Pokud nikde na motoru není viditelný únik oleje a motor nekouří modře (ani nevylétnou oblaka kouře při přidání plynu po chvilce volnoběhu), tak "neřeš a jezdi", ale hlavně hlídej hladinu oleje.
A že to z laufů "smrdí jako stodváca šrotovka"... to bude tím, že jest to taktéž karburátorový motor bez katalyzátoru a podobných rádobyekofičur. Čili opět - neřešit a jezdit!
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje
CBF125, taky vzduchem chlazená, mi volej nežere.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje
jack.fx píše: A proč teda v manuálu píšou něco o výměně oleje, když v praxi stačí pouze dolejvat? Během servisního intervalu - 6000 km - se spotřebuje 6*,3 = 1.8L oleje, což je více než celá olejová náplň.
CBF125, taky vzduchem chlazená, mi volej nežere.
kde myslíš, že pak zůstávají usazený nečistoty, kdybys ten olej neměnil?
Naposledy editováno 18.06.2013 09:57:11
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje
2 až 3 dl na 1000 km je dost - závada pravděpodobně kroužky ,píst ,válec
oprava čily výměna do 10000 kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje
pajty píše: když je dobrý motor tak nic má vydržet do výměny
2 až 3 dl na 1000 km je dost - závada pravděpodobně kroužky ,píst ,válec
oprava čily výměna do 10000 kč
Zas to není univerzální pravda. Některý vzducháče nežerou při normální jízdě, ale když je budeš honit po dálnici nebo se budou přehřejvat ve městě v parným létě, tak už se to projeví. Moje dřívejší CBF 250 taky normálně nežrala, ale v extrémech (viz výše) si vzala 1 dcl na 1000 Km.
Mike70 píše: Některý vzducháče nežerou při normální jízdě, ale když je budeš honit po dálnici nebo se budou přehřejvat ve městě v parným létě, tak už se to projeví. Moje dřívejší CBF 250 taky normálně nežrala, ale v extrémech (viz výše) si vzala 1 dcl na 1000 Km.
Přesně tak.
A stejně se chovají třeba vzduchem (a olejem) chlazené boxery BMW, ovšem tam může být vzhledem k objemu těchto nadlitrových motorů ta spotřeba oleje ještě i o dost vyšší.
Ale zase naopak - olej se taky průběžně "doplňuje" respektive ředí palivem a vzdušnou vlhkostí, takže zdánlivě ho neubývá.
A pak taková delší jízda po dálnici v oblasti maxima otáček způsobí, že se tyto příměsy z oleje snadněji odpaří a lze pak zaregistrovat pokles hladiny motorového oleje.
A paradoxně pak zase po několika dnech klidného ježdění a po několika studených startech, se zase hladina mírně zvedne a oleje zdánlivě zázračně přibude...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
zrychlení yamaha xv 125 Yamaha XV 125 Virago | vaclav11 | 15 | 12.5.2024 v 09:24 ŘezníkTom77 |
Yamava Virago 125 - seřízení volnob... Yamaha XV 125 Virago | Zachovalj | 3 | 14.4.2024 v 19:38 Slávek-TDM |
Problém s naštartovaním motorky Yamaha XV 125 Virago | Tenjebonamotorke | 1 | 21.3.2024 v 16:48 Rick_James |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |