paolo_novy Přidat reklamu

Téma: natural 95 versus natural 100
9.3.2014 v 19:02
zdravim

v manualu u motorky mam napsano ze jezdi na natural 95.Logika veci me rika ze cim vic oktanu tim lepsi komprese a min eko sracek...takze by mel motor jet lepe...na druhou stranu me napada zda diky vetsim tlakum ve valci se nesnizi trvanlivost motoru zvlast kdyz se jedna o chinu...dik za postrehy
Anketa: vic oktanu znamena ze je vse lepsi?
je to jedno
39%
12
ano
13%
4
ne
35%
11
micham to a mam klid
0%
0
lepsi koruna v kapse nez oktan na strese
13%
4

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 19:12 | Nahoru | #1
A jak jsi přišel na to že s N100 budeš mít větší tlaky ve válci?

TADY si pročti test 100-o benzínu ŽelVí Power a posuď jestli to má pro tebe smysl

natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 19:21 | Nahoru | #2
Oktanove cislo udává pouze odolnost benzinu proti samovzniceni, s kompresi ve válci ti nic neudělá, jak taky?
Smysl ma pro motory s kompresi větší než 14:1 cca..
Jediná výhoda, ze v te stovce od benziny by neměly byt biosrajdy..

natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 19:21 | Nahoru | #3
2x

Naposledy editováno 09.03.2014 19:23:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 19:21 | Nahoru | #4
seikos>

dik za odkaz,..mno tezko posoudit,tezko rozeznat co je reklama a co je pravda..proto jsem hodil dotaz zde...ale prijde me jak tam pisou ze ma efektivni spalovani..tak ze se potvrzuje ze ve vic oktanovem nebude vic eco sracek,takze by to pro motor melo bejt lepsi...ale fakt nevim...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 19:29 | Nahoru | #5

bramboroking píše: seikos>

dik za odkaz,..mno tezko posoudit,tezko rozeznat co je reklama a co je pravda..proto jsem hodil dotaz zde...ale prijde me jak tam pisou ze ma efektivni spalovani..tak ze se potvrzuje ze ve vic oktanovem nebude vic eco sracek,takze by to pro motor melo bejt lepsi...ale fakt nevim...


Jsou i N95 benzíny ve kterých nejsou biosračky. N98 jsou bez bio všechny.

(reakce na) natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 19:39 | Nahoru | #6

seikos píše: Jsou i N95 benzíny ve kterých nejsou biosračky. N98 jsou bez bio všechny.


Fakt jo?

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 20:07 | Nahoru | #7
Bože bramboro...trochu si o tom něco přečti, než sem dáš téma, kterým ze sebe uděláš blbce...mi neříkej, žes nechodil do školy. Oktanový číslo a tlaky ve válci...to je motání jablek a hrušek.

natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 20:28 | Nahoru | #8
jojo... a ty cisterny, který to na pumpách stáčej určitě před každym výjezdem vymejvaj komory, takže v polovině benzínu je nafta a místo 98mičky tam tankujete 95 ani o tom nevíte... motorky maj předepsaný 95tky, což ve stojanu 95 je vždycky.. ta mašina má jemnější chod, když tam naserete Vpow racing, tak musíte poznat že to ve valcích řeže jako prase... samozřejmě že si to občas můžete přikořenit, ale nejde na to jezdit furt, je to zkrátka předimenzovaný.

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 21:10 | Nahoru | #9
Já si pro sichr vozim stooktan z Německa, nemíním si odkraglovat vstřiky biosračkama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 21:29 | Nahoru | #10

Everts72 píše: Já si pro sichr vozim stooktan z Německa, nemíním si odkraglovat vstřiky biosračkama


Dobře děláš, my všichni ostatní si je pravidelně odkráglováváme...

natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 21:38 | Nahoru | #11
krásný téma Ja bych spíš řešil kde pumpovat a tydle marketingové keci bych vynechal ... beztak obsach ničim nenahradíš a motor tim nezničíš pokud používáš kvalitni olej a měníš ho kdy se máš tak tě benzín z kvalitní pumpy neohrozí i kdyby byl 130 oktanovej .Jezdit se nato dá ale je to zbytečný mrhání penězi a na 98 to stejnak jezdí všechno nejlíp

(reakce na) natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 21:50 | Nahoru | #12
kawa...pavel>

jabka a hrusky se bezne michaj uz od prvni tridy v rovnicich..pro ty co maji jednodusi chapani je smichani jablek hrusek nepredstavitelne ba primo k jejich jednoduchemu chapani nemozne...v kazdem tematu se najde jeden nebo vice trollu co zakladateli vlakna napise ze nez napise vlakno tak si otom ma neco precist nebo ze je hloupej popripade ze je mladej apod.Staci se v ankete podivat na odpovedi a je hned jasne ze v teto problematice nema jasno vetsina lidi...no a co se tyka tvejch urazek me osoby,tak i kdyz na trolly vetsinou nereaguji,tak tentokrat musim....skoc do zdi !!!

natural 95 versus natural 100

9.3.2014 v 22:15 | Nahoru | #13
Míchat jabka a hrušky fakt nedoporučuju, to se pak nedá pít

(reakce na) natural 95 versus natural 100

10.3.2014 v 00:21 | Nahoru | #14

seikos píše: Jsou i N95 benzíny ve kterých nejsou biosračky. N98 jsou bez bio všechny.


nenech se balamutit! biosračky jsou všude v 95 a základní naftě, v premiových palivech někdy je někdy není, záleží, kdy to cisterna nabere, bohužel to nedokážeš dopředu trefit. Asi jedinej kdo prokazatelně nemá biosračku nikdy je Verva100 a Maxxmotion100 (oba shodně vyráběný v OMV v rakousku). Jestli ti někdo krmí, že nemá, ať ti ukáže dodák z rafinerky, tam to máš černý na bílým.
Sláva Babišoj!

natural 95 versus natural 100

10.3.2014 v 00:25 | Nahoru | #15
Jak už tu bylo napsáno. Oktanové číslo udává odolnost proti samozápalu (projevuje se klepáním). U většiny spalovacích motorů se dozvíš minimální doporučené oktanové číslo. Maximální hranici ti výrobce neudává. I na víčku nádrže plechovky budeš mít napsáno MIN.95.

natural 95 versus natural 100

10.3.2014 v 07:24 | Nahoru | #16
JAkej samozápal? ja sem si vždycky myslel, že čím víc oktanů tím víc su letadlo... když sem do favorita kdysi nalil 98, tak mi to udělal z nuly na sto 1" základ byl :D 17" a po 98 to bylo 16" nebo to bylo jen placebo a ja raději pozděj podvědomě zmáčkl stopky :D

natural 95 versus natural 100

10.3.2014 v 07:48 | Nahoru | #17
Jediný rozdíl mezi 95 a100 je cena. V Rusku tankuju 92 - do Ducati, je o 6 RUR levnější a furt lepší, než N100 u nás

(reakce na) natural 95 versus natural 100

10.3.2014 v 08:37 | Nahoru | #18

kawa...pavel píše: Dobře děláš, my všichni ostatní si je pravidelně odkráglováváme...



Mám novou MX motorku a tam je to trošku o něčem jiném. Servisman mi vysloveně řekl že mám jezdit na stooktan, prej je ten duální vstřik na biosračky háklivý

1 reakcí na tento příspěvek natural 95 versus natural 100

10.3.2014 v 11:27 | Nahoru | #19
Lij tam co je v manuálu/na co je motor z výroby stavěn a nic jinýho nevymýšlej.A pokud chceš motoru dopřát tak přidávej nějaký aditiva,třeba VIF.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) natural 95 versus natural 100

10.3.2014 v 15:54 | Nahoru | #20

PajaZR píše: Lij tam co je v manuálu/na co je motor z výroby stavěn a nic jinýho nevymýšlej.A pokud chceš motoru dopřát tak přidávej nějaký aditiva,třeba VIF.



No ale pointa je v tom, že dle manuálu většiny motorek se má prostě používat "palivo s oktanovým číslem minimálně 95"...což je 95, 98, 100, ... . Tím pádem Bramboroking nevymýšlí nic co by nebylo v manuálu, ale přemýšlí v rámci manuálu . A další věc je ta, že mu podle úvodu jde o biosložky, které ti žádné aditivum (pokud vím) nevycucne . Takže tvoje doporučení je z mého pohledu trochu mimo mísu .

natural 95 versus natural 100

10.3.2014 v 16:16 | Nahoru | #21
Osobně jsem vždycky čerpal Vervu 100 (v souladu s manuálem, kde je min.95, ale max. omezeno není)...na výkonu jsem sice nepoznal ani prd a ani jsem to nezkoumal, ale subjektivně vzato motor lépe startoval i po delší odmlce, za studena apod. . Jinak řečeno mi nešlo o výkon (kterému 100ka podle mě nepomůže), ale o biosračky, kterých by mělo být ve 100ce o dost méně.

Z vlastní zkušenosti (což ale nevydávám za průkazné ) mi motor po delším stání nebo studeném startu se 100kou v nádrži znatelně rychleji chytal a nikdy se za studena při volnoběhu "nezakuckal" (lepší slovo mě fakt nenapadlo ). Což se mi s 95kou stávalo a věřím tomu, že ta nepravidelnost po nějakém delším stání souvisela s tím, jak si motor nasál nějakou sraženinu z biosložky. Na tom jsem se shodnul i s mechanikem, který mi tvrdil, že i na vstřicích se biosložka dost znatelně projevuje takovým "zavoskováním" a že je to docela . Osobně jsem vstřiky po pravidelné dávce biosrajdy neviděl, ale v tomhle věřím více jemu než někomu na fóru (nic ve zlém ).

Takže ať si každý lije do nádrže co je libo, já si klidně tu dvacku za nádrž přihodím . I kdyby to bylo jenom pro pocit a placebo efekt, tak i za ten blbej pocit ta dvacka stojí . A beru to jako jeden ze svých malých vzdorů vůči EU a jejímu "ekoteroristickému byznysu" .

Naposledy editováno 10.03.2014 16:31:16

(reakce na) natural 95 versus natural 100

10.3.2014 v 16:34 | Nahoru | #22

Vejfuk píše: No ale pointa je v tom, že dle manuálu většiny motorek se má prostě používat "palivo s oktanovým číslem minimálně 95"...což je 95, 98, 100, ... . Tím pádem Bramboroking nevymýšlí nic co by nebylo v manuálu, ale přemýšlí v rámci manuálu . A další věc je ta, že mu podle úvodu jde o biosložky, které ti žádné aditivum (pokud vím) nevycucne . Takže tvoje doporučení je z mého pohledu trochu mimo mísu .



přečti si co píše zakladatel....mám napsáno jezdi na N95.
A nepíšu že aditiva mu vycucnou biosložky,ty míso.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní brzda Zipp PRO 50 Liulic 1 9.12.2018 v 16:26 Motofun
Motor Lifan 150ccm Zipp PRO 50 Liulic 9 7.12.2018 v 21:55 banda1250
Zipp pro 50-podezření přidření moto... Zipp PRO 50 Liulic 4 20.11.2018 v 09:15 sered
Zpětné zvýšení motocyklu-tlumič Zipp PRO 50 Liulic 3 18.11.2018 v 11:38 parezi
Výběr motorky pro začátek Romet Pony, Zipp PRO 50 aXicek 4 3.9.2018 v 13:44 Lad22

TOPlist