tak se snažíme zrealizovat naše sny. Zatím nahozeny stručné medailonky členů této expedice. Postupně budeme plnit informacemi z průběhu příprav. Těšte se na popsané zážitky zajímavých kultur a neskutečné krajiny.. Jedeme to na "starých, ale poctivých vránách" Yamaha Supertenere 750. Průměrný věk těchto strojů je 20 let. Výborná parta offrouďáků z supertenere.cz Nyní máme rozdané úkoly, kdo se o co postará. Sbíráme informace a nepodceňujeme přípravu. Není to o cestě nějakých vyvolených zazobanců. Zatím jsme odhodláni jet za své. Pokud se podaří sponzoři, bude jenom dobře. Sdílejte a třeba toto pomůže někomu k nakopnutí do života.. Děkuji své skoroženě za podporu.
fejsbuk moto-expedice Centrální Asie 2014
Edit: díky Semo, pojal jsem to lehce foneticky..
Naposledy editováno 29.12.2012 00:36:38
proc? v 2013 se muj pas zaseknul trochu dele na nejake ambasade a pak nebyla jistota, jestli se to vyridi vsechno na cas.. ruske vizum si v moravia contact nechali jako posledni, protoze to je to nejjednodussi
2 reakcí na tento příspěvek Moto-expedice Centrální Asie 2014
pročetl jsem plány a souhlasím se Zdeňkem. Loni jsem jel (Já V Strom 650, kámoš Supertenerka 1200) trasu viz příloha.TOP část cesty je Pamír Highway a Uzbekystán-zkrátka to kolečko po Pamíru. Kazach je sice trochu opruz, ale je dobrý to "nic" zažít a dá se přejet za 2-3 dny, pokud to člověk vezme tranzitním tempem a cestou.
Nám to celé zabralo 17.000km a 32 dnů. Pneu jedna sada Heidenau K60 já na V Stromu a kámoš Mitaky E07 rovněž jedna sada-oba bez defektu a nebezpečného ojetí.
Pokud byste chtěli nějaké bližší info k zemím či místům na trase-dejte vědět, mám tam i nějaké kontakty.
Libor
P.S. kolik máte na těch mašinách najeto? Já na Stromu 193.000
1 reakcí na tento příspěvek Moto-expedice Centrální Asie 2014
ještě k těm pojistkám do víz - všude vždy píšu VISA INSURANCE a opíšu nějaký čísla z karty (podle potřebných políček :) a je to. Samotnou pojistku pak dělám den před odjezdem u Allianz (neomezené plnění).
193k? (tleskajici smajlik). ja sam na ni najel za 4 roky pres 33k, na tachu je necelejch 64k. ale ver tomu budiku... (r.v. 1991)
kdyz uz jsi se nabidnul: ta mapka je malovana rukou nebo to je zaznam z GPS? chceme totiz ject do Aralsku pres Shalkar, coz podle mapky vypada, ze jste jeli/meli v planu ject, tak by me zajimalo, jak ta cesta vypada, jestli nebyl na tutom useku problem s benzinem pripadne s lidma (zrovna o Shalkaru jsem cet, ze je to tam nejaky divoky).
diky moc.
s.
přes Shalkar jsme nejeli, protože jsme spěchali k Pamíru tak jsme frčeli po hlavní Aktobe, Karabutak, Aralsk, ale jeli jsem asi 80km tam a zpátky od Aralsku směrem k Shalkaru přes Saksaulskyj (hledali jsme tam nějaký spešl místa)-je to podél železnice stejně jako celá cesta mezi Shalkarem a Aralskem. Celkem pohodová cesta, trochu písek, ale bez problémů, ale nejeli jsme přes tu pouštní část (je vidět na google maps), tak si netroufám to zhodnotit.
Ohledně benzínu jsme neměli problém nikdy, ale máme dojezd min 350km+5litrů každý v kanystru, takže 450 dáme vždy, tak to neřešíme.Kvalita taky bez problému, jen v Tádžikistánu jsem bral 2x na černém trhu z flašek prý 80ku, ale taky to šlapalo-asi se to vykrátilo s řídkým vzduchem :)
Ohledně lidí-musím potvrdit, že v centrálním (nejchudší část) KZCH jsou lidi trochu jiný než na severu i na jihu-jsou drobátko vlezlí a hůř se jich člověk zbavuje, protože v těch vesničkách kolem bývalého jezera byli často nalití. Ona je to i jiná rasa než na severu a jihu. Nicméně žádný problém jsme neměli. Důležitý je vládnout ruštinou, usmívat se,platit místníma penězma nikoliv dolarama a nikomu nic nedávat i když žebrá (tím se přitáhnou další loudilové atd.
Pokud chcete na bajkonur,tak pozor-bez povolenky bez šance (a to ani do ruské části města).
trinidad píše: ... pojistku pak dělám den před odjezdem u Allianz (neomezené plnění).
to zrovna taky ted resime. Allianz byla moje favoritka (viz to plneni), ale kdyz jsem si precet pojistny podminky, tak jsem znejistel. je tam uvedeno, ze:
9.2 Pojistitel neposkytuje pojistné plnění v případech jestliže: ...
9.2.9 ke škodné události došlo při výpravách na odlehlá místa či do prostředí extrémních společensko-politických a klimatických podmínek: např. polární výpravy, výpravy do pouští, bažin, průzkum jeskyní, cesty
do rozsáhlých neobydlených oblastí;
jak napsal kolega Lachtan:
"odlehlá místa budou před zaplacením nedozírné perimetry, velikosti Evropy. Naproti tomu při plnění se najde 25 fundovaných právníků, kteří Ti vysvětlí, že neobydlená, odlehlá oblast je mezi Chodovem a Průhonicemi a že jsi to jednou podepsal, tak máš smůlu."
takze hledame dal resp. snazime se delat pojistku na miru.
2 reakcí na tento příspěvek Moto-expedice Centrální Asie 2014
takze zkousime hledat tak, aby jsme byli kryti na (pokud mozno) vsechno. snad z toho patrani vyleze neco kloudnyho za kloudny prachy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto-expedice Centrální Asie 2014
shantis píše: viz diskuze s Yeuopem na prvni strane tutoho vlakna. pro nekoho je tuto expedice jako k*ava, pro druhyho vejlet, kterejch za zivot absolvuje desitky pak uz je na pravnicich definovat slova jako "vyprava" nebo "vylet" a hledat mezi nima rozdily
takze zkousime hledat tak, aby jsme byli kryti na (pokud mozno) vsechno. snad z toho patrani vyleze neco kloudnyho za kloudny prachy...
když na nějakou dobrou pojistku narazíte, dejte vědět-může se hodit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto-expedice Centrální Asie 2014
1 reakcí na tento příspěvek Moto-expedice Centrální Asie 2014
aktualni informace z Uzbekistanu rikaji, ze je ted nutny bydlet v oficialnich ubytovacich zarizenich (hotely, penziony, ...). zadnej stan, zadny bydleni u lidi, zadny kravavany. samozrejme - bydlet muzes kde chces, ale jak Te nacapou, maji v ruce dost velkou paku, jak si privydelat nezanedbatelnou castku $ a snad Te i vyhnat ze zeme docela tim pos*ali smysl adventure vejletu
a druha "vesela" zprava dne je z Iranu: pokud se prepravujes vlastnim dopravnim prostredkem (motocygl, avto, kolo, ...), potrebujes mit zaplacenyho pruvodce po celou dobu pobytu. jako jasne, nejspis se na to taky muzes vys*at, ale nasledky, kdy Te vyhmatnou polucajti a pruvodce nemas, radsi nedomejslim...
mame co resit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto-expedice Centrální Asie 2014
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto-expedice Centrální Asie 2014
o tom cykloborci okolo sveta vim (je z Plzne ) a taky se divim, ze nic takovyho Snek nezminil.
tohle je informace platna od letoska, od kteryho data presne netusim.
2 reakcí na tento příspěvek Moto-expedice Centrální Asie 2014
Nějaký doprovod, nebo omezení možná bude v příhraničních oblastech Iráku a Pákistánu, ale na tyto oblasti upozorňuje i web minist. zah. věcí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto-expedice Centrální Asie 2014
na ambasadach nam nemohli rict nic jinyho nez nam rekli, protoze pro vydavani viz se nic nezmenilo. porad potrebujes rezervacni cislo, pas, fotky atd.
jenze problem je v ziskani toho rezervacniho cisla u agentury. mam potvrzeny ze dvou cestovnich agentur (letsgoiran.com a touranzamin.com ), ktery ty rezervace zarizujou, ze je pruvodce potreba. na webu touranzamin.com to je dokonce napsany, od Let's go Iran mam nasledujici odpoved (muj dotaz znel, jestli je ta informace s pruvodcem pravdiva a jestli je to narizeni trvaly):
Dear František,
Yes, unfortunately that's right & is permanent. From a few months a
go, those who travel with their own vehicle have to be accompanied by
a guide .
To give you an idea of the cost, I need to know your travel date, your
stay duration in Iran. your route, your arrival & departure borders,
your accommodation ( do you want to stay in camp? because of any
camping you have to have police permission )
Once I have above information can give you guide payment.
--
--
Best Regards
Parissa Eivazi
*Let’s go Iran*
Neříkám, že to není s doprovodem pravda, možná ano, ale cestovka není žádný oficiální orgán a jako správného Čecha mne první napadá, že si chtějí namastit kapsu.
Možná by nebylo špatné napsat ještě na naše min. zah. věcí, aby to zjistili, nebo na tu ambasádu přímo zavolat, když uvedli číslo pro konzultaci.
Každopádně jestli něco zjistíš, připiš.
1 reakcí na tento příspěvek Moto-expedice Centrální Asie 2014
"po obdržení Vašeho dotazu jsme kontaktovali místní příslušné úřady a zjišťovali jsme, zda-li se tvrzení íránské cestovní kanceláře zakládají na pravdě. Bohužel přes veškerou vynaloženou snahu se nám nedostalo jasné odpovědi na všechny naše otázky. Dle námi získaných informací (nejsou písemné a z naší zkušenosti víme, že se mohou dle potřeby v čase změnit), pro podání žádosti o vízum není rozhodující informace, zda-li máte nebo nemáte průvodce. Budete-li se pohybovat vlastním vozem, je zapotřebí již do žádosti o vízum uvést číslo poznávací značky Vašeho vozidla a místo vstupu do země (jméno hraničního přechodu). Půjčovny aut mají nařízení cizím státním příslušníkům nepůjčovat auto bez řidiče (možná odtud plyne požadavek Vaší cestovní agentury?). Při pohybu po vlastní ose a vlastním vozidlem nám byly sděleny pouze informace, které jsem uvedla výše. "
taky me zarazi, ze konzulaty tvrdi neco jinyho nez cestovky. a nejvic me dostava fakt, ze ani ambasada v hlavnim meste neni schopna (resp. pres veskerou snahu se jim nepodarilo) zjistit, jak to vlastne je.
nejdriv jsem si myslel, ze tohle se tyka jenom US obcanu, ale (aspon podle agentur) asi to od nedavny doby plati pro vsechny.
az Ti MZV odpovi, dej prosim vedet. Diky