AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Sema píše: Zaslechl jsem něco o dlouhodobých depozitech, určené typicky pro stroje odstavené na budoucí renovace. Má to nějak souviset s tím, že od příštího roku budou automaticky trvale vyřazovat vozidla, která přesáhnou dobu pro krátkodobý depozit. Já jsem to zas tak moc nestudoval, za Paštiku platím ručení nějaké dvě stovky ročně, čili mě nezruinuje ani když ji nechám na značkách.
Edit: Zdejší veteránisté to jistě budou vědět lépe a upřesní.
V sobotu jedu na školení testačních komisařů historických vozidel. Tam se určitě dovím víc. Budu informovat.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: bimbo750> Neleštím, ve stodole je větší zima než venku...
Ty nemusíš- máš na Virglu kvalitní chrom...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: bimbo750> Já mám dnes dovolenou. Včera mě potkala smůla - shořela mi moje Škoda 120... ne celá, ale motorový prostor. Asi krat'as, byl jsem v Č. Budějovicích a najednou smrad, kouř...tak jsem jako člen UAMK volal odtahovku, ta přijela, no auto mám doma. Sháním nový rozdělovač, fajfky, kabely, gumové součásti, prostě vše do motoru. Auto je 3 týdny po TK. Dnes jsem na kole jel do nejbližší prodejny auto - moto a z toho co potřebuju, nemají nic. Prý už je stodvacítka moc stará. Tak se ptám a dal jsem i inzerát. Doufám, že se mi podaří dát auto do pořádku, abych mohl jet do Brna na motovýstavu. Jiné auto nechci. A na motorku je dost zima. Mám stodolu, ne garáž. A tak souhlasím s Rančerem. Být dvě hodiny venku, dělat na autě - nic moc.
No držím palce ,aby si to vše sehnal.
Ještě ,zaplať pánbů, že neschořela celá......
To víš ,pro ty mladý je to už starej krám- voni ví prd.
Někde tady na netu byl krám na starý Škodovky -jestli to najdu ,tak to sem hodím.
Naposledy editováno 07.02.2014 13:50:55
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan - nový silenbloky bych měl mít někde taky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbame, kdyby mi něco chybělo, ozvu se. S rozdělovačem je to tak, že úzká (moje) má malý, široká (od roku 1984) má velký. Malý jsem objednal na tom jednom odkazu od Bimba 750.
Čmoud: chytlo to od kabelu cívka - rozdělovač. Ten spálil víčko rozdělovače a už to šlo...Koncovku, která je v rozdělovači, jsem si nechal. Zbyl z ní jen kov, ta vnitřní spirála. Ostatní se žárem rozteklo.
Jsem rád, že auto neshořelo celé. Co bych koupil jiného, nevím...asi zase Škodu 120. To je pro Jardu 350 asi k nepochopení, ale pro nás starší a venkovské je 120ka ideální auto. Bimbam to dobře napsal. Levné díly, vše si opravím doma, všude dojedu, spotřeba 7,2 litru na 100 km, a že po dálnici jedu 100 nebo 110 ? Nevadí, a tak často po ní nejezdím. Tady po okreskách ani nic jiného nepotřebuju. Pro radost mám 75 let "mladého" Populara.
Mít třeba Fabii a ta mi takto shořet, myslíte, že bych si ji opravil doma? Já myslím, že těžko. Stodvacítku do servisu nedám, vše si udělám sám.
Ještě jednou díky.
Naposledy editováno 07.02.2014 16:09:32
Třeba u terénního auta věc nezbytná, tam chytneš halůzků za drátek a...chytneš .
A shoří eště půl lesa .
Taky bych nejaký chtěl vymymlasit na motorce (viz portugalec na Dakaru).
Páč když to má startér, tož tá baktérie je už celkem při sile, že jo...
Si vzpomínám, jak na vojně můj řidič-strojník odpojoval baterku...plus, né zem. Osel.
Potom vypadal jak Polívka, svařujíc bez brýlí, týdeň mžůral a prd viděl.
Z klíča 14-17 mu zbyl v ruce enom rozžhavený vajgl a eště se oňho spálil.
V temto případku to bylo výchovné, už to víckrát neudělal .
Jo, když shoří Fóbie s motorem 1,4 16V - víš, jak je ten dvouvačkový motor pěkný?
A oni ho, šulci, skovajů pod jakůsi umělecků hmotu...
No, Milane, nakonec to dobré na tem je, že máš eště co opravovat .
bimbo750 píše: Všichni spí a nebo leští na novou sezónu.......Mrtvo.....
Neleštím, jezdím.
Milan1963>No tý jo, ještě že neshořela celá.
Jinak k dennímu ježdění se stodvácátou. Mám tyhle auta rád, a dobře se mi s nimi jezdilo. Jestli bych je ale dnes chtěl používat v denním provozu, to spíš ne. Ne kvůli komfortu či rychlosti, ale kvůli bezpečnosti.
Jinak sám na škodovku nedám dopustit, sice to není extra nobles limuzína, ale to, k čemu byla stvořena, zvládá bezvadně. Ta moje mě nechala jednou, když se přidřel motor. Letitý bordel v olejové vaně ucpal sací koš. I přes to, stačilo vyčistit zevnitř motor (nový zatím nemám a ani na něj ani na GO nejsou penízky) a s rachotem podobným V3S-ce se zase rozběhl, a jezdí. Od této události už má najeto přes 500km, a jediný rozdíl proti původnímu stavu je zvuk V3S Tohle by moderní motor neustál.
Ale stejně v poslední době dávám přednost mému šikmookému oranžovému žabáčkovi, přecijen třeba za posledních 7 dní mám nájezd 750km, a líp se to zvládá se spotřebou v tomto chladném období 5,1/100. A to rozhodně nejezdím ekonomickým stylem!
A pro Semu, takhle zvládnul Crashtest Matiz což mi je stejně k ničemu, když mám verzi bez airbagu
V Avii měli tyto auta na vnitropodnikovů dopravu.
No, sedlo si do teho pár urůstlých českých chasníků a udělali kolečko fabriků.
Měls vidět, jak to auto potom vypadalo.
Viditelně "změněná" geometrie, zvláště zadní nápravy.
Normálně se to rozčápilo, poohýbalo a bylo po autě.
Takto si představuju odborný a nestranný test .
Nicméně pro dva lidi a psa asi dobrý .
Byl sem překvapený odolností a dobrů konstrukcí Felicie - jednů sem měnil kola a měl sem heverem jedno zvednuté.
Pro cosi sem musel dovnitřku a k mému překvapení vůbec nebylo na otvírání dveří znát, že je kastla zkřížená. Schválně sem zkusil otevřít všecky vráta...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
I při rychlosti 150km/h auto nemělo snahu dělat nějaké brikule běžné pro auta po bouračce
No a co do užitečné hmotnosti? Kamarád maesem dovezl dlažbu na venkovní parkoviště, v kufru (se sklopenéma sedačkama) měl naloženo přes 350kg, a znat to sice bylo, ale žádné trvalé následky to nemělo a jeho Mates jezdí dodnes a ještě dlouho bude
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |