1 reakcí na tento příspěvek nesmyslne rychle mizeni oleje u gs 500
Danielos píše: Když už tam skoro nic není, tak bych vyměnil olej a pak bych sledoval úbytek. Bohužel nevíš počáteční hladinu, příště si to zkontroluj už při prodeji. 3 litry na 400 km není možné sežrat.
Možné to je, ale rozhodně je nemožné si toho při jízdě nevšimnout By bylo dýmu jak při vojenských manévrech
Přesně tak jak říkají ostatní. Vyměnil bych olej i filtr, nalil předepsané množství a sledoval.
1 reakcí na tento příspěvek nesmyslne rychle mizeni oleje u gs 500
Že se rozsvítí kontrolka je dosti naivní představa, na GSku se až na čestné vyjímky rozsvítí až když už je pozdě, je to tlakové ne hladinové čidlo.
1 reakcí na tento příspěvek nesmyslne rychle mizeni oleje u gs 500
Ohledně měření hladiny - u této motorky se to provádí tak že motorka musí stát rovně, tedy držet v rovné poloze, nebo postavit na hlavní stojan (ne boční!) a měrku jen nasadit, nezašroubovávat!
Každopádně vypusť zbytek oleje a kor, když bude černý, je jasné, že nic neměnili a jestli Ti něco ohledně výměny nafakturovali, akorát Tě vzali na hůl. Vyndej i filtr, nech olej cca hodinu vykapat (motor nemusí být nutné ohřátý a hlavně když je v něm oleje málo, je blbost riskovat jeho přidření zahříváním), pak namontuj nový filtr, naplň olej po horní rysku, motor nastartuj, po zhasnutí kontrolky nech ještě několik vteřin běžet, vypni, počkej cca 10 minut (aby většina olej stekla z vršku motoru zpět do vany), změř hladinu a popř. uprav na úroveň rysky maxima.
Potom každopádně spotřebu oleje sleduj, tato motorka je na to dost zrádná a kor, když jezdíš více svižně, dovede nečekaně spotřebovat dost oleje, zatímco při klidné jízdě (pokud je tedy motor v dobrém stavu) nespotřebovává olej prakticky vůbec. Jak už tu zaznělo, kontrolka mazání je tu dobrá leda tak na indikaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení), nebo na indikaci "motoru po smrti". Když se totiž rozsvítí za jízdy vlivem pomalého poklesu tlaku, už je v tu chvíli prakticky vždy pozdě - už budou při nejmenším chycené vačky.
Proto kontroluj hladinu před každou cestou (před nastartováním motoru), udržuj hladinu na maximu a při delších cestách se vyplatí kontrolovat hladinu i na každé zastávce. Já osobně s touto motorkou nevyjížděl bez půllitrovky oleje v kufru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesmyslne rychle mizeni oleje u gs 500
Udělat z nového oleje během pár motohodin dolsova "ropu" jsem zažil jen jednou na Destě 3522. Ale je pravda, že tam už byl motor jednou čapou v hrobě.
1 reakcí na tento příspěvek nesmyslne rychle mizeni oleje u gs 500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesmyslne rychle mizeni oleje u gs 500
Miiirek> Tam záleží především na stavu motoru, hlavně těsnosti kroužků. Vyběhaný motor, kde hodně spalin profukuje do karteru a kor, když má rozhozenou směs (hodně sazuje), dovede nadělat z nového oleje mazut během pár stovek km.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesmyslne rychle mizeni oleje u gs 500
Na GSku jsem měl olej světlý i před výměnou na FZS byl černý jak uhel jenom co jsem to tam nalel
a měl jsem GSko, u kterého se nemusel dolévat olej do výměny
Naposledy editováno 17.06.2013 21:25:36
z-x-r> GS je na tohle fakt mrcha. Jak ju držíš furt pod krkem, tak se vrátíš dom a máš minimum oleje, přestožes vyjížděl s plnou hladinou. Dá se to poznat i na tom, že někdy když ju vytočíš na místě, tak si plivne z laufu slušný oblak kouře.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 1 | Včera v 19:39 Fueltank |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |