![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
chci poprosit o pomoc. Při jednom výletě na mém tralpiku (rv.93) se mi během cesty stalo, že mi ručička na otáčkoměru během jízdy začala šíleně poskakovat, otáčky motoru se však fyzicky neměnily pokud byly vyšší. Při nižších začal motor vynechávat (jako na jeden válec), ale při přidání plynu vše přestalo a opět všechno klapalo. Během 80km se mi to stalo asi 3x. Při dojetí na místo jsme se vykoupali, něco pojedli a vyrazili na parkoviště. Při odjezdu z parkoviště byl start v pohodě,ale cca. po 50 metrech při rozjíždění na křižovatce přišla náhlá smrt zapalování a od té doby nemůžu dostat jiskru na svíčky. Vzhledem k jevům na otáčkoměru jsem myslel, že mi odešel snímač otáček, ale při změření měřákem vykazuje hodnoty dle dílenského manuálu. Jednotku zapalování mám od IgniTechu a při napojení na PC ukazuje při startování otáčky. Nemáte s tímto někdo zkušenost? Nebo není tu nějaký autoelektrikář nebo nadšenec z Teplicka, který by mi mohl pomoct? Venku je tak nádherně
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
Uzavřeno 17.08.2013 v 14:11 uživatelem jeletele
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
A jestli je zapalování typu TCI, tak při zapnuté spínačce musí být +12V na přívodech k primárům cívek (tzn. ne na těch, které vedou do zapalovací jednotky).
A chápeš to dobře... měničem se kondenzátor nabije na cca 300 - 400V a potom v potřebném okamžiku sepne tyristor zapojený v sérii s primárem cívky z "horkého" konce kondenzátoru na kostru, takže konďík se přes cívku prudkým impulsem vybije a tak cívka dá jiskru.
U cívky, která je oběma vývody primáru zapojena na jednotku (vlastně na "horký" konec kondenzátoru a na anodu tyristoru), bys to vysoké napětí (proti kostře) teoreticky naměřil na tom vývodu cívky, který je spojen s kondenzátorem. V praxi bys ale potřeboval osciloskop s děličovou sondou, jelikož za chodu motoru jsou tam jen krátké pulsy napětí, takže obyčejný měřák nemá šanci. I když při stojícím motoru (kdy tyristor v jednotkce nespíná), bys tam těch cca 300V naměřit mohl. Záleží na kostrukci jednotky, zda nabíjecí měnič běží hned po zapnutí napájení, nebo se rozběhne až, když přijdou impulsy od kliky a po zastavení motoru se vypne.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |