globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt
den Všem,
chci poprosit o pomoc. Při jednom výletě na mém tralpiku (rv.93) se mi během cesty stalo, že mi ručička na otáčkoměru během jízdy začala šíleně poskakovat, otáčky motoru se však fyzicky neměnily pokud byly vyšší. Při nižších začal motor vynechávat (jako na jeden válec), ale při přidání plynu vše přestalo a opět všechno klapalo. Během 80km se mi to stalo asi 3x. Při dojetí na místo jsme se vykoupali, něco pojedli a vyrazili na parkoviště. Při odjezdu z parkoviště byl start v pohodě,ale cca. po 50 metrech při rozjíždění na křižovatce přišla náhlá smrt zapalování a od té doby nemůžu dostat jiskru na svíčky. Vzhledem k jevům na otáčkoměru jsem myslel, že mi odešel snímač otáček, ale při změření měřákem vykazuje hodnoty dle dílenského manuálu. Jednotku zapalování mám od IgniTechu a při napojení na PC ukazuje při startování otáčky. Nemáte s tímto někdo zkušenost? Nebo není tu nějaký autoelektrikář nebo nadšenec z Teplicka, který by mi mohl pomoct? Venku je tak nádherně

Uzavřeno 17.08.2013 v 14:11 uživatelem jeletele

zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt

28.7.2013 v 11:03 | Nahoru | #1
Co baterka a regulátor, vše v pohodě???

zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt

28.7.2013 v 11:12 | Nahoru | #2
Přesně tak... v první řadě proměřit dobíjení, baterku zkusit zátěžákem. Zkusit nastartovat přes kabely dobrou autobaterkou a uvidíš. A otáčkoměr si bere signál přímo z jednotky, nebo z primáru jedné z cívek? Mohl by být problém právě v napájení cívek, když jednotka na diagnostice ukazuje, že impulsy od kliky dostává.

zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt

28.7.2013 v 11:29 | Nahoru | #3
Baterii jsem napojil přes kabely na startovací jednotku a nic. Otáčkoměr si bere signál nejspíš z cívky, protože na jednotce pin pro otáčkoměr není zapojen. Průšvih je, že mi došla i devítivoltovka v měřáku, bydlím na "konci světa" a za oknem se mi prohání junioři na fichtlech ........jen poznatek, jak se projevuje ručička na otáčkoměru při startu? Má snahu něco ukázat nebo mrtvolně leží? Přiznám se, že do dneška jsem si toho vůbec nevšímal

zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt

28.7.2013 v 11:34 | Nahoru | #4
To závisí víceméně na "citlivosti" otáčkoměru, zda je schopen změřit i otáčky, jakými motorem protáčí starter. Má-li mechanickou zarážku kus nad nulou, tak bohužel. A také otáčkoměr nemusí být spolehlivě vypovídající, nemáš-li jistotu, zda není chyba v jeho napájení.
A jestli je zapalování typu TCI, tak při zapnuté spínačce musí být +12V na přívodech k primárům cívek (tzn. ne na těch, které vedou do zapalovací jednotky).

zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt

28.7.2013 v 12:14 | Nahoru | #5
To moje by mělo být bateriově napájená verze zapalování (DC-CDI)- dle hlášky v PC. A jestli tomu dobře rozumím, v téhle jednotce by se měl kondenzátor nabít na cca.300V a po té je vyslat do indukční cívky. Je nějaký způsob, jak to ověřit? Nechce se mi věřit,že by odešla řídící jednotka.............. Musím sehnat tu devítivoltovku do měřáku, jinak se asi nehnu.

zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt

Skvělá odpověď, děkuji! 28.7.2013 v 12:29 | Nahoru | #6
Zapalování typu CDI poznáš dle toho, že oba vývody primáru cívky vedou do jednotky, i když nemusí to být stoprocentní pravidlo - také může být za kondenzátorem tyristor a jeho katoda vyvedena ven na cívku... to pak poznáš dle toho, že jeden vývod primáru cívky vede do jednotky a druhý na kostru.

A chápeš to dobře... měničem se kondenzátor nabije na cca 300 - 400V a potom v potřebném okamžiku sepne tyristor zapojený v sérii s primárem cívky z "horkého" konce kondenzátoru na kostru, takže konďík se přes cívku prudkým impulsem vybije a tak cívka dá jiskru.
U cívky, která je oběma vývody primáru zapojena na jednotku (vlastně na "horký" konec kondenzátoru a na anodu tyristoru), bys to vysoké napětí (proti kostře) teoreticky naměřil na tom vývodu cívky, který je spojen s kondenzátorem. V praxi bys ale potřeboval osciloskop s děličovou sondou, jelikož za chodu motoru jsou tam jen krátké pulsy napětí, takže obyčejný měřák nemá šanci. I když při stojícím motoru (kdy tyristor v jednotkce nespíná), bys tam těch cca 300V naměřit mohl. Záleží na kostrukci jednotky, zda nabíjecí měnič běží hned po zapnutí napájení, nebo se rozběhne až, když přijdou impulsy od kliky a po zastavení motoru se vypne.

zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt

28.7.2013 v 14:04 | Nahoru | #7
Hele ty to mas predelany na 1 CDIcko nebo tam mas dve od ignitechu. Model 93 mel tusim jete dvojity pro kazdej valec jedna krabicka. Projev co popisujes sedi presne na to ze odeslo jedno CDI. DOcela slabina starsich alpu.

zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt

28.7.2013 v 14:25 | Nahoru | #8
pro představu dám foto. Jiskru mi nedává žádná cívka. Cívky: jeden na kostru/druhý do řídící jednotky. Napadl mě ještě ten alarm jestli nedělá nějakou neplechu, ale nedaří se mi nějak najít podrobnosti o tomto druhu.




zblázněný otáčkoměr + náhlá smrt

12.8.2013 v 09:03 | Nahoru | #9
Tak po všech různých měřeních a zoufalých pokusech najít tu zatracenou jiskru jsem se rozhodl pro výměnu zapalovací jednotky. Shodou okolností jsem objevil inzerát od jednoho zdejšího uživatele na tu samou jednotku (DC-CDI-P2)v záruce za dobrou cenu. Po napojení a zapnutí klíčku se v tichu garáže ozvalo "bzučení" v jednotce a já tušil, že jsem na dobré cestě. Přes PC jsem zkusil jiskru na svíčce a . Jiskra lítala i na druhé odpojené fajfce i bez svíčky. Umíte si představit tu vnitřní radost CHLAPI ?!? Tak jsem rychle namontoval nádrž a chtěl slyšet ten správný rytmus života. Horší bylo, že jsem si zapoměl zálohovat program v CDIčku (předstihovou křivku pro transalpa) a tak jsem zkoušel takových 15 minut a nic. Tak opět strýc google a po zadání nalezených hodnot jsem JÍ uslyšel na první cvrnknutí .Včera se mi ozvali klucí z IgniTechu, ať jim jednotku pošlu pro kontrolu, či případnou opravu. Nevím proč přestala fungovat, ale dle absence toho bzučení soudím na kondenzátor. Ale to je jen můj laický odhad - prosím hned nekamenovat, raději poučit . Doufám, že mi jí klucí šikovní dají dohromady........ Nemáte někdo prosím nastavení pro tuhle jednotku na transalpa? Jistota je jistota ...................Jinak díky VŠEM v tomto vláknu za ochotu pomoci
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp Robek91 2 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx


TOPlist