Dle Tvého popisu snad dobře chápu, že máš na regleru dva konektory. Přes jeden vedou 3 žluté dráty k motoru (na alternátor) a na druhém konektoru tedy musí být červený drát (ten vede přes tu hlavní pojistku na (+) pól baterky a černý drát (vede na kostru a tím i na (-) pól baterky).
Jestli pojistka praskne v momentě, když připojíš regler k baterce (čevený a černý drát), je regler jasně vadný (je v něm zkrat).
Regler jde sice změřit, ale to už chce určité znalosti elektrikařiny.
a ani ve snu by mě nenapadlo že by to mohlo být vadnym regulátorem který byl fung novej, proto jsem na to nepřišel hned
1 reakcí na tento příspěvek hori me 50A pojistka na R1 2004
Deeeejv píše: Hele ja jsem mel rave tu delsi dobu furt pripojenou baterku nic jsem stim nedelal a vse fungovalo vcetne toho ze i cerpadlo natahlo akorad jsem nestartoval a pak jsem dal prave novou baterku a schorelo to ale v kazdem pripade dik za tip a jesta co kdyz zkusim teda pripojit baterku opacne co se stane?
v lepšim případě nic (shoří jen pojistka, která by tam měla být pro případ obrácené polarity)
v horšim případě odpálíš řídící jednotku
2 reakcí na tento příspěvek hori me 50A pojistka na R1 2004
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hori me 50A pojistka na R1 2004
Baterku v žádném případě nezkoušej připojovat opačně, to bys odpálil právě tu hlavní pojistku a kdybys měl zapnutou spínačku, zničíš řídicí jednotku a elektroniku v přístrojovce. Pořádně na baterku koukni, označení (+) a (-) musí být u pólů vyznačené a na (+) vede (zpravidla) červený drát, který právě přes tu 50A pojistku vede na regler a na další obvody v motorce a na (-) vede černý drát, napojený na kostru (někde na rám motorky).
Jinak regler klidně mohl odejít náhodně tím odpojením a připojením baterky. Sice se to stát nemá, ale jestli byl nějak "načatý", je to hned. A jak už jsem psal, jestli s odpojeným reglerem pojistka neshoří a motorka normálně svítí, troubí a přístrojovka naběhne, tak musí naskočit i motor. Ale každopádně předtím zkontroluj tu polaritu baterky.
Potom si z vypálené pojistky, kusu drátu a žárovky 12V/21W vyrob improvizovanou zkoušečku (kdo má trafopájku, pro toho je to otázka minuty), tu nasaď místo pojistky a pak teprve zkus připojit regler - žárovka se nesmí rozsvítit (při vypnuté spínačce). V momentě, kdy se rozsvítí naplno, připojil jsi obvod, v kterém je zkrat.
J.M.K. píše: Deeeejv> Když odpojíš regler úplně, tzn. i od alternátoru (3 žluté dráty), tak se nic nestane. Alternátor bude odpojen, nezatížen a nic se mu nestane. Horší by bylo, kdybys při běžícím motoru odpojil baterku, to dokáže (vlivem napeťových špiček, které normálně baterka odfiltruje) regler snadno zničit.
Baterku v žádném případě nezkoušej připojovat opačně, to bys odpálil právě tu hlavní pojistku a kdybys měl zapnutou spínačku, zničíš řídicí jednotku a elektroniku v přístrojovce. Pořádně na baterku koukni, označení (+) a (-) musí být u pólů vyznačené a na (+) vede (zpravidla) červený drát, který právě přes tu 50A pojistku vede na regler a na další obvody v motorce a na (-) vede černý drát, napojený na kostru (někde na rám motorky).
Jinak regler klidně mohl odejít náhodně tím odpojením a připojením baterky. Sice se to stát nemá, ale jestli byl nějak "načatý", je to hned. A jak už jsem psal, jestli s odpojeným reglerem pojistka neshoří a motorka normálně svítí, troubí a přístrojovka naběhne, tak musí naskočit i motor. Ale každopádně předtím zkontroluj tu polaritu baterky.
Potom si z vypálené pojistky, kusu drátu a žárovky 12V/21W vyrob improvizovanou zkoušečku (kdo má trafopájku, pro toho je to otázka minuty), tu nasaď místo pojistky a pak teprve zkus připojit regler - žárovka se nesmí rozsvítit (při vypnuté spínačce). V momentě, kdy se rozsvítí naplno, připojil jsi obvod, v kterém je zkrat.
Ja bych to zkratil: at si ten nestastnik k tomu privede nejakyho jskyhokoli elektrikare s multimetrem. Ten mu zmeri polaritu baterky i pripadny zkrat na regleru behem par vterin!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 5 | Dnes v 09:23 1Gabo |
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35796 | Dnes v 09:11 assassin |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |