globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cvaknutí v krku po každym prudším brzdění
Poslední dobou pozoruju celkem hlasité cvaknutí po ukončení intenzivnějšího brzdění. Měl jsem kvůli rovnání řízení povolenou tu velkou horní matici krku, které se má utahovat na 105 Nm, jenže nemám momenťák, takže otázka je jasná: je to málo utažené, nebo je vůle jinde, nebo jsou ložiska krku na výměnu? V řízení je trochu cítit vůle, ale vidle v brýlích jsou dotažené fest a žádné kmitání řidítek apod. se nekoná. Díky za názory, bejci.

Cvaknutí v krku po každym prudším brzdění

15.7.2013 v 00:40 | Nahoru | #1
Utahni to trochu vic, ale at muzes hejbat riditkama.

Cvaknutí v krku po každym prudším brzdění

15.7.2013 v 00:41 | Nahoru | #2
Jestli si to měl rozdělaný, tak to radši přejdi celý znova.

Cvaknutí v krku po každym prudším brzdění

15.7.2013 v 01:53 | Nahoru | #3
jestli jsi to mel rozhozeny,tak si to mozna blbe slozil , taky se mi to stalo na hornetu a vul sem tam neco spatne slozil, asi myslim pouzdro na lozisko sem dal nejak na opak a delalo to stejny co pises. ale treba to mas jen malo dotahnuty.

1 reakcí na tento příspěvek Cvaknutí v krku po každym prudším brzdění

Skvělá odpověď, děkuji! 15.7.2013 v 07:24 | Nahoru | #4
Horní matice jen přitahuje horní brejle, tu utahovat nějak víc je na pi.. (ale trochu i ovlivní celkový dotažení ložisek) to co máš dotáhnout je těsně pod horníma brejlema, 2 úzký matice s drážkama na hákovej klíč.

Cvaknutí v krku po každym prudším brzdění

15.7.2013 v 10:26 | Nahoru | #5
Rozhozenej krk jako takovej jsem neměl, nic kromě kapot a světla venku nebylo. Měl jsem pouze povolený horní i dolní brejle, osu kola a ten horní šroub na dotažení horních brejlí. A Katana má nejspíš pravdu - v manuálu je pod tím ještě jeden "adjustment nut", kterej se dotahuje pouze na 25 Nm. Tak to jsem zvědavé, zda na to mám nářadí.. Díky moc!

Cvaknutí v krku po každym prudším brzdění

15.7.2013 v 11:11 | Nahoru | #6
To mě lupne občas i v zádech, krk už nevnímám Jinak dotáhni ty matky co ti psal Katana..

(reakce na) Cvaknutí v krku po každym prudším brzdění

15.7.2013 v 11:43 | Nahoru | #7

Katana píše: Horní matice jen přitahuje horní brejle, tu utahovat nějak víc je na pi.. (ale trochu i ovlivní celkový dotažení ložisek) to co máš dotáhnout je těsně pod horníma brejlema, 2 úzký matice s drážkama na hákovej klíč.



Podle mě jak píše tady kolega, taky mi lehce cvakalo v krku řízení, ale cvakalo to jak sem zabrzdil, i když sem brzku pustil. Lehce sem tyhle úzké matice přitáh, fakt o kousíček, nekolik mm, tak aby šli řidítka pořád zlehka, a cvakání zmizelo.

Cvaknutí v krku po každym prudším brzdění

15.7.2013 v 12:47 | Nahoru | #8
Tak jsem na to mrkal a bez sundání komplet horních brýlí i s řidítkama to nepujde, je to tam pochopitelně schovaný. Tak jsem se do toho pustil a... nemohl jsem za boha povolit tu úplně horní matici, co jsem ji naposled sám dotahoval.

Jinak celé to řízení je takové fischerovské (=jako želé), když s tím i na stojánku zaklondám do stran, a navíc jsem si všimnul, že horní brýle nedosedají na samotný krk úplně kolmo, ale vypadá to, jakoby byly víc skloněné dopředu, než to má být. Tak nevím, zda to tam špatně sedí, nebo to tak má být, nicméně bez povolení té horní matice to nezjistím. Aspoň že vařechy už mám konečně zcela rovně, vychytával jsem to asi na pětkrát.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist