Každé dva roky "divným způsobem" řeším STK (mám Hondu VTX 1800R která se do Evropy nedovážela). Sice to pokaždý už vyzkoušeným způsobem který nechci zveřejňovat vyřeším, ale chtěl bych mít raději vše nějak vyřešený "legálněji".
Přední světlo vyřeším tím jak mi někdo radil- vyměním parabolu za parabolu ze Š120, ta má éček habaděj a pán na STK bude spokojený Zrcátka vyměním, to je záležitost pár korun. Na blinkrech éčka mám, takže toto je vyřešeno. Nejhorší je ale ten výfuk. Mám na něm originál sundaný a dané jen koncovky Vance & Hines, na kterých samozřejmě žádná homologace vyznačena není. Už mám vyřešeno jak ji udělat, jen bych potřeboval fotku výfuku z Hondy VTX 1800 C, na které by bylo vidět přesné označení homologace, nebo aspoň vypsat všechny ty čísla které na výfuku jsou.
Ony totiž prý vyfuky a jejich označení odpovídají určitému motocyklu a tak kdybych měl na něm označení třeba z Yamahy a narazil na STK na pana aktivního tak bych měl problémy, nebo by mě mohl vyhodit a já nechci pořád hledat novou a novou STK..
Čili prosím někoho kdo si toto přečte a bude vědět ať sem napíše nebo pošle fotku s označením homologace výfuku na Hondu VTX 1800C.
Díky moc!
1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda
1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda
Uvažoval jsem o něčem takovém.To homologaci má.
http://www.miller-custombike.de/
Naposledy editováno 28.05.2013 17:48:00
Na ty zrcátka by se dala taky vypálit homologace a byl by klid, taky mám v chromu a žádná éčka zezadu, jen Made in Japan...nebo tam ty zrcátka taky měnit třeba bakeliťáky ze Simsona ať to vypadá hezky na STK
2 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda
http://www.dekra-aut...hp?file=zkus-usa.php
Tam je cena 3900,- včetně DPH, takže popřemýšlím jestli si udělám homologaci sám nebo přes ně. Toto už je akceptovatelná cena..
mikes2> DÍK!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda
tommicca píše: mikes2> Toho vrtání bych se nebál.Je tam totiž přesně vidět kde ta díra má být.Parabola je plastová a je to jen záslepka.
Nic tam nevrtej a vyměň celou parabolu za tu ze Š120, má už i tu parkovací žárovku a vyměněno to máš skoro bez práce za chvilku i s homologací.
I svítit by to mělo v pohodě, Š120 taky svítila ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda
Navíc sklo na světlometu pro motorku má jiné šrafování,než pro automobil.Tam by pak mohl znalý technik dělat problém.
Naposledy editováno 30.05.2013 10:59:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda
Když už jde podle předpisů, tak zkontroluje éčka na parabole, pak jestli tam teda musí být ta parkovačka tak ji taky zkontroluje jestli svítí a tím je přední světlo vyřešeno.
1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda
Výfuky jsou bohužel na laserové gravírování moc velké-nevejdou se do stroje, nemáte někdo kontakt na někoho kdo má větší stroj a ty čísla by tam vygravíroval?
Oprava, už jsem sehnal a domlouvám se. Snad to klapne. Fotky sem ale radši dávat nebudu a pošlu jen přes SZ těm co jsem slíbil.
Naposledy editováno 30.05.2013 18:25:03
1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda
Případně mi hodit link nejlépe v Češtině.
Něco málo jsem už nastudoval ale jsem z toho trošku jelen.Uvažuju že bych si ještě letos jednu krásku pořídil :)
Nechci kvůli tomu zakládat nový téma tak to snad nebude vadit tady ;)
Díky moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda
C = Classic; "krátké" blatníky, tachometr na řídítkách, na nádrži jen kontrolky, přední pneu 130
R = Retro; hluboké blatníky, širší řídítka, tachometr na nádrži, přední pneu 150
N = Neo Retro; hluboké "kulaté" blatníky trochu připomínající Valkyrii Rune, jinak stejné jako R
S - stejné jako R, ale má "drátěná" kola
F - stejné jako C, ale má digitální tachometr na nádrži a snížený profil pneu
Naposledy editováno 12.07.2013 18:52:10
Přední osvětlení - barva bílá, obrysovky dle zákona musí být
Zadní osvětlení - barva červená, obrysovky, brzdová světla
Blinkry - barva oranžová, přední nesmí být trvale svítící (Amíci tím nahrazují obrysovky, u nás to bohužel nelze)
Odrazky - zadní červené (povinné), boční oranžové (pokud vím, tak nepovinné)
Výfuky - musí mít vyraženu homologaci přímo na sobě
Přední plexi - musí mít určitou propustnost světla
Výrobní štítek - musí obsahovat předepsané údaje (US verze většinou nemají uvedený údaj o hladině hluku stojícího vozidla)
Tachometr - může být v mílích, ale musí mít uvedeny i údaje v km
Počítadlo ujeté vzdálenosti - musí být v km
Pokud motorka nemá výše uvedené díly homologované, lze je buď všechny vyměnit za homologované , nebo zapsat výjimky do TP, a to jedním ze dvou způsobů:
a) v rámci správního dovozového řízení - je to na dlouho, ale zadarmo; již uzavřené správní dovozové řízení lze znovu otevřít pokud je možné prokázat, že schválení technické způsobilosti proběhlo na základě neúplných skutečností (ale bohužel jen do 3 let od dovozu).
b) kontrolou na některé stanice Dekra, jak už tu zaznělo - lze jen na několika určených stanicích (Praha 4, Brno, České Budějovice, Březolupy, Rychnov nad Kněžnou), kde vám vystaví tzv. Technický protokol o kontrole náhradních dílů vozidla, cena je 3900,- Kč, lze využít i u moto dovezených před více jak třemi lety. V podstatě se jedná o to, že až doteď vaše motorka veškeré homologace splňovala, a proto v minulosti prošla STK, ale z nějakého důvodu jste museli všechny uvedené homologované díly vyměnit za originály a teď je chcete zlegalizovat pro provoz na silnicích EU . V tom případě ale na všech těchto dílech musí být vyraženy americké DOT normy (kromě zrcátek a tachometru, tam by to mělo projít i bez označení; u výfuků se ale vyražená DOT norma tvrdě vyžaduje a bez ní výjimku na výfuk nedostanete). Na základě kontroly DOT norem vám bude vystaven výše uvedený protokol, který bude obsahovat návrh na zapsání výjimek do TP z důvodu výměny náhradních dílů. Pozor: výjimku nelze udělit na chybějící obrysovky a trvale svítící blinkry, nicméně přední obrysovka se dá koupit i samostatně (homologovaná má na sobě E + číslo + A) - po namontování by měla svítit i samostatně, bez hlavního světla, ale do toho už se většinou nešťourá; pokud má motorka dvouvláknové žárovky v blinkrech, je úprava trvale svítících blinkrů jednoduchá; pokud jednovláknové, nevyhnete se složitějšímu zásahu do elektroinstalace. S protokolem (musí mít kulaté razítko "Dekra - pověřená zkušebna") zajdete na příslušný odbor dopravy, necháte výjimky zapsat do TP a můžete vyrazit na STK - na dílech, které jsou v TP zapsány jako výjimka, technik nemůže vyžadovat Éčko, může pouze vyzkoušet funkčnost (tzn. svítí, bliká, atd.).
Pokud se to někomu zdá jako vopruz, nechť se odstěhuje do Německa - tam se občas do TP zapisují i výjimky na padáky, neoriginální stupačky, kufry, atd.
Nechápu, proč si EU a USA navzájem neuznávají normy, je v tom pak akorát takovýhle bordel... vlastně jo, živí se na tom spousta lidí
Jo a rozhodně bych netvrdil, že se v těch číslech u Éček nikdo nevyzná - alespoň částečně se v tom orientuje každý trochu zdatnější technik na STK...
A na závěr - techniků, kteří pro známé přivřou oko a dají STK i motorce/autu s nehomologovanými díly, bude čím dál míň. Už se totiž několikrát stala dost nemilá věc a vždycky to bylo jak přes kopírák:
- takové vozidlo mělo nehodu (třeba i nezaviněnou)
- řidič se oháněl tím, že vozidlo na STK prošlo
- dotyčný technik, který STK vozidlu udělil, se oháněl tím, že v době kontroly mělo vozidlo všechny díly homologované
- Dekra zaplatila soudního znalce, který řekl, že šrouby jsou nepovolovaný x let a tím pádem ty díly nemohl nikdo měnit za homologované a zpět
- ve finále to odsere řidič i technik
Naposledy editováno 12.07.2013 19:05:48
1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda
Následně jsem tuhle informaci konzultoval v servisu Honda, kde mi to potvrdili, s tím že se to týká motorek až od nějakého roku, ale že na to na STK, pokud tedy asi nenarazíš na šťouru, pasujou ameriky už i staršího data dovozu a provozu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda
Soucino píše: Zdravím, jenom jsem chtěl poznámku k těm rozvíceným bliknám. Byl jsem s VTX1800R na STK letos na začátku července. V blinkrech dvouvlákna jsem z důvodu předešlého upozornění zhasnul. Na STK-čku mi technik řekl že od letošního roku je povolené svícení blinkrů u dovozu z USA a tak jediná připomínka byla k červeným odrazkám na boku za brašnama. Půjčil mi šroubovák abych si to zase rozvítil a STK byla hotová.
Následně jsem tuhle informaci konzultoval v servisu Honda, kde mi to potvrdili, s tím že se to týká motorek až od nějakého roku, ale že na to na STK, pokud tedy asi nenarazíš na šťouru, pasujou ameriky už i staršího data dovozu a provozu.
Takže to berou jako obrysovky a v parabole být nemusí?
A teď k ostatním věcem:
Vzhledem k tomu, že jsem měl po koupi vůbec problém projít evidenčkou, tak jsem to pro klid začal taky řešit, tudíš jsem se pustil do vyměňování.
Přední parobolu bych ti doporučil z Hondy shadow spirit. Je sice drahá (kolem 2500kč), ale sedne tam hezky. Vykuchal jsem origo parabolu a použil rámeček. Jediné co musíš udělat, tak dovařit 2 úchyty, protože shadowka je má jinde. Myslím, že to bude vypadat líp, než když na parabole bude MADE IN CZECHOSLOVAKIA:)
Blinkry jsem taky odpojil ať nesvítí a namontoval jiný přepínač světel včetně parkovačky (právě po tomhle jdou hodně na technické).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda
1 reakcí na tento příspěvek Výfuky homologace Honda
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výfuky homologace Honda
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vysoké vnoběžné otáčky Honda VTX 1800 | radekigi | 1 | 6.4.2024 v 09:05 kokoška. |
Při jízdě se vlní Honda VTX 1800 | ferabill | 18 | 5.4.2024 v 16:22 Obdélník |
Výfuk Honda VTX 1800 Honda VTX 1800 | 1Bandit | 4 | 23.11.2023 v 19:46 1Bandit |
Kdo mi v Brne spravi nadrz Honda VTX 1800 | Kritix | 22 | 14.10.2023 v 12:16 PETARDAK |
honda VTX 1800 zvažovaná koupě Honda VTX 1800 | Longorn | 2 | 5.9.2023 v 20:20 padr |