Mám Hondu CBF 1000 (2006), najeto asi 30 000 km. Každou zimu, (a někdy i v sezoně) se mi stane, že když mašinu odstavím na delší čas, (asi 4 a více týdnů), tak potom nenastartuji. Baterie je čerstvě nabitá. Připadá mi to, jako by se motor ulil! Jediná záchrana je, mašinu roztlačit. To se potom vyvalí z výfuků oblak dýmu. Motor zahřeju na provozní teplotu a projedu. Následně již normálně chytá! Stejný problém nastane, i v létě, když jí okamžitě po studeném startu třeba po 10 vteřinách zase vypnu, (pravidelně si po nastartování všimnu, že jsem si neodemkl zámek na kole, a klíče jsou na kroužku s klíčem zapalování). Potom se to chová naprosto stejně jako v předcházejícím případě a nezbývá než tlačit, neboť startér točí bezmocně až do vytřískání baterky! Někdy také při horkém startu kopne motor proti.
Nevím, jestli to dělá zapalování, vstřikování, nebo lambda sonda, asi je tam také nějaký automatický sytič....
Jinak motor normálně táhne, spotřeba pod 5 l, a spotřeba oleje: za 6 tisíc mezi výměnou dolévam max 2 - 3dl.
Poraďte prosím, hlavně kdo jste něco takového řešili. Mik.
Nejvíce mě mrzí, že když to dám servisu, tak budou ochotně hloubat, za nějakých 500 na hodinu a bude to tam měsíc!
Pokud by jste někdo věděl o nějakém dobrém mechanikovi v Praze, co by kouknul a viděl, dal bych mu přednost! Dík.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF 1000 - špatné starty
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF 1000 - špatné starty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF 1000 - špatné starty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF 1000 - špatné starty
gtrcbf píše: darkmannn> tak priste dej nejdriv plny plyn a az potom startuj . Takhle to chce pan Honda podle manualu, aby ses zbavil prebytcneho paliva z motoru.
Opravdu to funguje? Když se startuje pod plným plynem, tak se motor neuleje, ale naopak se zbaví přebytečného nespáleného paliva? Tak tohle jsem si fakt nedovolil...
Naposledy editováno 29.11.2012 20:04:36
gtrcbf píše: podívej se tady . Pro jistotu ještě odkaz vypíšu: http://cbf1000.wikispot.org/weaknesses.
Jinak díky za odkazy, ale člověče ta řeč mi nic neříká... Já měl hold ve škole povinnou ještě Ruštinu a doufám, že mi to ted nepošleš Rusky...
Naposledy editováno 29.11.2012 15:45:55
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF 1000 - špatné starty
Pokud by někoho z vás potkali podobné problémy, tak vězte, že u mne byl pes zakopán ve el instalaci!
Mašinu jsem dal do servisu, z kterého si pro ní velmi ochotně a zdarma přijeli, což byla moje záchrana, vzhledem k tomu, že mašina nestartovala. První co udělali, bylo vyčištění a promazání startéru a následné proletovaní koncovek kabelu startéru! Následovalo okamžité zlepšení rychlosti točení starttéru, (prostě začal točit rychleji a ochotněji)! Dále následoval zátěžový test baterie, při kterém se ukázalo, že baterie dává už jen asi 2/3 předepsaného výkonu! (přitom nabíječka Optimate3, ji vyhodnocovala jako dobrou - (zelená))
Zdá se vám to dostačující? U jiného motocyklu by to asi stačilo, ale jak mi bylo zdělěno, tenhle motocykl - Honda CBF 1000, rv. 2006 - má z výroby kapacitně tak malou baterii, že sotva dostačuje k běžnému provozu, i když je baterie stoprocentní! Navíc je tam umístněná mírně šikmo, takže je nezbytná gelová baterie. V mém případě tam byla ještě originál bat. z roku 2006, takže měla za sebou 6 sezon!!! Prostě se zdá, že páni konstruktéři vzali CBF 600, a bez změn na el. instalaci tam dali litrový motor, takže ta baterka sotva dostačuje, a každý úbytek výkonu baterie bude citelně chybět... Takže po výměně baterie, (opět za gelovku) mašina normálně startuje a já už vyhlížím jaro...
Doufám, že tahle zkušenost, někomu přinese užitek, při řešení podobných problémů... Mik.
už se nám to stalo několikrát.
Kdysi, v minulých letech, pokud staré Pragovky V3S zamrzly a nešly nastartovat, pomohly zapálené noviny, umístěné k sání motoru.
Japonská elektronika Honda CBF a VFR je na tom stejně.
Nešly nastartovat, když byla přehlceny. Použili jsme teplovzdušnou pistoli, kterou jsme nahřáli celý airbox a potom vháněli horký vzduch do sání a zároveň startovali. Vždy to pomohlo.
Stačí fén. Doporučujeme vozit sebou noviny a sirky.
Nevypínejte studený motor a máte po problému.
Aquila
Stíhač píše: Tak páni kolegové, záhada je vyřešena...
Pokud by někoho z vás potkali podobné problémy, tak vězte, že u mne byl pes zakopán ve el instalaci!
Mašinu jsem dal do servisu, z kterého si pro ní velmi ochotně a zdarma přijeli, což byla moje záchrana, vzhledem k tomu, že mašina nestartovala. První co udělali, bylo vyčištění a promazání startéru a následné proletovaní koncovek kabelu startéru! Následovalo okamžité zlepšení rychlosti točení starttéru, (prostě začal točit rychleji a ochotněji)! Dále následoval zátěžový test baterie, při kterém se ukázalo, že baterie dává už jen asi 2/3 předepsaného výkonu! (přitom nabíječka Optimate3, ji vyhodnocovala jako dobrou - (zelená))
Zdá se vám to dostačující? U jiného motocyklu by to asi stačilo, ale jak mi bylo zdělěno, tenhle motocykl - Honda CBF 1000, rv. 2006 - má z výroby kapacitně tak malou baterii, že sotva dostačuje k běžnému provozu, i když je baterie stoprocentní! Navíc je tam umístněná mírně šikmo, takže je nezbytná gelová baterie. V mém případě tam byla ještě originál bat. z roku 2006, takže měla za sebou 6 sezon!!! Prostě se zdá, že páni konstruktéři vzali CBF 600, a bez změn na el. instalaci tam dali litrový motor, takže ta baterka sotva dostačuje, a každý úbytek výkonu baterie bude citelně chybět... Takže po výměně baterie, (opět za gelovku) mašina normálně startuje a já už vyhlížím jaro...
Doufám, že tahle zkušenost, někomu přinese užitek, při řešení podobných problémů... Mik.
Tak přesně tohle se mi stalo ( že nešla nahodit) před 5 lety. Startér točil s motorem jak o závod a ne a ne chytit. Vyměnil jsem svíčky a omrknul vše co by mohlo způsobovat,že motka nenastartuje. Nabíječka Optimate mi řvala zeleným okem, že baterka je OK. Byl jsem tak zoufalý, že jsem nakonec motku naložil na vozejk a odvezl do servisu Honda Jarov. Druhý den mi volali, že je vše ok a vše způsobila baterka, protože při zátěži ji kleslo napětí a elektronika prostě nedala pokyn k zažehnutí. V baterii byl načnutý jeden članek...to zjistili při jejím měření na diagnostickém zařízení. Dal jsem novou baterii a 5 let v poho. No a včera po zimě jdu nastartovat a zase to samé...mašina nenahodila i když s motorem točila...a to jsem měl baterku venku a každý měsíc na Optimate ji oživoval. Znova nabít, hodil jsem na ni měřák a ejhle...v klidu po nabití baterka 12,5V a při zátěži( při startování) 10V...tak mi nic jiného nezbývá, než koupit novou. A tohle mi na CBF 1000 strašně sere, že je na to tak háklivá!!!!
Naposledy editováno 17.04.2013 17:08:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |