Loni jsem na to s.al,motorku jsem koupil už připravenou,tak jsem dělal jen olej a filtr.
Letos bych to chtěl pojmout trochu ve větším.
Olej a olejovej filtr dám to samé co loni,tojest ipone R4000RS a KN,v tom mám jasno.
Vzducháč KN jen vyčistím,v tom mám taky jasno.
Chtěl bych preventivně vyměnit svíčky,za NGK CR9EIX IRIDIUM.
Někdo nějaký zkušenosti?Má to vůbec smysl,nebo postačí obyč CR9EK
Přemýšlel jsem i o těch "lepších" zapalovacích kabelech,červených z ABmoto,ale to jsou asi vyhozený prachy.
A co chladící kapalina?V tý se vůbec nevyznám.
Rozhodoval jsem se mezi Motorex G48,ale u té píšou jen bod varu něco nad 100.C a Motul Motocool Factory Line,ta už má 136.C
Nejezdím extra pilu,ale občas se mi třeba 109 stupňů na displeji objeví,ostatně ventilátory mi spínají až někde pár stupňů za 100.
Co lejete vy?
Nějaký příručky jsem stáhnul,tuším že bych měl asi okruh něčím,asi destilkou,vypláchnout,ať dostanu ven všecku starou.V návodu píšou komplet náplň,vč. chladiče 2.25L.
Dá se na tom něco zkazit?Je potřeba nějak odvzdušňovat?
Měl jsem předtím efko,to bylo chlazený olejem,takže jsem doteď neřešil
No a v neposlední řadě ventilové vůle a podtlaky,na to už si sám netroufám a ani nemám potřebné vybavení,takže s tím někam zajet.
Znáte někoho šikovnýho/spolehlivýho ve východních čechách?Nejlíp co nejblíže Bydžovu, takže třeba Hradec,Hořice,Chlumec atd.
A taky kolik si na to bajvoko připravit peněz.
Jěště nějaký rady,co kontrolovat před sezónou?Pneu,řetězovka,destičky apod. základy jsou mi jasný.
Ale co třeba plynový lanko,nebo promazáváte někde něco?
Sorry za takový telecí otázky,mějte se mnou trpělivost
Za každou rady jsem vděčnej.
1 reakcí na tento příspěvek Servis FZ1 před zahájením sezóny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny
Fajn,na iridiovky a kabely teda prdím.Vyhazovat peníze pro dobrej pocit nepotřebuju.
Ale ten odkaz ohledně kapaliny je vcelku k ničemu.6e se vypouští výpustním šroubem a napouští nalévacím hrdlem není žádná novinka.
1 reakcí na tento příspěvek Servis FZ1 před zahájením sezóny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny
já na obyč NGK najezdil cca 40 tis.km a pak jsem je měnil víceméně preventivně aby se neřeklo..
2 reakcí na tento příspěvek Servis FZ1 před zahájením sezóny
Třeba na mou Busu musím dávat jen iridiové - klasika není doporučena ani výrobcem.
Mezi platinovými a iridiovými svíčkami není v praxi téměř žádný rozdíl. Mezi těmito dvěma typy a originálními svíčkami je však rozdíl značný. Iridiové svíčky mají laserem navařené elektrody z kovu iridia. Tyto elektrody mají mimořádně malý průměr, 0,6 mm, který umožňuje lepší zapalování směsi v nízkých i vysokých otáčkách, navíc motor běží čistěji.
Platinové zapalovací svíčky také poskytují zvýšenou životnost a spolehlivost zapálení při obtížných spalovacích podmínkách, navíc díky velmi tenké středové elektrodě může být zapalovací napětí nižší, což zvyšuje spolehlivost zapálení směsi.
Klasické svíčky se s najetými kilometry opalují a tím postupně slábne jejich jiskra. Proto je obvyklý termín výměny klasických svíček jen asi 12 tisíc km. Naproti tomu platinové a iridiové svíčky se nevypalují prakticky vůbec, protože jsou vyrobeny z výrazně odolnějších materiálů. Tím dlouhodobě zajišťují stálou vzdálenost mezi elektrodami, a proto dávají po celou dobu životnosti stejnou jiskru, která je navíc díky tenčímu hrotu jiskřiště i silnější. Výrobce svíček říká, že by tím teoreticky mělo dojít i k nepatrnému nárůstu výkonu nebo zlepšení průběhu výkonu, ve vašem případě bych ale neočekával nějaký znatelný nárůst. Je ale dost možné, že se výměnou skutečně zlepší průběh a spotřeba, ale hlavně výrazně prodloužíte interval výměny svíček oproti klasickým. Životnost platinových a iridiových svíček bývá kolem 40 tisíc km, tedy více než dvojnásobná oproti normálním svíčkám. To je jejich největší výhoda. Ale není jediná: zákazníci hlásí, že motorky, které měly v základu obyčejnou svíčku, jdou po výměně za iridiové podstatně lépe startovat, lépe jedou a lépe drží volnoběh. To vše by se mělo vztahovat i na váš motor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny
Ale jak jsou na tom svíčky "obyč" to nevím...píšu za sebe
To co jsem postnul mag je jen PR odpověď prodejce či výrobce. Proč také hanit věc za kterou dostanu 4x tolik.
1 reakcí na tento příspěvek Servis FZ1 před zahájením sezóny
Ale nebudu tady nikoho nutit nebo přesvědčovat, ať si každý dělá, co chce.
Jinak je tu mnoho zkušených lidí a já měl možná jen po dobu 20tis km záchvat euforie, že jsem nevyhodil prachy zbytečně
Nyní s Busou nemohu posoudit rozdíl mezi iridiem a klasikou, protože tam klasiku prostě dávat nesmím.
Tímto jsem vyčerpal své zkušenosti se svíčkami a nemám dále k této věci co říci.
Pokud někdo stále váhá nechť strýček googl mu to vysvětlí.
To že se ventilátory spouštějí při 102-104°C je asi normální, potvrdilo mi to už pár lidí.
Taková malá co se brzd týče, po výměně za panceřové hadice + sintrované destičky(nežerou kotouče)Brembo + DOT5, jsem se nestačil divit jak to brzdí. A to origo brzdy nejsou vůbec žádný Béčka.
Možná mrkni na konektory el.instlace jestli se ti někam nedostala voda a nemáš to zkorodovaný, zvlášť u dobíjení.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | šimon474 | 3 | 31.5.2024 v 06:04 ALFA70 |
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | šimon474 | 0 | 30.5.2024 v 18:11 šimon474 |
Vymena vzduchoveho filtru FZ1 2008 Yamaha FZ1 Fazer | Bugy36 | 5 | 29.5.2024 v 00:05 ja1 |
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer | Lajos98 | 21 | 18.1.2024 v 15:31 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |