6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.
Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.
Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".
M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se
AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let
A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let
A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2
A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let
A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení
od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“
B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let
FAQ:
POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)
Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3
Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO
Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO
další FAQ klidně dopíšu...
Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
honza_ píše: hele jak je to se zahraničím? mně baba na úřadu řekla, že do zahraničí můžu až mi bude 24, se mi to nějak nezdá...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Ozzy_ píše:
tyjo nesměj se mi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
honza_ píše: tyjo nesměj se mi
Omlouvam se, TO proste neslo
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Chtěl bych se zeptat,jestli někdo neví zda je možné mít Burgman 650 s 25kw ?
Da se nejak prepsat i skutr ?
Pripadne,nevite kde a u koho ? :D
Dekuju
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Mám Yamahu xt660r 35,3kw, s poměřem 0.1950 a řidičákem A2. Budu ji muset nechat škrtit o těch 0,3kw?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Libortri píše: Zdar!
Mám Yamahu xt660r 35,3kw, s poměřem 0.1950 a řidičákem A2. Budu ji muset nechat škrtit o těch 0,3kw?
ano
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Dá se nějak vyrušit u skupiny A1 omezení do 50ccm(kod 150)???aniž bych musel dělat nějaké zkoužky nebo tak něco??
topper-harley píše: Libortri> Zdravím
Dá se nějak vyrušit u skupiny A1 omezení do 50ccm(kod 150)???aniž bych musel dělat nějaké zkoužky nebo tak něco??
Ne, ale od ledna to už je do 125ccm s automatickou převodovkou a výkonem do 11kW.
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
2 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Naposledy editováno 11.07.2013 10:25:48
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Naposledy editováno 22.07.2013 23:38:07
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
propásl tu půlroční lhůtu a na úřadě ho poslali do prdélky.Nevíte jestli je nějaká možnost jak nemusel dělat cely kurz znova????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Maty_Kolin píše: wiseman1> kurz delat nemusi ale bude muset znovu na zkousky...
To by nebylo tak zlé,nevíš jakej je postup aby to bylo co nejdříve???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
2) odjet zkousku
3) nezapomenout si behem pul roku zazadat o novy ridicak
ja bych mel volmou zkousku nejdrive 9.8.
Maty_Kolin píše: wiseman1> 1) najit autoskolu ktera mu sveri motorku a prihlasi ho na zkousku
2) odjet zkousku
3) nezapomenout si behem pul roku zazadat o novy ridicak
ja bych mel volmou zkousku nejdrive 9.8.
Dík moc,tohle už si bude muset vyběhat sám.Škoda že nejsi blíž poslal bych ho k tobě ;)
Nyní mám několik let Am, A1, na motorkách a čtyřkolkách jezdím pořád už od 16ti let, je mi 27
Skupiny mam B, B+E, A1, AM
nyni bych chtel silnejci moto, 600-1000ccm, musím mít ještě nějakou z nových skupin 2 roky, nebo mohu dělat řp rovnou na skupinu A bez omezení na všechny moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Dom.CZ píše: Když neni v TP jinej zápis než 25kW ani uveden poměr/váha výkon a sériově má moto přes 50kW,kdo dokáže při silniční kontrole že to má vyšší výkon?.
Jenom dotaz, teď jsem se tady "pohádal" s kolegou v práci jak to teda je.Sám vlastním skupinu A2, tak mě to zajímá protože taky vybírám moto .
Řidičák se skupinou A2. tzn: do 35 kW max dvojnásobek což je 70 kW. je jasný, ale k dotazu v citaci na který tady nikdo neodpověděl s jistotou.Jak policie zjistí když je v TP napsáno 25 kW. předchozí hodnotu, tím myslím orginální např. 64 kW. což by ten dvojnásobek nebyl.
modelový příklad: Chci si koupit Hondu CBR 600 F najdu inzerát: Prodám motocykl Honda CBR 600 F ,motocykl má v TP 25 kW, jinak je otevřený na 80 kW. můj dotaz zní, můžu tento motocykl koupit se skupinou A2 dělanou v roce 2013??? Podle zákona bych logicky nemohl, protože není zavřený z dvojnásobku, ale jak zjistí policista při kontrole kolik to mělo předtím když teď je v TP zapsáno 25 kW.
Díky moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1) skutečný výkon neodpovídá údajům v TP
2)nemáš na ní oprávnění
a i kdyby měla skutečně 25 a v TP bylo psáno že byla škrcená z 80kw tak si to policajt jednoduše ověří v registru vozidel
pokud by v TP ani v registru údaj o původním výkonu nebyl (dotažené / vyrobené ) s 25kw tak na tom teoreticky jezdit můžeš, ale kdyby se v tom začal po nehodě vrtat nějakej soudní znalec tak je je známe tak to může dopadnout i tak že budeš případnou škodu platit ze sevého... takže na CBR600 se sk. A2 opatrně