globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: testovani prileb - homologace
 
22.7.2013 v 12:13
Nevite podrobnosti co vsechno musi splnovat prilby a jakym zpusobem jsou testovany?
Idealne bych potreboval nejakou normu, podle ktere se podobne testy provadi.
Testovanim mam na mysli, oficialni testy pro ziskani homologace aby mohla byt prilba prodavana na tuzemskem/evropskem trhu.

Pripadne by se mi jeste hodila nejaka reserze soucsanych prileb. Zajima me predevsim konstrukce tlumicich vrstev, jejich materialove charakteristiky a vysledky testu.

V praci delame na novem materialu se slusnym tlumenim narazu a hlubu, radi bychom jeho mozne vyuziti vyzkouseli na nejakem prototypu prilby.

Pokud vite o jakemkoliv materialu tykajici se prileb, tak budu rad kdyz se o nej podelite.

testovani prileb - homologace

22.7.2013 v 12:29 | Nahoru | #1
zkoušení bezpečnosti se jmenuje SHARP ale to není povinný snad.
a přečti si tady diskuzi

testovani prileb - homologace

22.7.2013 v 12:44 | Nahoru | #2
Podle mě přilby nikdo netestuje ani podmínky homologace nekontroluje.
Výrobce prostě vydá prohlášení o shodě a prodejci tomu říkají "že je homologovaná". Až když by přišel nějaký problém, tak se můžeš s prodejcem soudit, nebo jakobysoudit, protože on zase všechno svede na výrobce a jeho Prohlášení o shodě. A výrobce je nějaký Čong, takže jsi v prdeli.
Existují nezávislé testovací laboratoře jako třeba již zmíněný SHARP.
V USA tuším že to je jinak, tam musí projít helma testováním a dostane tzv SNELL certifikát. A to je taky důvodem toho, že mnoho přileb se v USA neprodává, protože prostě SNELLem neprojdou. A amíci pak oblejzají Ebay a snaží se některé helmy sehnat jak se dá.

1 reakcí na tento příspěvek testovani prileb - homologace

22.7.2013 v 13:05 | Nahoru | #3
a teď kdo testuje "lépe" má nová R-PHA 10 SNELL má, ale sharp jen 3* a 5* caberg ve snell není

Naposledy editováno 22.07.2013 13:11:45

(reakce na) testovani prileb - homologace

22.7.2013 v 14:44 | Nahoru | #4

kubacech píše: a teď kdo testuje "lépe" má nová R-PHA 10 SNELL má, ale sharp jen 3* a 5* caberg ve snell není



Sharp je zdarma, protože všechno financuje právě ona organizace. Pod záštitou a financována britským ministerstvem dopravy. A je jen na nich co si vyberou na otestování.
Kdežto Snell je povinný, pokud chceš v USA tu helmu prodávat. A celé si to financuje výrobce. Tak se asi nevyplatí si nechat testovat celou svou produkci.

testovani prileb - homologace

22.7.2013 v 15:07 | Nahoru | #5
jo tak, rozumím. A já myslel, že to je rozdílným testováním, protože co jsem koukal na Shark, tak jestli dobře chápu, tak na pár místech do helmy mlátí a měří přenesenou energii, což vysvětluje, proč rozvrzaný Caberg který má snad 2-3 cm vrstvy polystyrenu má víc, než high endová helma používaná v motoGP

testovani prileb - homologace

22.7.2013 v 15:27 | Nahoru | #6
Tak odkaz na ty testy Sharp
SHARP Helmets

testovani prileb - homologace

22.7.2013 v 15:40 | Nahoru | #7
mě mrzí, že u těch testů nemají fotky jak helma dopadla při jakém nárazu

testovani prileb - homologace

22.7.2013 v 15:58 | Nahoru | #8
Více informací asi spíš ve státním zkušebním ústavu, který provádí testy pro vydání certifikace poviné pro uvedení na trh.
Tam budou k mání minimální předpoklady.
Ostatní (jako ten SHARP) pak bude jen srovnávání jednotlivých produktů/výrobců.
Dle mého.
Zkušební ústav

Naposledy editováno 24.07.2013 11:20:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist