Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
r-a-k píše: Jako jeste na vetsi objem?
ano draku Oulehla na tom pracuje vložka z vrtáním 104mm objem 1120 uvidíme v praxi co to udělá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindřeji jelikož nekradu tak zůstávám na původních vačkách a asi i na původních palicích(ventilech) a nechci 1199 ale stačí 1120
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Pepa1098 píše: Jindrej>
Jindřeji jelikož nekradu tak zůstávám na původních vačkách a asi i na původních palicích(ventilech) a nechci 1199 ale stačí 1120
Jooo to říkáš teď abys nás oklamal a v létě pak budeš jezdit na dvanáctce co bude točit 13 tisíc
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Je to 38 in/ 31 ex?
Od kterýho roku byly větší? 06 nebo 07?
jeden motor RR mam doma rozebranej, kdyz budes chtit neco vedet, tak ti to omerim...
jedine co vim, tak si na RSV moc s vackama nehrali, maximalne hejbaji s rozvodovejma kolama aby dosahly jineho strihu ventilu. Ale tvar vacek v 99% seriovej.
Jindrej píše: Tak jsem kecal s nějakým amíkem na netu a údajně nějaký bývalý slavný americký roadracer a dneska i ladič Aaron Clark se pokoušel různě profilovat vačky na rsv rr a nakonec přišel na to, že to nejlíp funguje s původním časováním a nárůst výkonu nahoře úplně zabijí mrtvej spodek.
To jen tak aby řeč nestála... Co na to moudří?
koukám že tunit RSV je podobná snaha jako vylepšit boloňský špagety kečupem. Svody, vačky ...
Zaplaťpánbůh za tupý japonský inženýry, dali mi na suši jenom rejži
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindrej píše: Jooo to říkáš teď abys nás oklamal a v létě pak budeš jezdit na dvanáctce co bude točit 13 tisíc
To víš, bude to peklo, už to nebude mít zvuk bum, bum, prd, bum, ale buuuuuuuuuum, buuuuuuuum a Pepa bude o 2 km dál
e: ona už i ta jeho jedenáctka jede jak pitbull oproti sérii, si jedu a že budu předjíždět tak jsem za ni zatáhnul a že dám za pět ať netrápím čtyrku, no a já už tam měl šestku 1,2 na záda jen akcelerací, ze 2 na 3 se ještě přizvedla a pak jsem si uvědomil, že je to Pepy motorka tak jsem nechal vychladnout vášně a jel po okruhu jen 220-240km/h jako každý uvědomělý pražák, abych nezdržoval senochrupy(ti co maj na RZ eSko nebo eLko) co dojížděj za prací Fakt je ten objem kurevsky znát
Naposledy editováno 26.02.2014 07:32:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindrej píše: Řekl by mi někdo průměry ventilů na RR motoru 04?
Je to 38 in/ 31 ex?
Od kterýho roku byly větší? 06 nebo 07?
Já bych ti to taky oměřil, ale bratr by asi nebyl rád kdybych se mu vrhnul na jeho RR motor a jal se měřit ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: Já bych ti to taky oměřil, ale bratr by asi nebyl rád kdybych se mu vrhnul na jeho RR motor a jal se měřit ventily
jestli ma Factory, tak ta uz ma tu posledni verzi RR s vetsima ventilama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Pepa1098 píše: ano draku Oulehla na tom pracuje vložka z vrtáním 104mm objem 1120 uvidíme v praxi co to udělá
Ty krávo Takže budeš dávat novou vložku do válce, protože origo by už bylo zeslabený a nový písty. A co ty nový ojnice ty ti budou pasovat na ty nový písty?
dakarista píše: jestli ma Factory, tak ta uz ma tu posledni verzi RR s vetsima ventilama
No jo, ale on má jako já factory model 04 ale baujahr 03. Myslíš že ta má ventily jako 06+?
Jako kdyby jsi pro začátek oměřil ty průměry, nebylo by to blbý.
Co ten zejtřek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: Já bych ti to taky oměřil, ale bratr by asi nebyl rád kdybych se mu vrhnul na jeho RR motor a jal se měřit ventily
Tak to bych mohl taky ale komu by se to chtělo že jo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
jinak se těším až to poskládáš
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
E: a co se těch vaček týče, tak hodně používaná varianta je 4x sací vačka, nebo druhá varianta, origo sací hodit místo výfukové a sací udělat novou sací. Ale hodnoty, stupně atd. ani přínos mi znám není... já to nejspíš budu nechávat origo, maximálně bych vyzkoušel vyměnit ty výfukové za sací, páč tu jedny mám...
Naposledy editováno 26.02.2014 09:39:15
r-a-k píše: Ty krávo Takže budeš dávat novou vložku do válce, protože origo by už bylo zeslabený a nový písty. A co ty nový ojnice ty ti budou pasovat na ty nový písty?
výš já ty motory mám dva takže ten 1078 pujde potom ven a můj upravený na 1120 do vnitř i na STK budou spokojeni že jim pasuje číslo ale jinak ano pujdou tam ty samé ojnice nechám je zase udělat, bylo by škoda tu 1078 rozhazovat typ pístu bude ten samý se stejným čepem a ofsetem jen wiseco tu 104mm nedělá dělá jen 102mm a 103mm ale wossner dělá 102-103-104mm a po ujistění pana Oulehli že se drážky pístních kroužků nevymačkají se už na tom pracuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindrej píše: Řekl by mi někdo průměry ventilů na RR motoru 04?
Je to 38 in/ 31 ex?
Od kterýho roku byly větší? 06 nebo 07?
Jindřeji zase se máme na co těšit co???Jsme ale všichni pacienti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: Jindrej> dakarista> je celkem jedno, li je to factory nebo nefactory, 04-05 mají menší výfukové venitly a to 31mm, 06+ má 33mm, sací jsou na všech stejné - 38mm.
E: a co se těch vaček týče, tak hodně používaná varianta je 4x sací vačka, nebo druhá varianta, origo sací hodit místo výfukové a sací udělat novou sací. Ale hodnoty, stupně atd. ani přínos mi znám není... já to nejspíš budu nechávat origo, maximálně bych vyzkoušel vyměnit ty výfukové za sací, páč tu jedny mám...
No takže je to tak jak jsem říkal s těma rozměrama
Rsv - netunitelnej motor
Pepa1098 píše: Jindřeji zase se máme na co těšit co???Jsme ale všichni pacienti
Z toho bude prd. Našel jsem jedny údajně udělaný hlavy a nakonec jsou z toho seriovky jen s portovanejma kanálama bez nějakejch úprav rozměrů a sériovejma ventilama 38/31 a sériovejma vačicema....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindrej píše: No takže je to tak jak jsem říkal s těma rozměrama
Rsv - netunitelnej motor
že se na to nevysereš, jak kdybys tam měl málo naložíno
Mileek píše: Jindrej> dakarista> je celkem jedno, li je to factory nebo nefactory, 04-05 mají menší výfukové venitly a to 31mm, 06+ má 33mm, sací jsou na všech stejné - 38mm.
E: a co se těch vaček týče, tak hodně používaná varianta je 4x sací vačka, nebo druhá varianta, origo sací hodit místo výfukové a sací udělat novou sací. Ale hodnoty, stupně atd. ani přínos mi znám není... já to nejspíš budu nechávat origo, maximálně bych vyzkoušel vyměnit ty výfukové za sací, páč tu jedny mám...
mas o tom neco co to prineslo? Todle by me zajimalo, mam tu jedny taky navic a pokud by to prineslo neco lepsiho, tak bych do toho sel...
Meni tam i casovani nebo zustava stejne? Popripade by byl dobrej graf pred a po vymene
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: že se na to nevysereš, jak kdybys tam měl málo naložíno
Jak říkal jeden můj kámoš co už skoro dva roky "zprovozňuje" JDM rezu type R, tak že kupuje akorát performance díly ale nemá to ani přestavěný na levostraný řízení:
"nějak mě snad víc baví to furt posouvat dál a těšit se z toho jak je to našláplý a jedinečný, než s tím jezdit"
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindrej píše: Jak říkal jeden můj kámoš co už skoro dva roky "zprovozňuje" JDM rezu type R, tak že kupuje akorát performance díly ale nemá to ani přestavěný na levostraný řízení:
"nějak mě snad víc baví to furt posouvat dál a těšit se z toho jak je to našláplý a jedinečný, než s tím jezdit"
Nojo, tomu já socka nerozumim, já si chci každou těžce vydřenou, osumkrát zdaněnou investovanou kačku náležitě užít
Naposledy editováno 26.02.2014 12:29:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Nojo, tomu já socka nerozumim, já si chci každou těžce vydřenou, osumkrát zdaněnou investovanou kačku náležitě užít
Alibistický kecy
Musíš si vybrat, jezdit nebo tunit. Já si loni vybral a od července jsem vlastně do dneška ještě nejezdil
Pak se tuní dobře, když neplatíš za palivo a spotřebák máš jak novej
Jindřeji draku kokám na ty vaše palice a nemůžu se zbavit myšlenky(že mezi sacíma ventilama ja tak 5mm co zvětšit na každé palici jeden sací ventil o 6mm na každou stranu 3mm) nevím jestli to někdo zkoušel ale myslím že by to fungovalo a vím i kdo by to udělal ventily by byli sice ocelové (Ne jako má Jasek titan ) ale fungovalo by to normálně
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |