potžebuju si změřit ventilové vůle abych věděl zda mám navštívit servis Ducati a nechat je seřídit nebo zda je to zbytečný. mám dva dotazy
1. kolik vás cca stálo seřízení vůlí v autorizáku
2. proč jsou v manualu dvoje tolerence? "nominal" a "in operation" ?
díky
Naposledy editováno 29.06.2013 21:31:10
1 reakcí na tento příspěvek ventilove vůle M620 - měřění
kokoška. píše: Ventily + kontola remenu v Moto Arte Decin 3600kc s praci na dvouventilu
No fuj... To si neberu ani za generálku
Jinak k tématu:Otvíráky 0,10-0,15,zavíráky 0,00-0,05.
Takhle mi to bylo řečeno,nic jiného neřeším.
Naposledy editováno 29.06.2013 21:58:18
Kokoška jestli si tohle řeknou i u mě naučim se i ty ventily dělat sám....
Naposledy editováno 29.06.2013 22:06:21
1 reakcí na tento příspěvek ventilove vůle M620 - měřění
Naposledy editováno 01.07.2013 15:11:58
http://www.motorkari...?ft=136780&fid=6
horizontalní valec:
vyfuk: oteviraci 0.07mm
zaviraci 0.08mm
sani: oteviraci 0.02mm
zaviraci 0.08mm
Vertikální válec:
vyfuk: oteviraci 0.04mm
zaviraci 0.08mm
sani: oteviraci 0.02mm
zaviraci 0.08mm
Naposledy editováno 03.07.2013 14:43:13
zajímavá zkušenost z dnešních telefonátů volal jsem několika lidem z oboru a moje otázka zněla, zavírací ventily mají mít max 0.05mm ale já mám 0.08mm mám to řešit? odpověď:
vyhlášený motoservis z přelouče: ano já bych to řešil, čím menší vůle tím lépe.
můj automechanik: klidně to tam nech neřeš to nic se nestane.
technik Ducati: takovouhle vůli bychom tam nechali... jedna věc je manuál a druhá interní tolerance navíc po výměně půlkroužků se situace pravděpodobně zlepší. někdy až o 0.05mm.
můj automechanik 2: oni tam maj toleranci jen 5stovek jo? bych chtěl vidět jak se jim tak malá tolerance bude držet až bude ventil rozpálenej doruda a nabyde zavírací neřeš a otevírací zbuš klidně ručně na rovné desce. když to uděláš jako běloh bude to fungovat naprosto spolehlivě a přesně
závěr: když si doma někdo dá tu práci bude to mít přesnější než v ducati (bude řešit i těch 0.08mm resp. si i zbrousí podložky přesněji). Ve finále je to ale asi jedno protože v praxi to nevadí. Já tedy cvaknu nové půlkroužky, vršky nastavím na 0.15mm a vyjde mě to na 400kč (za předpokladu že se mi to povede )
1) při měření vůlí má být válec v HU (anglicky TDC) ale pozor na to aby to byla ta správná HU. v každém cyklu jsou HU dvě (prvních pár vteřin mě to zmátlo, stydím se )u horizontálního válce jí poznáte tak že máte rozvody "na značkách)
2)zavírací vůle řešte až po výměně půlkroužků. až je budete měnit ucpěte si mazací kanálky ve vertikálnim válci aby vám do nich titěrný půlkroužek nespadnul.
3) zavírací vůle je dle manuálu téměř neměřitelná z důvodu špatného přístupu. měřte jí nahoře a pak jí odečtěte.
4) hned na začátku si pořiďte měrky 0.02mm, 0.03mm 0.04mm atd. protože běžné po 0.05mm jsou nedostačující. kupte si brudný papír 400 a 600mm protože origo podložky jsou drahý jako kráwa, proto je dobré to dát rovnou do autorizáku kde vám podložky nebudou počítat
Otázka je jaké vůle vám tam nechaj a jaké budou řešit...
Naposledy editováno 05.07.2013 02:12:29
1 reakcí na tento příspěvek ventilove vůle M620 - měřění
prodamCBR píše: Čau Horáci, za prvé jsem jí nepochopil a za druhé tam neseděj ani tolerance. nebo na to čumim nějak blbě?
Já jsem s tou tabulkou zatím ještě nepracoval, ale jak jsem vyčetl, měly by se tam dosadit naměřené vůle (při zatížení a nezatížení) a tloušťka použité podložky. Jsou to ty žluté sloupečky. Potom Ti vyjde ve sloupečku "Shim Size to Use" velikost potřebné podložky.
Taky je potřeba doplnit základní hodnoty vůlí dle manuálu pro konkrétní typ motoru.
Naposledy editováno 05.07.2013 02:13:04
1 reakcí na tento příspěvek ventilove vůle M620 - měřění
Když jsem jednou zjistil, že mi kluci na brzdě ladili motor Wildstara tak, že převrtávali trysky a soustružili originál jehlu, bylo mi do pláče...výsledek taky tomu odpovídal...motorka žrala cca 15litrů, benzín stříkal z výfuků, nakonec jsem to musel pořešit Dynojetem a odbrzdit jinde, pak už to ale šlapalo suprově.
Proto mám odpor k "úpravám" kalibrovaných seřizovacích prvků...
edit mě se nejvíc osvědčila 280 papír na mokré broušení, na skle a motorový olej
edit2 když jsem kontroloval několik koupených (neoriginál) podložek, tak jednak ani jedna z nich neměla dokonale rovnoběžné plochy a přišlo mě, že i materiál nemá tvrdost origo podložek
Naposledy editováno 07.07.2013 23:20:41
jen mi řekněte jestli tam po sežízení vůlí to "tikání" z ventilů taky slyšíte?
Naposledy editováno 10.07.2013 15:21:32
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nefunkční blinkry ducati monster 62... Ducati Monster 620 | Jakub6390 | 4 | 3.11.2023 v 09:12 Jakub6390 |
Oprava nádrže Ducati Monster 620 | Jura.Olc | 10 | 11.7.2023 v 10:07 Jura.Olc |
Monster 620 2004 - indikator zaraze... Ducati Monster 620 | Danek_kwak | 3 | 13.3.2023 v 13:24 Danek_kwak |
Suché mazání řetězu [1, 2] Ducati Monster 620 | BigMonster | 59 | 3.3.2023 v 23:58 Julip2 |
Jaky starter pro Ducati Monster M620 Ducati Monster 620 | BigMonster | 8 | 3.5.2022 v 13:45 honzabiker |