globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...
23.9.2013 v 22:48
Zdár jak svina. Zájímalo by mě jak funguje kontrola trakce na Mašinách tipu R1 2013, s 1000rr, ZX10r 2012 atd. V každém testu od této mašiny co se seriově prodává je o traci uvedený velký hovno. Jak moc zasahuje na různý nastavení atd. Vím jak kontrola trakce funguje. Kdo máte zkušenosti s novýma bikema tak napište. Seriový motorky jak vyjedou z krámu. Zajímá mě jestli to funguje i na mašinách z krámu tak, že prostě ve vinglu dáte na výjezdu mooc plynu a zadní kolo začne jít bokem a hned v tom náznaku vám TC omezí výkon ale vy pořád držíte plnej gas a až se kolo zas chytne tak zas plnej výkon atd. Když si nastavíte tu TC ten stupen pro pokročilé tak jde zadní kolo víc do smyku než do toho začne remcat TC. No ale pokud mám u těchto mašin TC a na výjezdu dostanu smyk, ale já se leknu a uberu plyn, ještě před tím než zabere kontrola trakce nastavená pro ty pokročilí, tak mě to stejně hodí do kopřiv ne? Kdo máté zkušenosti s těma novýma bikama napište. V časákách o tom nic nenapíšou

Naposledy editováno 23.09.2013 22:49:15

Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 08:58 | Nahoru | #1
Já nevím jak u R1, ale já když držím ve vinglu plnej a trhá se mi zadek, tak ho můžu pořád držet. A TC mi dává do zápalka mezery aby srovnala otáčky předního a zadního kola. Jakmile se to srovná, tak tam zase pustí plnej gas až do dalšího utržení.
No, ten proces je poměrně dost rychlej, jestli můžu odhadnout tak utrhnutí-vypnutí-plnej-utrhnutí se odehraje tak na jednom metru v rychlosti 60kmh. Je to tak nastavený, že i když to TC krotí, tak i tak to docela solidně akceleruje.
Je to každopádně rychlejší než bych dokázal ubrat plyn. Občas mě TC chytá ještě daleko před tím než si vůbec uvědomím že se to utrhlo

1 reakcí na tento příspěvek Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 09:02 | Nahoru | #2
Hele ze bys ubral plyn dřív nez zasáhne tc moc nehrozi, ta elektronika ma o několik radu rychlejší reakce nez clovek...

1 reakcí na tento příspěvek Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 10:47 | Nahoru | #3
nevím jestli při nastavení menší kontroly trakce to dovolí takovej prokluz že by tě to shodilo při dřívějšim ubrání plynu. Ale i kdyby, proto tam to nastavení je. Když si myslíš že to uděláš, nastav si to na větší kontrolu. Jinak by tam nějaký nastavování vůbec nemuselo bejt ...

(reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 10:58 | Nahoru | #4

assassin píše: Hele ze bys ubral plyn dřív nez zasáhne tc moc nehrozi, ta elektronika ma o několik radu rychlejší reakce nez clovek...



Taky jsem si myslel že ten plyn neztihnu ubrat, protože mě do toho už bude kecat TC

(reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 11:02 | Nahoru | #5

Stev píše: nevím jestli při nastavení menší kontroly trakce to dovolí takovej prokluz že by tě to shodilo při dřívějšim ubrání plynu. Ale i kdyby, proto tam to nastavení je. Když si myslíš že to uděláš, nastav si to na větší kontrolu. Jinak by tam nějaký nastavování vůbec nemuselo bejt ...



Jo tak jasný že na začátku jezdit s nastavením na co nejmenší drift a později to přidávat. To by se mě muselo stát to co Stonerovy v Indianapolis v roce 2012 kdy byl v takovým driftu že TC asi měla poruchu a nebo nevím a on už byl v takovým driftu, že musel ubrat a šel na držku.

Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 11:04 | Nahoru | #6
Ale celkem mě zajímá jak ty kontroly trakce u nových silničních mašin fungují, ale v testech na m.cz a motohouse o tom nenapíší skoro nic. Zajímalo by mě to zvlášt u 636 ninja 2013

Naposledy editováno 24.09.2013 11:05:09

2 reakcí na tento příspěvek Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 11:17 | Nahoru | #7
No ono jak to testovat? Neznám moc pilotů co si jen tak davaj drifty v provozu tím ze to prezenes s plynem na výjezdu. Něco málo tu psal někde oxygen ohledně kims u zx10

Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 11:31 | Nahoru | #8
Tohle tema me taky zajima. Ptal jsem se jednoho okruhoveho draka s novou zx10, jak dobre mu TC pracuje. Popravde mi rekl, ze vlastne ani poradne nevi. Jednak clovek ma v hlave psychicky blok, tomu hned poradne nalozit a kdyz plyn davkujes plynule, tak to udajne snad ani nejde poznat.
(info od jezdce, co jezdi slovac za 2:20, coz je uz solidni vykon)

Co jsem mel moznost sledovat pri CEC a GEC v minule sezone, tak u baw TC pracuje velice dobre. Typek me na vlhke trati vzal na brzdy, slozil bajk na koleno, pak se jen ozvalo hlasite chropteni (zretelne jsem praci TC slysel) a nasledne ho to vystrelilo ven z vinglu. Ovsem tezko rict, zda tito nemci pouzivali seriovou TC... Kazdopadne jsem jen cumel s otevrenou hubou.

Jinak recenzi TC na ruznych stroju bych take uvital, ale kdo s testmanu si to s novou vypujcenou motorkou dovoli...

(reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 11:37 | Nahoru | #9

assassin píše: Neznám moc pilotů co si jen tak davaj drifty v provozu tím ze to prezenes s plynem na výjezdu.



Takhle jezdí polovina zdejšího fóra

(reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 12:10 | Nahoru | #10

assassin píše: No ono jak to testovat? Neznám moc pilotů co si jen tak davaj drifty v provozu tím ze to prezenes s plynem na výjezdu. Něco málo tu psal někde oxygen ohledně kims u zx10



Tak ono jak to testovat. Ti testamni a novináři nejsou žádný másla. Viz Karlos z Motohouse a Mikšák tady z m.cz jak třeba testoval tu novou Zx-636 ninja. Jezdil s tím na dromu. Takovej jezdec musí poznat jak to funguje když jezdí na bmw s1000rr superbiky. Ale napsal tam jen bohužel pneumatiky s20 nechaly vyniknout kontrolu trakce jak se jede z Schwantzovky dolů a pak za schwantzovkou v té šikaně nahoru. Takže mu ta TC tam blikala a fungovala ale nerozepsal to jaký z toho měl pocity.

1 reakcí na tento příspěvek Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 12:16 | Nahoru | #11
AdosR: podle me stejne úplne k hovnu.. Znat jeho pocity.. Takhle vyjezdeni střelci jedou plynule, nedělají schválně boty, min zkusenej pilot pocítí zásah tc jinak, navíc nakej popis ti nic neda - třeba návodu jak se naučit wheelie sem četl kupu a v praxi jsem si to musel stejne nazkouset sám a návod bych napsal zase jinak nez ti ostatni. Tohle ma proste smysl jen vyzkoušet....

(reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 12:19 | Nahoru | #12

assassin píše: AdosR: podle me stejne úplne k hovnu.. Znat jeho pocity.. Takhle vyjezdeni střelci jedou plynule, nedělají schválně boty, min zkusenej pilot pocítí zásah tc jinak, navíc nakej popis ti nic neda - třeba návodu jak se naučit wheelie sem četl kupu a v praxi jsem si to musel stejne nazkouset sám a návod bych napsal zase jinak nez ti ostatni. Tohle ma proste smysl jen vyzkoušet....



Hmm to je taky pravda. Vždycky když mě uchcalo na moto zadní kolo tak jsem vždy ubral prudce plyn ikdyž se to nemá. A ja vím že jeho pocity budou jiná než moje když on má talent a zkušenosti jinde. Ale tak přeci aspon lehce nám to dá napovědět jak to asi funguje a jestli to je vůbec dobrý a dobře to maká.

Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 13:11 | Nahoru | #13
AdosR : Myslim ze v tomto clanku najdes odpoved na mnoho z tvojich otazok, naozaj perfektne popisany http://www.okruhari.cz/clanky/technika-motocyklu/item/220-technika-motocyklu-systém-kontroly-trakce

1 reakcí na tento příspěvek Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 13:39 | Nahoru | #14
A k samotnej TC. Z osobnej skusenosti viem porovnat TC na Kawe ZX10R 2013 vs Ducne Streetfighter 2012.

Kawa – 3 stupne. Kedze ju sedlam iba chvilu, navyse s uplne smiesnymi pneumatikami kt. k nej dodavaju ako zaklad (Bridgestone bt016), ani som neskusal TC hodit na nizsi nez 3. bod. Pri tomto nastaveni je TC z mojho pohladu nie uplne vyladena. Zatial co na 1. Prevodovom stupni zabera uplne bezdovodne, pri tych vyssich by som prijal obcas rychlejsi reakciu (najma v spojeni s antiwheelie). Na jej samotny zasah vas mimo akejsi priamky na displayi upozorni aj znacne cukanie s motocyklom (opat citelne najma na 1. Stupni).

Ducati – 8 stupnov. TC z mojho uhla pohladu na znacne vyssej urovni. Mimo zasahu pri preklze kolesa v priamom smere, dokaze rozpoznat aj uhol vasho naklonu a cim vyssi je, tym citlivejsie a castejsie sa hlasi (detekcia naklonu u Kawy absentuje). Na jej samotny zasah vas upozornia 2 cerveno blikajuce kontrolky, 3. kontrolka sa zapoji pri intezivnom zasahu TC (teda rozblikaju sa vsetky 3). Jej samotny zasah je krasne plynuly a jazdec si jej zasah uvedomi az po rozblikani kontroliek.

Tolko k mojim skromnym skusenostiam

1 reakcí na tento příspěvek Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 13:43 | Nahoru | #15
Ono to je taky o tom aby te to neprehodilo pres zada kdyz tomu das nazrat. No ni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 14:15 | Nahoru | #16

KubaLC8 píše: Ono to je taky o tom aby te to neprehodilo pres zada kdyz tomu das nazrat. No ni?



Na to je zas anti-wheelie kontrola. Protože při přehopnutí na zádá se ti nemusí protočit zadní kolo a TC řeší prokluz kola.

(reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 14:16 | Nahoru | #17

Kojotous píše: A k samotnej TC. Z osobnej skusenosti viem porovnat TC na Kawe ZX10R 2013 vs Ducne Streetfighter 2012.

Kawa – 3 stupne. Kedze ju sedlam iba chvilu, navyse s uplne smiesnymi pneumatikami kt. k nej dodavaju ako zaklad (Bridgestone bt016), ani som neskusal TC hodit na nizsi nez 3. bod. Pri tomto nastaveni je TC z mojho pohladu nie uplne vyladena. Zatial co na 1. Prevodovom stupni zabera uplne bezdovodne, pri tych vyssich by som prijal obcas rychlejsi reakciu (najma v spojeni s antiwheelie). Na jej samotny zasah vas mimo akejsi priamky na displayi upozorni aj znacne cukanie s motocyklom (opat citelne najma na 1. Stupni).

Ducati – 8 stupnov. TC z mojho uhla pohladu na znacne vyssej urovni. Mimo zasahu pri preklze kolesa v priamom smere, dokaze rozpoznat aj uhol vasho naklonu a cim vyssi je, tym citlivejsie a castejsie sa hlasi (detekcia naklonu u Kawy absentuje). Na jej samotny zasah vas upozornia 2 cerveno blikajuce kontrolky, 3. kontrolka sa zapoji pri intezivnom zasahu TC (teda rozblikaju sa vsetky 3). Jej samotny zasah je krasne plynuly a jazdec si jej zasah uvedomi az po rozblikani kontroliek.

Tolko k mojim skromnym skusenostiam



Hmm díkec za dobré info. Takže více stupnové TC budou určitě lepší. Viz Ducati, R1 2013,atd

Naposledy editováno 24.09.2013 14:16:52

2 reakcí na tento příspěvek Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 14:23 | Nahoru | #18
AdosR - o tie stupne ani tak nejde, maximalne viac moznosti nastavenia. Ide o samotny system a jeho fungovanie ako celku. Ono mat TC ktora je supportovana gyro senzorom a tym padom schopna reagovat na rozny uhol naklonu je uzasna vec a ma vyhodu oproti tej "zakladnej" a s pokorou priznavam ze aj vdaka nej som si prvy krat skrtol kolienko...bez ohladu na to kolko stupnov nastavenia poskytuje .
Taktiez zalezi na jej nastaveniu ako celku (zas k ZX10R mas moznost kupit si raceovu ECU a ta ti umozni aj nastavenie citlivosti TC a jej reakcie na jednotlive podnety - pokial si to niekto trufne poladit ).

(reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 14:27 | Nahoru | #19

Kojotous píše: AdosR - o tie stupne ani tak nejde, maximalne viac moznosti nastavenia. Ide o samotny system a jeho fungovanie ako celku. Ono mat TC ktora je supportovana gyro senzorom a tym padom schopna reagovat na rozny uhol naklonu je uzasna vec a ma vyhodu oproti tej "zakladnej" a s pokorou priznavam ze aj vdaka nej som si prvy krat skrtol kolienko...bez ohladu na to kolko stupnov nastavenia poskytuje .
Taktiez zalezi na jej nastaveniu ako celku (zas k ZX10R mas moznost kupit si raceovu ECU a ta ti umozni aj nastavenie citlivosti TC a jej reakcie na jednotlive podnety - pokial si to niekto trufne poladit ).



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 14:29 | Nahoru | #20

AdosR píše: Na to je zas anti-wheelie kontrola. Protože při přehopnutí na zádá se ti nemusí protočit zadní kolo a TC řeší prokluz kola.



TC resi rozdily otacek predniho a zadniho kola a to nastava logicky i pri wheelie.
Neznam situaci kdy by se poredni kolo pri wheelie tocilo rychleji nez zadni. Stunty neberu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 15:59 | Nahoru | #21

Kojotous píše: AdosR - o tie stupne ani tak nejde, maximalne viac moznosti nastavenia. Ide o samotny system a jeho fungovanie ako celku. Ono mat TC ktora je supportovana gyro senzorom a tym padom schopna reagovat na rozny uhol naklonu je uzasna vec a ma vyhodu oproti tej "zakladnej" a s pokorou priznavam ze aj vdaka nej som si prvy krat skrtol kolienko...bez ohladu na to kolko stupnov nastavenia poskytuje .
Taktiez zalezi na jej nastaveniu ako celku (zas k ZX10R mas moznost kupit si raceovu ECU a ta ti umozni aj nastavenie citlivosti TC a jej reakcie na jednotlive podnety - pokial si to niekto trufne poladit ).



Co má TC společného se škrtáním kolenem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 17:22 | Nahoru | #22

KubaLC8 píše: TC resi rozdily otacek predniho a zadniho kola a to nastava logicky i pri wheelie.
Neznam situaci kdy by se poredni kolo pri wheelie tocilo rychleji nez zadni. Stunty neberu.



No jasně ale ty systémy jsou rozdělený TC a zvlášt ANti-wheelie a launch control atd. Tak proč by to bylo rozdělený zas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 20:15 | Nahoru | #23
TC je dobrá vec. Ale silne odporúčam najskor nájsť limit bez TC a až potom používať TC. Vlastna skusenosť je z Slovakiaringu. RSV TC v strede na stupni 4 (1-8) rýchle zatáčky ok v pomalej highside a ani neviem či to zariadila TC alebo som ubral plyn.

(reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

24.9.2013 v 20:40 | Nahoru | #24

lacos píše: TC je dobrá vec. Ale silne odporúčam najskor nájsť limit bez TC a až potom používať TC. Vlastna skusenosť je z Slovakiaringu. RSV TC v strede na stupni 4 (1-8) rýchle zatáčky ok v pomalej highside a ani neviem či to zariadila TC alebo som ubral plyn.



Zajímavé, takže i s TC tě to poslalo do kopřiv? Mě se nezdá že by si stihl ubrat dřív než TC sepne. A nebo prostě chyba v TC a pak to je nemilé.

(reakce na) Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

25.9.2013 v 07:49 | Nahoru | #25
mike.46> povedzme ze mi poskytla mimo tej podpory technickej aj tu psychologicku. Zaroven na najvyssiom stupni prakticky eliminovala v naklone akekolvek prudke pridanie plynu kt. sa zaciatocnikom v zbrklosti stava a nasledy byvaju fatalne...najma na silnom 2-valci .

Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

25.9.2013 v 08:25 | Nahoru | #26
tak to chce hodit dotaz napříč politickým spektrem a přímo adresovat na teamy a jezdce,třeba Carlos z MH jel ted nákej poslední závod na sériový Ninje asi 013,/měla to být demonstrace toho , že i s bikem z krámu se dají házet časy na dromu/ takže to musí vědět to samý Halbichovci atd.

Funkce Kontroly Trakce u R1,RSV4,S1000RR...

25.9.2013 v 08:59 | Nahoru | #27
Ados: je to pomocník, ale nezachrání to vse... Kolik se denne vali ve skarpe aut s esp...
TC je jeden systém, launch control, antiwheelie, tisíc kroku nastavení - to uz jsou jen detaily v software, ale merketingove to vypada hustě kdyz kazdou tu blbost vyjmenujes jako zvlášť funkci, clovek ma pak pocit ze si za ty prachy koupil něco víc, a pro ne jsou to minimalni náklady navíc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35809 Dnes v 13:21 Stev
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 Včera v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65


TOPlist