Chlap zkontroloval rám, pak se mě ptal kde mám blinkry, říkám že byly rozbitý, tak jsem je sundal že koupím nový, pak říkal že nemám pravy zrcátko. Pak se mě ptal kde to má číslo motoru, řekl jsem mu to, měl keci že je to zasraný a že to nejde přečíst. Pak teda že je to OK a šel pryč, mě paní vystavila papír, já jsem dal 200kč a spokojenej jsem jel na úřad.
A co jsem nezjistil?! Že na tom papíru co mi slečna za 200 dala je napsáno:
Závady - Vážné - Změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá dokumentaci vozidla.
Poznámky: Blinkry, zrcátka
Vozidlo z hlediska evidenční kontroly NEVYHOVUJE
Docela mě to nasralo, snad ukazovat můžu rukama, a zrcátko mám mít jen levé, nebo se mýlím? :OO
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
Anti píše: Daart,dewwil:Mě je buřt co má být nebo ne.Díky bohu za to,že na místní STK používají mozek a na evidenční nahlížejí jako na evidenční.Takže tu jsem loni dělal s motorkou,která měla místo motoru prázdný kártry a nikdo to neřešil.
v poradku, taky nazor, jen at teda az zpusobi nejaky vrak co nema na silnici co delat nejakou nehodu tak at se to nestane me ale radsi nekomu, kdo neresi nezpusobilost vozidel k provozuTechnik mi dal papíry a šel jsem na přihlášení.
Ženská za přepážkou mi řekla,že to přihlásit nejde-neprošel jsem.
Na autě nebylo ABS a v techničáku ano.
Naštěstí bylo auto prodané prvnímu majiteli v Praze a obchod nebyl zrušený.
Zašel jsem tam.
Dostal jsem doklad,že na autě ABS nikdy nebylo. ( Díky Renault Ďáblice ).
Pak na evidenčku,přihlášení a vše bylo v pohodě.
Kontroluje se víc jak číslo motoru a rámu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
Daart píše: v poradku, taky nazor, jen at teda az zpusobi nejaky vrak co nema na silnici co delat nejakou nehodu tak at se to nestane me ale radsi nekomu, kdo neresi nezpusobilost vozidel k provozu
Od toho je snad pravidelná TK,ne?Tam jsem dorazil už v cajku se vším všudy tak jak má být.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
Anti píše: Od toho je snad pravidelná TK,ne?Tam jsem dorazil už v cajku se vším všudy tak jak má být.
Vem to takhle, koupíš od někoho jetou moto s platnou STK ještě na rok a půl, ten někdo s tím fláknul, že očesal blinkry a zrcátka a případně to obul do nesprávných gum... Technik ti zkontroluje barvu a VIN a na ostatní se vysere, ty to na sebe přehlásíš a vyprdneš se na to dát tam správný gumy, blinkry, zrcátka a buhví co ještě, přeci to má ještě rok a půl platnou STK a jedem... Vysekáš se a co se stane??? Pojišťovna ti dá kulový, nevyhovující technický stav, zjistěj, že to před chvílí bylo na evidenčce tak si to budou chtít ověřit a ejhle na fotce z STK je moto ve stejném stavu jako po nehodě(nenajdou blinkry a zrcátka), takže i technik, který ti tu evidenčku dal, bude mít problém(nejspíš vyhazov) a pokud ta nehoda byla tvá vina tak i zaplatíš všechny tebou způsobené škody... Už chápeš proč první technik zcela správně tu evidenčku nedal a druhý, kterej má radši 30pětky do vejplaty za provedenej úkon EK než svý prac. místo a je nezodpovědnej i k ostatním účastníkům provozu mu ji dal???
Jinak je mi to vcelku jedno, jde mi jen o to, že se opravdu nekontroluje jen barva a VIN, že to támhle někde v Horní Dolní dělaj není argument, že se to tak má dělat... Mě někdo sejmout a mít podezření na tech. stav jeho vozidla, když to přežiju, tak budu taková svině, že budu trvat na expertize tech. stavu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
dewwil píše: Vem to takhle, koupíš od někoho jetou moto s platnou STK ještě na rok a půl, ten někdo s tím fláknul, že očesal blinkry a zrcátka a případně to obul do nesprávných gum... Technik ti zkontroluje barvu a VIN a na ostatní se vysere, ty to na sebe přehlásíš a vyprdneš se na to dát tam správný gumy, blinkry, zrcátka a buhví co ještě, přeci to má ještě rok a půl platnou STK a jedem... Vysekáš se a co se stane??? Pojišťovna ti dá kulový, nevyhovující technický stav, zjistěj, že to před chvílí bylo na evidenčce tak si to budou chtít ověřit a ejhle na fotce z STK je moto ve stejném stavu jako po nehodě(nenajdou blinkry a zrcátka), takže i technik, který ti tu evidenčku dal, bude mít problém(nejspíš vyhazov) a pokud ta nehoda byla tvá vina tak i zaplatíš všechny tebou způsobené škody... Už chápeš proč první technik zcela správně tu evidenčku nedal a druhý, kterej má radši 30pětky do vejplaty za provedenej úkon EK než svý prac. místo a je nezodpovědnej i k ostatním účastníkům provozu mu ji dal???
Jinak je mi to vcelku jedno, jde mi jen o to, že se opravdu nekontroluje jen barva a VIN, že to támhle někde v Horní Dolní dělaj není argument, že se to tak má dělat... Mě někdo sejmout a mít podezření na tech. stav jeho vozidla, když to přežiju, tak budu taková svině, že budu trvat na expertize tech. stavu...
Podle me prave pletes EK a STK. Podle me technik co dela EK nema mit zadnou odpovednost za technicky stav vozidla, pouze za to ze evidencne sedi skutecnost s udaji v TP. Kdyby mel mit odpovednost za technicky stav vozidla, tak by mel delat STK a ne EK.
Naposledy editováno 28.08.2013 21:57:07
Bubrak-ZX10R píše: Podle me prave pletes EK a STK. Podle me technik co dela EK nema mit zadnou odpovednost za technicky stav vozidla, pouze za to ze evidencne sedi skutecnost s udaji v TP. Kdyby mel mit odpovednost za technicky stav vozidla, tak by mel delat STK a ne EK.
Ale jo má porovnat skutečnost s TP, v TP u auta taky nemáš, že má mít blinkry, osvětlení a zrcátka a bez nich ti aspoň u nás pokud to auto má platnou STK EK nedaj, moto bez blinkrů schválené pro silniční provoz jsem dlouho neviděl, nepočítám pincky, kývačky apod...
Evidenční kontrola má za úkol zjistit, zda skutečný stav vozidla souhlasí s údaji uvedenými v originálu velkého technického průkazu a v ORV (resp. malého technického průkazu), popř. v osvědčení o technické způsobilosti vozidla, které nepodléhá registraci. Při této kontrole není prověřován pouze VIN vozidla, jak se mnozí majitelé domnívají, ale provádí se i další úkony (viz. přehled níže). Evidenční kontrola silničního vozidla je kontrola silničního vozidla prováděná stanicí technické kontroly.
Pro úspěšné absolvování evidenční kontroly je nutné předložit:
technický průkaz vozidla v originálu
osvědčení o registraci vozidla v originálu (malý technický průkaz)
lékárničku s platným datem.
Úkony prováděné při evidenční kontrole:
VIN (může jít i o časově náročný úkon, číslo bývá mnohdy nečitelné a na nepřístupných místech)
číslo motoru a jeho typ - soulad podvozku a typu motoru dle výrobce (číslo motoru se kontroluje pouze pokud je uvedeno v TP)
barva karoserie
zápis tažného zařízení
počet míst k sezení
zápis ABS a řazení
výrobní štítek a jeho údaje
vybavení pevnou přepážkou oddělující nákladní prostor od cestujících (u nákladních a montážních vozidel)
tachograf (je-li předepsán)
rozměry ráfků
rozměry a typy pneumatik
-toto je citace, nevařím z vody (miluju vývar a maso s omáčkou)
konkrétně v mém TP není o kaptáži, blinkrech a zrcátkách ani čárka, a to ani u auta
nevím co k tomu víc napsat - k...i na evidenčce co si to pletu s .... nebo a tak dále ...
1 reakcí na tento příspěvek Vyhození z evidenčky skrz blinkry
Já mluvím o tom, že když vozidlo má platnou STK a ty přijedeš na EK tak ti to technik nemůže dát, protože ty i bez blinkrů, bez kapot, bez zrcátek a dalších věcí se mylně můžeš domnívat, že s tím, když máš platnou STK , že můžeš do provozu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
dewwil píše: hrnous> Tak v tom případě jsou u nás kokoti a omlouvám se za spam vlákna
v pohode
u EK jde jen o to, abys nemusel na registr vozidel s tim vozidlem, ale jen dokladem, ze to vozidlo odpovida tomu co je napsano v TP. driv nez byla EK, tak se muselo s autem k registru (tehda DI - dopravni inspektorat) a urednik si mohl dojit overit, ze to vozidlo skutecne existuje s danym VIN apod.; EK to zjednodusuje, ze si EK clovek udela kdekoliv kde zrovna bydli a pak do mista trval. bydliste, kde registruje vozidlo, tak uz jede jen s papirem a znackama, ale muze jet jinym vozidlem, kdyz je to prvni treba nepojizdny nebo cokoliv, treba neprojde STK, ale to vozidlo vubec na pozemnich komunikacich nemusi jezdit, jen si ho chce nekdo prihlasit a STK nepotrebuje, jen EK.
1 reakcí na tento příspěvek Vyhození z evidenčky skrz blinkry
e: ... protoze kdyz ti vyprsi STK normalne, tak klidne muzes mit vozidlo v garazi bez STK se znackama prihlaseny.... jestli to tak je, tak to fakt vymejslej uplny tupci tyhle zakony
Naposledy editováno 28.08.2013 22:54:30
1 reakcí na tento příspěvek Vyhození z evidenčky skrz blinkry
to je tak strasnej problem si najit zakon 302/2001 v aktualnim zneni?
Takze abych ucinil pritrz tem nesmyslum ze to je to samy co STK nebo naopak ze to je pouze VIN + barva:
§ 8
(7) Evidenční kontrola je technická prohlídka vozidla v rozsahu kontrolních úkonů stanovených v příloze č. 7 ve skupině kontrolních úkonů č. 0. Tato technická prohlídka je účelově zaměřena na kontrolu souladu provedení vozidla s údaji uvedenými v technickém průkazu vozidla a v osvědčení o registraci vozidla. Evidenční kontrola je součástí každé pravidelné technické prohlídky.
priloha 7 skupina 0:
0. IDENTIFIKACE VOZIDLA
--------------------------------------------------------------------------------------------
Podskupina kontrolních úkonů
--------------------------------------------------------------------------------------------
Číslo Položka Metoda kontroly
položky
--------------------------------------------------------------------------------------------
Základní popis závady Hodnocení závady
A B C
--------------------------------------------------------------------------------------------
0.1 Tabulka registrační značky (je-li vyžadována)
--------------------------------------------------------------------------------------------
0.1 Tabulka registrační značky Vizuální kontrola
--------------------------------------------------------------------------------------------
0.1.1 Vozidlo, které podléhá registraci, není opatřeno předepsaným počtem B
tabulek registračních značek
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.1.2 Uchycení tabulky registrační značky je uvolněné nebo není spolehlivé, A B
takže tabulka registrační značky může upadnout nebo způsob uchycení
neodpovídá požadavkům.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.1.3 Tabulka registrační značky je poškozená nebo deformovaná nebo nečitelná, A B
nebo je upraven její rozměr nebo její nepovolená úprava snižuje její
čitelnost.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.1.4 Údaje uvedené na tabulce registrační značky neodpovídají údajům uvedených B
v dokladech vozidla.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.1.5 Umístění tabulky registrační značky na vozidle nebo úhly geometrické B
viditelnosti tabulky registrační značky neodpovídají požadavkům.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.1.6 Použití neschválené tabulky registrační značky (individuální výroba). B
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.2 Identifikace vozidla / identifikační číslo /výrobní číslo a povinný štítek výrobce
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.2.1 Identifikační číslo / výrobní číslo Vizuální kontrola
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.2.1.1 Vyražené identifikační číslo / výrobní číslo vozidla nebo výměnného B
samostatného technického celku (výměnná nástavba, pracovní stroj nesený)
chybí, nebo je nelze najít.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.2.1.2 Identifikační číslo / výrobní číslo je neúplné nebo nečitelné nebo vyrezlé B
nebo jinak poškozené.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.2.1.3 Identifikační číslo / výrobní číslo neodpovídá údajům uvedených v dokladech B
vozidla nebo výměnného samostatného technického celku (výměnná nástavba,
pracovní stroj nesený).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.2.1.4 Ve struktuře vyraženého identifikačního čísla / výrobního čísla nebo v jeho B
okolí, jsou patrné změny svědčící o jeho pozměnění nebo je číslo vyraženo
neschváleným, neoriginálním způsobem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.2.2 Povinný štítek výrobce Vizuální kontrola
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.2.2.1 Povinný štítek výrobce, je-li vyžadován, chybí nebo je nečitelný nebo je A B
neúplný nebo vyznačené údaje neodpovídají údajům, uvedeným v
dokumentaci vozidla nebo samostatného technického celku (výměnná
nástavba, pracovní stroj nesený).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.2.2.2 Způsob upevnění nebo provedení nebo způsob vyznačení údajů na povinném B
štítku výrobce svědčí o jeho pozměnění.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.3 Neshoda údajů
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.3 Neshoda údajů Vizuální kontrola
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0.3.1 Změna nebo úprava vozidla, která neodpovídá schválenému provedení nebo B
údajům, uvedeným v dokumentaci vozidla, nebo je-li vyžadováno, není tato
změna nebo úprava vyznačena v dokumentaci vozidla.
takze vozidlo pochopitelne nemusi splnovat to co pri STK (muze mit napr. zavady ohrozujici bezpecnost provozu na pk) nicmene musi byt v souladu s udaji v dokumentaci a odpovidat schvalenemu provedeni - coz jsou napr. ty blinkry nebo kapoty.
Jestli/jak moc na to kde serou uz je vec jina.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
Hele já chápu že by se vozidlo mělo prohlédnout komplexně,ale selským rozumem říkám že je to k hovnu.Za prvé pro to že se zbytečně buzerují ti kteří na sebe přepisují bourané nebo nekompletní stroje určené k opravě nebo renovaci,a za druhé pro to že taková STK by musela mít obrovský katalog s vyobrazením všech modelů od všech značek každého roku výroby.
Podle mě je evidenční prostě evidenční.Ta by měla zabránit přihlašování bastlů a různým machinacím s doklady.
A když něco sundáš (blinkry), tak je to úprava vozidla, která neodpovídá schválenému provedení.
Prostě pakárna.
zbytečná škoda dvou stovek.
sakra lidi, myslet znamená hovno vědět... se aspoň trošku informujte když máte pochybnosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
Anti píše: xtas> Tím myslíš ten poslední odstavec "Neshoda údajů"?To je pro mě stav,když někdo udělá z čopra enduro,ne když mu pře evideční kontrolou upadne blinkr nebo zrcátko.
Hele já chápu že by se vozidlo mělo prohlédnout komplexně,ale selským rozumem říkám že je to k hovnu.Za prvé pro to že se zbytečně buzerují ti kteří na sebe přepisují bourané nebo nekompletní stroje určené k opravě nebo renovaci,a za druhé pro to že taková STK by musela mít obrovský katalog s vyobrazením všech modelů od všech značek každého roku výroby.
Podle mě je evidenční prostě evidenční.Ta by měla zabránit přihlašování bastlů a různým machinacím s doklady.
tohle "říkám že byly rozbitý, tak jsem je sundal " je u tebe upadnuti pred EK? rofl
jako sorry, pokud nekomu upadne blinkr nebo zrcatko a jede s tim na jakoukoliv kontrolu je vemeno, a pokud nekdo ty blinkry sunda sam ze bude ukazovat rukama tak to snad ani nebudu komentovat.. kam az to chces hnat? sundam svetla, protoze kdyz celou dobu budu drzet klakson tak o me taky budou ostatni vedet?
Pokud bylo vozidlo schvaleny s blinkrama a nekdo je sunda, ma to mit zapsany v TP - pokud mu to teda nekdo schvali, coz pochybuju protoze to je totalni demence.
dneska se v naprosty vetsine kontroluje to co je zapsany v TP - tedy i rozmer gum, prepazka kdyz jeste byla, abs, tazny apod. a uplne bezne se dela na predrenovacni motorky pokud jsou kompletni, klidne rozebrany na vleku - ale zakon hovori jak hovori a zda se ze oporu v zakone na to maji.
A me je to celkem jedno, blinkry nesundavam, kola tam mam ty co tam mam bejt, a s jinou barvou a taznym mi vsechno normalne prihlasili i kdyz v protokolu bylo NEVYHOVUJE - rovnou to u prapazky upravili tak aby to sedelo, takze ja s tim nemam problem.
2 reakcí na tento příspěvek Vyhození z evidenčky skrz blinkry
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
xtas píše: tohle "říkám že byly rozbitý, tak jsem je sundal " je u tebe upadnuti pred EK? rofl
pokud nekdo ty blinkry sunda sam ze bude ukazovat rukama tak to snad ani nebudu komentovat.. kam az to chces hnat? sundam svetla, protoze kdyz celou dobu budu drzet klakson tak o me taky budou ostatni vedet?
Nevím proč bych na enduru, ktery mám na ježdění do lesa (Čímž narážím na to, že v tom lese padám, a tím zas narážím na to, že ty blinkry se při pádech lámou) měl mít nefunkční blinkry. To že není problém ukazovat rukama mě učili už v autoškole...
Naposledy editováno 29.08.2013 15:54:12
dedek_new píše: Evidenční kontrola se provádní na stanicích technické kontroly (dále pouze STK), stojí většinou okolo 100Kč a jde o krátkou kontrolu, zda fyzicky souhlasí technický průkaz s vozidlem, při této prohlídce se kontroluje VIN skútru a barva, případně rozměry pneumatik. Nejde ale o technickou prohlídku, na evidenční kontrolu tedy můžete dovézt i nepojízdný skútr, nebo dokonce v polorozebraném stavu.
Přesně tak na evidenčku může být vozidlo v naprosto nepojízdném stavu.přivezeš třeba na káře. Ale čísla, rozměry pneu či ráfků a barva to by mělo souhlasit. Jináč to nemusí brzdit,svítit,může to bejt rezatý či rozebraný.
1 reakcí na tento příspěvek Vyhození z evidenčky skrz blinkry
A když kouknu na tvůj věk, tak chápu. Spíš si honil to ego. Na staršího by si takový keci totiž nedovolil.
Jelikož budeš mít celkem čerstvý papíry, tak si to s těma blinkrama a zrcátkem mohl vědět.
Naposledy editováno 29.08.2013 17:22:49
heavyrun píše: Nevím proč bych na enduru, ktery mám na ježdění do lesa (Čímž narážím na to, že v tom lese padám, a tím zas narážím na to, že ty blinkry se při pádech lámou) měl mít nefunkční blinkry. To že není problém ukazovat rukama mě učili už v autoškole...
v lese si jezdi treba na krosce - taky s ni po lese litam, ale pak se neser na silnici a nemas problem. Dneska uz je provoz tak hustej a rychlej ze uz to nejde delat tak ze si kazdej z vozidla sunda co se mu tam zrovna nelibi nebo nechape smysl k cemu to tam je.
Nouzove pri poruse/ulomeni se da jet a ukazovat rukama, to je ale na hony vzdaleny tomu delat masirku ze blinkry sou na hovno tak je sundam, dyt mam prece naky policajty v pi*i. Na rozdil od tebe sem kdysi na masinach bez blinkru jezdil a po meste je to docela peklo. U veteranu je to jasny, pochopim i ze se jde nekdo projet na okruhovce, ale tohle przneni motorek..
to me spis prijde buzeracni to vyzadovani kapot, tam opravdu moc nechapu smysl na rozdil od tech blinkru
Ve Zline mne jeden takovy 4% taky nepustil (s dovezenym zanovnim autem) kvuli prednim zasterkam. Jeste mi tim svym hlaskem pochvalil stav auta a pak spiklenecky mrknul a poznamenal: "at tam ty lapace necistot priste mate". Povazoval jsem to za vyrizene a ten kokot mi pak v protokolu napsal "nevyhovuje". Hajzl.
Já byl na evidenčce s pionýrem, na vozíku, nepojízdný vrak a chtěl vidět jen číslo motoru a na štítku
Naposledy editováno 29.08.2013 22:18:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhození z evidenčky skrz blinkry
Bubrak-ZX10R píše: akorat mam pocit, ze kdyz das znacky do depozitu a mezitim ti vyprsi STK, tak musis neprv udelat novou STK aby ti znacky zpatky vydali, coz mi prijde jako blbost
e: ... protoze kdyz ti vyprsi STK normalne, tak klidne muzes mit vozidlo v garazi bez STK se znackama prihlaseny.... jestli to tak je, tak to fakt vymejslej uplny tupci tyhle zakony
Ano, máš pravdu, pokud ti propadne TK tak ti z depozitu SPZ a ORV nevydají dokud nepřineseš doklad že máš technickou- na technickou musíš tedy na podvalu, protože správně na silnici s autem co nemá platnou TK nemáš co dělat- je to tedy logický, ale souhlas, je to úplně na hovno... kolikrát jsme koukli do papírů- sakra zejtra, pozejtří, za týden vyprší technická- tak jsem ráno mazala na úřad pro SPZ a ORV, aby jsme nemuseli vymejšlet jak dostat auto na technickou...
Edit: pokud máš auto v garáži s spz a propadne ti technická, tak bys správně podle předpisů měl auto/moto dovézt na technickou na vozejku- takže to vlastně vyjde na stejno jestli povezeš na vozejku s SPZ nebo bez SPZ- ale kdo to dodržuje že?
Naposledy editováno 29.08.2013 22:27:52