- co nejnižší spotřeba
- stroj co nejjednudušší s levnými spotřebáky
- obsah 600 - 650 ccm
- cestování po silnicích, šotolinových cestách, občas bychom se určitě nevyhnuli nějakýmu blátu atp., ale nejednalo by se rozhodně o nějaký off-roadový řádění
- nějaký pohodlí a ochranu před nepřízní počasí
- pokud možno stříkačka a co nejnižší cena
- moje parametry: 183 cm, 104 kg
Zkrátka bych si představoval motorku, která by stála spíš míň protože ještě bude stát vybavení a počáteční preventivní servis. Určitě nemá cenu kupovat nějakou novější motorku na spodní hranici prodejních cen (prostě nějakou vylítanou neudržovanou mrchu, kde je 80% věcí buď v prdeli nebo před smrtí).
Nejradši bych sáhnul po BMW F650 GS Dakar, kterej se mi vždycky líbil. Přítelkyně měla obyčejný GS dva roky, takže docela vim, jaký to je, i po servisní stránce. Jenže to je už víc peněz, než bych si představoval za moto utratit. Ale zase vim, že má asi tu nejnižší spotřebu. Pegaso by mi přišlo jako relativně rozumná volba co se týče pohodlí/ochrany/pořizovací ceny a toho, že novější ročníky jsou taky stříkačka. Odrazuje mě ale italskej původ kvůli dostupnosti ND (už mám nějaký zkušenosti).
No a konečně řeč o TransAlpu. Zřejmě bych do budoucna měl možnost koupě XL650V (ten novější, zaoblenej), vybavanej alu kuframa a plastovým topcasem, padákama atp. někde kolem těch 50 tisíc Kč. Už to neni moc off-roadová motorka, ale zase splňuje požadavky na kapotáž a relativní pohodlí. Na delší cestu by ten dvouvál byl určitě vhodnější. A myslim, že na tyhle cesty by mohl dostačovat.
Takže: co byste volili vy, resp. pokud jste někdo něco takovýho absolvovali tak na jakým stroji? A doporučení, výhrady ...
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
TA bych zavrhl kvuli jakekoliv absenci terenich ambici, to same Pegaso, ktere zere a sere se.
Koukal bych po DR 650 RSE / Freewind, blbuvzdorne motory, cena primerena, opravy udelas sam doma na koleni
KubaLC8 píše: LC4 je zbytecny na tenhle ucel, k tomu drahy porizeni a drahej servis.
TA bych zavrhl kvuli jakekoliv absenci terenich ambici, to same Pegaso, ktere zere a sere se.
Koukal bych po DR 650 RSE / Freewind, blbuvzdorne motory, cena primerena, opravy udelas sam doma na koleni
DR650 je dost bouchavej jednovalec, to nez na ten vychod dojede tak bude vyklepanej jak ratlik. Ne ze by se to nedalo, dost blbe se nato shanej dily (rekl bych).
Ale nebudu tlacit TA
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
DR,XR,XT - nulová ochrana
Dakar - moc peněz
Big - obsah mimo kategorii
Takže zbejvá Tenera a TAlp a z tědle dvou asi Alpa,viz. ta nabídka o který jsi psal.
Nebo možnost druhá - koupit třeba to DRko a udělat si ho dle sebe,dneska ty SE s novějším motorem koupíš kolem 35 a udělá to služby.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
jinak ale sadilek prodava moc pekne udelanyho dakara, co s nim jezdil (nejenom) beba. sice cena trochu pres, ale ta motorka asi nema chybu...
http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=15934
Navíc jak už jsem nahoře psal, měl bych mít možnost toho TA, mimo vyhřívaných gripů kompletně vybavenýho. A za velmi rozumnou cenu, od kluka, kterýho znam.
TOLI. píše: Malý GS nebo pošetřit a pořídit R1100gs. Nebo prostě starou tenerku nebo XT a trochu se tomu pověnovat a připravit to.
Velký GS obecně nechci. Proto jsem psal už v úvodu obsah 600 - 650 ccm. Cesťáka mam silničního a zbavit se ho kvůli koupi nadlitrovýho cendura nehodlam protože mi ho nikdy nenahradí. Jde mi o lehčí moto pro jednoho na takouvouhle cestu a takový menší pojížďky, zkrátka druhou motorku vedle tý "hlavní".
XT atp. nepřichází v úvahu, to neni dobrá motorka vůbec na nic. Je líná, s hodně špatným podvozkem a nechci nic nijak extra upravovat.
Peacemaker píše: maly GS. taky o nem premyslim. a klidne "malou verzi", ne dakara (kdyz se taky mrknu na ceny...) stejne nic extremniho tak daleko od baraku jezdit nebudu.
jinak ale sadilek prodava moc pekne udelanyho dakara, co s nim jezdil (nejenom) beba. sice cena trochu pres, ale ta motorka asi nema chybu...
http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=15934
Moje řeč. Chci něco osvědčenýho a nijak moc upravenýho kvůli ev. náhradě dílů atp., prostě něco běžnýho, nic speciálního. Neni to na žádný extrémní ježdění. Přítelkyně to GS mívala a mě se na něm moc hezky jezdilo, i když jsem na něm nikdy nejel dlouhou cestu.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
Ne vážně za mě TA, přeci jen je to expedicemi osvědčený a jednoduchý stroj který má 21" kolo, na přesuny (i třeba dálniční) je to pohodlný a na šotolinu to taky jde - dáš jen představce řidítek a vyhřívaný rukojeti a máš hotovou, připravenou motorku. Navíc víš co (případně) kupuješ a že je to servisovaný, jak kde to jezdilo atd... Na jednobuchu by sis asi užil víc zábavy - ale to jen na šotolince a bahně, na asfalt a do deště je to naprd, vyjma snad toho malého GS, ale to už je finančně jinak a nemá 21", dakara asi nekoupíš za ty prachy vůbec...
Navíc jestli pojedu s tebou jako, že chci, tak ten můj hroch se ani tam kam se hraničně dostane TA nedostane kvůli váze a 19" kolu. Takže tam kudy bys projel dakarem, bych to já musel asi zahodil a jít pěšky :D
hezkej den
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
shadow_7pade píše: tenerku 660-ku som mal,na tvoje rozmery to bude slabe,takze toto si nie
Já měl taky Tenere 660, tu "novou" - rok 2008. Motorově v pohodě, akorát řekl bych, ale zbytečně vysoká a hlavně dost nepohodlná ...
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
Pokud bys sehnal prestavenou KLE (originalne 37kw) na GPZ (44kw) tak by to mohlo byt zajimavejsi
Naposledy editováno 21.05.2013 10:48:02
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
3 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro na cestu na východ
Naposledy editováno 22.05.2013 12:04:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ
Kodus píše: Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.
TA650 zere vic jak Africa a DR800? To mi nejak nesedi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro na cestu na východ
Kodus píše: Loni na UA: Africa, DR 800 a TA650. Africa a DR v pohodě, ale TA650 nedoporučuji, už to není enduro jako stará TA600. Transalp doplácel na malé zdvihy a předek šel každou chvíli na tvrdo – těch děr je tam moc a celkově nemá teréní ambice. Další problém je jeho menší nádrž a zároveň vyšší spotřeba, což znamená v reálu o minimálně 100 km menší dojezd než má AFRICA a BIG.
Díky za názor. A jezdili jste prostě jen tak turisticky po cestách nebo i volně v přírodě?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
BMW F650 nestartuje BMW F 650 | Wendaar | 19 | 11.5.2024 v 09:00 Slávek-TDM |
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar | Avčoun | 11 | 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild |
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |