paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Servis KTM 250 sx-f 2012
25.12.2013 v 21:47
Zdravím, koupil jsem od kamaráda KTM 250 sx-f 2012, motor má najeto 50 mth od kompletní go.
DO motoru nebylo nikdy od go zasahováno a tak se chci zeptat, zda by to nechtělo poštelovat ventily nebo vyměnit píst. Dosud jsme jezdil jen dvoutakty takže se ve 4t absolutně nevyznám. Jinak motorka startuje na brnknutí, motor necinká, jede jak prase...
Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 20:20 | Nahoru | #31

Dolph-cz píše: tak se podle toho chovej.

já fakt nepochopím jak tady může potom psát takové věci!
když se oháníš manuálem,tak si jich pár přečti,rozdíly dle jízdního režimu tam určitě najdeš.

stejně tak s tím svařováním hliníku-tušíš vůbec,že se svařujou i takové věci jako je hlava motoru?ta je v oleji pořád,k tomu vysoké tlaky a teploty-a dají ti na to i záruku!ale ty si stejně meleš svou,je to mastné to zavařit nejde cituju:

...viděl jsem spousty zavařených bloků,van ,karterů a fungovali max 2 měsíce než se olej prosákl....


tak u crosu v manualu nikdo jízdní režim nerozlišuje....
pochybuju že to víko vařil odborník který vaří hlavy..a dal na víko záruku
olej je prevít

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 20:23 | Nahoru | #32

Dolph-cz píše: se tady nervuju,ale na otázku tématu jsem neodpověděl....

takže-jak moc dobrý ten kluk byl?uměl za to potáhnout?

u 250tky je problém,že je ten motor fakt dost nabušený a vyžaduje častější servis,než třeba 450tka.

pokud to normálně staruje i za tepla,nic tam neklepe,tak je to relativně OK.
ale každopádně:kontrola ventilové vůle je "maličkost" to určitě udělej co nejdříve,měla by se kontrolovat +- co 15-20 hodin.dejme tomu každou druhou výměnu oleje.pokud se ti ale bude zdát,že to nějak hůře startuje,nebo cvaká,kontroluj okamžitě.

dále by to chtělo minimálně zkontrolovat(přeměřit) píst a i když by nemusel být ještě úplně mimo,tak ho asi rovnou i vyměnit-ono jen samotné těsnění pod hlavu atd. stojí celkem ranec,takže dělat to o měsíc později je neekonomické.

podle toho v jakém bude ten píst stavu si +- uděláš nějaká obrázek,kdy ho příště zase vyměnit.

tohle by jsi měl určitě naplánovat někdy v zimě,ať máš motorku na sezónu nachystanou.

zatím je venku krásně teplo,osobně bych ještě něco málo pojezdil a až nasype sníh,tak to kuchnul...

samozřejmě při rozebírání zkontrolovat co jde,to je logické...

bavíme se o hobíkáření,kdo závodí dělá všechno častěji..



Díky :)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 20:24 | Nahoru | #33

ja1 píše: tak u crosu v manualu nikdo jízdní režim nerozlišuje....
pochybuju že to víko vařil odborník který vaří hlavy..a dal na víko záruku
olej je prevít



dobře,když né motokros,tak o ostrého endura 100%

a ty motory jsou +- stejné(píšu +-,jasně,že kros je nabušený více,ale zásadní rozdíly tam nejsou)

....pokud to svařuje jelito,tak je to na hovno i když je to třeba stojan na květiny.ty jsi psal,že to nedrží nikdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 20:26 | Nahoru | #34
Dolph-cz> psal jsem o věcech motoru a oleji.

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 20:27 | Nahoru | #35

ja1 píše: Dolph-cz> psal jsem o věcech motoru a oleji.


a já píšu asi o čem?

Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 20:29 | Nahoru | #36
ventily se štelují podložkama ..není tam šroubek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 20:33 | Nahoru | #37
Dolph-cz> rozdílné palivové mapy u soutežáků asi nic?

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 20:49 | Nahoru | #38

ja1 píše: Dolph-cz> rozdílné palivové mapy u soutežáků asi nic?


no,to je opravdu obrovský rozdíl,z toho důvodu se ty motory opotřebovávají úplně stejně jestli je jezdí profík,nebo mrdal...

zase oprava: mrdalovi se to opotřebovává víc.


2 reakcí na tento příspěvek Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 20:59 | Nahoru | #39
přesně...závodník totiž ví jak a kdy řadit a jak se k motoru chovat.

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 21:04 | Nahoru | #40

ja1 píše: přesně...závodník totiž ví jak a kdy řadit a jak se k motoru chovat.



kdežto hobík/mrdal s tím jezdí jak baby v autoškole.

tohle nemá cenu,je tady svoboda a ostatní si už udělají obrázek sami.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 21:40 | Nahoru | #41

ja1 píše: přesně...závodník totiž ví jak a kdy řadit a jak se k motoru chovat.

Ano tak jsem poučen Proto mají 3-4 motorky na sezonu Jo a budu dělat motor na kx250f tak,jestli mě pak poradíš?

2 reakcí na tento příspěvek Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 21:41 | Nahoru | #42
Nebo to mám zrovna dát sešrotovat?

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 21:44 | Nahoru | #43

justyn píše: Nebo to mám zrovna dát sešrotovat?



si stáhni manuál,tam je všechno

Servis KTM 250 sx-f 2012

26.12.2013 v 21:45 | Nahoru | #44

Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 14:30 | Nahoru | #45
a proto výrobce píše manualy aby loulové mohli diskutovat co se musí a co je zbytečný.. olej a rozvody u plechovky taky vydrží víc a přesto je mněníš. vačku neměn je to zbytečné,zvlášt když má jen jedno ložisko a druhá strana je kluzná..motorka sice pojede ale výkon bude jinde. je to tvá věc a až se ti vybleje motor na vačce poděkuj těmto radilům.

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 14:33 | Nahoru | #46

justyn píše: Ano tak jsem poučen Proto mají 3-4 motorky na sezonu Jo a budu dělat motor na kx250f tak,jestli mě pak poradíš?


a taky mají mechaniky a peníze na nové díly

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 14:48 | Nahoru | #47

justyn píše: Nebo to mám zrovna dát sešrotovat?


jestli budeš generálkovat jen kontrolou bez výměny .protože to bude určitě dobrý a ještě to vydrží ...tak asi tak dopadneš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 21:19 | Nahoru | #48
Dolph-cz> 90.176.116.132
..pokud to svařuje jelito,tak je to na hovno i když je to třeba stojan na květiny.ty jsi psal,že to nedrží nikdy.
pokud vím tak hliníkové motory měla jen Jawa a CZ . ostatní mají slitinu hliníku. rozdílná roztažitost při teplotách způsobí časem praskliny. proto jen v čechach najdu svářeče karterů a všude jinde je mnění. proto všichni kupující koukají na motor jestli nebyl vařenej.používej hlavu k přemýšlení a ne jen jako poklop.aby ti nepršelo do krku

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 21:23 | Nahoru | #49
ja1> ty jsi mimo,nebudu se tady s tebou dohadovat.

Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 22:41 | Nahoru | #50
věř že mně to nevadí. od tebe to snesu

1 reakcí na tento příspěvek Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 22:48 | Nahoru | #51
né já se hádat nechci,ale snaž se,než tady něco napíšeš o tom popřemýšlet.ať to má hlavu a patu,ať se máš o co opřít,ať to tomu člověku fakt pomůže....

jestli děláš motorky 30let jak píšeš,tak mi řekni kolikrát si měnil vačku a kolikrát se ta vačka zlomila,nebo nějak jinak dojebala?

na rovinu,viděl jsem hromadu utrhlých ojnic,hromadu zakouslých pístů,hromadu upadlých ventilů,ale vačku fakt ještě ne.jasně,v podstatě hovno jsem viděl,ale napovídá mi to,že se to asi fakt stává velmi málo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 23:22 | Nahoru | #52
Dolph-cz> nejde o to že se sjede a není dost vysoká pro stlačení ventilu který seřídíš jen výmněnou podložek , ale kuličkové ložisko je jen na straně vačky u rozvodu a druhá strana je kluzná a tam po malé vůli to jde rychle . nejde o zlomení ale vyběhání.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 23:28 | Nahoru | #53

ja1 píše: Dolph-cz> nejde o to že se sjede a není dost vysoká pro stlačení ventilu který seřídíš jen výmněnou podložek , ale kuličkové ložisko je jen na straně vačky u rozvodu a druhá strana je kluzná a tam po malé vůli to jde rychle . nejde o zlomení ale vyběhání.



to je myslím špatný výklad.
ta cementovaná hřídel se rozhodně opotřebuje později,než to hliníkové uložení....

Naposledy editováno 28.12.2013 23:28:51

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

28.12.2013 v 23:30 | Nahoru | #54

Dolph-cz píše: to je myslím špatný výklad.
ta cementovaná hřídel se rozhodně opotřebuje později,než to hliníkové uložení....



vačky jsou kluzně uložené přímo v hlavě běžně a funguje to velmi dlouho.... a když už se tam udělá vůle,tak je opotřebení jak na vačce,tak na díře.

Naposledy editováno 28.12.2013 23:31:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

31.12.2013 v 11:46 | Nahoru | #55

Dolph-cz píše: to je myslím špatný výklad.
ta cementovaná hřídel se rozhodně opotřebuje později,než to hliníkové uložení....


myslím, že kdyby tam byla tak kvalitní , výrobce určitě prodlouží interval výmněny.

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

31.12.2013 v 11:54 | Nahoru | #56

ja1 píše: myslím, že kdyby tam byla tak kvalitní , výrobce určitě prodlouží interval výmněny.


ber to tak,že v opravdu závodním použití ,na světové úrovni,kdy se motor neustále drží v maximálních otáčkách je 80hodin životnost celého motoru. Né jen vačky.

1 reakcí na tento příspěvek Servis KTM 250 sx-f 2012

31.12.2013 v 15:59 | Nahoru | #57
nevidím rozdíl 80 mth závodníkem a 80mth hobíkem.... hobík je najede možná za jinou dobu... pořád ale 80 mth.... to je jako otázka jestli je lehčí 1kg peří nebo 1 kg železa

(reakce na) Servis KTM 250 sx-f 2012

31.12.2013 v 20:22 | Nahoru | #58

ja1 píše: nevidím rozdíl 80 mth závodníkem a 80mth hobíkem.... hobík je najede možná za jinou dobu... pořád ale 80 mth.... to je jako otázka jestli je lehčí 1kg peří nebo 1 kg železa



no.co dodat
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... Erik416 4 9.7.2023 v 12:56 ja1
Jakou motorku Suzuki RM-Z450, Suzuki RM-Z250, KTM 250 SX-F, KTM 45... Erik416 0 8.7.2023 v 17:15 Erik416
Výměna ojnice na ktm sxf 250 2010 KTM 250 SX-F velký_hovno 1 6.6.2023 v 18:46 krokoš
nejde do otáček KTM 250 SX-F ThSwen 6 17.5.2023 v 18:33 ThSwen
Světla na cross KTM sx125 KTM 125 SX, KTM 450 SX, KTM 250 SX, KTM 520 SX, KTM ... Jirka2948 7 13.10.2022 v 10:41 Elfmen


TOPlist