potřebuji poradit ohledně přibrzďovaní přední brzdy u Fireblada 954.
Po projížďce jsem zjistil, že se mi ztuha otáčí přední kolo.
Na zvedáku se přední kolo po roztočení rukou otočí 1x kolem dokola a stojí.
Ložiska na kolech naprosto v pohodě, přibzďování třmenů je jasně slyšitelné
a po rychlé rozborce jsem zjistil, že oba třmeny shodně přibrzďují stejnoměrnou silou.
Udělal jsem tedy kompletní rozborku třmenů, vyčištění a přebroušení brzdových pístků,
propláchnutí pumpy a výměnu kapaliny. Rovnou jsem i osadil nové pancířové hadice.
Po montáži na Fároška problém naprosto stejný a změna žádná.
Brzdová páčka je tvrdá jako kámen (žádná žumpa), Fároš brzdí jak šílenej, nikde nic neteče, ale desky pořád stejně přibrzďují.
Zkušení technici poraďte, jsou v háji třmeny, nebo pumpa?
Moooc díky za postřehy, protože brzda přibrzďuje opravdu dost. Vyhřívá se kotouč a desky mizí
poměrně rychlým způsobem. Prostě takhle jezdit a kašlat na to je prasečina .
Díky všem za rady a mnoho šťastných kilometrů bez nehody!
Aleš.
1 reakcí na tento příspěvek Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
gorkin>Koukni jestli je trn od pístu pumpy správně zasazen do díry válečku páčky !!!
jj z nejakeho duvodu se pist nevraci dost a neotevre to kanal do nadobky s kapalinou...
2 reakcí na tento příspěvek Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
zrejme sa ten piestik nevracia uplne spat
pacik1>odmontuj packu a uvidis že to prestane.potom odbrusis 1mm z dorazu packy pri spinaci a bude to ok
zrejme sa ten piestik nevracia uplne spat
jak bylo řečeno,zkus ubrosit doraz max. čep,protože můžeš mít neorigo páčku a může tam být jiná vůle a pístek tím pak přibržduje.
ja to řešil stejně na gsx-ru k8
Naposledy editováno 25.05.2010 14:11:23
pacik1>odmontuj packu a uvidis že to prestane.potom odbrusis 1mm z dorazu packy pri spinaci a bude to ok
zrejme sa ten piestik nevracia uplne spat
Myslíš,že si koupil neorigo páčku,která je šmejd? To bych docela čuměl,ale možný je všechno,jestli ma ale komponenty origo,tak bych ten problém zbrušováním páčky neřešil,problém bude uvnitř pumpy...
Páčku mám origo, ale pro jistotu ji zkusím zítra sundat a promačkat
váleček bez ní. Jestli to nezabere, zkusím ještě prohlédnout pumpu
a jestli ani to nepomůže, tak začnu shánět pumpu jinou
Každopádně napíšu, jak jsem dopadl.
Tohle se mi zdá jako trochu divná závada, na Fároše 954.
Fároš má na tachometru 37 tis. německých km = 74 tis. km českých
ale i tak si myslím, že na pumpu je to ještě nájezd malej.
No, dám vědět.
Díky Aleš.
1 reakcí na tento příspěvek Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
Ještě rozeberu pumpu, ale moc šancí si nedávám
Zřejmě bude opravdu v háji pumpa.
Aaronek>Takže jsem vyndal brzdovou páčku a zlepšení nenastalo.
Ještě rozeberu pumpu, ale moc šancí si nedávám
Zřejmě bude opravdu v háji pumpa.
Zdravím, jak to dopadlo, už víš problém?
mám totiž naprosto stejný problém
Díky
2 reakcí na tento příspěvek Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
Dlužím vám odpověď, jak to s přibržďováním dopadlo
Jak jsem psal výše, tak nepomohly nové hadice, rozborka třmenů a ani
laborace s páčkou. Takže jsem se pustil do pumpy.
Po rozebrání jsem zjistil celkovou sešlost pumpy a všechny součástky mi přijdou stejnoměrně "vyhamtané" a pumpa je asi životností za zenitem. Nikdy jsem novou
pumpu nerozebíral, ale myslím, že ta "vyčvachtanost" není v pořádku.
Podotýkám, že mi pumpa nikde neprotýká ani nerosí!
Zajímavostí jsou jakési přilepené cucky zdrclé kapaliny, které byly mimochodem i ve třmenech a šli objevit a odstranit pouze důkladným vytřením hadrem (při pravidelných výměnách kapaliny je nebylo možné vypustit a ani je objevit). Prostě divný
rosol hnědé barvy přilepený na stěnách třmenů a pumpy. Setkal jste s tím už někdo?
Zpět k tématu. Možná mě někdo z vás doplní, nebo upraví, ale já to vidím asi takto:
Po odmáčknutí páčky se vinou vůle přidrhává přepouštěcí pístek, který zároveň vrací
přetlak z hadic zpátky do baňky. Přidrhávání nelze odstranit, protože tělo pumpy
je ze slitiny hliníku a pístek je ocelový. Měl jsem strach, aby nezačala gumička
kolem pístku po jeho přibroušení rosit, takže jsem ho očistil jen brusnou pastou.
Po smontování se přibržďování lehce zlepšilo a kolo po roztočení udělá 1,5 otáčky kolem své osy. Byl jsem Fároše projet a kotouče už se o dost méně, ale stejně to pořád není ono.
Mám koupit celou pumpu, nebo se někde dělá repase, či nová montážní sada vnitřku pumpy???
Díky za postřehy a komentáře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
e: ono mě to možná čeká taky jestli pumpa nebude v pořádku
Naposledy editováno 01.07.2010 10:44:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
Stev>Aaronek> dá se objednat sada pístek, pružinka, těsnění, vlastně novej vnitřek. Cena je asi 40 usd bikebandit nebo 1300 kč na partsdepot.
e: ono mě to možná čeká taky jestli pumpa nebude v pořádku
ty to jeste nemas namontovane a vyzkousene?
1 reakcí na tento příspěvek Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
1 reakcí na tento příspěvek Fároš 954 - přibržďují přední třmeny
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suchotavy zvuk spojky Honda CBR 954RR Fireblade | henobart | 3 | 21.6.2024 v 06:22 t_freedom |
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |