Téma: Rez felicie? Jak na to?
 
18.2.2013 v 10:20
Zdravím,

dávám to sem. Sehnal jsem si super feldu na ježdění na chatu s cementem. ale jako každá je lehce rezatá. Dumám to dát do pucu.
Máte nějaké rady,nápady?

Na netu jsem většinu diskozí pročetl, ale nejčastější rada byla se na to vysrat. Jelikož mě práce nevadí, a rád bych se něco naučil více na autě co můžu klidně hodit do příkopu, to vadi ani nebude.

takže jaký postup?Doporučení? Jedná se mě o rez na blatníkách, zespodu lehce...ale to očistím kartáčem a hodím do gumobarvy.

Ohledně času, klidně s s tím budu srát, pracuji jako projektant a sedím u PC od rána do večera, tak za každou prokrastinační činnost mimo PC budu rád. A třeba to pak využiji na moto či nějaké starší jawce, co bych si chtěl někdy zrenovovat.
A když se to na feldě , nepovede, tak neřeším. Je to prostě přibližovadlo na krátké vzdálenosti, doma máme ještě 2 další auta.


Auto héér.

2 reakcí na tento příspěvek Rez felicie? Jak na to?

18.2.2013 v 15:47 | Nahoru | #31
sakra kde soudruzi udělali chybu? Ale zase si říkám, že když se to poladí, tak to musí rok, dva držet. Však je to skoro 20let stará vrána, a decetně zrezla. Vyměnit plechy, tak to mu znovu pár let vydržet a né hned korodovat.

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

18.2.2013 v 15:52 | Nahoru | #32
Petaksmetak> přesně tak povrchovou rez přebruš oprav kitem ty horší místa bych vyvařil nebo nechal pokud to ještě drží.Mě jinak felda drží jak židovská víra a netahá ze mě prachy proto jí tu rez odpouštim

Rez felicie? Jak na to?

18.2.2013 v 16:22 | Nahoru | #33
Přebroušením a natřením spravíš maximálně rez počínající a i to vydrží nachvílu a začne to nanovo. Sral jsem se takhle s diskama (ty už byly ale víc jak tečky) na 120cu - poctivý vybroušení až na kov, odrezovač, základovka, barva - životnost rok. To prostě nemá smysl.
Navíc pokud je ta rez vidět i na fotkách jako že je, už se ti loupe plech a to nespravíš jinak nez vyříznutím, vyvařením nebo výměnou celýho dílu. A to bys měl udělat co nejdřív dokud je na co vařit a k čemu přidělávat. Bude to ale stát spousty peněz.

Pokud to máš na vožení cementu, vysral bych se na to a dvakrát do roka koupil za 200,- bílej autoemajl a přešplíchl to. Stavební pěna je taky dobrej pomocník. Držel sem takhle při životě 5 let fáčko. Akorát nemíš píchnout

1 reakcí na tento příspěvek Rez felicie? Jak na to?

18.2.2013 v 17:19 | Nahoru | #34
Obroušením a nástřikem se toho nezbavíš. Takže kup v paskvilu (ACI) zadní lemy (kus cca 900) a můžeš vyvařovat. Jenže pak zjistíš, že budeš potřebovat i zadní podběh, protože ten lem není k čemu přivařit. Nebo u horších případů ještě práh, protože v zadní části u sváru s blatníkem je to taky sýr ementálského typu. Pak to chvíli vydrží. Jenže musíš umět svařovat a tak. Potom komplet lak a ideálně na to potom nalepit nějaký plastový lemy.
Přední blatníky to samé. Jen budeš potřebovat ještě přední "torpédo". Viz obrázek na předešlé straně. ACI taky cca 900 Kč, ale je to extrémní dodělej (dopasuj kladivem) doma.
A až budeš sundavat nárazníky, tak ukroutíš nějaký ten svorník atd., protože je to zrezlý taky. No a pak to sečteš a s opravou jsem mnohem výš než je hodnota auta. Pokud jsi to nedokáže všechno udělat sám.
Domácí postup na pár měsíců. Obrousít, natřít něajkou barbou a přelepit plastovým lemem.

Rez felicie? Jak na to?

18.2.2013 v 17:40 | Nahoru | #35
Nemá cenu řešit věci tak aby byl 100% výsledek. Stejnak to za přijatelnou cenu nejde. A tak aby jsi si prodloužil živovotnost a vzhled tohoto auta. Toho dosáhneš za celkem rozumnou cenu a tří víkendů v dílně. Ovšem musíš být trochu vybaven nářadím a nebát se dost špinavé práce.Nejlepší je tuto práci dělat před STK a za dva roky opět. Hlavně se s tím moc neser, výsledek bude stejnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rez felicie? Jak na to?

18.2.2013 v 17:42 | Nahoru | #36
Poggy> lepit lemy někam kde už to jednou bylo rezavý je podle mýho vyhození peněz do kanálu. Ty lemy to akorát zhoršujou. I novej lak má raději pokud voda má volně kam odtíkat a jak schnout. Pod těma lemama se akorát drží vlhkost a proces "zrání" urychluje.
Když už tak na namáhaný místa takovou tu pásku pod lak ale jedině na novej díl. Se podívej kde (krom podběhů a prahů což se děje všude) Feldy nejvíc reznou, dycky kolem lišt nebo gum u oken atd. Jak se někde drží voda je zle...

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

18.2.2013 v 17:46 | Nahoru | #37

Danny350 píše: Poggy> lepit lemy někam kde už to jednou bylo rezavý je podle mýho vyhození peněz do kanálu. Ty lemy to akorát zhoršujou. I novej lak má raději pokud voda má volně kam odtíkat a jak schnout. Pod těma lemama se akorát drží vlhkost a proces "zrání" urychluje.
Když už tak na namáhaný místa takovou tu pásku pod lak ale jedině na novej díl. Se podívej kde (krom podběhů a prahů což se děje všude) Feldy nejvíc reznou, dycky kolem lišt nebo gum u oken atd. Jak se někde drží voda je zle...


To sice jo, ale pokud vymění lemy, vydrží to dýl. Pokud ne, tak to možná nebude tak brzo vidět. Ty lemy stojí nejlevnější kolik 300 sada? Aspoň to neomlátí šutry, ale reznou to bude stejně dál.

2 reakcí na tento příspěvek Rez felicie? Jak na to?

18.2.2013 v 18:52 | Nahoru | #38
Nejlepší je do toho moc neštourat,protože co se zdá jako lehká snadno opravitelná koroze,většinou zkončí upadnutím konkrétního dílu,nebo dírou skrz....Stejně koroze zvítězí.
A lepší je si volný čas užít jinak a lépe.Než ležet hodiny a dny pod autem...........
A radši místo vyhazování peněz za vyvařování (pokud si to tedy nevyvaříš snadno a téměř zadarmo sám)a za barvy.Je lepší šetřit na jiný auto.Protože občas se dá sehnat za pár korun slušně ojeté a nezničené auto po nějakým strejdovi......

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

18.2.2013 v 18:53 | Nahoru | #39

Hafuša píše: Nejlepší je do toho moc neštourat,protože co se zdá jako lehká snadno opravitelná koroze,většinou zkončí upadnutím konkrétního dílu,nebo dírou skrz....Stejně koroze zvítězí.
A lepší je si volný čas užít jinak a lépe.Než ležet hodiny a dny pod autem...........
A radši místo vyhazování peněz za vyvařování (pokud si to tedy nevyvaříš snadno a téměř zadarmo sám)a za barvy.Je lepší šetřit na jiný auto.Protože občas se dá sehnat za pár korun slušně ojeté a nezničené auto po nějakým strejdovi......



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rez felicie? Jak na to?

19.2.2013 v 13:12 | Nahoru | #40
Hafuša> Tož kéž by to tak šlo. Felda mě nestála skoro nic. Teda přepis 5táců.

Volný čas radši strávím poznáváním reze. Problém pro mě jako projektanta, volný čas neexistuje. Takže místo čučení na televizi, hraní her apod radši budu přes zimu-jaro drbat auto. Jak bude teplo, tak na to dlabu, ale prostě nějakou zábavu než se bude dát jezdit či makat na chatě.

každopádně postup je jasný. Zajedu si pro ty pelchy co k tmu jsou, juknu co je v nehorším stavu a co možná radši vyměnit. Zkusím ten sprej co je to za zázrak. Pořádně se na to juknout zespodu a uvidíme. Motorově je vše okej, jen manžety, gufero na řadící tyčy vyměnit jinak cajk. Já to mám na občasné popojíždky a práci mám 5minut pešky. Ale zase je mě líto se na to vysrat a nechat to zhnít a koupit si za 20tisíc něco nezrezlého a zase řešit motor a spol.

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

19.2.2013 v 16:34 | Nahoru | #41
Petaksmetak> Každý máme zálibu v něčem jiném
Mě již "poznávání reze" naprosto přešlo a dlabu na to......Stejně se to nikdy v domácích podmínkách pořádně a hlavně levně neopraví.
A jak jsem psal,než v zimě ležet v garáži pod autem,tak si radši zajedu s dětma do bazénu,nebo na lyže.Že mám v prazích díru na dva prsty mě vůbec nebere.
Když to nechám za desítku vyvařit,tak tím docílím čeho?? Že až to budu někdy prodávat,tak mi dají víc?? Již teď je cena mého auta kvůli eko dani a stáří 20 let v podstatě také kolem 5-ti tisíc.....

Rez felicie? Jak na to?

19.2.2013 v 17:34 | Nahoru | #42
Tadle Felda je ještě zlatá. Dostal jsem od strejce Feldu na dojetí. Shnilá na paštiku.Po roce ježdění před STK jsem si řek co dál. Největší díry v prazích se teda na hulváta vyvařily, zbytek drobné koroze zakryl frflák. Kraje blatníků zakryly ozdobné plastové lišty a takový ty strupy vejš na blatníkách a na zadních dveřích neřeším. Do kufru těma dveřma teda zatejká a v rezervě byl vždycky rybníček. Vyřešeno vrtačkou a 8mm vrtákem. STK udělala, pak ještě jednu a když se zadaří udělá jednu ještě za rok.
Vona tahle drobná koroze je hned vidět a člověka to sere, ale jak to zrezne víc, tak už to tak rychle nepostupuje (nebo se to tak nezdá) a člověk už to u takovýdleho auta dělníka neřeší, hlavně že to jede a drží pohromadě.

Rez felicie? Jak na to?

19.2.2013 v 20:37 | Nahoru | #43
Buď dukladně očistit na plech, aby nezůstala žádná koroze. A následně klasika základovka a vrchní lak. Pokuď to dostatečně nejde očistit, tak žádná moderní barva nepomůže.
A nebo zde koupit suřík suřík léčí a barvu si umíchat. Jako pojivo je nejlepší použít syntetický bezbarvý lak.
Největší výhoda této barvy je, že se dokáže chemicky navázat na rez a prakticky jí zastavit. Mám vyzkoušeno a funguje to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rez felicie? Jak na to?

19.2.2013 v 21:26 | Nahoru | #44
Petaksmetak> Peto jdi do TOHO take takove kousky zamaznu
Spodek ma super a zbytek poladis.
Super je ze sef Osiris ti hodil odkaz na kvalitni veci a zbytek uz vis. Stetku a brusku das.
Starej citroen ZX co je pozinkovanej...bez barvy oloupla na lemu blatniku 4zimy a plech netklej jen prach rzi pretrel jsem naftou a byl cistej.

osiris - ten vzlínavý vosk s antikorozní účinností je bezbarvej ze bych tim vystrikal kufr preventivne.
Pak dale takova tvrda vazelina cim se spojuji dily spary mas apak to prestrinout v tovarne neco takoveho?
melo by to bejt TĚSNICÍ HMOTA NA KAROSERIE
toto:
Diky.

Naposledy editováno 19.02.2013 22:01:52

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

19.2.2013 v 23:02 | Nahoru | #45
z-x-r> ano, vosky jsou vzlínavý
...to co máš na fotce je stříkaný touhle spec. vytlačovací pistolí a tímhle materiálem
...něco podobnýho se ještě dělá tímhle materiálem a takovou štětkou s tvrdejma štětinama, pak to dělá takový čáry viz obr.

...nebo máš ještě možnost to napatlat třeba prstama tímhle (mimo šedýho je ještě bílej a černej)

1 reakcí na tento příspěvek Rez felicie? Jak na to?

8.9.2013 v 22:05 | Nahoru | #46
Tak jak ste dopadli s bojem se rzí?
ja ted testuju ty veci co dal osiris odkaz tak jsem zvedavej doufam ,ze to bude fungovat..

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

8.9.2013 v 22:32 | Nahoru | #47

E-34 píše: Tak jak ste dopadli s bojem se rzí?
ja ted testuju ty veci co dal osiris odkaz tak jsem zvedavej doufam ,ze to bude fungovat..


...já zas doufám že mi nerozbiješ hubu (né, neboj, je to ok ...přečti si vzadu návod a dodrž těch 8 hodin )

3 reakcí na tento příspěvek Rez felicie? Jak na to?

23.2.2014 v 20:25 | Nahoru | #48
Tak nevím zda jsem neco udel spatne nebo ne ale po 6mesících leze rez ..
a to sem se stim fakt sral ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rez felicie? Jak na to?

23.2.2014 v 20:31 | Nahoru | #49

E-34 píše: Tak nevím zda jsem neco udel spatne nebo ne ale po 6mesících leze rez ..
a to sem se stim fakt sral ...

ze starý kurvy pannu neuděláš

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

23.2.2014 v 20:52 | Nahoru | #50

valibuk píše: ze starý kurvy pannu neuděláš


no mel jsem jen vorezly spodky dverí a okolo list na dverich ..

1 reakcí na tento příspěvek Rez felicie? Jak na to?

23.2.2014 v 21:11 | Nahoru | #51
když si stím dáš dost práce tak jde vše



















Rez felicie? Jak na to?

23.2.2014 v 23:52 | Nahoru | #52
Diskusi jsem raději ani nečetl...jen v krátkosti - filcku jsem měl a boj s korozí je nikdy nekončící příběh...raději jsem se ji zbavil dřív, než shnila úplně...klasika - zadní lemy, 5. dveře, prahy...ty auta byly rezavé ještě než vyjely z fabriky, minimální antikorozní úprava, špatná kvalita barvy/laku (příliš tenký), konstrukční nedostatky (kondenzace vody na vnitřní ploše 5 dveří)...

Mé doporučení - čas strávený opravou filcky raději věnuj něčemu jinému, resp. max. bych to vzal štětkou...

Hergot takhle stará mrtvola, ono je to téma přesně rok staré

Naposledy editováno 24.02.2014 00:04:57

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

24.2.2014 v 07:52 | Nahoru | #53

cort píše: Nepouštěl bych se do větších akcí, Golf III stojí pár kaček a není z papíru jako tohle.



tasky bych rekl,ze to byl spatny vyber vozu

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

24.2.2014 v 07:52 | Nahoru | #54
Radim1977> Jo podobně vypadala ve finále i moje Felda jen sem dal i nové blatníky a známej mi je za pár kaček stříknul.Přesně po týdnu ježdění do dopadlo takhle.Podřenej a zmuchlanej až k oknu na fotce to neni moc vidět.





Cikán otevřel dveře zrovna když sem jel vedle něj.





Od tý doby sem se na to piplání vys....

Rez felicie? Jak na to?

24.2.2014 v 07:56 | Nahoru | #55
jinak ja nevyvaruju,ale vezmu pocinovany plech a diru zapajim

Naposledy editováno 24.02.2014 07:56:36

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

24.2.2014 v 08:42 | Nahoru | #56
E-34> hmm, to je asi něco špatně; nezastaví to na věky, ale z těch všech věcí na trhu tohle funguje asi tak nějak nejlíp a nejdýl a mělo by to vydržet tím pádem dýl než píšeš

2 reakcí na tento příspěvek Rez felicie? Jak na to?

24.2.2014 v 08:50 | Nahoru | #57
Já jsem včera udělal pěknou blbost, po roce jsem to umyl..
A ted přemýšlím, jestli nechat do TP přepsat barvu ze stříbrný na rezavou nebo co s tím

(reakce na) Rez felicie? Jak na to?

24.2.2014 v 09:02 | Nahoru | #58

dva_hrnce píše: Já jsem včera udělal pěknou blbost, po roce jsem to umyl..
A ted přemýšlím, jestli nechat do TP přepsat barvu ze stříbrný na rezavou nebo co s tím

nech to zase zasrat

1 reakcí na tento příspěvek Rez felicie? Jak na to?

24.2.2014 v 09:58 | Nahoru | #59
Mám doma odhlášenou Feldu Combi 1,3 BMM. Před tím jsem nechal vyměnit všechny blatníky, dal nové laminátové zadní dveře. Stálo to celý 27000. Myslel jsem, že to auto se mnou dožije. Čtrnáct dnů na to do mě prásk Němec s Pasátem. Zleva, na střední sloupek a oboje dveře. I to jsem nechal přes pojišťovnu opravit. Pak - asi tou ránou - začaly odcházet drobnosti. Začalo téct benzinové potrubí a odešla převodovka. To už jsem nevydržel a odhlásil. Kdyby z toho někdo něco potřeboval, ozvěte se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rez felicie? Jak na to?

24.2.2014 v 10:39 | Nahoru | #60
torna> co je bmm?
Hodil by se mi motor mpi kterej je trochu v kondici, ale Cheb je stejně celkem z ruky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist