Naposledy editováno 04.05.2013 16:18:49
Levou rukou začni tlačit levé řidítko směrem vpřed. Pravé řidítko jde zákonitě směrem k Tobě ale Ty mu nijak nepomáhej, jen se ho citlivě drž. Ve chvíli kdy zatlačíš na levé řidítko (vypadáš jako superman s levou rukou vpřed) motorka se sama začne naklánět doleva a také doleva zatáčet. Ve chvíli kdy povolíš tlak levé ruky se motorka začne gyroskopickým efektem sama rovnat a pojedeš zase rovně. Stejně to funguje na druhou stranu.
Důležité:
- na stranu kam chceš zatáčet tam odtlačuješ řidítko (jako superman), netahej to opačné k sobě, to vyžaduje mnohem víc citu.
- při rovnání motorky můžeš pomáhat odtlačováním druhého řidítka zpátky.
- seď rovně, nepřenášej váhu, ani nešlapej do stupaček. To začneš přidávat časem.
- dávej pozor na ostatní účastníky provozu.
- jeď raději víc než míň, v rychlosti je stabilita.
- nauč se takhle překlápět motorku z jedné strany na druhou.
- až si to zažiješ, zkoušej tlačit silněji a rychleji.
- nakonec začni přidávat tlak do stupačky na stejné straně kam zatáčíš a pak hurá do zatáček a trénovat.
Pozor na prvních pár kontra v zatáčkách, když zatlačíš hodně, motorka jakoby sama spadne do zatáčky (neboj se, gumy Tě udrží) a v tu chvíli musíš zachovat klid, užít si ten pocit, držet pevně ale citlivě řídítka ve stejné pozici, držet konstantní plyn, nebrzdit a plynule projíždět zatáčku. Ne v protisměru ani na dělící čáře a jak se začne zatáčka rovnat tak rovnat motorku a plynule přidávat plyn.
Good Luck
Nevericim tomasum doporucim jeden velice lehky test. Vemte si do rukou za osku predni kolo z jizdniho kola a at vam ho nekdo roztoci. Pak uvidite co to bude delat kdyz budete chtit aby se naklonilo. Uvidite kam vam to bude rvat ruce. Gyro efekt je fyzikalni zakon...
hoši sakra.... Tělem se zatáči jednokolka
kontra se zatáči jednostopé vozítka
a přímým otáčením se řídí vše co má tři a více kol...
PS: ve vysokých rychlostech se kontra používá naprosto stejně tak, stačí tam už ovšem jen mírný impuls... kontra samovolně vzniká právě třeba i v momentě kdy ubereš plyn - znestabilníš stroj a právě to jsou ty chvíle, které si málokdo uvědomuje.... tyhle jevy totiž vůbec nevnímáme, protože je máme zautomatizované už od mala.
Naposledy editováno 08.05.2013 17:48:15
je preklad do cestiny.
mas tam 95 stran citania, ako jazdit.
twist-of-the-wrist-cz.pdf
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
ono na "kolínku" se už úhybný manévry blbě vzládaj...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
Jinak vše už bylo napsáno a nemá smysl dále tohoto mrtvého koně mlátit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
Tippo píše: Franco82> zase bych to nedramatizoval!!!! do protismeru jsem vyjel umyslne.....asi bych tam tak jel kdybych tam nevidel 100m pred sebe!!!Priste beru pytel sebou
Neber TO spatne. Pisou ti to povetsinou lidi, ktery uz ten "pytel" videli na vlastni oci, a nebo k tomu bylo alespon blizko. Nechtej se povysovat nebo si kopnout. Proste zazili neco co dokud to nezazijes sam, tak tezko pochopis. Kazdej z nas dela spoustu chyb. Ale az to jednou zazijes, treba pochopis. Je tezky ti na to video nenapsat prave tohle, po nejakym podobnym zazitku.
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
Ovšem přenášením váhy to taky jde. Ovšem jde to o dost ztuha, a ve větších rychlostech už to skoro nepůjde, ale myslím, že do zatáčky s malým nájezdovým úhlem bude kontra moc rychlé a zmenším poloměr projetí zatáčkou - tudíž vyjedu na vnitřní stopu.
Každopádně toto platí pro přetahování se s motorou, tak jak je to na videu s kawou a Kenem. Ale při rovné jízdě a položení motorky do náklonu, to naopak jde snadno. Ale uznávám, že při užití kontra padá sama. Jen je asi potřeba si to zareflexovat, protože když má člověk krizovku automaticky míří doleva, ale aby užil kontra musí napřed doprava.
Ale nevím kolika % mi do přenášení váhy zasahuje nevědomé kontra. Chtěl bych natočit nějaké video se cíleně užitém kontra, a pak podle mě přenášením váhy.
Naposledy editováno 09.05.2013 17:55:15
když chci doprava stačí trošku natočit doleva kolo se jakoby podsekne a opíše krásnej oblouk doprava ted už jen se nebát to přenýst na těžší motorku do větších rychlostí
upřímně řečeno si myslím že kdo perfektně ovládá kolo ve všech rychlostech by neměl mít po nějaké seznamovací době s motorkou problém ale u toho kdo nikdy na kole moc nejezdil nebo na tom dlouho neseděl bych doporučil velmi pozvolna a opatrně
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
ad contra, to dělá snad každej, akorát si to málokro uvědomuje ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
CharlitoCZ píše: Za ten protisměr bys měl dostat přes hubu, je jedno jestlis tam viděl nebo, nemáš tam co dělat...
Já protisměrem často předjíždím, když vidím. Taky jsem na přesdržku?
xBaryk píše: Hele tak countersteering opravdu funguje, a je to vopravdu užitečné, zejména v nízkých rychlostech. Mám to ale ozkoušené do rychlosti max. 80-100. Zítra dám do kupy cebro a pojedu to zkusit s ním. Zajímalo by mě jak to funguje v rychlostech 100-200;200+.
Ovšem přenášením váhy to taky jde. Ovšem jde to o dost ztuha, a ve větších rychlostech už to skoro nepůjde, ale myslím, že do zatáčky s malým nájezdovým úhlem bude kontra moc rychlé a zmenším poloměr projetí zatáčkou - tudíž vyjedu na vnitřní stopu.
Každopádně toto platí pro přetahování se s motorou, tak jak je to na videu s kawou a Kenem. Ale při rovné jízdě a položení motorky do náklonu, to naopak jde snadno. Ale uznávám, že při užití kontra padá sama. Jen je asi potřeba si to zareflexovat, protože když má člověk krizovku automaticky míří doleva, ale aby užil kontra musí napřed doprava.
Ale nevím kolika % mi do přenášení váhy zasahuje nevědomé kontra. Chtěl bych natočit nějaké video se cíleně užitém kontra, a pak podle mě přenášením váhy.
Tak jeste jednou. KONTRA FUNGUJE VZDY, VSUDE, A JINAK MOTORKA ZATOCIT NEJDE V PODSTATE V ZADNE RYCHLOSTI. Bud to delas vedome, nebo nevedome, ale VZDYCKY TO MUSIS UELAT ABYS PREDNI KOLO / GYROSKOP vychylil do naklonu. CIm vetsi rychlosti, tim vetsi potrebna sila.
Jen to mame tak zoutomatizoovane ze to nedelame vedome, a tak nas uvedomenisi si toho faktu prekvapi, a muze nam pomoci a ukazat jak rychleji a ostreji zatocit. Kazdy kdo jezdi na motorce to proste dela, jen absolutni automatizaci uz od dob detskeho kola, a tim ze to nedelas "celou zatacku" ale jen na uvedeni stroje do naklonu to proste nevnimane.
Tippo píše: SLEEPER> dekuji ua nazor.....tento mi hodne pomuze
A co si jako myslis, ze se na foru naucis jezdit?
Bez potrenovat do Sosnovy a na ty protismery se laskave vyser nebo nekoho zabijes
A nebo radsi na to vubec nelez, kdyz se na tak jednoduchy motorce nedokazes udrzet ve svym pruhu.
najezdím autem 80tis za rok 10 na motorce a vždy něco zadupu...to snad nejde nic neudělat špatně..
jde o to že my co už sme tahaly kamoše z příkop jezdily zanima do nemocnice si to asi dřív uvědujeme co se muže stat...
no nic hodně zdaru ..míň teorie a víc treningu...
můžeš číst 100x dokola ale stejně lepší jezdec nebudeš doku se stou motorkou nesžiješ a nebudeš přemýšlet nad tím jak to tam psali co mám udělat...to sou reakce v podvědomí a nepřemýšlíš nad tím ...tak jedině budeš plynulejší a jezdit lepe...a to je trening...možná bych si zvoli na začatek jinou silnici se širší cestou a pravidelným rádiusem zatačky ..
Hlavně se uč v takové zatáčce kde nejsou svodidla...v náklonu kde když uklouzneš neskončíš pod autem ale raděj v kopřivách...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
Danielos píše: Já protisměrem často předjíždím, když vidím. Taky jsem na přesdržku?
Naposledy editováno 10.05.2013 13:21:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
moc pekny
Naposledy editováno 10.05.2013 14:11:55
Mr.Dreamer píše: Tak to jsem moc rád, že už i ke starým videím dali titulky. Teď by mě zajímalo, jestli to "myty_fakta" pochopí nebo je na to prostě příliš retardovaný. Rozhodně bych radši, kdyby to pochopil už teď, protože až zmáčkne přední brzdu na štěrku, už bude příliš pozdě...
hele nevím, no.. je po povodních, všude štěrku tři prdele a já vesele brzdim přední brzdou.. Asi sem kosmonaut, nebo ty úplnej tragéd.. Běž se projet