paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Elekrika rm 250
Ahoj..dnes jsem opět tlačil..jedu se projet a najednou motorka chcípla a nejde nastartovat.Tak jsem hned zkusil vyndat svíčku a svíčka vůbec nehází jiskru ani na novou.Přitom motorka lezdila do poslední chvíle luxusně a chytala na první šlapnutí až jsem z toho měl radost a teď tohle čím to nejspíš bude?na co mám kouknout?co mám změřit a jak?hodnoty si najdu v manuálu ale nevím kde mám měřit..díky za každou užitečnou radu. Suzuki rm 250 r.v. 2003

Elekrika rm 250

24.5.2013 v 22:43 | Nahoru | #1
Tak neznám suzuki RM 250 ale bude to možná stejné všude z motoru by ti měli vést 4 dráty , 2dráty jsou snímač otáček (cívka) Změř odpor mezi vývody u ktm to bylo kolem 100ohm. A pak je tam ješte starotove vinutí nápájení taky změř odpor toho vinutí hodnotu nevím ale měl by jsi naměřit neco kolem 40 ohm třeba. Podivam se do manualu nemám co dělat stejně ... Takže jsem prišel manual a je tam G-R (green-red) 78-122 ohm to bude asi ten snímač a RED WHITE - Blue red 28- 46 ohm . jiank než se dáš do nejakeho měření tak tu kabeláž celou projdi skontroluj chcípák atd ..

Naposledy editováno 24.05.2013 23:00:19

Elekrika rm 250

26.5.2013 v 11:07 | Nahoru | #2
ok zatím díky moc v týdnu na to mrknu

Elekrika rm 250

29.5.2013 v 19:50 | Nahoru | #3
dneska jsem si konečně našel chvíli času a pustil se do měření,takže poznatky:

Magneto:má mít: 25V a 2V pak 28-46ohm a 78-122ohm
mé naměřené hodnoty: při startování jsem moc voltů nenaměřil něco kolem 10V a 1V,dá se
to vůbec změřit při šlapání na páku,nezáleží to pak na otáčkách motoru?
ohmů jsem naměřil první 70ohm a druhý 99ohm

Zapalovací cívka:má mít: 200V
naměřil jsem: 199V

Zapalovací cívka:má mít vstup: 0,17-0,46ohm a já naměřil 0,20ohm
pak na výstupu k svíčce,má mít: 13-20Kohm a já naměřil jen6ohm

Jiskru už hází ale jestli nebude problém v tom,že malou.Jaký na to máte názor?

co mám kdyžtak ještě změřit nezapomněl jsem na nic?kolik stojí ta vysokonapěťová cívka?ten černej váleček pod nádrží?

Díky za všechny rady.

Naposledy editováno 29.05.2013 20:00:20

Elekrika rm 250

4.6.2013 v 21:49 | Nahoru | #4
diskuze na motorkářích stojí fakt za pí..

Elekrika rm 250

12.6.2013 v 13:18 | Nahoru | #5
Mrkni na kabel co vede ke svíčče,jestli není přelomenej.To by odpovídalo jednou jde a podruhý ne.Kroutit při chodu motoru a pokud je v čoudu,tak chcípne.

Elekrika rm 250

18.6.2013 v 14:48 | Nahoru | #6
Máš v těch hodnotách nějakej bordel. Zapalovací cícka 200V ????? Tím myslíš co jde na svíčku?

Cívka zapalování na magentu ti musí při nakopávání dávat minimálně 24 VAC . Nejlíp se to měří diodovou zkoušečkou na více rozsahů. Musí se ti krásně rozblikat až k 24VAC.
Na snímači (malá cívka) ti při nakopávání musí měnit odpor a to dost znatelně ze 100 ohm na nějakých +- 80 ohm. Jsou i snímače, kterým se to mění směrem nahoru. To ale nebude tvůj případ, pokud tam nemáš čínskou náhradu.Nic méně i s tím by to nějak chodilo, sice s blbým předstihem ,ale chodilo.
Dále ti z jednotky (cdi) musí jít na indučku alespoň 24VAC (při nakopávání) ,musí ti diody hezky přerušovaně blikat v ten moment,kdy to má házet jiskru, respektive to háže jiskru když dioda zhasne (při této zkoušce musí být kabel od indučky odpojen).

Po té už zbývá jen přeměřit odpory indučky a těch tvých 6 ohmů vypadá na šluslé vinutí indukční cívky. Jasné že ti to jiskru háže,ale stopro bude malinká a při plné zátěži to nebude stačit.

Naposledy editováno 18.06.2013 14:55:42

Elekrika rm 250

18.6.2013 v 14:53 | Nahoru | #7
Jó a ještě jedna věc,tohle všechno ti může dělat i jen blbá kostra motoru. Musíš mít společnou kostru indučky a motoru,nejlépe i cdi.
Tohle dělalo kamarádovi (volíkovi),který si dal hlavu na silikon a světe div se neměla kostru. Čubrněl jsem jak blázen ,ale fakt byla hlava odizolovaná. Očistily jsem pár matiček uchycení hlavy a mašina jela hned jak z praku.

Naposledy editováno 18.06.2013 14:53:47

Elekrika rm 250

18.6.2013 v 20:32 | Nahoru | #8
motorku normál nastartuju na prví šlápnutí,ujedu asi 1km,motor chcípne a svíčka je bez jiskry pak musím čekat cca 5 hodin aby motorka šla zase na chvíli nastartovat..prostě když se zahřeje tak nejede..už fakt nevím co s tím a nemám možnost u někoho zkusit díly..takže buď cdi nebo cívka na magnetu? indukční cívka nová,fajfka,kabel,celá elektrika prohlídnutá a opravená..takže buď čekat až se najde někdo ochotný z vysočiny na vyzkoušení dílů a nebo si zahrát loterii v né malých sumách

Elekrika rm 250

19.6.2013 v 11:47 | Nahoru | #9
V ten moment co to zdechne musíš změřit to co jsem ti napsal výš. Pak napiš co si naměřil. Zkoušel si,při projevu závady) svíčku opřít o něco jiného než o hlavu? (viz další můj příspěvek)

Elekrika rm 250

19.6.2013 v 20:49 | Nahoru | #10
takže motorka už nejde nastartovat vůbec,když jsem měřil odpor snímače impulsů tak ten má něco málo přes 100ohm .. ale když změřím odpor cívky na magnetu tak nenaměřím nic a při nakopávání max 2V ..bude problém tady? svíčku jsem zkoušel na více místech

Naposledy editováno 19.06.2013 20:50:24

Elekrika rm 250

20.6.2013 v 09:24 | Nahoru | #11
JJ je to cívkou , nebo její kabeláží. Určtitě budeš mít prodřenej kabel,nebo odletovaný kabely přímo na cívce.
Změr cívku přímo na jejích kontaktech.

Elekrika rm 250

20.6.2013 v 16:32 | Nahoru | #12
jen co si vyrobím nebo seženu stahovák na magneto tak hned zkusím..pak sem napíšu co a jak zatím díky moc

Elekrika rm 250

5.7.2013 v 18:14 | Nahoru | #13
magneto konečně dole byl odletovaný kabel na cívce..napájel jsem ho zpátky.Jiskra konečně hází ale motorka stále nestartuje svíce mokrá(benzín teče),nová svíčka a stále nic..

Hodnoty jsem znova měřil a teď už sedí podle manuálu...tak sakra co s tím?

Elekrika rm 250

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2013 v 09:03 | Nahoru | #14
Hrcni trochu benzínu přímo pod svíčku a zkus to nadlábnout. Z praxe vím,že si lidi říkají že tam benzín jde,protože je mokrá svíčka. Ale většinou je mokrá po x pokusech startování, nic méně je tam benzínu pořád málo.
Zkus tedy nalít onen benzín přímo do válce,jestli aspoň prdne.

Elekrika rm 250

8.7.2013 v 21:08 | Nahoru | #15
a kolik ho tam mám dát? nalil jsem tam čtvrtku takový menší stříkačky a ani neškytla a kolem výfuku kapal benzín..svíčka hází ale fakt pěknou jiskru..nemůže být zrada ještě někde jinde v elektrice? nebo když už háže tak musí jet?není na tom něco ještě závislého v elektrice?

Elekrika rm 250

9.7.2013 v 20:55 | Nahoru | #16
dneska jsem zkoušel asi 5x nalít do válce benzín,startovat a nakonec chytla jestli byla nějak rozhozená potom věčným startováním a teď se srovnala nevím ale hlavně,že už jede díky za pomoc všem ..takže chyba asi v tom,že byl upadlý drátek na zapalovací cívce

Elekrika rm 250

Skvělá odpověď, děkuji! 10.7.2013 v 08:39 | Nahoru | #17
Výborně.
To že ti nechtěla chytit, bylo pravděpodobně totálně suchým spodkem.
Když už má mašina něco naběháno a spodek je na suchu, tak netěsní klapky a většinou ani gufera.
Pokud chceš mít klid a neřešit obtížné startování po každé,když ti dojde benzín, tak skoukni klapky, vyměň gufera na klice a dej nová těsnění pod hlavu i válec.

ALe to je jen takové doporučení. Uvidíš sám.

Elekrika rm 250

10.7.2013 v 20:19 | Nahoru | #18
přes zimu budu dělat motor tak to všechno půjde na výměnu...díky moc

Elekrika rm 250

10.9.2013 v 18:58 | Nahoru | #19
Ahoj,prosim o radu mam suzuki rm 250 RV 95.Haze mi jiskru jen na 9te a tak 20te nakopnuti.Na nakopnuti nechytne ale na roztlaceni po chvylce jo.Celou sem ji tak trikrat odstrojil hledal po dratech a nic.Na posledni vyjizdce jela ale v terenu nesla za plynem,jen kourila kdyz jsem ji vzdy chcipnul tak jsem ji nenakopl,jen na roztlaceni mi chytla,po selnici jela v pohode na plno.Moc dekuji za rady,uz nevym co dal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 tomashroz 9 14.2.2024 v 14:08 SOUSEDRH9
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 tomashroz 0 12.2.2024 v 18:50 tomashroz
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 3 8.11.2022 v 10:13 Marcel69
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB


TOPlist