hodím modelovou situaci - táhnu bržděnej vlek vážící 500kg - na něm mám tunový auto takže okamžitá hmotnost 1500 - tažný auto může vlíct 1600 takže sem v limitu ALE vlek má v papírech celkovou hmotnost 2000 - mám zkušenost, že v česku se to dá bez problémů ukecat, ale nevím, jaká je praxe v dojčlandu - máte něgdo zkušenost, jestli to tamější uniformovanej Helmut skousne, nebo jestli bude dělat pakárnu ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
valibuk píše: já bych se s ním taky nehádal,taky by se mohl nasrat a vymyslet,jak to zvážit,třeba pár hodin počkat,až dovezou váhu,nebo tak něco
nic ti vozi nebudou,vezmou si od tebe papíry od nákladu tam bude počet i váha a jsi v p....i CHE - Jinak vlek 2.5t klidně táhout můžeš jde o tu celkovou váhu případně si pohlídej kolik máš svislé zatížení na kouli !!!! a samo skupinu v řidičáku Problém by jsi měl kdyby jsi byl v D nad 12tun to by jsi musel platit mýto ( nápravy +váha soupravy + Emis norma ) podle toho by jsi platil jinak by tě sebrali
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
Knihovník píše: nic ti vozi nebudou,vezmou si od tebe papíry od nákladu tam bude počet i váha a jsi v p....i CHE - Jinak vlek 2.5t klidně táhout můžeš jde o tu celkovou váhu případně si pohlídej kolik máš svislé zatížení na kouli !!!! a samo skupinu v řidičáku Problém by jsi měl kdyby jsi byl v D nad 12tun to by jsi musel platit mýto ( nápravy +váha soupravy + Emis norma ) podle toho by jsi platil jinak by tě sebrali
já mám B + E takže řidičák v poho - akorát prej vlek, kerej je v česku otypovanej na 130 km/h tak rychle v německu jet nesmi, ale to už se dá skousnout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
Che píše: já mám B + E takže řidičák v poho - akorát prej vlek, kerej je v česku otypovanej na 130 km/h tak rychle v německu jet nesmi, ale to už se dá skousnout
no tak na 130 zapomeň to je holej nesmysl i na kocourkov jako je čr
1 reakcí na tento příspěvek Těžkej vlek - jízda v Německu
Např.Zákon o silničním provozu 361/2000 Sb v dnes platném znění, § 80a • Skupiny vozidel, článek (1), odstavec f:
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg
Tohle by se tě týkalo, pokud bys měl jen skupinu B. Rozšíření je jen praktická zkouška, ale nemá smysl, pokud nemáš auto o maximální povolené hmotnosti vyšší než 3500-750=2750 kg.
Doporučuji http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg
Nic méně - pořád se píše o největší povolené hmotnosti (ta je v techničáku), což je jádro otázky.
Můj problém byl vždy opačný - přívěs o psané největší povolené hmotnosti 650 kg jsem občas naložil přes tunu. Naštěstí mne nikdy nikdo nepřevážil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
650ccm píše: bin_Ládin> E za B
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg
Nic méně - pořád se píše o největší povolené hmotnosti (ta je v techničáku), což je jádro otázky.
Můj problém byl vždy opačný - přívěs o psané největší povolené hmotnosti 650 kg jsem občas naložil přes tunu. Naštěstí mne nikdy nikdo nepřevážil.
co je na tom nejasnýho? Třeba Iveco vážící 3,5 tuny může táhnout 3,5 tunovej přívěs - to stále ještě jde s B + E
Naposledy editováno 25.03.2013 14:03:53
1 reakcí na tento příspěvek Těžkej vlek - jízda v Německu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
verybusy píše: Mýlíte se pánové. Od 19.1. platí,že pokud souprava přesahuje 3,5 tuny je potřeba skupina C,E a to bez ohledu na okamžitou hmotnost.Ale každý štěstí svého strůjcem....
Mýlíš se ty. Nic takového neplatí.
1 reakcí na tento příspěvek Těžkej vlek - jízda v Německu
Naposledy editováno 25.03.2013 15:54:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
prackarr píše: Mýlíš se ty. Nic takového neplatí.
Viz výše,právě že platí.Je mi to putna,jsou to Vaše papíry.Přeji příjemnou diskuzi s německými policisty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
verybusy píše: Viz výše,právě že platí.Je mi to putna,jsou to Vaše papíry.Přeji příjemnou diskuzi s německými policisty.
Tak já Německy neumím,a myslím,že moje diskuse s Německými policisty by se omezila na to,že já mám ve svém řidičáku C+E.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
verybusy píše: TADY Je to vysvětlený dost polopaticky.Konkrétně strana 5 bod 3 první odstavec.Se skupinou B,E je možné tahnout vlek nad 750 kg,přičemž celková hmotnost soupravy nesmí přesáhnout 3,5 tuny.Pak už bez ohledu na tažné vozidlo je nutná skupina C,E.
Ale jinak koukám,že máš asi pravdu. To je mazec!
Takže každý přívěs nad 750kg potřebuje E. Takže i obytný přívěs za auto,co se dřív tahal Bčkem,musí mít BE. To je mazec.
Co ale nechápu,proč nesmí držitel C řidit traktor? To je píčovina,jak vrata...
Naposledy editováno 25.03.2013 16:06:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
prackarr píše: Ale jinak koukám,že máš asi pravdu. To je mazec!
Takže každý přívěs nad 750kg potřebuje E. Takže i obytný přívěs za auto,co se dřív tahal Bčkem,musí mít BE. To je mazec.
Co ale nechápu,proč nesmí držitel C řidit traktor? To je píčovina,jak vrata...
Jo,je to krutý.Éčko je fakt jen pro přívěs cca do 1500 kg,když vezmu v potaz,že celková auta je kolem 2T.Docela jsme s tím laborovali kvůli dovolený,pojedeme Multivanem a budem mít s vlekem celkovou lehce nad 5 tun.A C,E je tady nutností,dle výkladu autoškoly,ÚAMK i výrobců přívěsů.... Traktor jsem ani nezkoumal,ale koukal jsem,že je to taky nově.Vivat EU!!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
verybusy píše: TADY Je to vysvětlený dost polopaticky.Konkrétně strana 5 bod 3 první odstavec.Se skupinou B,E je možné tahnout vlek nad 750 kg,přičemž celková hmotnost soupravy nesmí přesáhnout 3,5 tuny.Pak už bez ohledu na tažné vozidlo je nutná skupina C,E.
tam to je právě vysvětlený dost polopaticky a těch 3,5 tuny se myslí váha přívěsu a nikoli celý soupravy
jízdní soupravy složené z vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, avšak nepřevyšující 3 500 kg
navíc pro méně chápavý je to napsaný blbuvzdorně hned na začátku
Jakkoliv rozsah řidičských oprávnění udělených před účinností novely zůstane beze
změn, maximálně se novelou může rozšířit, nikoliv zúžit, takže dosavadní držitelé řidičských oprávnění mohou zůstat v klidu, pro nově udělovaná řidičská oprávnění nastává v některých směrech malá revoluce. S účinností od 19. ledna 2013 se totiž zásadním způsobem mění vymezení nově udělovaných řidičských oprávnění, a to v souladu s požadavky vyplývajícími ze směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/126/ES o řidičských průkazech.
Naposledy editováno 25.03.2013 16:31:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
Dyť to je regulerní hmotnost náklaďáku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
Takže já,co mám ŘP z roku,dejme tomu 2012 mohu na BE řídit soupravu 8750kg a kolega,co má ŘP 2013,tak bude řídit jen 3500kg? To je spíše násobení bordelu,než zpřehlednění zákona,ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
prackarr píše: verybusy> S tím traktorem to fakt posrali. Proč by nemohl někdo,kdo má C ,řídit traktor? to mně fakt hlava nebere. Ale to,že strouhli to BE,to chápu,tam to bylo dost blbý. Vem si,že jsi na BE mohl řídit soupravu 8750kg!!
Dyť to je regulerní hmotnost náklaďáku.
ale starejch řidičáků se to netejká, ne ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
Che píše: ale starejch řidičáků se to netejká, ne ??
Nevím. Ale víš,co to přinese za bordel? Dyť už ted se v tom nikdo nevyzná,natož ještě tím novým zákonem.
Takže kdo udělal řidičák do 19.1.2013,smí traktor řídit i Béčkem,a kdo po 19.1.2013,tak ani Céčkem nesmí? Tyvole,to je kokotina!!!
prackarr píše: Che> No,ale jak odliší ty,co to mají "postaru" a ty,co to mají nově? Podle data vydání ŘP?
Takže já,co mám ŘP z roku,dejme tomu 2012 mohu na BE řídit soupravu 8750kg a kolega,co má ŘP 2013,tak bude řídit jen 3500kg? To je spíše násobení bordelu,než zpřehlednění zákona,ne?
ti noví budou asi mít jakýsi to rozšířený B s tím eurokódem
Naposledy editováno 25.03.2013 16:26:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
prackarr píše: Nevím. Ale víš,co to přinese za bordel? Dyť už ted se v tom nikdo nevyzná,natož ještě tím novým zákonem.
Takže kdo udělal řidičák do 19.1.2013,smí traktor řídit i Béčkem,a kdo po 19.1.2013,tak ani Céčkem nesmí? Tyvole,to je kokotina!!!
traktor sem nezkoumal - to Iveco co máme v rachotě má hák na tři a půl, víc asi nikdy potřebovat nebudu - uvažuju, že bych koupil 130kovou lafetu na auta a to by neměl bejt problém - zatím mám na motku 130 kovej nebrzděnej a po starejch úsecích D1 je to maso
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Těžkej vlek - jízda v Německu
prackarr píše: Che> Mně je to jedno, já mám A,B,C,E,T,takže můžu vlízt prakticky do všeho,co nemá víc,jak 8 sedadel a je prdel,kolik to váží,takže to řešit nemusím,ale je to maso. Kokoti blbí...
vono to zase asi až taková změna nebude - jestli to dobře chápu, tak asi to BE částečně nahradí to unijní rozšířený B96 a komu nebude stačit, udělá si BE - karavanisti a lafetáři budou f poho
Naposledy editováno 25.03.2013 17:06:21