paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jízda na sucho a klapání z motoru
Předem bych chtěl poděkovat všem za odpovědi. Dneska jsem byl na delší projížďce (cca 300km) a po příjezdu jsem kontroloval olej a bylo uplně sucho(přibližne před 1000km jsem kontroloval a bylo vše ok). Kontrolka nesvítila, ale na rysce nebylo nic vidět. Olej+ filtr jsem měnil před 2000km, takže mi je divný kam to všechno zmizelo. Musim se přiznat, že jsem zkoušel dneska na dálnici kolik to jede max, takže sem jí chvíli držel v maximu. Dolil jsem přibližně 1.5l oleje. Chtěl bych se zeptat jestli s tim může souviset pravidelné klapání z motoru po nastartování za studena? Když se motor ohřeje tak to utichne. Potom další problém co jsem objevil je, že mi při vysokých otáčkách a rychlém řazení občas vypadne rychlost, ale ihned sama zaskočí( zatim se mi to stalo asi 3x) nejvíc ten problém se spojkou je znát při rozjíždění , motorka má slabší rozjezd než tomu bylo cca pul roku zpět. Jenom bych chtěl říct, že po zadnim nejezdim ani to nezkoušim a gumovačky taky ne. Neni to žádnej starej křáp, r.v. 2007 a momentálně najeto 50 000km.

Uzavřeno 15.08.2013 v 14:11 uživatelem Stefix
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

22.5.2013 v 15:59 | Nahoru | #31
dj_hroch> Řikal, že bych se měl vyjít do 15 000,- komplet. Prej tam odešel napínak rozvoďáku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

22.5.2013 v 16:19 | Nahoru | #32
Stefix> Samotný napínák stojí nový origo se vším všudy by oko 1k5, výměna tak jak je zvenčí motoru. I kdyby celý rozvoďák, tak to je 3k celkem a vyměnit se dá bez půlení motoru.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

22.5.2013 v 16:54 | Nahoru | #33
dj_hroch> Tak to se radši zajdu zeptat co ještě budou měnit.. Počítam že budou dávat i nové těsnění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

23.5.2013 v 09:30 | Nahoru | #34

Stefix píše: dj_hroch> Řikal, že bych se měl vyjít do 15 000,- komplet. Prej tam odešel napínak rozvoďáku.



No jestli tě nechtěj tak trochu natáhnout...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

23.5.2013 v 10:47 | Nahoru | #35
Mike70> Proto se právě ptam co si o tom myslíte. S opravama nemam vůbec zkušenosti, takže akorát platim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

23.5.2013 v 11:07 | Nahoru | #36

Stefix píše: Mike70> Proto se právě ptam co si o tom myslíte. S opravama nemam vůbec zkušenosti, takže akorát platim.



Chtěj od nich předběžný rozpis materiálu a práce a taky ať ti řeknou co všechno je tam kaput.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

23.5.2013 v 12:31 | Nahoru | #37
Mike70> Tak jsem se byl na ní podívat,je sundaná hlava a je tam vidět rýha v tý liště(nevim z čeho to je, takovej plast asi) co vede z motoru, prej se musí půlit motor, vyměnit i s těsněním. Vačky a ventily jsou ok, přidřený to taky neni...

Jízda na sucho a klapání z motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 24.5.2013 v 00:41 | Nahoru | #38
Hodně se tam projeví náklady na práci... řešil jsem před časem lehce přidřený motor XV535, navíc s vadnou volnoběžkou a náklady na dílně - výměna volnoběžky, změření kompresních tlaků, pak demontáž motoru, rozborka, přehonování válců, výměna kroužků, přetěsnění, sborka, seřízení ventilů, svíčky, olej, montáž motoru do rámu... a bylo to na 20000,- jen to hvízdlo.

Jinak, jak píšeš o té "rýze v liště", tak nejspíš máš na mysli vodicí lištu, přes kterou šponovák napíná řetěz. Pokud je vydřená, tak každopádně vyměnit, když už se musí měnit šponovák a při tom už bude lepší vyměnit i řetěz. Důvod pro půlení motoru jest ten, že řetěz vede nešikovně prostředkem motoru, takže máš dvě možnosti - buď sundat válce, motor rozpůlit a řetěz navléct přes píst a kraj kliky, nebo v lepším případě řetěz rozpojit, navléct a znovu snýtovat. Ovšem snýtování pochopitelně musí být provedeno kvalitně, jelikož přetržení řetězu má za následek zničení ventilů, hlavy, pístů a leckdy i válců (tzv. "potkání motoru") , což je sakra drahá oprava.

Jízda na sucho a klapání z motoru

22.6.2013 v 10:53 | Nahoru | #39
Tak jsem si jí včera přivezl ze servisu, kluci mechanici u Supa odvedli skvělou práci. Muselo se komplet s motorem ven, vyměnit tu napínací lištu, tesnění, vyčistit a další věci. Cena 13 500,- včetně oleje. Když sem viděl co to dá práce, tak musim říct, že to je velice dobrá cena.Tak těď už jenom jezdi a jezdit a doufat že se zas něco nerozbije Díky všem za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

7.7.2013 v 18:06 | Nahoru | #40
Rozumím tomu, že vyměnili jeden kovovo-plastový bazmek, těsnění, sem tam něco opucovali a vzali si 13.5k?, ach jo, jdu dělat servis (teď jsem za víkend přehodil zánovní motor do té svojí beruny, u kterého jsem předtím udělal ventilová guffera a zabroušení ventilů, no aspoň mám hrubou představu, kolik jsem ušetřil ).

A tobě samozřejmě přeju ať ti to jezdí .

1 reakcí na tento příspěvek Jízda na sucho a klapání z motoru

11.7.2013 v 20:08 | Nahoru | #41
no tak jsem se taky chystal do koupe GSa (padle) ale kdyz jsem koukal na to video s tvim zvukem a porovnal to s tim co jsem ho byl zkusit tak se nedivim ze za to chteli jen 15. asi vedeli ze oprava by byla stejne draha, do toho jsem si jeste po vyjizdce vsimnul ze je rok propadla technicka, tak rikam ze kdyz ji udelaj tak to za 15 vemu a od ty doby uz se neozvali ja se svoji motorky asi nikdy nedockam.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

11.7.2013 v 21:11 | Nahoru | #42

Bulit69 píše: no tak jsem se taky chystal do koupe GSa (padle) ale kdyz jsem koukal na to video s tvim zvukem a porovnal to s tim co jsem ho byl zkusit tak se nedivim ze za to chteli jen 15. asi vedeli ze oprava by byla stejne draha, do toho jsem si jeste po vyjizdce vsimnul ze je rok propadla technicka, tak rikam ze kdyz ji udelaj tak to za 15 vemu a od ty doby uz se neozvali ja se svoji motorky asi nikdy nedockam.



A tak jako drahá, ta lišta napínáku je za pár korun a když si to uděláš sám, tak je to akorát za odřený špinavý ruce , tam jde spíš o to, aby to nebyla celkově vylítaná vrána.

Naposledy editováno 11.07.2013 21:12:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

13.7.2013 v 21:54 | Nahoru | #43
bushman7> Nohele nebyla to jenom ta lišta. Ona jak se v tom motoru zlomila tak to udělalo dost bordel a muselo se to vyčistit, potom se samozřejme zlomilo pár zarezlejch šroubů atd.. Jako já jsem rád že mi to udělali, sám bych to dohromady rozhodně nedal.

Bulit69> Zvuk čistej taky nemam uplně, trochu mi tam chrastí rozvoďák, ale jede naprosto suprově. Už sem po opravě najezdil 1000km a musim říct, že je živější . Dojezdim tuhle sezonu a můžu ti jí prodat, když sem tam těďka všechno starý vyměnil a opravil, tak je motor jako novej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

13.7.2013 v 23:00 | Nahoru | #44
Stefix> Ale jo, já nic neříkám, každý nemá čas a chuť se s tím potvořit, ono je to dost práce a je potřeba to taky mít kde dělat a mít s tím nějaké zkušenosti, když pak člověk spočítá, kolik na tom nechal hodin práce a měl by je platit v servisu, tak to klidně může odpovídat.

(reakce na) Jízda na sucho a klapání z motoru

13.7.2013 v 23:04 | Nahoru | #45
bushman7> Závidim každýmu kdo si to umí opravit, už sem nechal tolik peněz za takový blbosti , ale nelituju žádny koruny kterou jsem vrazil do motorky
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E Dejwidos 7 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E Dejwidos 10 4.10.2024 v 11:54 Metric
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 18 12.9.2024 v 14:28 tun
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E ViraxRider 54 7.9.2024 v 21:43 TomasRA
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... jkprg 56 6.8.2024 v 15:18 TurboLover

TOPlist