Ve většině případů se směrový pneu dávají tak, jako je vidět na obr. 1.
Je to z prostýho důvodu. Přední a zadní kolo má na motorce povětšinou zcela rozdílnou funkci, kdy se jedno stará o brždění a druhý o akceleraci, při kterých síly logicky působí opačnými směry. Proto se také vzorek nasazuje "obráceně", tedy v jednom případě hrne kolo vodu před sebe a v druhém za sebe.
v místě styku s asfaltem se při otáčení drážky sbíhají do středu, tudíž ženou vodu v těchto drážkách do středu pod gumu. To se děje NEPŘETRŽITĚ při otáčení kola VPŘED. Tudíž i ve chvíli, kdy se kolo otáčí VPŘED při brždění. Kdyby byly na gumách nějaké šupiny, nebo strst, dovedu si představit dopředu dát gumy opačně (proti srsti), než na zadku (na zadku působí pohonová síla po směru, vepředu působí brzdná síla proti) Ale účinnek rozbíhání nebo sbíhání drážek (odvod vody) je věc jen a jen směru otáčení, který je u obou kol VŽDY stejný.
Píšeš "když začneš brzdit na mokru, voda je na styčné ploše odváděna z pod pneumatiky do stran". A co dělá podle tebe voda, než začneš brzdit, tedy většinu času jízdy?
Naposledy editováno 08.12.2013 22:06:55
Jinak obrázek B, je tam středová drážka, takže vzorek je OK, ikdyž je po směru jízdy
e: rozdíl mezi RA1 a RA2
Naposledy editováno 09.12.2013 09:16:00