Kov píše: Myslím, že je to pomalé pouštění spojky schválně zdůrazněné pro úplné jelita,aby jim při rozjezdu nechcípal motor. Pak asi přichází další lekce,další stupěň.
Než aby ženské řídily ve vysokých podpatcích,to asi raději na boso. V tomto případě si myslím, že vyzul botky,aby byly ve videu dobře vidět pohyby nohou-bílé ponožky. V tmavých botech by se to proti tmavém pozadí hodně ztrácelo.
Přesně tak, to video je úplně v pohodě a pro úplné lamy, aby se nerozjížděli přískokama vpřed :)
hmm21 píše: panTerek> to stejný jako všude,každej musí hned řešit pravopis,di obejít každýho a řekni jim at se naučí pravopis,tys nikdy neudělal chybu?si nejchytřejší na světě?
když píšeš v 26 jak mrtvej kůň bez mozku, tak se nediv, že si toho někdo všimne a komentuje to...
DirtyHarry píše: [quote=Diesel_]Podle všeho se tahle situace už jednou stala a nezbylo mu ani na boty
Tos zabil
Hezká věta "až se otáčky motoru srovnali s otáčkama kol" - frajer má asi snímač na discích .
... a zapomněl v tom poučnym videu říci : "pachu spálené spojky si nevšímáme, stále ji držíme".
Obávám se, že na 1. rychlostní stupeň ty kola na 2000 RPM nikdy nevytočí :D
PetrL3 píše: enusim2> Tak mě to kdysi u benzíňáku táta učil tak, že si plyn "našlápnu" (přidám a hned pustim) a začnu pouštět spojku se současným následným (druhým) přidáním plynu. Tím odpadá řvaní motoru a trápení spojky a auto nechcípne. Snad sem to popsal srozumitelně.
Občas to vídám, není to špatnej způsob, narozdíl od toho videa
2 reakcí na tento příspěvek Rozjíždíte se taky tak?
1. Jedná se o instruktážní video, které používá učitel na učebně v rámci výuky teorie jízdy. V rámci této výuky může upřesnit některé detaily a chyby, kterých se žáci při rozjezdu dopouští. A to, jak dlouho držet spojku, že stačí někdy méně plynu a pod. Pro žáky, kteří za volantem neseděli je to usnadnění pro první jízdu na cvičišti.
Ponožky má pravděpodobně proto, aby bylo lépe vidět na pedály.
2. Minimálně 90% pisatelů v tomto vlákně si zbytečně dlouhé držení spojky a přískoky při rozjezdu, včetně zhasnutého motoru vyzkoušeli již před autoškolou. Většinou jsou to Ti, kteří si do autoškoly šli pouze řidičák legalizovat a jezdili již před autoškolou. Tím pádem byli v autoškole již machři. Ale to si již nepamatují.
3. Je zde pár příspěvků kteří toto video a nácvik berou jako dobré. Ale je zde minimální počet těch, kteří opravdu začínali až v autoškole a pojem bod záběru, spojka atd. slyšeli poprvé právě v autoškole. Ti bohužel sem nepíšou své poznatky.
4. Dále jsou autoškoly, které mají vozidla se vznětovým motorem. Pokud se žák v této autoškole rozjíždí bez přidání plynu a po autoškole doma začne jezdit s benzíňákem, je nešťastný, protože v začátcích mu bude motor neustále zhasínat, než na to příjde v čem je chyba. Pokud po autoškole jezdí s nafťákem, díví se proč přidávat. Je rozdíl ve výcviku se vznětovým a zážehovým motorem.
5. Ti co nechápali větu učitele, že spojku musí úplně pustit až se srovnají otáčky kol s motorem, tak není myšleno že otáčky kol budou stejné jako otáčky motoru, je tím myšleno, že nohu s pedálu spojku úplně uvolní až přestane prokluzovat. V mnoha případech právě v tomto závěru žáci pustí spojku zprudka a motor zhasne.
6. Pro hodně lidí je problém pravou nohou držet plyn a levou nohou pouštět spojku. V začátcích se soustředí na pomalý pohyb levé nohy nahoru, ale nejsou schopni udržet pravou nohu směrem dolů a držet plyn. Než se dostanou k bodu záběru spojky jsou opět na volnoběžných otáčkách motoru. Potom stačí rychleji puštěná spojka, nebo mírné stoupání, stačí když je před kolem nějaká nerovnost a opět stojíme se zhasnutým motorem.
7. Rychlost těchto jednotlivých úkonů je postupně zvyšována podle chápání a schopností žáků.
A věřte, že jsou žáci a není jich málo a pozor, není pravidlo, že to jsou pouze ženy, kteří po několikerém vysvětlení, že nemůžou strhnout nohu s pedálu spojky Vám tu nohu strhnou při prvním náznaku pohybu vozidla. A dělají to první jízdu, dělají to druhou jízdu, ale bohužel to udělají i u zkoušek. A není nic horšího, když se Vás komisař u zkoušek jizlivě zeptá - Vy jste se neučili rozjíždět ? A v tem moment, pokud nejste flegmatik, tak v ten moment to Vás pěkně vře.
8. Nevěřte všemu co Vám absolventi autoškol vyprávějí. To, že si absolventka autoškoly zapamatovala pouze to, že do kopce se jezdí na trojku a do zatáčky zásadně na dvojku a proto tam v devadesáti tu dvojku dala, je smutné, ale určitě slyšela i další věc a to třeba, že do kopce se někdy musí jet i na dvojku, není kopec jako kopec, že ne každou zatáčku musí jet na dvojku, ale zaleží na tom jaká ja ta zatáčka atd.
9. Někdo kritizoval to, že se spojka má zásadně sešlápnout až na podlahu. Ale to je úplně běžné pravidlo které najdete v příručce pro jízdu s automobilem. U každého vozidla zabírá spojka jinde. Pokud ji sešlápnu málo a budu chtít řadit, zákonitě dojde k řazení přes zuby, protože nebude úplně vypnuta.
10. Rozjezd na cvičišti učíme úplně stejně, spojka jen pro zajímavost - vozidlo Ford Fusion
se zážehovým motorem měněna po 180 000 km, Hyundai Accent se zážehovým motorem najeto 170 000 km, spojka doposud neměněna. A tak bych mohl pokračovat u Hyundai i 30. Podotýkám všechno najeto při výcviku v autoškole.
A malou připomínku. Pokud někdo chce dělat autoškolu, nemůže ji dělat s cílem - vydělat, nic neopotřebit, tím pádem radši nic nezkoušet, nenacvičovat. Je přece pochopitelné, že i vozidlo v autoškole je výcvikový materiál, který se opotřebí rychleji než u běžného smrtelníka. Ani to nemusí být pravda, protože jsou řidiči, kteří jezdí tak neurvalým způsobem a vozidlo ničí bezohlednou jízdou vůči vozidlu, že u auto z autoškoly nemusí být zákonitě v horším stavu.
11. K používání parkovací brzdy - zásadně se při zatahování páky ruční brzdy pojistka nemačká. Ta slouží pouze při odjišťování této páky. Rovněž se to dočtete v každé příručce k vozidlu.
12. Jak tam někdo popisoval, jak ho učil otec jezdit - před puštěním spojky přidat plyn, hned ho ubrat, pustit spojku a teď dát druhý plyn, no docela zajímavý způsob.
Takže asi tak.