Vím že to tu už bylo řešeno několikrát ale přesto bych se rád zeptal. Rád bych začal jezdit na moto Jawa 250/353 kývačka. Našel jsem si tedy několik inzerátů ale většina je bez TP. Někde jsem četl že si mám dokoupit papíry a pak jen přebouchat čísla na rámu někde zase radili přihlásit to jako veterána. No a já se ptám jak to tedy funguje pokud bych si sehnal ty jiné papíry a taky jestli by nebylo "lepší" si to napsat bez TP na veterána ale slyšel jsem o nějakých omezeních potom.
Děkuji za odpovědi.
Pokud s tím ale nemáš zkušenosti, tak doporučuju koupit motorku s platnými doklady pořád jich je ještě dost na prodej jen cena stoupá.
Veteránské doklady na takovou masovku jako je kejva jsou podle mě zbytečná komplikace.
1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu
1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu
1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TP na Jawu
Tommy1996 píše: Paráda :) díky za rady tak tím pádem kdyby někdo z okolí MOravskoslezkého nebo Zlínského kráje měl tenhle stroj v pojízdném stavů bez nějakých větších závad s papírama tak mě prosím kontaktujte :) Jinak díky za rady ;)
něco by se našlo,ceny s TP asi menší nebudou,ale psal jsi cokoliv
http://www.motoinzer.../779604-250-353.html
1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu
Já na těch strojích začínal, líbily se mi v mládí a dodnes netoužím jezdit na něčem "rozumnějším" protože to nepotřebuju.Znám z okolí i pár mladejch kluků, kterým ty starý český motorcykly učarovaly a jezdí na nich pro tu švandu s nima a nic moderního ani nechcou. Takže to dokážu pochopit že chce sehnat nějakou kejchačku .
1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu
1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu
Každopádně se vyplatí koupit papíry kolem 6000 kč, přerazit čísla a pak už jen platit povinný ručení max. do 200 kč ročně a jednou za 2 roky na STK, než se dohadovat s komisí, jestli je to originál, platit jim nesmyslný poplatky za schválení, platit větší povinný ručení a jezdit na přezkoumání do veteránskýho klubu každej rok...
Tommy1996 píše: No tak vede mě k tomu hlavně to že se mi tyhle stroje líbí a je to prostě klasika :D Pravda kamarádi se mě taky diví ale tohle má doma málo kdo si myslím navíc jak se tomů dá pěkný lak a chromování mmmm....:) Jinač taky pravda nechci prostě lítat třista z místa ale jen si zajezdit navíc kdybych potřeboval někam dále tak to taky ujede :)
A tohle beru jako dobrej názor. Stůj si za svým. I obyčejná Jawka má svý kouzlo a kolikrát Ti srdíčku dá víc než plastová japonka ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TP na Jawu
Majklos píše: Jen by mě zajímalo co tě v 17 vede k tomu že bys chtěl jezdit zrovna na kejvačce. Pokud nemáš nějaký veteránský sklony tak to vážně nechápu. V dnešní době za ty prachy pořídíš už motorku a ne todle.
Pokud nemá peníze tak ho ježdění na tomhle vyjde na půlku než na japonci z roku 95
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TP na Jawu
Jinak jezdit bych na tom nechtěl, a to jsem kejvy měl dvě dvěpade a pak třipade. Jednak to nejede nebrzdí, kouří smrdí .... atd však víme a druhak je to prostě škoda, bo aby to trochu vypadalo sežere to po kokot peněz a pak to trápit běžným ježděním prostě není dobrý. Pokud by šlo o provozní náklady a pořizovací cenu tak třeba MZ by vyšla mnohem líp, takový gs nápodobně. A vůbec tady nejde o ježdění 300, prostě tyhle stroje jsou už spíš jen tak na neděli když je sucho do dnešního provozu se už nehodí. Jako jediná motorka na každodení použití už to prostě dneska není.
Naposledy editováno 19.02.2014 08:49:47
S druhou panelkou jsem loni najezdil 4000 km bez jediné závady. Jeli jsme kolem republiky 400 km za den propříklad.
Náklady co píšeš jsou nesmysl podívej se jen kolik tě vyjde sada gum na tebou zmiňované gs a kolik stojí sada na jawku a jak dlkouho tam vydrží
Pro tvoje info GS 500 jsem měl taky takže můžu srovnávat.
Samozřejmě jízdní komfot je na modernější motorce lepší i dynamika jízdy, ale co se týče nákladů tak jawa jasně vede.
1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu
Naposledy editováno 19.02.2014 09:23:27
Najezdil jsem na nich tisíce kilometrů. Teď tu poslední mám kvůli děckám se sajdou a během pěti let jsem investoval akorát do Vape, protože se mi nechtělo řešit baterku a elektriku.Najeto kolem 20 000km a to nevím kolik měl motor.A už si ju nechám.
Už sem to psal mockrát, ale třída 250 má kouzlo v tom, že to už trochu jede a provozní náklady nejsů o moc větší, než u pincka.
U silnějších motorek sů náklady mnohokrát vyšší...na Jawě najedeš na zadní gumě,"prašivce" Mitas 20.000km, za ty kilometry u jiné motorky spotřebuješ gumy čtyři, keré stójijů dvakrát tolik...
To je cena za tu srandu .
O palivu, mazivu, servisu a ND nemluvě.
Když sem se dověděl, kolik stojí seštelování ventilů na jakémsi čtyřválci Honda, v duchu sem velebil Nejvyššího, že mám na ventilkoch vahadla se šrůfkama a karbec.
Jen za ten servis bys měl tu Jawu.
1 reakcí na tento příspěvek TP na Jawu
Dělám testačního komisaře historických vozidel. Přikláním se k názoru, že u Jawy kývačky je opravdu lepší sehnat papíry, než ji testovatt na veterána.