Bod dva zamyslel bych se o odlehčení kliky a to cca o polovinu na každé. Klyka působý jako setrvák a válec je furt padesátka i když 2x proč mýt ale dvě těžké kliky na jedné hřídely který by dali kinetickou energiji ???? pro 100ccm... jen myšlenka kdyžtak zkušenější vyvraťte.
Sací kolínka bych spojil a dal jeden karbec jednodužší ladění, kladívka pak z 350 sjou tam dvě ideálně na proti sobě. výfuk sehnat asi nejlíp z 125ccm a dát jen jeden = lehcí a líp to bude vypadat. pohrát si stím a musí to letět jak čert :D
Pokud jsi cizí státní příslušník a čeština není tvůj mateřský jazyk, sere na to Bílej Tesák...
Jinak motor dvoutakt dvouválec s jedním karburátorem a jedním výfukem se nikdy nevyrovná dvoukarburátorovému dvouválci. Nikdy jako že nikdy se autíčka nepůjčujou.
Tady nejde o to, jestli jde něco udělat nebo ne. Udělat lze skoro cokoli, v globálním měřítku technicky vzato cokoli, na co máš dost peněz. Otázka je, jakou to bude mít úroveň. Problém je, že kdo má dost peněz, nemá nápady svařovat dvě kliky do nesmyslu, protože můžeš věnovat čas něčemu smysluplnějšímu.
Ale na pobavení v zimních měsících téma jak dělané
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Koštěbuch píše: co se týče tý kliky když nad tím přemýšlím než svár kterej ji 100% vyosý... bude lepší dvě kliky rozlisovat a slisovat z ních jednu dvoj podle požadovaných parametrů... bude to o hodně přesnější a hlavně to dokážeš dát ideálně do osy.
Bod dva zamyslel bych se o odlehčení kliky a to cca o polovinu na každé. Klyka působý jako setrvák a válec je furt padesátka i když 2x proč mýt ale dvě těžké kliky na jedné hřídely který by dali kinetickou energiji pro 100ccm... jen myšlenka kdyžtak zkušenější vyvraťte.
Sací kolínka bych spojil a dal jeden karbec jednodužší ladění, kladívka pak z 350 sjou tam dvě ideálně na proti sobě. výfuk sehnat asi nejlíp z 125ccm a dát jen jeden = lehcí a líp to bude vypadat. pohrát si stím a musí to letět jak čert :D
-ještě mě napadá ten karbec dát z tý 125 taky. když se dal na fika samostatně tak už tak to drhalo asfalt, ve dvou válu to musí byt smrt
Moc složité a moc práce.Když otočíš tu kliku a karter vzhůru nohama, budeš mít i na druhé straně zapálko. Jedno tedy použiješ pro jeden válec a druhé pro druhý válec.
Kliku jsem měl spojenou tím způsobem, že jsem měl na primárním kolečku navařený vnitřní tisícihran. Druhá klika se utočila, udělalo osazení a vnější tisícihran. Proti pootočení se to pojistilo několika bodovými sváry. Souososti bych se v tomto případě zas tak nebál. Ta klika je v tomto případě čtyřikrát uložená a pokud to nedělá dřevo tak to takhle trefíš v pohodě. Samo je potřeba si dát pozor aby jsi měl přesně proti sobě HU a DU jednotlivých válců.
Karburátori jsem měl dva a měnil se pouze plyn. Dával jsem tam z něčeho na dvě lanka. Šlapalo to v pohodě. Sice to skončilo u prototypu, takže třeba upravené spojkové víko bylo dotěsněné trošku prasácky silikonem kolem toho druhého válce, ale pak přišel další projekt tak se estetika už nedotahovala. Ale jezdilo to v pohodě pár let.
Naposledy editováno 28.11.2013 16:02:29
2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
3 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Milému autorovi vlákna držím pěsti.Nemuselo by to být zas tak náročné.Zároveň bych ho rád upozornil,že pouhé nadšení nestačí.Tyhle věci se nedají dělat kladivem na koleni.
šroťák94 píše: jo a chci se zeptat jak mam tu klikovku spojit ? jak by to bylo nejlepší ?
Za mlada nám dost často v naších experimentech pomohly hardy-spojky z Trabanta.
Dnes by se měly nechat sehnat/objednat jakékoli rozměry a velikosti spojek. Trochu by to odtlumilo také rázy.
Svářet kliky považuji za barbarství. To už raději vytvořit spoj pero+drážka+převlečný plovoucí prsten/váleček.
PetrXX píše: Otázka:
v jaké krabici skončí díly ze dvou rozebraných motorů poté, co šroťák94 zjistí, že to není jak slepit dva díly z plastové stavebnice?
a) papírová od banánů
b) dřevěná přepravka
c) plastová bedna
Osobně to vidím na banány.
Já se přikláním k béčku - dřevěná přepravka... Soutěží se o ceny?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Anti píše: V_i_c_i> A teď popiš tu Jawu 350 4T.Jedno takové monstrum jsem kdysi taky stvořil.
Milému autorovi vlákna držím pěsti.Nemuselo by to být zas tak náročné.Zároveň bych ho rád upozornil,že pouhé nadšení nestačí.Tyhle věci se nedají dělat kladivem na koleni.
Základ byl z motoru Jawa 250. Byl to OHV rozvod.
Vložka se tam použila tuším z nějakého trabanta nebo warťase. Klika měla u zapalování delší čep a byly na něm vačky pro zdvihátka a pak teprve bylo zapálko. Hlava komplet dělaná. časování těch vaček už si nepamatuju. Řekněme že to jezdilo, mělo to krásnej krouťák dole, ale vršek nic moc.
Taky jsem měl rozdělanýho pionýra se šoupátkovým sáním, ale toho jsem nedodělal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Spojit dva motory určitě jde, u pionýra bych odříznul převodovku, aby zůstala jen kliková skříň a přes nějakou talířovou spojku spojit kliku bez magneta z jedný strany a převodovku z druhý. Musíš ale dát jiný ložisko, který je normálně mazaný převoďákem. Pak dáš napravo zápalko, vyřešíš spojení bloků, pár blbostí s karburací a elektrikou a máš hotovo.
Zbytečný, ale proč si něco nedokázat...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Startování Jawa 50/21 Pionýr | GreenBean | 10 | 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein |
Motor Jawa 50/21 Pionýr | ddavča | 3 | 9.9.2024 v 11:58 Frantas |
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr | máťa_moto_blázen | 12 | 17.8.2024 v 12:46 pitbikeros |
Nasazení řídítek do představce - Ja... Jawa 50/21 Pionýr | VojtaSteiner | 2 | 9.7.2024 v 22:33 Kohlstein |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |