paolo_novy Přidat reklamu

Téma: suzuki Turbo naked!
30.10.2013 v 20:16
Dnes se na některých webech objevila info, že Suzuki plánuje na výstavě v Tokyu odhalit možná koncept nebo hotovou motorku, která by měla zřejmě nahradit staré SV.
A teď to hlavní, motorku má pohánět řadový dvouválec 600, dopovaný turbem! Takžez 600 motoru vydoluje sice průměrných 100 koní, ale zato krásných 100Nm, což je na šestkového naháče velice solidní. Tipoval bych to na kladivo na speed tripla. Snad to samurajové nepokoní zbytkem (pružení, brzdy atd...)
Něco takového byse mi teda líbilo

edit: samozřejmě street triple



Naposledy editováno 30.10.2013 20:50:23
Anketa: líbil by se naháč s turbem?
ano
62%
73
ne
38%
45

suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 21:57 | Nahoru | #61
v jednom okamžiku to docela solidně zatáhlo nevím kolik přesně jestli 5,5 nebo 7 ale spodek byl slabej,ale to je jedno,kazdopadne charisma a zažitek veliké.
jinak já řadil v 10.

suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 06:52 | Nahoru | #62
Ten motor dostal v 5,5trpm pod plynem řádnej kop. Maximum výkonu měl někde kolem 9trpm...
Jen na vyjíždění zatáček to bylo prostě docela nanic...mít tam před zatáčkou někde 5trpm bylo koledování si lowsidera (ještě se 150 gumou )

suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 10:11 | Nahoru | #63
Mno zajímavý nápad. Když tam nacpou micro-turbo s rychlýma reakcema, tak by to mohl být zajímavý unikát na trhu. A šestka, co jede v nízkých otáčkách má určitě palec nahoru. Trochu bych se bál pak o ceny servisních úkonů a životnost.

Bral bych radši jako nástupce atmosférickej dvouvál do L s objemem cca 800
Nezapomínejme, že SV650 byl stroj na kterym se hodně lidí učilo a bylo přátelský k nováčkům...turbo by nováčky mohlo kopnout do zadele

1 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 10:26 | Nahoru | #64
Zdarec. Nečetl jsem to celé,ale ten motor podle obrázku není véčko????

(reakce na) suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 10:45 | Nahoru | #65
Marex> podle info co jsem vyhledal je to řaďák, asi by se na to véčko blbě dávala turbína

1 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 11:22 | Nahoru | #66
Freedom: no s tou účinnosti jak si to napsal poprvé bych moc nesouhlasil prave - třeba diesel preplnovanej kompresorem podle me vyšší ucinnost nema. To s tim opravováním aut uz bylo obecne, ne na tebe.

(reakce na) suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 11:58 | Nahoru | #67
assassin> na základě čeho tak usuzuješ? ...
...účinnost chápu jako poměr energie vložené ku získané.
Jestliže mi kompresor sežere 3-5HP, ale pomocí přeplňování dodá 15-20HP (a u dieselu nemusíš skoro měnit ani dávku)... resp. nemusíš určitě přidat ekvivalent paliva...pak zvyšuješ účinnost i kompresorem. Sice o něco méně než turbem, ale stále zvyšuješ...(krom toho) při plnění turbem taky měníš lehce dávku...
... bavíme-li se o dieselech ... u benzínů jsou ty zákonitosti trochu jinak...tam se nestane to, že s přeplňováním padá spotřeba jak je to možný u dieselů...

2 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 12:49 | Nahoru | #68
Sice jsem to četl celý a s něčím bych souhlasil s něčím ne (nejsem takovej odborník jak tu většina z vás píše), ale osobně se k oturbený sůze stavim negativně. Vzhledem k tomu, že to je motorka, tak tam budou šílený nároky na velikost a účinnost turba a motory většiny jsou dělaný jako vysokootáčkový tak mám docela husí kůži jaký turbo by to zvládlo a neupeklo se (stačí mi když si vzpomenu, co se děje s turbem u novějších nafťáku, kdy většina lidí nenechá turbo ani pořádně dochladit a jedou furt palbu po dálnici). Taky by mě zajímalo jak by vyřešili mezeru, když si pomyslím, že to je šestikilo dvouvál, takže bez turba to bude mít nějakých cca 40-50kw přes díru (což je celkem pohoda), pak přijde 100 koňovej kopanec a to bude podle mě největší kámen úrazu a hlavně bude veselý sledovat kolika lidem se to bude pořád stavět na zadní.
Celý mi to spíš přijde jako nějaká technologická studia o tom jak by to mohlo jednou vypadak a fungovat
Jinak k downsizingu jak jste tu někteří psali se stavím úplně stejně, nechápu demenci EU, která radši odepíše úspornější a spolehlivější motory (rotačka TDi), který mnohem víc šetřej zásoby paliv a ve výsledku při náročnosti výroby i ovzduší, jenom protože chtějí, aby jim to házelo menší emise a spotřebu, který se dá beztak dosáhnout jenom v laboratorních podmínkách

(reakce na) suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 13:06 | Nahoru | #69
StrejdaMortymer> dnešní turbomotory už žádný kopance nedávaj, maj lineární nástup od nejnižších otáček.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 13:22 | Nahoru | #70

StrejdaMortymer píše: Sice jsem to četl celý a s něčím bych souhlasil s něčím ne (nejsem takovej odborník jak tu většina z vás píše), ale osobně se k oturbený sůze stavim negativně. Vzhledem k tomu, že to je motorka, tak tam budou šílený nároky na velikost a účinnost turba a motory většiny jsou dělaný jako vysokootáčkový tak mám docela husí kůži jaký turbo by to zvládlo a neupeklo se (stačí mi když si vzpomenu, co se děje s turbem u novějších nafťáku, kdy většina lidí nenechá turbo ani pořádně dochladit a jedou furt palbu po dálnici). Taky by mě zajímalo jak by vyřešili mezeru, když si pomyslím, že to je šestikilo dvouvál, takže bez turba to bude mít nějakých cca 40-50kw přes díru (což je celkem pohoda), pak přijde 100 koňovej kopanec a to bude podle mě největší kámen úrazu a hlavně bude veselý sledovat kolika lidem se to bude pořád stavět na zadní.
Celý mi to spíš přijde jako nějaká technologická studia o tom jak by to mohlo jednou vypadak a fungovat
Jinak k downsizingu jak jste tu někteří psali se stavím úplně stejně, nechápu demenci EU, která radši odepíše úspornější a spolehlivější motory (rotačka TDi), který mnohem víc šetřej zásoby paliv a ve výsledku při náročnosti výroby i ovzduší, jenom protože chtějí, aby jim to házelo menší emise a spotřebu, který se dá beztak dosáhnout jenom v laboratorních podmínkách



Problém Tédéíček můžeš vidět každý den. Stačí chvíli jet za někým, kdo to nemá zbrusu nové a chvíli koukat, co mu jde z výfuku. A co je vidět také běžně, že to mají řidiči v takovém stavu, že dýmovnice by jim mohla závidět.
Lépe to řeší třeba Mazda, s velkými benzíny a kompresním poměrem ala diesel.

1 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 13:22 | Nahoru | #71
Freedom: no ja tam teda vidím jasny popření zakona zachování energie, pokud nespalim úměrně vic paliva, kde by se tam ty kone navic objevily? Jedinej přínos k účinnosti je ten účinek plnicího tlaku a to v případe ze se ta energie pro stlačení vzduchu sebrala vyfukovym plynum, jinak se tam proste jen dostane vic vzduchu+ vic paliva = vetsi výkon, tzn to same jako atmosferickej motor s větším objemem.

(reakce na) suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 13:39 | Nahoru | #72
Marex> Jo to mazda to má pěkně řešený, ale tam za to můžou taky písty, který jsou skoro stejně velký jak ty co se dávají do dieslu (a díky tomu můžou dát lepší komprese), byl jsem cca před rokem na exkurzi v kobelsmithu (nebo nějak tak), kde to ukazovali i s porovnáním.

I přes to, že by tam náběh výkonu byl hezky plynulej se mi tam pořád nelíbí to turbo jako takový, konec konců je to další věc na kterou musí člověk dávat pozor a repase nebo nový turba taky nejsou levná záležitost (a o životnosti turba do motorky by se dalo taky trochu filozofovat). Ale možná změním názor až to uvidim naživo a uvidim stroj s původním co má nalitano třeba 50K

suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 13:54 | Nahoru | #73
jak je tu psáno víc vzduch potřebuje víc paliva...

bez dodávky potravy to nepojede...

no a teorie bych nerozebíral myslím že každá automobilka už nějákej turbomotor udělala záleží zda z bláta nebo materiálu.

i renault 5TURBO dával 130koní před 25 lety a kupodivu jezdil spolehlivě

je to o přístupu a servise...
žvásty o dýmu z nafťáku si nech na koledu páč polovina aut co má na tacháči 200 má na motoru 400 ...a vliv na kouřivost má kde co i kvalita nafty...

Ps i nakrmený benzín turbem a řádnou dávkou paliva hulí černě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 14:41 | Nahoru | #74
Marex> ale stejně se nakonec zjistilo, že ty pevné částice, co vychází ze starého tdi jsou zraví míň škodlivé než ty, co přejdou přes filtr pevných částic, které se usazují hluboko v plicích a působí karcinogenně. já jsem tedy svůj fap bez výčitek vyhodil a občas si taky musí někdo myslet, že to mám rozštelované, kdž to po ježdění po městě potom trošku prošlápnu

ono je to takové trochu trapné, když si tady v eu hrajeme na emise a někde v africe vypálí kus džungle, v číně valí továrny neskutečné škodliviny do ovzduší (viz třeba VC indie minulý týden, kdy skoro nebylo ani vidět na trať), v americe si jezdí s V8 atd....

ale něco takového jak je na tom konceptu bych si opravdu dovedl představit. kdyby to pumpovalo v nízkých otáčkách a mělo to pěkný zátah, tak by to bylo super do zatáček

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 15:39 | Nahoru | #75

Kubát píše: Marex> ale stejně se nakonec zjistilo, že ty pevné částice, co vychází ze starého tdi jsou zraví míň škodlivé než ty, co přejdou přes filtr pevných částic, které se usazují hluboko v plicích a působí karcinogenně. já jsem tedy svůj fap bez výčitek vyhodil a občas si taky musí někdo myslet, že to mám rozštelované, kdž to po ježdění po městě potom trošku prošlápnu

ono je to takové trochu trapné, když si tady v eu hrajeme na emise a někde v africe vypálí kus džungle, v číně valí továrny neskutečné škodliviny do ovzduší (viz třeba VC indie minulý týden, kdy skoro nebylo ani vidět na trať), v americe si jezdí s V8 atd....

ale něco takového jak je na tom konceptu bych si opravdu dovedl představit. kdyby to pumpovalo v nízkých otáčkách a mělo to pěkný zátah, tak by to bylo super do zatáček



Tvl. Tak výmluvy na Afriku a Čínu teda neberu. Jsme trošku lepší společnost.

marekparek: Žvásty jsou výmluvy smraďochů. Když to hulí jak stará Tatra, tak je řidič a majitel čuně. Tohle neokecáš. Můj soused pořídil Golfa TDi a jezdí pravidelně trasu 3 Km do práce a 3 Km z práce. Jednou za měsíc s rodinou na výlet a pak zase nadrobený kilometry. Hlavně že na benzice ušetří.

suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 17:34 | Nahoru | #76
Někde jsem čet, že emise 16ti zaocánských lodí jsou v součtu stejné jako všech aut na světě. A EU nás tu bude prcat za miligramy, které v součtu jsou stejně nic... http://www.cez-okno...sechna-auta-na-svete

suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 18:04 | Nahoru | #77
Ať radši postaví něco okolo modernizovanýho motoru, co bude mít V-Strom 1000

1 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

1.11.2013 v 21:43 | Nahoru | #78
Ve třicátých letech minulého století se běžně vyráběli motorky přeplňované kompresorem sériově. Dnes o téměř devadesát let později se s turba asi posereme........

(reakce na) suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 07:07 | Nahoru | #79

Koala662 píše: Ve třicátých letech minulého století se běžně vyráběli motorky přeplňované kompresorem sériově. Dnes o téměř devadesát let později se s turba asi posereme........

Kompresor měla už ČZ175

suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 08:52 | Nahoru | #80
Když se dívám na ten obrázek, tak si říkám, kolik z toho dojde změny!?
1) Jednostranná kyvka asi neklapne.
2) Filigránská kola asi také ne.
3) Výfuk pod motorem v kýlu je namalovaný pěkně,ale také dost optimisticky....
4) Krátká prdelka by z SV udělala monopost a to asi také neklapne.
5) K čistým a PĚKNÝM linkám přibudou blinkry a světlomet Suzuki umí podělat (viděli jsme na Gladiusovi)
6) Přední brzdič je jen jeden a to na moderní šestce považuji za problém (ano, je to jen obrázek)

Takže ať už se mi obrázek líbí sebevíc (i přes ten řaďák), realita bude asi jiná.

suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 09:55 | Nahoru | #81
Nečetl jsem to celé,ale motorka s turbem se vyráběla už asi před 30-ti lety.







Jinak jim fandím.
Taky bych dal na CBR 1000 RR turbo.Nějak jsem si zvykl na výkon.

suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 10:57 | Nahoru | #82
Mě se to tedy nelíbí Takže pro mě to není

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 12:09 | Nahoru | #83

assassin píše: Freedom: no ja tam teda vidím jasny popření zakona zachování energie, pokud nespalim úměrně vic paliva, kde by se tam ty kone navic objevily? Jedinej přínos k účinnosti je ten účinek plnicího tlaku a to v případe ze se ta energie pro stlačení vzduchu sebrala vyfukovym plynum, jinak se tam proste jen dostane vic vzduchu+ vic paliva = vetsi výkon, tzn to same jako atmosferickej motor s větším objemem.



Je dulezite rozeznavat ucinnost spalovaciho motoru a objemovou ucinnost... Preplnovane motory konaji praci uz pri cyklu sani (tam vznika jiste zlepseni jejich ucinnosti), pokud navic zacnes spalovat chudsi smes jak pise t_freedom (preplnovani bez zmeny davky) muzes za cenu par propalenych pistu opravdu ucinnost lehce zvednout. Ona je ucinnost dnesnich spalovacich motoru porad pomerne smesna, prostoru pro jeji zlepsovani je dost

Jinak 3-5HP na kompressor je opravdu hodne, hodne optimisticka predstava ;)

Naposledy editováno 02.11.2013 18:13:59

suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 12:10 | Nahoru | #84
Humuuuus!!! A nevidim jesdinej rozumnej duvod cpat do maly rozpoctovy motorky turbo. Vlastne celkove jsou motockylovy motory i s atmosferickym plnenim schopny podavat takovej vykon, ze preplnovani neni potreba. A jestli novej Duke dokaze jezdit okolo 6 litru, tak nevidim duvod, proc by nejezdily atmosfericky sestky okolo 4 az 5. Treba BMW to umi. Na to turbo neni potreba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 12:12 | Nahoru | #85

Black píše: Je dulezite rozeznavat ucinnost spalovaciho motoru a obsahovou ucinnost... Preplnovane motory konaji praci uz pri cyklu sani (tam vznika jiste zlepseni jejich ucinnosti), pokud navic zacnes spalovat chudsi smes jak pise t_freedom (preplnovani bez zmeny davky) muzes za cenu par propalenych pistu opravdu ucinnost lehce zvednout. Ona je ucinnost dnesnich spalovacich motoru porad pomerne smesna, prostoru pro jeji zlepsovani je dost

Jinak 3-5HP na kompressor je opravdu hodne, hodne optimisticka predstava ;)

Kdyz uz se bavime o terminech tak motor nema obsah ale objem. Obsah je plosna mira. Jinak treba benzinova 1.8 v priusu ma ucinnost okolo 38%. To neni zly ne? Stacilo by zamakat na managementu a konstrukci motocyklovejch motoru. Prostoru je tam fura.

1 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 13:38 | Nahoru | #86
turbo by se mělo montovat standartně na všechny dvouvály aby nebrzdili provoz... :D

(reakce na) suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 13:44 | Nahoru | #87
Huby> Hele nebud hubatej jo?

1 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 13:46 | Nahoru | #88
no a nebo zvýšit účinost dvouválu alespoň na 150% :D vidim reálněji to turbo... :D

(reakce na) suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 18:01 | Nahoru | #89
Huby> Něco mi říká, že mezi účinností dvouválce a čtyřválce nebude rozdíl.

1 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

2.11.2013 v 18:06 | Nahoru | #90
no, dle mě tam rozdíl bude.. nebo jak jinak mám chápat větší množství potřebného paliva na ujetí té samé vzdálenosti? špatně seřízená zadní brzda? :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
SV 650 N - nesvítí potkávací světlo... Suzuki SV 650, Suzuki SV 650S, Suzuki SV 650 RR spectacular 7 25.7.2022 v 21:38 Maarten
Posunou velké ventilové vůle výkon ... [1 ... 8, 9] Suzuki SV 650, Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki SV 650S... Mufiozo 244 18.10.2020 v 07:36 FJRPEPA
Magnet tachometru Suzuki SV 650 Suzuki SV 650, Suzuki SV 650S, Suzuki SV 650 RR Vajra 5 5.2.2016 v 18:34 Franta.

TOPlist