paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Servis FZ1 před zahájením sezóny
25.2.2014 v 20:30
Ahoj,chtěl bych zodpovědět pár otázek od zkušenějších,ohledně servisu Fazera před sezónou.
Loni jsem na to s.al,motorku jsem koupil už připravenou,tak jsem dělal jen olej a filtr.
Letos bych to chtěl pojmout trochu ve větším.

Olej a olejovej filtr dám to samé co loni,tojest ipone R4000RS a KN,v tom mám jasno.
Vzducháč KN jen vyčistím,v tom mám taky jasno.

Chtěl bych preventivně vyměnit svíčky,za NGK CR9EIX IRIDIUM.
Někdo nějaký zkušenosti?Má to vůbec smysl,nebo postačí obyč CR9EK
Přemýšlel jsem i o těch "lepších" zapalovacích kabelech,červených z ABmoto,ale to jsou asi vyhozený prachy.

A co chladící kapalina?V tý se vůbec nevyznám.
Rozhodoval jsem se mezi Motorex G48,ale u té píšou jen bod varu něco nad 100.C a Motul Motocool Factory Line,ta už má 136.C
Nejezdím extra pilu,ale občas se mi třeba 109 stupňů na displeji objeví,ostatně ventilátory mi spínají až někde pár stupňů za 100.
Co lejete vy?

Nějaký příručky jsem stáhnul,tuším že bych měl asi okruh něčím,asi destilkou,vypláchnout,ať dostanu ven všecku starou.V návodu píšou komplet náplň,vč. chladiče 2.25L.
Dá se na tom něco zkazit?Je potřeba nějak odvzdušňovat?
Měl jsem předtím efko,to bylo chlazený olejem,takže jsem doteď neřešil

No a v neposlední řadě ventilové vůle a podtlaky,na to už si sám netroufám a ani nemám potřebné vybavení,takže s tím někam zajet.
Znáte někoho šikovnýho/spolehlivýho ve východních čechách?Nejlíp co nejblíže Bydžovu, takže třeba Hradec,Hořice,Chlumec atd.
A taky kolik si na to bajvoko připravit peněz.

Jěště nějaký rady,co kontrolovat před sezónou?Pneu,řetězovka,destičky apod. základy jsou mi jasný.
Ale co třeba plynový lanko,nebo promazáváte někde něco?

Sorry za takový telecí otázky,mějte se mnou trpělivost
Za každou rady jsem vděčnej.



1 reakcí na tento příspěvek Servis FZ1 před zahájením sezóny

25.2.2014 v 21:12 | Nahoru | #1
http://www.motorkari...ft=151678&fid=62

Iridiovky jsou vyhozené prachy, kabely taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny

25.2.2014 v 21:20 | Nahoru | #2
Fidži_CZ>
Fajn,na iridiovky a kabely teda prdím.Vyhazovat peníze pro dobrej pocit nepotřebuju.
Ale ten odkaz ohledně kapaliny je vcelku k ničemu.6e se vypouští výpustním šroubem a napouští nalévacím hrdlem není žádná novinka.

Servis FZ1 před zahájením sezóny

25.2.2014 v 21:25 | Nahoru | #3
odvzdušňovat by nemělo být třeba, servis na ventily a podtlaky např. hýýr

teplota je normál, každá moto spíná přes 100°C, díky tlaku v okruhu bude bod varu posunutý výš

(reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny

25.2.2014 v 21:47 | Nahoru | #4
Teddy_NB> Tak proč v tom hledáš vědu? Nic víc na tom není.

1 reakcí na tento příspěvek Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 10:13 | Nahoru | #5
Proč že jsou iridiovky vyhozený prachy??? Nějakej důvod?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 10:28 | Nahoru | #6
kawa...pavel> v čem jsou lepší?
já na obyč NGK najezdil cca 40 tis.km a pak jsem je měnil víceméně preventivně aby se neřeklo..

2 reakcí na tento příspěvek Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 11:22 | Nahoru | #7
Zde máš proč jsou iridiové lepší.
Třeba na mou Busu musím dávat jen iridiové - klasika není doporučena ani výrobcem.

Mezi platinovými a iridiovými svíčkami není v praxi téměř žádný rozdíl. Mezi těmito dvěma typy a originálními svíčkami je však rozdíl značný. Iridiové svíčky mají laserem navařené elektrody z kovu iridia. Tyto elektrody mají mimořádně malý průměr, 0,6 mm, který umožňuje lepší zapalování směsi v nízkých i vysokých otáčkách, navíc motor běží čistěji.
Platinové zapalovací svíčky také poskytují zvýšenou životnost a spolehlivost zapálení při obtížných spalovacích podmínkách, navíc díky velmi tenké středové elektrodě může být zapalovací napětí nižší, což zvyšuje spolehlivost zapálení směsi.

Klasické svíčky se s najetými kilometry opalují a tím postupně slábne jejich jiskra. Proto je obvyklý termín výměny klasických svíček jen asi 12 tisíc km. Naproti tomu platinové a iridiové svíčky se nevypalují prakticky vůbec, protože jsou vyrobeny z výrazně odolnějších materiálů. Tím dlouhodobě zajišťují stálou vzdálenost mezi elektrodami, a proto dávají po celou dobu životnosti stejnou jiskru, která je navíc díky tenčímu hrotu jiskřiště i silnější. Výrobce svíček říká, že by tím teoreticky mělo dojít i k nepatrnému nárůstu výkonu nebo zlepšení průběhu výkonu, ve vašem případě bych ale neočekával nějaký znatelný nárůst. Je ale dost možné, že se výměnou skutečně zlepší průběh a spotřeba, ale hlavně výrazně prodloužíte interval výměny svíček oproti klasickým. Životnost platinových a iridiových svíček bývá kolem 40 tisíc km, tedy více než dvojnásobná oproti normálním svíčkám. To je jejich největší výhoda. Ale není jediná: zákazníci hlásí, že motorky, které měly v základu obyčejnou svíčku, jdou po výměně za iridiové podstatně lépe startovat, lépe jedou a lépe drží volnoběh. To vše by se mělo vztahovat i na váš motor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 11:24 | Nahoru | #8
dva_hrnce> To já nevím v čem jsou lepší, prostě je na mašině mám a když jsem je měnil po 35000 (kontroloval i před tím), tak vypadaly úúplně stejně jako ty nový jen teda nebyly tak lesklý , o svíčkách vůbec nevím že je mám (jakože by s nima byl problém), mašina chytá na drc...takže pro mě to znamená, že ty svíčky jsou supr. Tudíž nevidím důvod nazývat jejich nákup vyhozenejma prachama :)
Ale jak jsou na tom svíčky "obyč" to nevím...píšu za sebe

(reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 12:09 | Nahoru | #9
mag.> jo, tak tomu říkám odpověď, díky

(reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 12:32 | Nahoru | #10
kawa...pavel> Protože obyčejné poslouží stejně dobře a stojí 4x méně. Pokud má nějaká předepsané iridiovky výrobcem proč ne. Ale FZ1 je nemá a tak není důvod je tam dát.

To co jsem postnul mag je jen PR odpověď prodejce či výrobce. Proč také hanit věc za kterou dostanu 4x tolik.

1 reakcí na tento příspěvek Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 12:57 | Nahoru | #11
Na gsx650f jsem měl původně obyčejný a následně jsem nasadil iridium a ten krásný chod za studena na volnoběh čí max otáčky neměl chybu. Klasické svíčky měněny kolem 6tis km za iridiové ty ponechány dalších 20tis -bez výměny (následně moto prodáno). Rozdíl mezi klasikou a iridiovou svíčkou byl v tomto ohledu patrný hned od nastartování.

Ale nebudu tady nikoho nutit nebo přesvědčovat, ať si každý dělá, co chce.

Jinak je tu mnoho zkušených lidí a já měl možná jen po dobu 20tis km záchvat euforie, že jsem nevyhodil prachy zbytečně

Nyní s Busou nemohu posoudit rozdíl mezi iridiem a klasikou, protože tam klasiku prostě dávat nesmím.

Tímto jsem vyčerpal své zkušenosti se svíčkami a nemám dále k této věci co říci.
Pokud někdo stále váhá nechť strýček googl mu to vysvětlí.

Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 14:26 | Nahoru | #12
Chladicku jsem daval minuly rok, musis koupit 3 litry no....kupoval jsem ten Motorex.

S nicim nebyl problem...vypustis, a nalejes novy.

(reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 14:49 | Nahoru | #13
mag.> Zajímavé, dával jsem kamarádovi na Bandita 650(stejný motor jak GSX650F) taky iridiovky a nikdo nepoznal nic. Asi za to může moje špatné moudžou.

Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 14:51 | Nahoru | #14
Iridiovky a kabely by jsem neřešil......z vlastní zkušenosti, žádná znatelná změna. Mašina chytá na první drnknutí i s normálníma svícema. Teď po zimě(odstavená od října) chytla na první dobrou a chod jak švýcary.
To že se ventilátory spouštějí při 102-104°C je asi normální, potvrdilo mi to už pár lidí.

Taková malá co se brzd týče, po výměně za panceřové hadice + sintrované destičky(nežerou kotouče)Brembo + DOT5, jsem se nestačil divit jak to brzdí. A to origo brzdy nejsou vůbec žádný Béčka.

Možná mrkni na konektory el.instlace jestli se ti někam nedostala voda a nemáš to zkorodovaný, zvlášť u dobíjení.

Servis FZ1 před zahájením sezóny

26.2.2014 v 20:04 | Nahoru | #15
Ahoj, já nechám vyměnit ještě olej ve vidlích.

(reakce na) Servis FZ1 před zahájením sezóny

28.2.2014 v 15:51 | Nahoru | #16
mag.>

Servis FZ1 před zahájením sezóny

28.2.2014 v 18:54 | Nahoru | #17
iridové-viz mag.-naprostý souhlas

Servis FZ1 před zahájením sezóny

28.2.2014 v 21:08 | Nahoru | #18
Iridiový a nejlíp Denso.Kdo říká ža za iridiovky jsou vyhozený peníze je vůl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N šimon474 3 31.5.2024 v 06:04 ALFA70
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N šimon474 0 30.5.2024 v 18:11 šimon474
Vymena vzduchoveho filtru FZ1 2008 Yamaha FZ1 Fazer Bugy36 5 29.5.2024 v 00:05 ja1
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream


TOPlist