2. Vezete si olej svůj nebo ho koupíte venku.
3. Atd, atd...
Pičovský řeči můžete psát taky, ale budu je nekompromisně mazat
Kozy neukážu
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje na dovolené
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje na dovolené
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje na dovolené
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje na dovolené
dangsx1100g píše: Olej seženeš všude,ale tohle musí vydržet,stejně dovolenou nejedeš fulgas.Dá se to řešit i tim,že nedolejváš pravidelně,ale až při minimu doleješ najednou na max a ten půlitr a víc novýho částečně dorovná mazací vlastnosti.Pokud budeš měnit tak jen olej,filtr nemá cenu ssebou tahat,ten dá v poho i 3 výměny.
No a pak si po takovymhle "cloveku" kup motorku.
cuir píše: co mas za motorku ? mit na cestovani masinu co ma interval po 6000 mi neprijde jako zrovna nejvhodnejsi kousek na takove tury. Prijde mi to dost divne, ze by motorka co je k takovemu dalkareni urcena mela takovej interval. A tak me zajima, ktera to tak ma abych si ji omylem nekoupil :) dik
Suzuki DL650 V-Strom
U Bavora to bylo po 10000km takže jsem to nikdy neřešil
A Honda Deauvile má tuším dokonce 12000km.
Bohužel v Suzuki jsou kokoti a dali to po 6000km
Naposledy editováno 30.01.2014 20:42:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje na dovolené
gugo píše: No a pak si po takovymhle "cloveku" kup motorku.
Máš recht
Jako je pravda, že v manuálu je psaný filtr jednou na dvě výměny oleje, ale nejsem socka tak dávám vždy s novým olejem i když je to po 6000km.
titus píše: Máš recht
Jako je pravda, že v manuálu je psaný filtr jednou na dvě výměny oleje, ale nejsem socka tak dávám vždy s novým olejem i když je to po 6000km.
právě, ten filtr zase není tak velký, aby jsi ho nebyl schopen vzít sebou, taky nevím, co jeblo vývojáře v Suzuki, že dali interval po 6 tis, mám to stejný a pokaždé měním olej i filtr, ty 3 kila navíc mě už nezabijí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje na dovolené
Ja tohle dilema nastesti resit nemusim, kdyz me nekdo priveze motku na servis tak se ho zeptam jak to chce. Na alpu je to a12tkm s filtrem a na duku je to a 5tkm se dvema filtrama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje na dovolené
Někde jsem dokonce čet, že ten použitej filtr měl lepší účinky jak novej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje na dovolené
Položil jsem několika mechanikům tuto otázku:
Dá se říct, že skoro stejný motory a obsahy, nevím jak velkej vliv je jednovál, dvouvál atd.
Suzuki DL650 V-strom----6oookm
BMW F650GS--------------10oookm
Honda Deauvile----------12oookm
Nikdo mě nedokázal říct proč jsou tak rozdílný intervaly
BMW na to ze to je jednoval , tak je to docela dobry tech 10tkm.
Obecne si myslim ze cim vic je ten motor "nadupanejsi" tim casteji bude nutna vymena oleje.
ALe proc je to presne se me fakt neptej.
Neudelali tam soudruzi od SUZI nejakou vychytavku ala EGR ? Pak bych to pochopil.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje na dovolené
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje na dovolené
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje na dovolené
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje na dovolené
Petřičák píše: Zdarec, za sebe můžu říct jen tolik, že při kvalitě dnešních olejů není přetažení intervalu až takový problém.
co jsem četl, tak tohle přestává být s API SM pravda...naopak se doporučuje intervaly výměny zkrátit oproti těm z manuálu.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje na dovolené
Jo 6 tis. interval mne pěkně s... a už 2x jsem preventivně měnil ve 4 tis. protože jsem věděl že bych na dovči přetáhl. Ale na druhou stranu to že jednou dvakrát přetáhneš neznamená že třetí dovču motor klekne - nic méně že ten motor celkově vydrží asi míň je dost pravděpodobný...
fockewulf píše: co jsem četl, tak tohle přestává být s API SM pravda...naopak se doporučuje intervaly výměny zkrátit oproti těm z manuálu.
Pokud vím, tak jediná norma použitelná pro motocyklové oleje je ta JASO, která počítá s optimální funkcí mokré spojky. Takže to co vyprodukuje American Petroleum Institute mě celkem nezajímá. Nemluvě o faktu, že na trhu je naštěstí dostatek výrobců, takže se snad vždy najde nějaký, který bude dodávat produkty odpovídající starším normám, či případně takové, které jsou kompatibilní.
Edit: Ale jinak je údržba samozřejmě na každém majiteli. Údaje udávané výrobcem jsou pouze doporučením pro zachování záruční doby.
Naposledy editováno 02.02.2014 19:29:51
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje na dovolené
p.s. V manuálech se píše výměna oleje po XXXXXX km a malým písmem nebo po 6 měsících!!
Radek-big píše: Výměnu oleje je potřeba řešit podle toho jak dlouho si chci motorku nechat. Moje osobní zkušenost- výměna oleje po 6tis i více/dáván i velmi kvalitní olej/ - po cca 120 tis km generálka -opotřebení motoru a převodovky více jak 70% , Dále výměna po max 6 tis někdy i méně a v 300 tis km rozborka - výsledek opotřebení méně jak 50% /moto DR 800 big/-/olej standart/. Můj názor je olej měnit vždy i na cestě. Je jedno zda dám super kvalitní olej nebo průměr -zas takový rozdíl mezi nima není/většinou pouze cena/A pokud olej někde přepálím /vedro , dopr. zázpa atd/- může být zničený třeba i po 100km.
p.s. V manuálech se píše výměna oleje po XXXXXX km a malým písmem nebo po 6 měsících!!
Mě potkala GO cca v 77000 km, ale vnitřnosti byly naprosto v pořádku pokud pominu běžné opotřebení napínáku rozvodového řetězu. Celý problém byly zapečené pístní kroužky, kvůli kterým začala žrát olej a já si toho zavčasu nevšiml. Příčinou bylo nejspíš ono přehřátí, které popisuješ... Souhlas s tím intervalem v podobě kilometrů nebo času. V tomto směru podle mě hodně záleží na typu motoru. Velkoobjemový jednobuch nebo vysokootáčkový sportovní motor jsou značně namáhané. Hodně záleží jak na stylu jízdy, tak na provozních podmínkách.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje na dovolené
Slavomil_84 píše: Tvl já na olej najedu 7500tis jako prd a když o tisíc přejedeš, tak se hovno děje, ale nejlepší si to vše vymenit před cestou doma v garáži v klidu, když máš najeto 6tis na oleji, tak dáš novej, když jedeš na vejlet třeba 3tis km a nemusíš řešit píčoviny cestou necestou, výměny v servisu atd... Jednoduché, značka selský rozum napoví
No jde vidět, že neumíš moc číst.Vůbec mě nezajímá vejlet cca3tis km. Ale 10000-12000km, takže tvůj příspěvek je mimo.
Meli píše: Podle mne nic horšího než pozdní výměna oleje motoru nejde udělat. Kámoš mechanik kašle na 30 tis. interval u auta a mění po 15-ti. Je fakt že ty auta kolem roku výroby 2000 najely nesmysly (a stále najížději) tak s tim výrobce musí něco udělat. Záruku to vydrží a pak má zase kupce na nové.
Jo 6 tis. interval mne pěkně s... a už 2x jsem preventivně měnil ve 4 tis. protože jsem věděl že bych na dovči přetáhl. Ale na druhou stranu to že jednou dvakrát přetáhneš neznamená že třetí dovču motor klekne - nic méně že ten motor celkově vydrží asi míň je dost pravděpodobný...
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje na dovolené
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje na dovolené
homat píše: co se týká toho překročení intervalu výměny třeba o dovolený, tak existuje přípravek, který "vrací" oleji "původní" vlastnosti, tzn. koncentrovaná aditiva oleje. Takže pokud bych se chtěl vyprdnout na výměnu, tak bych si s sebou vzal alespoň lahvičku tohoto přípravku na dojetí.
a kdo nema citron, da si tam limetu.