paolo_novy Přidat reklamu

Téma: POmoc smerovky
23.2.2014 v 14:26
Zdravim takze mam taky problem natahujem nove kable na led smerovky a potrebujem zistit ze aky prerušovač tam treba a či stači jeden alebo na každu stranu jeden.... prepinačku na smerovky mam taku ze nema vystrazne ( že blikaju vsetky naraz )

1 reakcí na tento příspěvek POmoc smerovky

23.2.2014 v 14:56 | Nahoru | #1
Přerušovač je vždy jeden a přepínačem se připojuje k jedné, nebo oběma stranám. A u LED je dimenzování přerušovače (ve smyslu toho, zda utáhne všechny 4 blinkry) vzhledem k nízkému příkonu LED blinkrů nepodstatným údajem. Takže na případné dodělání "varovek" stačí přidat jeden dvojitý spínač. Důležité je, aby byl přerušovač přizpůsoben pro LED, "žárovkový", který přizpůsobuje svou frekvenci zátěžovému příkonu, s nimi fungovat nebude. Pokud je původní přerušovač dvousvorkový, je nejlepší použít třeba tento , nebo, nevadí-li třísvorkový (je to otázkou dodělání jednoho dalšího drátu, připojeného na kostru), není problém jej za zlomek ceny postavit (jde o klasické zapojení NE555 coby astabilního multivibrátoru a jako koncový spínač je ideální třeba IRF4905, už jsem to možná na tomto fóru popisoval).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) POmoc smerovky

23.2.2014 v 15:04 | Nahoru | #2
J.M.K.> diki za info a aky je rozdiel medzi dvojpolovym a trojpolovym prerušovačom ?

POmoc smerovky

23.2.2014 v 15:25 | Nahoru | #3
Čus.Tady je eFkařský vlákno.Zkus se poptat tam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) POmoc smerovky

23.2.2014 v 15:50 | Nahoru | #4
lukkasqo> Dvoupólový má dva vývody a chová se tak jako prostý spínač na jednom drátu (jako bys prostě přestřihl drát vedoucí od napájení k přepínači blinkrů a do přestřiženého místa zařadil tlačítko, které budeš periodicky mačkat. Logicky je ale potom dost závislý na zátěži, jelikož v době rozpojení koncového spínacího prvku se přes diodu nabíjí kondenzátor, který pak tvoří "zdroj" napájející vlastní přerušovací obvod po dobu, kdy je koncový prvek sepnut a výstupní svorky přerušovače tak zkratuje.

Vypadá třeba takto:







Dioda zabrání vybití kondenzátoru (C3) přes koncový tranďák v době jeho sepnutí. Při příliš malém příkonu zátěže (LED blinkry) by nabití kondíku trvalo dlouho a tím by i dlouho trvalo, ne se po "vyhození blinkru" tento rozbliká.

Kdežto třípólový má vývody tři - napájení, výstup a kostru. Napájení má tedy oddělené a není závislý na zátěži. Konkrétně ve schémátku výše to znamená vyhodit diodu (a ani C3 pak není nutný), na výstupní svorku napojit jen vývod "D" MOSFETu a přidat další svorku, která se připojí na "spodní větev" (do místa, kde se spojují všechny tři kondíky a vývod č. 1 švábu. Tato svorka se připojí na kostru.
Přerušovač potom tedy "bliká" vlastně trvale, i když je přepínač blinkrů rozpojený, to ale v praxi nevadí - vlastní spotřeba přerušovače je vzhledem k ostatním spotřebičům na motocyklu naprosto zanedbatelná.

Naposledy editováno 23.02.2014 15:54:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) POmoc smerovky

23.2.2014 v 18:34 | Nahoru | #5
J.M.K.> diki moc za ujasnenie podla teba bude lepsie co zvolit dvojpolovy alebo trojpolovy prerušovač?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) POmoc smerovky

23.2.2014 v 19:16 | Nahoru | #6
lukkasqo> Nemáš zač a volba je tam víceméně na Tobě a také záleží na tom, jaký přerušovač je v motorce původní. Některé je mají i sedmipólové, jelikož v sobě mají více funkcí (třeba diodovou výhybku okruhu spojka-neutrál-stojan). I na ty se občas dají sehnat ekvivalenty přizpůsobené pro LED. Co ale koukám, tak GSX600F má dvoupólový (vedou na něj oranžovozelený a bleděmodrý drát), takže buď tam dej ten z odkazu v prvním příspěvku, nebo klidně použij třísvorkový, těch je totiž daleko lepší výběr a za lepší ceny. Určitě nebude problém najít na motorce nějaký kostřicí bod a tam připojit kostřicí svorku přerušovače.
A jde takto použít i upravený přerušovač z felcky, který bys za pár šušní jistě sehnal někde na vrakáči. Je třeba jej takto upravit:



(odletovat, nebo uštípnout odporový pásek ("měřící" příkon žárovek) a tento nahradit odporem R68/2W, tím se přerušovač přizpůsobí pro příkon LED blinkrů.
Zdroj .

Naposledy editováno 23.02.2014 19:16:58

(reakce na) POmoc smerovky

23.2.2014 v 19:25 | Nahoru | #7
J.M.K.> dakujem ti pomohol si my

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) POmoc smerovky

23.2.2014 v 20:47 | Nahoru | #8
J.M.K.> vrakovisko tu nemam nikde na blizku a pozeral som na nete tie prerušovače z feldy a cenovo je to tak iste.... co povieš na tento bude my to pasovat na led smerovky ? http://www.motosvet...polovy-cierne-23808/

(reakce na) POmoc smerovky

23.2.2014 v 22:08 | Nahoru | #9
lukkasqo> U toho přímo nepíšou, zda by pro LED byl vhodný, ale logicky dle toho, co je na něm natištěno, je určen pro blikání žárovek jedné strany (dvě žárovky 21W + 3W kontrolka, nebo 2x23W +kontrolka, i když se žárovkou 23W jsem se ještě nesetkal), nezvládne tedy varovné a je určen pro žárovky. LED tedy logicky nezvládne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki KadlecJo 14 26.4.2024 v 07:54 zmulin
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F Loupáček 56 2.12.2023 v 16:56 Krovak
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F robb99 9 15.7.2023 v 20:32 dewwil
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F Vojtas0034 8 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F ZdenyRider 17 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_


TOPlist