globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ostrejsi enduro
19.10.2013 v 18:52
Ahoj.kluci. tak nám pomalu konci sezóna a chci trochu přehodnotit druh moto.hrozně mě chytlo enduro.jelikož mám ale místo pouze na jednu moto tak musím najít kompromis.chci se s ním o víkendu podívat do lesa nebo polnacku ale rád si s tím i někam zajedu. Takže něco kde se počítá servisní interval na MTH asi ne.(nebo jo?)cena do 80.tis.klidně trošku víc klidně o hodně míň.díky
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro

21.10.2013 v 18:26 | Nahoru | #31

Mar_o-46 píše: seikos: No já to myslel tak, že není k nalezení motorka, co se na cestách chová například jako TTR či LC4 a v terénu jako XR400 či DRZ400E



Tak ono je to z 90% o rukách a o gumách, než o motorce jako takový

1 reakcí na tento příspěvek ostrejsi enduro

21.10.2013 v 21:04 | Nahoru | #32
Z čeho vybírat, když trvám na jednoválci s 600-650ccm a startéru? Do 40 tisíc kč...
Aktuálně sleduju na inzercích tyto:
XT 600 E
NX 650 Dominator
KLR 650

Měl bych se zaměřit ještě na nějaké modely?
Ostatních je buď tak málo, nebo jsou na mě drahé. (DR 650 SE, TT 600 RE, TT 600 E)

Naposledy editováno 21.10.2013 21:08:43

(reakce na) ostrejsi enduro

21.10.2013 v 21:09 | Nahoru | #33

Barney píše: Z čeho vybírat, když trvám na jednoválci s 600ccm a startéru? Do 40 tisíc kč...
Aktuálně sleduju na inzercích tyto:
XT 600 E
NX 650 Dominator
KLR 650

Měl bych se zaměřit ještě na nějaké modely?
Ostatních je buď tak málo, nebo jsou na mě drahé. (DR 650 SE, TT 600 RE, TT 600 E)


Zapoměl jsi na KLX 650C - nejlepší z nejlepších

(reakce na) ostrejsi enduro

21.10.2013 v 22:32 | Nahoru | #34

seikos píše: Tak ono je to z 90% o rukách a o gumách, než o motorce jako takový


nesouhlasím.. když trochu umíš, vhodná technika Tě hodně posune samozřejmě zručnej jezdec dovede zázraky i se špatnejma motorkama..

(reakce na) ostrejsi enduro

21.10.2013 v 22:37 | Nahoru | #35

seikos píše: Tak ono je to z 90% o rukách a o gumách, než o motorce jako takový



Nesouhlas. Na KMX 125 jsem neustale lezel a mel problem vyjet prudsi vyjezdy. S prechodem na DR-Z 400E padu vyrazne ubylo a vyjezdy kde jsem se na KMX neskutecne trapil vyjedu jak nic.

ostrejsi enduro

21.10.2013 v 23:21 | Nahoru | #36
HeXedito - souhlas

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro

21.10.2013 v 23:48 | Nahoru | #37

PetrXX píše: Zkoušel jsi někdy ostré enduro na asfaltu? Utrpení pro jezdce i motor, o gumách které mizí před očima nemluvě.
Ostré enduro s intervaly alá cenduro neexistuje.

Na ježdění asfalt / polňačky bych se poohlédl po tupém enduru alá XR400 (více do terénu) nebo už doporučované TTR600 (v terénu mírně neohrabanější proti XR).


Zkoušel. O motoru nevím, gumy si můžeš obůt jaké chceš. Bavíme se tu o ostrých endurech, né cestovních endurech, kde se servisní intervaly počítají po stovkách tisíc km :D
Dlouhý servisní interval u ostrého endura považuju takových 70 motohodin a více.
Za opravdu ostrá endura považuju dvoutaktní dvácy vyhoněné na nějákých 30 / 40 kw. Servisní intervaly pomalu v řádech jednotek motohodin...

Naposledy editováno 21.10.2013 23:49:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro

22.10.2013 v 00:05 | Nahoru | #38
heavyrun> 40kW A co ze bys to na nich servisoval kazdych nekolik jednotek motohodin?

(reakce na) ostrejsi enduro

22.10.2013 v 08:30 | Nahoru | #39
httpband> Pokud hledáš enduro pouze na ježdění kolem komína, tak TTR nebo XR (teda pokud Ti nevadí absence startéru), stejně dobrá volba je DRZ, ale s elekt. čudlíkem . Pokud ale chceš občas cestovat, a při tom se neztratit ani v náročnějším terénu tak jednoznačně LC4 Adventure. Je to sice vibrátor, ale 700 km v kuse jsem na tom zvládl, což si na DRZ moc neumím představit (teda jde všechno, jen je to o menší rychlosti, víc zastávkách a menším pohodlí). Pokud bys sáhl finančně výš tak ještě připadá v úvahu 690 Enduro.

ostrejsi enduro

22.10.2013 v 09:26 | Nahoru | #40
Ja jsem si po ostre Husce WR 250 koupil XR400, a to byl po cestě uplny luxus oproti te ostre. Teď mám zas ostrou KTM EXC 250 a po asfaltu se s tim neda,no jen jsem chtěl říct, že i na te XR 400 se po cestě jezdit dá,aspoň mi to tak přišlo po přesedlani z ostre a opravdu jsem si to užival

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro

22.10.2013 v 13:09 | Nahoru | #41

heavyrun píše: Zkoušel. O motoru nevím, gumy si můžeš obůt jaké chceš. Bavíme se tu o ostrých endurech, né cestovních endurech, kde se servisní intervaly počítají po stovkách tisíc km :D
Dlouhý servisní interval u ostrého endura považuju takových 70 motohodin a více.
Za opravdu ostrá endura považuju dvoutaktní dvácy vyhoněné na nějákých 30 / 40 kw. Servisní intervaly pomalu v řádech jednotek motohodin...



Původně jsem chtěl napsat jedinou větu, ale protože jsem známý lidumil, neudělal jsem to.

1) ostré enduro - na motárdových kolech snad, intervaly na motoru zůstávají stejné. Motárdová kola = terén mínus. Terénní kola = asfalt mínus. Budeš přehazovat pokaždé podle toho, kudy asi pojedeš? (Cenduro vzorek na gumě zcela zabíjí schopnosti motocyklu.)

2) neuvěříš, ale to že je řeč o ostrém enduru jsem zaregistroval.

3) ostré enduro je motocykl se závodním motorem a případně s jinak odstupňovanou převodovkou a zcela odlišným nastavením podvozku + tišší koncovka výfuku + světla + startér/baterka. "Opravdu ostré enduro" je ryze tvůj terminus technikus.

Na závodním motoru zůstávají vysoké kompresní poměry i při "lechtání plynu", tj motor jde postupně doprdele ať v terénu, tak na asfaltu. Asfalt tě navíc nenechá jet 60-80 km/h, ale budeš se snažit držet tempo ať nebrzdíš provoz = jedeš ve vysokých otáčkách, které tomu motoru nesvědčí, protože je stavěn na krátkodobý plný plyn - brzda (styl motárd či cross). Dlouhodobé vysoké otáčky = motor jde na GO dříve než myslíš. O nestabilitě otáček a pohodlí ani nemluvím, vezmi si někdy ostrou a dej si stovku v tahu. Já už to bohužel párkrát zažil.

Btw 1: proč radíš ostré enduro na polňačky / les / výlety asfalt, nota bene když s tím tazatel začíná?
Btw 2: jaké máš s ostrými endury zkušenost při jízdách polňačky / výlety po asfaltu? (nezajímá mne "kamarád mi to půjčil")

..kurva jsem se rozepsal..

ostrejsi enduro

22.10.2013 v 22:25 | Nahoru | #42
Kámoš má DR-Z 400 SM a když ho chytne volání divočiny tak na to jen hodí enduro kola a jede s tím do lesa. Jasně určitě to není enduro v pravém slova smyslu ale jako univerzální řešení pro někoho kdo má místo jen na jednu moto by to bylo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro

23.10.2013 v 00:06 | Nahoru | #43

SirIndy píše: heavyrun> 40kW A co ze bys to na nich servisoval kazdych nekolik jednotek motohodin?


Nevěříš 40 kilowatám ve 125ccm? Můžu ti říct, že můj moc dobře známý kamarád má např. motokáru s 58 koněma. Každých 500km dává nový píst. 21 000 otáček za minutu. Nevěříš?

Naposledy editováno 23.10.2013 00:07:39

(reakce na) ostrejsi enduro

23.10.2013 v 00:14 | Nahoru | #44

heavyrun píše: Nevěříš 40 kilowatám ve 125ccm? Můžu ti říct, že můj moc dobře známý kamarád má např. motokáru s 58 koněma. Každých 500km dává nový píst. 21 000 otáček za minutu. Nevěříš?



Ne, rikam ze bezna ostra endura tolik nemaji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro

23.10.2013 v 00:19 | Nahoru | #45

PetrXX píše: Původně jsem chtěl napsat jedinou větu, ale protože jsem známý lidumil, neudělal jsem to.

1) ostré enduro - na motárdových kolech snad, intervaly na motoru zůstávají stejné. Motárdová kola = terén mínus. Terénní kola = asfalt mínus. Budeš přehazovat pokaždé podle toho, kudy asi pojedeš? (Cenduro vzorek na gumě zcela zabíjí schopnosti motocyklu.)

2) neuvěříš, ale to že je řeč o ostrém enduru jsem zaregistroval.

3) ostré enduro je motocykl se závodním motorem a případně s jinak odstupňovanou převodovkou a zcela odlišným nastavením podvozku + tišší koncovka výfuku + světla + startér/baterka. "Opravdu ostré enduro" je ryze tvůj terminus technikus.

Na závodním motoru zůstávají vysoké kompresní poměry i při "lechtání plynu", tj motor jde postupně doprdele ať v terénu, tak na asfaltu. Asfalt tě navíc nenechá jet 60-80 km/h, ale budeš se snažit držet tempo ať nebrzdíš provoz = jedeš ve vysokých otáčkách, které tomu motoru nesvědčí, protože je stavěn na krátkodobý plný plyn - brzda (styl motárd či cross). Dlouhodobé vysoké otáčky = motor jde na GO dříve než myslíš. O nestabilitě otáček a pohodlí ani nemluvím, vezmi si někdy ostrou a dej si stovku v tahu. Já už to bohužel párkrát zažil.

Btw 1: proč radíš ostré enduro na polňačky / les / výlety asfalt, nota bene když s tím tazatel začíná?
Btw 2: jaké máš s ostrými endury zkušenost při jízdách polňačky / výlety po asfaltu? (nezajímá mne "kamarád mi to půjčil")

..kurva jsem se rozepsal..



Samožřejmě vzorky jsou různý, nemyslím motardy.
Když si vezmeš třeba takovou Husqvarnu WR 12, ta má tuším 28kw, pomalu to už není ani enduro, ale kroska se světlama :) A taky se s ní dá jezdit po cestě. (respektive spousta lidí co ji má jezdí po cestě. Dělají se i motardy). To že máš měnit píst co 30mth. je věc druhá. Známej má 250tku Yamahu WR a co vím, tak taky jen jezdí
Myslím že se dá jezdit po cestě při nízkých/normálních otáčkách, ale je pravda, že ty motory jsou dělaný na plyn/brzda.
Tazatel se ptal na ostré enduro.
Mám bohužel jen tu zkušenost která tě nezajímá

(reakce na) ostrejsi enduro

23.10.2013 v 08:04 | Nahoru | #46

heavyrun píše: Nevěříš 40 kilowatám ve 125ccm? Můžu ti říct, že můj moc dobře známý kamarád má např. motokáru s 58 koněma. Každých 500km dává nový píst. 21 000 otáček za minutu. Nevěříš?



Pises tu o postavenem speciálu.Závodní Enduro má ve 125 ccm do 33 kw. Ja měl ve starý Škocně taky něco přes 60 kw,ale standard to asi není,že...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro

23.10.2013 v 11:30 | Nahoru | #47
heavyrun> dobře, já to tedy ještě jednou shrnu:
1) ostré enduro není pro začátečníka vhodné ať už z důvodu divokého motoru, tak podstatně vyšších nákladů na provoz
2) ostré enduro na cesty po asfaltu je zcela nevhodné s vyjímkou kratších blbnutí coby motárd.

Na jízdy polňačky / asfalt bych vzal tupé, spolehlivé, nenáročné enduro s objemem kolem 600ccm (traktorový průběh ktoutícího momoentu).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ostrejsi enduro

23.10.2013 v 11:57 | Nahoru | #48

PetrXX píše: heavyrun> dobře, já to tedy ještě jednou shrnu:
1) ostré enduro není pro začátečníka vhodné ať už z důvodu divokého motoru, tak podstatně vyšších nákladů na provoz
2) ostré enduro na cesty po asfaltu je zcela nevhodné s vyjímkou kratších blbnutí coby motárd.

Na jízdy polňačky / asfalt bych vzal tupé, spolehlivé, nenáročné enduro s objemem kolem 600ccm (traktorový průběh ktoutícího momoentu).



No, XR 600/650, LC4, KTM 690, TTR 600. Výběr je široký. Teď už je to na něm

Naposledy editováno 23.10.2013 11:57:57

(reakce na) ostrejsi enduro

23.10.2013 v 12:43 | Nahoru | #49

chiro2 píše: No, XR 600/650, LC4, KTM 690, TTR 600. Výběr je široký. Teď už je to na něm


Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist