S firmou VM MOTO jsem rozjednal obchodní zastoupení motocyklů VM pro severní a jižní Moravu. Už velmi dlouho jsem byl zván na test nového českého motocyklu pod názvem VM. Sezóna byla velmi nabitá, takže jsme se s majitelem firmy, panem Vladimírem Váchou, míjeli a neměli čas dohodnout si termín testu. V polovině srpna mi pípla SMS od tvůrce motocyklu Bohouše Staši a konkrétní termín byl dohodnut.
Byl jsem na tento motocykl šíleně zvědavý. Domluvil jsem se se svým teamovým jezdcem Ondřejem Liškou, že se testu zúčastní taky. A zvědavost začala hlodat v nás obou. VM-ka pro nás byla velkou neznámou, pouze jsme věděli, že její obsah je 610 cm3, váha 109 kg, má bílou barvu, nemá startér, přední tlumiče jsou Paoli-Kayaba, zadní Öhlins a brzdy Brembo. Tato skutečnost nás nutila si při dlouhé cestě pokládat navzájem spoustu otázek:…jak je motorka vyvážená …s výkonem přes 60 koní nebude asi žádný beránek, …jak půjde startovat, když jsme v dnešní době zvyklí jen mačkat tlačítka startéru, …jak si konstrukce pohrála s gyroskopickým momentem, …jak zvládnou brzdy zastavit to stádo koní? A hlavní otázka zněla, jak padne do ruky.
Než jsme tyto otazníky stačili probrat, objevila se cedule Jinín. Tam nás již očekával pan Bohouš Staša se svým karavanem v barvách VM MOTOR a na první dojem krásná, bílá VM-ka. Seznámili jsme se s Bohoušem a vyslechli základní informace ohledně motocyklu. Při podrobném shlédnutí mota mě zaujalo mnoho detailů: středy kol velmi robustní a přitom lehké, racingové stupačky, sedlo Acerbis, velmi pevné brýle tlumičů, ale nejvíc mi padly do oka velké chladiče a dovoluji si říct, že jsou pevnější než všechny megasystémy. Zkrátka na motocyklu bylo odvedeno kus dobré práce.
O půl druhé otevřeli v Jiníně areál. Bohouš nastartoval stroj, nechal ho prohřát a my si zatím oblékli výstroj a šli se seznámit s tratí i motocyklem. VM mě překvapila ohromným výkonem, který v nízkých otáčkách naháněl strach. Udělali jsme pár koleček a VM-ka, i my dva s Lišákem, byli dostatečně prohřátí. Přestavil jsem ještě nastavení podvozku, řídítek a páček. A konečně nastal čas vyzkoušet moto naplno. Po rozbité trati VM-ka uháněla jako šutr a tuto trať krásně pohlcovala, před zatáčkama ukázala své předimenzované brzdy a poslušně zatočila tam, kam jsem chtěl. V zatáčce poslouchala na jedničku, při výjezdu si musí člověk dávat pozor na akceleraci. Stádo koní se o slovo hlásilo každou chvíli. Rukojeť plynu je dlouhá a tak dávkování výkonu nebylo tak hrozné. Motocykl VM na mě zapůsobil velmi dobrým dojmem, výtky, které jsem přednesl Bohoušovi, se budou určitě řešit.
A nyní převzal štafetu Lišák. Prvotní respekt, který k VM-ce měl, byl rychle pryč, kroutil plynem, co to šlo a neustále zrychloval. Potom si vyzkoušel několik startů a s velkým údivem konstatoval: “Tak tohle jsem nikdy nezažil, motorka má tolik výkonu, že jsem nestačil řadit!”
Odpoledne pomalu uběhlo a byl čas opustit trať. Na mou otázku, jaký pocit v něm VM-ka zanechala, odpověděl: “Na ničem tak silném jsem v životě neseděl, natož jezdil, motorka se mi fakt líbí, asi bych si zvykl. Při nájezdu na skoky mi chyběla jistota, špatně se odhadovala rychlost, protože motorka dopředu žene na jakoukoliv rychlost.” Tyto dojmy odhaduju podle toho, že Ondřej jezdí na novém Husarovi a ten se chová jinak, než konvenční motocykly, ale to je taky vše, co asi umí.
Své hodnocení motocyklu bych vyjádřil stupnicí od 1 do 5, kde 5 znamená nejlepší a 1 nejhorší:
Motor: výkon…………..5
průběh…………3
startování……..3
Podvozek: tlumení………….4
geometrie……….5
vyvážení…………4
Brzdy: citlivost…………4
účinnost………..5
Zpracování: ……………..5
Areál v Jiníně byl uzavřen a my vyrazili na místo, kde se VM-ky rodí. Bohouš otevřel dílnu a my viděli rozpracované motocykly. Nejvíc mě zajímalo právě zpracování a kvalita dílů, které jsou použity v motocyklu a zvenčí nejsou vidět. Bohouš začal vytahovat bedny plné velmi dobře zpracovaných dílů a já se začal ujišťovat, že se nejedná o žádný velký boom, jako to předvedla Praga, která jak rychle začala, tak ještě rychleji skončila. Nezbývalo mi nic jiného, než složit poklonu. A Bohouš s úsměvem dodal, že tady skoro nic není a že uvidíme teprve zítra v továrně, kde jsou ve skladech veškeré komponenty.
Druhý den jsme osobně navštívili pana Vladimíra Váchu v jeho podniku, nesoucí název VM MOTOR. Po několika hodinovém rozhovoru a exkurzi firmy padla dohoda a Faryn moto se stal oficiálním prodejcem pro celou Moravu a Slezsko a pro zlepšení služeb také prodejcem veškerého sortimentu firmy Öhlins.
Jsem velmi rád, že došlo k naší oboustranné dohodě. Tím, že je VM-ka kusová výroba, jsem schopen po vzájemné konzultaci objednat zákazníkům motocykl přímo na míru. Například dle jeho váhy bude moto osazené pružinami, dále např. výška řídítek, typ výfuku, velikost nádrže (8-11 litrů), typ nádrže (karbonová nebo hliníková). Takže po závazné objednávce dodám motocykl přesně podle zákazníkova přání a představy. Dále budu nabízet omezenou edici Cross country.
Možná se budu opakovat, ale nejvíce mě těší, že se jedná o ryze český motocykl, pánové Vladimír Vácha a Bohouš Staša odvedli v dnešní konkurenční době kus skvělé práce.
Cena motocyklu je stanovena na 136000,- Kč vč. DPH.
Veškeré dotazy velmi rád zodpovím.
Pavel Fárek
Naposledy editováno 03.10.2010 11:53:42
Kůča-ČZ-MTX píše: Voda teče, články se píšou... Tahle jedna vlašťovka, co ji tahaj od výstavy k výstavě jak kočka koťata, jaro fakt nedělá...
"VM prozatím pro stroj pro závodění do bahna ladí cenu." Ať laděj radši motorku jako takovou, výrobu, propagaci a další nezbytný věci.
Ignorace potencionálního zákazníka, není zrovna od fi. VM dobrej marketingovej tah.
Až konečně doladěj, a bude to normálně ke koupi, třeba jako homologovaný ostrý enduro, tak si to třeba půjdu koupit.
myslím že Vácha horečně maká dnem i nocí na tom, aby z toho udělal enduro a mohl ti ho nabídnout jako prvnímu čestnému zákazníkovi
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
4 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
SXS, ty VMku dycky popliveš ale nejvíc to tady sleduješ .
Kdybych nevěděl že ta fabrika je vydřená rukama sakra tvrdě a bez dotací tak bych měl možná podobnej názor.
Btw moje bude k mání za symbolickou cenu, nemá najeto víc jak 20mth
Naposledy editováno 04.04.2013 23:04:02
2 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Pánové děkuji za užitečná fakta a projev hrdosti na český výrobek.
Panu Váchovi moc fandim a nedávno jsem s nim mluvil, velice příjemný člověk.
Já jsem hrdý na to, že něco takového vzniklo a za každý drobný úspěch této malé země . Kéž by si tu lidé nezáviděli a raději si pomáhali.
Naopak nechápu ty rádoby odborníky a kritiky typu Sxs525 , to je totiž borec největší a asi žere k snídani manuály od všeho co jezdí.Navíc už jen vysmívat se tomu, že někdo v českých podmínkách postavil konkurenceschopný stroj a předem ho odsuzovat, to fakt nechápu. Ty si fakt Čech jak stehno...největší guru všeho a to hlavně u píva. A to se k tobě přidá ještě spousta podobných antičechů...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
suzzor píše: ....Naopak nechápu ty rádoby odborníky a kritiky typu Sxs525 , to je totiž borec největší a asi žere k snídani manuály od všeho co jezdí.Navíc už jen vysmívat se tomu, že někdo v českých podmínkách postavil konkurenceschopný stroj a předem ho odsuzovat, to fakt nechápu. Ty si fakt Čech jak stehno...největší guru všeho a to hlavně u píva. A to se k tobě přidá ještě spousta podobných antičechů...
Ty jsi taky takový Čech, kterých je tu zapotřebí. Hold kdo neskáče není čech, hop, hop, hop .
Napiš mi, prosím tě, čemu konkurence schopný stroj tu byl postavený panem Váchou? Pořád tomu nerozumím. V jakých světových soutěžích to jezdí, s jakými výrobci se stroj konfrontuje? Jak si v porovnání stojí. Díky moc
sxs525 má na rozdíl od jiných všeobecný přehled a nezdá se, že by si to hledal jen někde na gůglu.
Jsem rád, že nejsou všichni Češi jako ty. Já naopak českým národem výrazně pohrdám a historicky asi nebude moc horších a pokřivených lidí na jednom místě, jako najdeš tady v té tvé české "kotlině".
Janek píše:
Jsem rád, že nejsou všichni Češi jako ty. Já naopak českým národem výrazně pohrdám a historicky asi nebude moc horších a pokřivených lidí na jednom místě, jako najdeš tady v té tvé české "kotlině".
kurva to zní hrozně
bohužel něco na tom bude...
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
Vy si myslíte že jste ti rozumní, ale právě váš přístup je ta hlavní "brzda" a koule u nohy.
Žádný národ ani jedinec není dokonalý, ale právě ti co se navzdory všemu snaží něco dokázat jsou hnacím motorem. Oni tvoří kladnou hodnotu - kritik netvoří v lepším případě nic, v horším škodí.
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VM- česká motorka na míru, za 130 papírů
AKRO píše: Vespa - No je fakt, že Český národ není žádná sláva! Těch zlodějů všude a politici, co rozkradli stát a zadlužili ho na skoro 2 biliony korun! Navíc je jasné, že se neztratila ani koruna, jen se to přemístilo k určité skupině lidí! Český národ je stádo, které navíc tyto zloděje pořád volí, místo, aby se postaral, aby tito podvodníci už dávno pracovali v lomu.
souhlas. Zabavit majetky a poslat do gulagů, kde by tahali jak šrouby.
Vespa píše: Jestli je na nás něco špatného tak právě "antičeši" jako Janek, sxs525, AKRO, a Dolph-cz.
Vy si myslíte že jste ti rozumní, ale právě váš přístup je ta hlavní "brzda" a koule u nohy.
Žádný národ ani jedinec není dokonalý, ale právě ti co se navzdory všemu snaží něco dokázat jsou hnacím motorem. Oni tvoří kladnou hodnotu - kritik netvoří v lepším případě nic, v horším škodí.
no tak dík,vidím,že jsi se mnou hned hotový
já se antičechem necítím a sám za sebe se snažím chovat tak,abych se nemusel stydět podívat ostatním do očí.
ale pokud nemáš klapky na očích,tak musíš vidět,že takový bordel jaký je u nás je fakt už jen v zemích s kterými se srovnávat snad ani nechci a různých zmrdečků a závistivců je u nás opravdu hojně....
no a nakonec tvůj přístup,rychlé zhodnocení a odsouzení těch,kteří poukážou na to,že se jim něco nelíbí taky není úplně košér,že jo?...něco se ti nelíbí-hned si antičech-to už tady taky před cca 25 lety bylo...