Moto má 67 tisíc, minulý majitel najel těch 17 km přes dvě sezóny, poctivě při koupi vyměnil všechno možné, seřídil na brzdě atd. Minulou sezónu pouze moto olej + filtr.
Já mám v plánu všecky náplně podle manuálu, kříže na kardanu + vidle, palivový filtr, checknout rozvody, seštelovat ventily. A k tomu mám pár otázek:
1) Chtěl bych nechat vyčistit/vyměnit takový ten košík v olejové vaně. Bude potřeba/je ideální pořídit nové těsnění vany? K čemuž se váže doplňující otázka :) Motorka je vyrobena 1/2002, podle VINka je to 2001. Jsou mezi nimi rozdíly stran náhradních dílů? (těsnění, převodovka)
2) Palivový filtr je pohoda vyměnit, nebo mě za to bude servisák proklínat?
3) Je Moto Guzzi nějak extra složitá na běžné servisování, nebo to přeháním? Mám klasu servisáka, který mi dělal Kawu ER-5 k naprosté spokojenosti. Poradí si s USD vidlema jako nic (olej + gufera)? Jasně, zeptám se přímo jeho :) ale chci být informovaný dopředu.
4) Spojka - mi prokluzuje na 6ku kolem 6 tisíc otáček, když dám komplet plný. Když trošku uberu, tak se chytne a jde to. V ostatních rychlostech jsem to nezaznamenal, ani s plným. Dá se nějak střízlivě odhadnout zbývající životnost? A co bude třeba všechno s největší pravděpodobností vyměnit? Je tam dvoulamelová, nebo se to nějak lámalo 2001/2002?
5) Na mašině jsou Akrapoviče a otevřené papírové filtry DELO. Jaká je životnost těch filtrů? Původní majitel říkal, že mu říkali, že 2000 km, což mi přijde trochu hardcore. Představoval jsem si tak jednou za sezonu + co 6k profouknout stlačeným vzduchem :)
6) První kozí mi s tím helfne a všecky možné díly u nich půjdou pořídit/objednat?
7) Dají se pořídit a nasadit širší rukojeti, nebo se musí sehnat "komplet" řídítka při tomhle? Byly by do budoucna široké řídítka jako u klasických naháčů velká svatokrádež?
7) Na dnešní projížďce jsme s kámošem čekali na červenou u kyvadlového semaforu, tak jsem motku chcípl... a pak už nenastartoval. Nejdřív cvakalo relé, což bylo u předchozí motky znamením mrtvé baterky, ale pak se ten litr začal celkem solidně točit... akorát naprázdno, ani náznak "naskakování". Asi šestkrát vyzkoušeno a baterka pořád držela. Tak jsme se už připravovali na roztlačování litru při další vlně zelené, ale pak mi to nedalo, zkusil jsem znovu a naskočila. Po příjezdu domů na pumpě/myčce na drnknutí...
Tak nějak je mi jasné, že příčin může být spousta, spíš jenom jestli to není něco "běžného", jakože stylem utáhni třetí matku zleva a máš to :) Základem bude asi baterku na zátěžák, co? Taky jsem se dočet o špatném kostření a vzhledem k tomu, že mi tachometr cuká jako divý, a otáčkoměr na chvíli umře, když pustím dálkové, tak by elektroinstalace asi taky zasloužila kouknout na zoubek.
Jinak pokud vás napadne něco dalšího, co bych měl určitě vyměnit/nechat zkontrolovat, tak pište.
Je to dlouhý post, a tak děkuju všem, co došli až sem :) Fotek zatím moc nemám, ale přidávám alespoň tyhle dvě na pokoukání.
PS: Kdyby se někomu chtělo elaborovat o nastavení podvozku... Vysvětlit laicky rebound/odskok pro začátek :) Každopádně mi to přijde extrémně tuhé (bývalý majitel byl zvyklý ze supersporta), ale já bych si klidně dal říct o měkčí. Můžu si sám zkusit zaexperimentovat a povolit předpětí alespoň na předku, nebo to celé rozhodím? S tím že bych to na sezónu nechal poštelovat v servise přímo na svoji váhu a požadavky.
1 reakcí na tento příspěvek Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
Tak at jezdi a nechcipej ji na semaforu
Jinak chápu tvoje nadšení to má asi každej kdo pořídí motorku .( At starou či novou)
Projít si to nech celé už proto že je to Stará motorka .
Moc pěkný čtení, i sem se zasmál ( kvůli tomu semaforu )
Já bych teda litra roztlačovat nechtel.
Jednou se mi stalo to samé co tobě s tím startováním ( mněl jsem na jednoválci v řiti volnoběžku )
Woky
Tím nechci zavrhovat nikoho z přítomných.
Rada....pokud otevřený filtr,tak ne papírový(enduro je neco jinýho).Foukáním filtru nedocíliš odstraněním všech částic a zároveň můžeš poškodit mikrospóry-nechtěné vnikání částic do spalovacího prostoru.
Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
Je zbytečný litovat servisáka kvůli palivovýmu filtru, když bude vyndavat celý motor a převodovku kvůli výměně spojky (i když koukám, že nemáš takovýho ježka v kleci jako já, mě to trvalo 6 hodin).
Taktéž nový těsnění je snad samozřejmost, vždyť jsou to korunový položky.
Když si s něčím neporadí v kozím chlívku, tak už asi nikde.
Jinak běžný servis je díky skvěle přístupným hlavám v pohodě. Jakmile se ale posere něco většího (třeba ta spojka), tak holt vymáčkneš víc peněz než u japonce, s tím jsi ale při koupi určitě počítal.
Ať ti to jezdí, je to fakt krasavice.
Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
2. Navod mas Tady Neni to nic jednoducheho, ale servisak te proklinat nebude. Pro bezne znaleho cloveka je to bezny ukon.
3. Guzzi je poměrně snadno servisovatelná. Nejsou na ní žádné technické speciality. v11 je ještě kovářská práce. Chce to samozřejmě dobrého servisáka a dodržovat všude předepsané hodnoty. USD vidle by měly být pro něj banalita.
4. Odhadnout se to nedá. Záleží jak hodně ji budeš trápit v prokluzu. Pokud ji checháš dlouho klouzat, tak ji vyhřeješ, vytvrdne a bude klouzat víc a víc. Měla by být jednolamelová.
5. 2000 je fakt málo. Ale záleží na doporučení vyrobce ke každému jednotlivému modelu. Dohledej to v katalogu výrobce.
6. Kozí je v pohodě
7. Širší rukojeti nedáš. Musíš dát celá širší řídítka. Uprav si posaz na motorce dle svého. Ale všechny originál díly si schovej, neztrať a neprodej. A samozřejmě z toho neudělej něco směšného, jak je často vidět na leckerých "street" přestavbách.
Nastavení podvozku se dá vždy hodit do standardu, podle servisního manuálu, strana 10-13. Dá se taky dost laborovat s olejem. Svého času jsem tohle diskutoval s jistým Standou od Olomouce (zasvěcení vědí) a ten dával do svého Grisa o jeden stupeň viskóznější olej než je předepsaný, než docílil jemu vyhovujícího projevu. Ale každému vyhovuje trochu něco jiného.
Naposledy editováno 20.01.2014 09:28:45
1 reakcí na tento příspěvek Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
pod nádrž se dá dostat v pohodě, včera jsem měnil vzducháč, akorát jsem nepřišel jak to udělat bez vyjeté nádrže
celkově údržba je v pohodě až teda na kardan, to padalo něco o italskéch čurákách a že už kardan nechcu v životě vidět nebyt geniální a nemít ruce jak malá holka tak namažu akorát prostřední mazničku. zadní ještě jde ale přední je tragédie.
a možná je to prasáctví ale na výměnu olejovýho filtru je potřeba kladivo, ostré šroubovák a klíč na flexu
jinak je údržba bez nejmenšího problému
jo a jinak vypouštění oleja je vlastně taky geniální, přístup tam neni a pochčije to skoro celé výfuk
vole, roztlačit když mně na trojku vynechala tak se mně na vteřinu bloklo zadní kolo mně zas občas blbne čidlo stojánku, heč
lepší je tvrdší, zatim jsem si hrál jenom se zadkem a tlumičem řízení ale pokud to neni dotáhlý úplně tak se to vlní, ať už jsem třeba valil naklopené přes nerovnosti, horizont nabo jsem ještě brzdil a podřazoval a už jsem to cpal do zatáčky
1 reakcí na tento příspěvek Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
memphis.unv> Mno vlní... hádám, že se to vlní od 130 nahoru ne a v takových rychlostech jezdím převážně rovně :)
Mně to teď přijde, že to podemnou skáče jako by tam žádné pružení nebylo. Nejenom ruce, ale hlavně zadek. Na našich cestách dosti nebezpečné. Mně vyhodí ze sedla jako nevycválaný italský plnokrevník.
seikos> Francouzštině moc neholduju, ale obrázky mají pěkné, tak to dám společně s anglickým (ti tak pěkné obrázky nemají).
pkKun> Ano, ano... bude to nejdelší zima v mém životě. S termoprádlem to naštěstí od 7°C jde, tak aspoň decentní vyjížďky, kdykoliv to jde.
nyeo> Recht. Jsem na ně zvědavý.
hodně nepěkně jsem se leknul když jsem měl mašinu trochu naklopenou přes horizont, byly tam nějaký nerovnosti a předek šel trochu dovzduchu, bylo to jenom tak něco málo nad 100 ale nebyl to zrovna příjemné pocit.... po přitáhnutí tlumiču řízení do půlky se to zlepšilo a na koncu je to už úplně bez problému.
zadek jsem měl na volno a začal jsem mít takové nejisté pocit, třeba když jsem držel přední brzdu, skopával kvalty a už jsem to cpal do náklonu tak se mně zdálo jako kdyby to na tom předku tancovalo. pak jsme jeli s mladou na dovolenou, já jsem to dotáhl až na konec a podvozek je najednou naprosto stabilní. na předek jsem zatim neměl ani možnost ani důvod šahat.
a neboj se, to bude dřív než na nový boty, taky jsem ju první měsíc při každé změně směru jízdy nebo plynu prosil o slitování protože jsem myslel že mě chce zabit a teď už vím že když je na výjezdu zadní guma na hraně tak do 5 tisíc s plným plynem nejede vůbec, 6-7 tisíc je línejší
a máš jezdit po cestách s dobrým povrchem, když si koupíš plnokrevníka dvoustopýho tak z něho budeš mít na vytlučenéch okreskách taky hovno místo zábavy
Maeslo píše:
Mně to teď přijde, že to podemnou skáče jako by tam žádné pružení nebylo. Nejenom ruce, ale hlavně zadek. Na našich cestách dosti nebezpečné. Mně vyhodí ze sedla jako nevycválaný italský plnokrevník.
to jsou ty emoce jo? No to teda děkuju pěkně
Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
Co tu ještě nezaznělo - těsnění jsou stejná, jednolamelovou spojku měly jen Tenni, Scura a Rosso Mandello, jinak dvou. Když ti nevyhovují tyhle lomené řidítka, tak to určitě zvýšenými řidítky z Cafe Sport a Ballabio určitě nepokazíš. V případě Le Mans s kapotou by to bylo na přeshubu.
A nakonec jedno doporučení. Šušká se, že si tenhle kousek byl prohlédnout TG z Opavy a něco se mu nezdálo na zvuku, tak se s ním zkus spojit a poptat se, abys případně předešel nějakým potencionálním budoucím problémům.
Ať slouží.
Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
To chcípání dělá velmi pravděpodobně relé pořiď si náhradní. podívej se na ložiska v kolech , často odchází.
A na jaře do Annína.
Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
Byl jsem se na V11 u Petra v Ostravě podívat v listopadu, nakonec jsem koupil jinou. Pár věcí by na ní asi chtělo proklepnout. Motor jde o dost hlučněji než u jiných V11, vzduchové filtry jsou na ten obsah trochu poddimenzované, start byl takový zastudena přeochotný, to se pak zatepla spíš přeplavuje. Ručičku tachomter možná rozhazuje vadný úhlový pohon na převodovce, sundej to a rozeber, někdy se podaří opravit. Kdybys chtěl poradit více, vyměníme si přes PM telefony a bude lepší si zavolat, já píšu málo a špatně, ale v Gůzzách se vrtám rád i když to mám zároveň jako profesi a živobytí v Opavě.
Zdraví Geloš
Vladimír > jsou to papíráky, takže vzduchem, ale do budoucna si taky představuju KN. Jenom to bude chtít všechno postupně, páč darda žejo (původní rozpočet na novou byl o 10 tisíc níž a až někdy v březnu). Petr to měl seřízené na brzdě na ty Akrapoviče a filtry, a průběh otáček mi přijde fejst dobrý, takže do toho nechci moc vrtat. Ačkoliv ve finále asi otevřený filtr jako otevřený filtr, co se bohatosti směsi týče. Ty naddimenzované oleje se mi líbí, dík za tip. Anín taky. Já pořádně na žádném srazu nebyl ještě, někde začít je třeba.
Lopata75 >
Každopádně myslím, že všechny moje otázky a starosti vyřeší Geloš :) Opava je za humny, takže jdu na to PM.
1 reakcí na tento příspěvek Šťastný nový majitel V11 - pár ohledně servisu atd
míchačky
Naposledy editováno 26.01.2014 13:30:31
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kemp v RO Moto Guzzi V11 | Podas | 11 | 2.6.2024 v 08:01 __RomFox__ |
Technické okénko Moto Guzzi V11 [1 ... 17, 18] Moto Guzzi V11 | MaraGuzziV11 | 536 | 13.4.2024 v 16:28 JVK |
Vliv předstihu na detonace při dece... [1, 2, 3] Moto Guzzi V11 | Koudy01 | 76 | 27.6.2022 v 10:22 Anti |
Italské železo v detajlech(mouchy a... [1 ... 10, 11] Moto Guzzi V11 | Markus.1 | 301 | 14.8.2020 v 23:59 Koudy01 |
Tachometr Moto Guzzi V11 | štylák | 0 | 21.9.2019 v 01:29 štylák |