Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
prackarr píše: Jasně. Jak jinak.
Na normu MA2 přechází všichni výrobci olejů a to na nátlak výrobců motorů!!
Takže ti,co nechcete MA2 se předzásobte. Bšhem cca roku už MA nebude.
Takže bude co? Budete jezdit bez oleje,nebo budete kupovat nové motorky?
Já mám doma ještě cca 120 litrů MA a příští týden mi dojde nová zásilka a už bude jen v MA2.
Budu mít možnost nahlédnout do tech. listů nových norem a tak uvidím. Ale podle toho,co jsem slyšel od oficiálního dovozce,rozdíl je nepatrný a týká se hlavně mazací struktůry oleje. Tama se norma MA2 ubírá. Chápu, že někteří od potoka tu mají podhoubí pro své mindráčky,zvlášť,když je tu motul spojen s mou osobou,ale co už.
Autor vlákna dostal nabídku na bezplatnou servisní prohlídku spojky jeho motorky. Jsem zvědav,jestli ji využije a s jakým výsledkem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Zkuste se na ten příspěvek podívat komplexně.Nejen že naměřil menší mazací tlak,ale i menší teplotu oleje,větší hlučnost a taky po použití MA přestala prokluzovat spojka která předtím s MA2 prokluzovala,což vylučuje prokluz způsobený defektem spojky.
Proč si neumíte připustit že některým motorům může nová specifikace dělat problém?Je tu popsáno několik případů,kdy prokluz začal právě při přechodu na MA2.
Nevěřím že výrobce poslal do distribuce šit,ale věřím že za určitých podmínek může být MA2 horší variantou než předchozí MA.Je to třeba dané konstrukcí motoru,systémem mazání nebo provedením spojky,co já vím.A věřím že uživatelé kteří pozorovali v nějakém ohledu zhoršení při použití MA2 nejsou blbci.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Anti píše: z-x-r,prackarr>
Zkuste se na ten příspěvek podívat komplexně.Nejen že naměřil menší mazací tlak,ale i menší teplotu oleje,větší hlučnost a taky po použití MA přestala prokluzovat spojka která předtím s MA2 prokluzovala,což vylučuje prokluz způsobený defektem spojky.
Proč si neumíte připustit že některým motorům může nová specifikace dělat problém?Je tu popsáno několik případů,kdy prokluz začal právě při přechodu na MA2.
Nevěřím že výrobce poslal do distribuce šit,ale věřím že za určitých podmínek může být MA2 horší variantou než předchozí MA.Je to třeba dané konstrukcí motoru,systémem mazání nebo provedením spojky,co já vím.A věřím že uživatelé kteří pozorovali v nějakém ohledu zhoršení při použití MA2 nejsou blbci.
Já ale to,co píšeš,nikde nepopírám.
Naopak jsem už od začátku psal,že ten olej má na staré motory "vysokou normu" a vždy jsem psal,že "dražší" olej nemusí být zákonitě lepší. Pokud ke mně přijede borec se starým např. tenerečkem,nebo GPZtem a chce po mně 7100ku,nebo 300V, protože podle jeho slov "chce dát motoru to nejlepší",tak mu takový krok vždy rozmlouvám. Je to prostě zbytečné a někdy i škodlivé.
Prostě dávat do staré vrány hi tech olej zbytečné,a někdy i škodlivé je.
Takže to,co jsi napsal,nepopírám. Reaguji jen na kecy některých,kteří smahem odsoudí celej koncern,kterej mimochodem dodává produkty i značkám,které sami jezdí.
A s tou spojkou pravdu nemáš.
To,že spojka na jeden olej klouže a při návratu na původní ne,může znamenat to,že je spojka špatná. Pokud ten olej splňuje normu,tak by prostě klouzat neměla.
U 5100ky se změnila s normou MA2 mazací struktura oleje. Na spojky by to vliv mít nemělo,protože tímto směrem se olej neměnil. Pokud po něm některá spojka začala klouzat,je problém v té spojce,který se časem projeví i s jiným olejem. Kdyby ten olej byl špatnej,klouzaly by všechny spojky,do kterých ten olej přišel a podle prodejních čísel motulu by muselo klouzat cca 20% strojů v ČR.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
prackarr píše: ten olej má na staré motory "vysokou normu" a vždy jsem psal,že "dražší" olej nemusí být zákonitě lepší. Pokud ke mně přijede borec se starým např. tenerečkem,nebo GPZtem a chce po mně 7100ku,nebo 300V, protože podle jeho slov "chce dát motoru to nejlepší",tak mu takový krok vždy rozmlouvám. Je to prostě zbytečné a někdy i škodlivé.
Prostě dávat do staré vrány hi tech olej zbytečné,a někdy i škodlivé je.
Ahoj, souhlasím.
Zkus ale poradit nebo doporučit, co tam tedy máme za těchto okolností nyní dávat?
Co tam teda teď mají dávat lidi, kteří léta jezdili spokojeně na Motul 5100 (a dejme tomu na tu u nás asi neobvyklejší viskózní třídu 10W40)?
Je to dotaz z praxe zajímající mnoho lidí, a prosím o praktickou odpověď, znáš-li ji.
Doporučíš nějaký olej od Motulu (náhradu 5100 MA, ale ne 5100 MA2)?
Nebo je fakt nutno se od naší dosud oblíbené značky Motul odvrátit a jít ke konkurenci?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Já se v Motulu optám,jestli nebude některý z olejů stát na staré MA,ale pochybuji. Dnes mi asi dorazí nová zásilka olejů,tak jsem zvědavej,jaká norma to bude.
Každopádně u novějších motorek,a ty pokud vím máš zánovní WR(??) bych se MA2 u 5100ky nebál.
2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Sami tady zjišťujete, že MA2 olej od motorky lijete už pěkně dlouho, tak přestaňte být vyšinutí z MA2, spíš se opravdu zaměřujte na klasifikaci API SM, u kterého není dobré překračovat interval výměny, spíš by bylo naopak lepší ho zkrátit, protože API SM má snížený obsah síry, fosforu a sulfátového popela (v angličtině je to tuším zkratka ZDDP)
http://www.oleje.cz/...ena-motorovych-oleju
http://www.allpar.com/old/oils.php
Naposledy editováno 23.08.2013 08:06:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
prackarr píše: Já ale to,co píšeš,nikde nepopírám.
Naopak jsem už od začátku psal,že ten olej má na staré motory "vysokou normu" a vždy jsem psal,že "dražší" olej nemusí být zákonitě lepší. Pokud ke mně přijede borec se starým např. tenerečkem,nebo GPZtem a chce po mně 7100ku,nebo 300V, protože podle jeho slov "chce dát motoru to nejlepší",tak mu takový krok vždy rozmlouvám. Je to prostě zbytečné a někdy i škodlivé.
Prostě dávat do staré vrány hi tech olej zbytečné,a někdy i škodlivé je.
Takže to,co jsi napsal,nepopírám. Reaguji jen na kecy některých,kteří smahem odsoudí celej koncern,kterej mimochodem dodává produkty i značkám,které sami jezdí.
A s tou spojkou pravdu nemáš.
To,že spojka na jeden olej klouže a při návratu na původní ne,může znamenat to,že je spojka špatná. Pokud ten olej splňuje normu,tak by prostě klouzat neměla.
U 5100ky se změnila s normou MA2 mazací struktura oleje. Na spojky by to vliv mít nemělo,protože tímto směrem se olej neměnil. Pokud po něm některá spojka začala klouzat,je problém v té spojce,který se časem projeví i s jiným olejem. Kdyby ten olej byl špatnej,klouzaly by všechny spojky,do kterých ten olej přišel a podle prodejních čísel motulu by muselo klouzat cca 20% strojů v ČR.
Tím, ale popíráš své dřívější tvrzení, že kvůli castrolu některým lidem začala klouzat spojka. Teď tvrdíš, že to není olejem, ale špatnou spojkou.
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Danielos píše: Tím, ale popíráš své dřívější tvrzení, že kvůli castrolu některým lidem začala klouzat spojka. Teď tvrdíš, že to není olejem, ale špatnou spojkou.
Nepopírám. U toho castrolu to byla vina špatných aditiv oleje. GPS měl problémy nejen s tímto,ale i s dalšími vlastnostmi a taky to firma přiznala.
Proto ho stáhla a nahradila p1.
U Motulu to nikdo zatím neprokázal. Až se tak stane,tak z toho udělejme závěr,ale zatím to jsou jen spakulace.
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
fockewulf píše: menší mazací tlak, ale už nenapsal o kolik!! stejně jako s tou teplotou. Nebudu to hledat pořád dokola, ale jestli za tu dobu nebyl schopen sestavit blbou tabulku, kde jsou v řádku 1 hodnoty MA a v řádku 2 hodnoty MA2, tak to má pro mě pořád nulovou vypovídací hodnotu a je mi úplně fuk, na kolik ho ten olej vyšel!
Sami tady zjišťujete, že MA2 olej od motorky lijete už pěkně dlouho, tak přestaňte být vyšinutí z MA2, spíš se opravdu zaměřujte na klasifikaci API SM, u kterého není dobré překračovat interval výměny, spíš by bylo naopak lepší ho zkrátit, protože API SM má snížený obsah síry, fosforu a sulfátového popela (v angličtině je to tuším zkratka ZDDP)
http://www.oleje.cz/...rovych-oleju [/quote]
1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Mi třeba gixer začal s motulem 5100 MA2 10W40 žrát šíleně olej. A to po 1000 km jsem dolil 3 dcl, po dalších 3000 km jsem dolil 7 dcl a při výměně při nájezdu 5500 km tam chybělo dalších minimálně půl litru Takže za 5500 km si to sežralo minimálně 1,5 l spíše bych řekl, že 1,7 l.
Při předchozím použití Castrol Power 1 10W40 spotřeba oleje 2-3 dcl na 4000 km.
Teď je tam Castrol power 1 racing 10W50 taky už MA2 a za celodenní ježdění na okruhu a asi 800 km od výměny se drží stále na horní rysce.
Já vím, je to 10W50.. a možná že s motulem jsem jezdil i při vyšších teplotách vzduchu, ale i tak..
Na všechny 3 oleje vše fungovalo stejně - spojka, zvuk, řazení atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
fockewulf píše: Danielos> zatím jsi jeden, kdo pozoroval takový úbytek oleje. Navíc opět srovnání o ničem - jak kilometrově, tak i kvůli hustoty oleje...
jsem to věděl. O hustotě jsem ale vůbec nic nepsal.
Jsem si říkal, že kvůli vás mám vzít 10W40. Mi to je ale jedno, pokud nebude úbytek s castrolem tak motul MA2 už lít nebudu. Psal tu ještě jeden to samé. A samozřejmě napíšu jestli se to ještě rozežralo. Ale předpokládám, že takovou spotřebu oleje ten motor nebude mít na normální olej nikdy. Gixera prostě olej většinou nebaští a to mají 40 tkm najeté a z toho 10 tkm na okruhu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
prackarr píše: Dovi> Nebude jít k jaké konkurenci. MA2 bude u všech olejů všech značek.
Já se v Motulu optám, jestli nebude některý z olejů stát na staré MA, ale pochybuji. Dnes mi asi dorazí nová zásilka olejů, tak jsem zvědavej, jaká norma to bude.
Říkám si (namlouvím si, utěšuju se), že snad aspoň někteří výrobci ponechají oleje s původními MA specifikacem v nabídce...
Kurňa fix, přece to není jak se žárovkama v EU apod., kdy někdo ze své silové pozice (kdo?) zakáže vyrábět a prodávat motorové oleje, které se dělaly poslední roky, a které vyhovovaly i starším motocyklům?
Ledaže by se zase nějaká všemocná nepostradatelná komise zaštiťovala ekologií, ale to by jenom bylo potvrzením, že ty nové oleje jsou v zájmu snadnější odbouratelnosti svým způsobem "šizené" - něco jako ty eko-sračky v benzínu (dámy prominou).
prackarr píše: Každopádně u novějších motorek, a ty pokud vím, máš zánovní WR(??), bych se MA2 u 5100ky nebál.
To sice ano, fyzicky je to nový stroj, jenže první WR 250R/X se začaly dodávat na trh v roce 2007, a samozřejmě ještě nějakou dobu předtím to vymýšleli a konstruovali, tudíž dneska je to minimálně 6 až 7 let stará koncepce (vím, i tak je to relativně nový motocykl). Olej teď při výměně v tisícovce km je tam Motul 5100 10W40 MA, takže zatím nemohu říct, co by kdyby (kdyby MA2).
Další mašiny mám zhruba taky tak staré (vzducháč Honda CBF 125 r.v. 2009, vývoj minimálně z roku 2008), nebo koncepčně dokonce i o dost starší - Honda VT 750 Shadow r.v. 2008, ale motor je tam prakticky stejný jako ve všech kardankách od r.v. 2004, a podobný jako i u předchozích Shadowek, čili v té době konstruktéři s nějakými MA2 specifikacemi nepočítali.
Myslím si, že touto skladbou respektive stářím svých motorek nijak výrazněji nevybočuju z řady, a že spousta lidí (možná většina, aspoň teda u nás v ČR a i leckde ve světě) na tom bude s motorkama a s jejich koncepčním stářím podobně jako já nebo i "hůř". A že přece nelze ignorovat ty miliony a spíš desítky milionů starších motorů.
Tak i proto doufám, že zde i jinde diskutované potíže tohoto nejistého současného období přechodu z MA na MA2 jsou snad jen dočasného rázu, a že se buďto u nových olejů třeba postupně zohlední potřeby fyzicky a/nebo koncepčně starších motorů anebo že v nabídce zůstanou i ty původní oblíbené a vyhovující oleje, případně se znovu zavedou.
Tedy aspoň předpokládám, že by se zhruba nějak takto mohl (a měl) rozumný výrobce zachovat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
http://www.fuchs-oil...-oleju-dle-jaso.html
NENÍ A NEMŮŽE TO BÝT NORMOU MA2
očividně API SM se sníženým obsahem "anti-wear additives" netankuje nikoho, pořád MA2 MA2 jak u blbých na půdě.
Měření JendyFZR jsou jednoduše neprůkazná, už jen proto, že jeho hodnocení je jak od mkt. oddělení - "zásadně nižší tlak, nižší teplota", bla bla bla, ale jaké to byly konkrétní hodnoty doteď nevíme, zato víme, že ho to vyšlo na 5 litrů, hodiny času a s loggerem v batohu-opravdu užitečné informace
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
fockewulf píše: Dovi> já nevím, jestli jste lidi postižení nebo co, ale norma MA2 JE LEPŠÍ, než MA a normu MA2 mohl splňovat před lety i olej, který měl označení MA
.
.
.
Měření JendyFZR jsou jednoduše neprůkazná, už jen proto, že jeho hodnocení je jak od mkt. oddělení - "zásadně nižší tlak, nižší teplota", bla bla bla, ale jaké to byly konkrétní hodnoty doteď nevíme, zato víme, že ho to vyšlo na 5 litrů, hodiny času a s loggerem v batohu-opravdu užitečné informace
Já zase nevím, koho konkrétně nazýváš postiženým.
Ale pokud nemáš Ty sám problém s chápáním psaného textu, zkus se prosím nad tím všm zamyslet a přijmout jako fakt, že Jenda není jediný, kdo používal "starý" 5100 a s novým "5100" má objektivně problémy. Problémy, které Ty, a nevím proč, takto na dálku bagatelizuješ a ty lidi ještě urážíš.
Jo a už nevoní tak pěkně jako JASO-MA
Na JASO-MA2 mi žere 6dcl/1000km a na JASO-MA 2dcl/1000km, tak kde je chyba??? Třeba na Bel-ray JASO-MA2 mi to žere taky 2dcl/1000km...Prostě je chyba v konkrétním oilu... Ale už nezoufám, budu lít Motorex Top Speed, ten je taky ok
3 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
fockewulf píše: menší mazací tlak, ale už nenapsal o kolik!! stejně jako s tou teplotou...
Umíš číst?
Aprillia SL 1000 Falco
Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce)
olej s označním MA
7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala
teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2
Suzuki RF900R
Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný)
olej s označením MA
8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2
spojka neklouzala s žádným olejem
teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku
hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.
Já tam vidím jak hodnoty tlaku tak teploty.
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Bubrak-ZX10R píše: dewwil: ten motorex, za to chtej hroznou dardu covece
jo, nejlevnější není, ale mám ho za nákup, takže OK, lítal jsem ho v B12ctce a bez jedinýho problému a že topil v létě při průjezdem Prahy Pak jsem ho měl i jednou v TLR, když jsem na dovče musel vyměnit můj kdysi oblíbený Motul, kterej zrovna neměli a taky OK...Prostě můj stroj olej JASO-MA2 nevyžaduje tak nevím proč bych ho tam měl lejt a až přejdou všechny lepší značky oilu na MA2 tak předělávám na suchou spojku jako Jasek a bude mi to šumák...
(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
Anti píše: Já tam vidím jak hodnoty tlaku tak teploty.
Aprillia SL 1000 Falco Motul 5100 Ester 15W50 (přesně podle předpisu výrobce) olej s označním MA 7-8tis otáček 90°C(chladící kapalina) = +0,6Bar tlaku oleje oproti MA2 spojka neklouže - dodávám, že olej byl použitý až po MA2 u kterého spojka klouzala teplota oleje je při jízdě v pruměru o 15°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku hlučnost je nižší oproti MA2 Suzuki RF900R Motul 5100 Ester 15W50 (podle předpisu výrobce má být 10W40,ovšem ten byl při vyšších teplotách hlučný) olej s označením MA 8-9tis otáček cca 90°C (teplota více kolísala než Aprillie) = +0,7 - 0,8Bar tlaku oleje oproti MA2 spojka neklouzala s žádným olejem teplota oleje při jízdě je v pruměru o 18°C vyšší než u oleje MA2, ovšem beze ztráty tlaku hlučnost je nižší oproti MA2, hlavně při jízdě ve mněstě a vyšších teplotách, při jízdě ve městě a teplotě chaldicí kapaliny 105°C byl na volnoběhu tlak oleje pouhých 1,5bar s olejem MA2 což už je pod udávaným bezpečným minimem.
+0,6bar u MA, MA2 mělo kolik 1/2/5/10/100? Nevím-asi víš ty...
teplota +15C u MA, MA2 měl teplotu kolik? 50/60/90/120/150/200? Nevím, asi víš opět jen TY a Jenda
hlučnost - subjektivní
čím se měřilo, jestli to má certifikát nevíme doteď, ale hlavně, že se na to dá připojit trilion čidel - opět pro mě naprosto irelevantní hodnoty, dokud to Jenda nezrpacuje alespoň trochu přehledněji
A ještě aby bylo jasno - já tady Motul nebráním ani omylem, sám už do 5100 10w40 MA2 nepůjdu, není to ale ani kvůli jedné vlastnosti, ze které vy tady vyšilujete, je to kvůli API SM, takže vlastně díky, že jsem si rozšířil obzory.