motoru
1 reakcí na tento příspěvek leštění motoru
1. Home-made lešticí tuzing
Velký lešticí kotouč, ve spojení s lešticími pastami (hlavně zelená). Před leštěním je nutné srovnání nerovností smirkovým papírem postupně od hrubého, až po velmi jemný. Je to velice časově náročné, ale lze dosáhnout lesku, alá psí kulky. Na starší motocykly/veterány naprosto nevhodné. Lze použít na různé choppery a motorky "čím víc chromu a lesku, tím lépe". Povrch se konzervuje silikonovým olejem, méně tepelně exponovaná místa případně voskem.
Na tomto místě si vypůjčím fotky od Romixe
2. Chemické a elektro-chemické leštění (neplést s firmou "chemické leštění").
V podstatě jsou to technologické postupy a roztoky, které primárně likvidují mikronerovnosti, takže delším ponecháním v roztoku dojde v makroskopickém měřítku k deformacím (srovnání povrchu). Elektrolyticky leštěný povrch pak může vykazovat strukturu (drsnost) povrchu Ra stejnou, ne-li menší, než materiál leštěný mechanicky do zrcadlového lesku. Ale s tím, že mechanicky leštěný povrch je při zvětšení zvrásněn a poškrábán (stopy leštících nástrojů), což v případě el. leštění není. Tohle je docela obsáhlé téma a roli tam hraje i skin efekt el. proudu...
Případní zájemci si mohou vygooglit elektrolytické leštění (případně electropoolishing).
3. Kuličkování (neplést s pískováním)
Jedná se v drtivé většině o původní tovární povrchovou úpravu, proto je vhodná na starší stroje, ale i na ty novější. Povrch je krásně vyčištěn se sametově lesklým povrchem. Je nutné pro kuličkování součásti připravit (vyvaření a zaslepení závitů a funkčních ploch).
Díl se "pere" v hromadě ocelových kuliček. Tím se vyhladí ostré hrany po lití, povrch se vyleští a zarovná a tím obitím se povrch lidově zatluče a na povrchu zhutní. Nedochází k degradaci a zvětrávání povrchu a ten je pak i odolnější na vznik trhlin a jiných poškození.
4. Tryskání suchým ledem.
Poměrně finančně náročná operace. Jedná se o neinvazivní metodu, která odstraní veškerou špínu, nánosy barev a povrch kovu vyčistí do takové míry, že je to na stejné úrovni, jako kuličkování, tryskání suchým leden neporuší povrch materiálu, protože nedojde fyzicky ke styku tryskané součásti s tryskacím abrazivem. Suchý led ještě před stykem s kovem sublimuje na plyn, takže se tryská teplotním šokem a rázovou vlnou.
5. Kombinace mechanicko-chemického leštění (princip firmy "chemické leštění)
Po prvotních opravách (vyvaření, začištění škrábanců) Se povrch přetryská balotinou, případně keramikou (lehce s nízkým tlakem). To sjednotí povrch a barvu. Pak nastupují klasické leštící kotouče, které povrch srovnají. Může ještě následovat el-chem leštička.
Tryskání jakéhokoliv hliníkového povrchu, který nebude následně lakovaný, silně nedoporučuji. Tryskaný povrch se rychle špiní a není možné jej rozumně vyčistit. Jedinou možností, jak tomu částečně předejít, je konzervace speciálními konzervačními roztoky, nicméně to není samospásné řešení. Navíc je takový díl již nenávratně poškozený a nikdy se do původního stavu nenavrátí. Stejně tak bych si rozmyslel mít motor vylaštěný, jako psí kulky u staršího motocyklu (právě zde zmiňovaný Simson). K té motorce se to nehodí. Když už, tak bych to nechal okuličkovat. Bude to vypadat 1000x lépe.
Když už leštit, tak jen lehce, aby to mělo sametový nádech. Nikdy né do kulervoucího lesku.
Sorry za román, ale tohle nejde napsat ve zkratce a rozhodně jsem tu nenapsal vše..
Naposledy editováno 15.03.2014 07:37:05
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak naladit směs Simson S 51 Elektronik | martin12424 | 1 | 19.2.2024 v 15:07 borishonda |
Problém s elektroinstalací Simson S 51 Elektronik | VědecOldSchollů | 1 | 31.8.2023 v 08:41 vit51 |
Simson neteče benzín Simson S 51 Enduro, Simson S 51 Elektronik | dom_burda | 5 | 30.7.2023 v 16:48 dom_burda |
Simson S51 jede na půl plynu Simson S 51 Elektronik | Chvojik | 11 | 4.7.2023 v 06:22 Chvojik |
Simson s51 dusí se Simson S 51 Elektronik | gege252 | 5 | 22.6.2023 v 20:56 Kalasnikov |