Ale já to vážně chci ještě zkusit, ale nějak rozumně. Jde o to že ještě během autoškoly na velké A mi přítel vybral skvělou motorku pro začátečníky Virago 535, po dodělání řidičáku /podotýkám že jsem nikdy předtim nejezdila, leda tak na kole/ jsem se na ní pořád trápila. Vím že tato motka je často braná jako ideální pro ženy začátečnice, ale pro mne proste po všech těch pokusech a jednom pádu taky přijde na naučení těžká a robustní a příliš silná /zas vidím jak se chechtáte../ Prostě v mých očích je to tak. To bylo trápení, ne požitek a radost. Udělala jsem na tom asi 500km ale pocit se nezlepšil, spíš naopak.
Chci si ale dát ještě šanci, hledám tip na dvácu lehčího rázu, na víkendové popojíždění do pekelek nebo jen tak na příjemný výlet v rychlosti do devadesátky. Jsem "malý pivo" 158cm.
Můj nápad je Yamaha SR 125, Marauder GZ 125 nebo Rebel 125. Ev Daelim...Hyosung..?
Jestli na toto narazí majitelé a majitelky těchto motorek, ev. i jiných...hoďte mi sem svoje názory, co by se hodilo pro takové motorkářské embryo, předem děkuji dobré duše pa
Uzavřeno 24.03.2013 v 12:26 uživatelem jasna
Otevřeno 13.04.2013 v 11:46 uživatelem jasna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
ŠroubekVroubek píše: nebo zkusit školu bezpečné jízdy na motorce - tam naučí právě reagovat na nečekané nebo krizové situace, člověk získá motorku víc do ruky a s tím i trochu sebevědomí a jistoty
Nevim, jestli je kurz bezpečné jízdy stavěný pro naprosté začátečníky. Ale určitě je to o dohodě s instruktorem a je dobré si to zkusit.
Pak jsou ještě individuální kurzy, takové kondiční jízdy, kdy instruktor jede na svojí motorce a komunikuje přes intercom. To by taky mohlo zafungovat. Ale nevím, jak to kde v autoškolách nabízejí.
Mal som taku apriliu bola to sice len 80ka ale lahka ako jizdni kolo z motorom a ta zabava fakt super.Vpohode chod do 125ky a budes si to uzivat a mat to k tvojej vahe pod kontrolovHlavne si nic nedokazuj
zivot je len jeden
Naposledy editováno 18.03.2013 09:03:15
Zkusil bych na naučení nějakou 125 naháč nebo i chopper/cruiser, jestli se ti líbí. Chce to obhlídnout bazary a projet se, alespoň půl hodiny. Myslím, že by se to dalo domluvit proti složení peněz a připlacení za projetý benzín.
Přeji dobrou ruku při výběru.
Naposledy editováno 18.03.2013 12:36:39
PepanS píše: Jsem majitelem XJ6. Když jsem koukal, kdo ji také vlastní, tak narazil jsem i na tebe. Zaskočilo mě, že ses jí zbavila (přijde mi dost dobrá). Chtěl jsem se zeptat proč.
Teď se už ptát nemusím . Při 158cm to asi chápu. Já mám o 10cm víc, a manipulace na parkovišti v sedle není ani pro mě nic moc.
Asi jsme se jako malí málo počůrávali
no prave ... XJ6 je uzasna, votozadna no, ono ke konci jezdeni uz i ty krizovatky byly v pohode... zbyvala vlastne jen ta manipulace :)... proste nic moc, ale trenink na hornetovi pomohl(trochu snizenem).. no, a pak se objevil kamarad s endurem a pak tahle pidi verze endura a dobry :D
Suzuveverka píše: Nevim, jestli je kurz bezpečné jízdy stavěný pro naprosté začátečníky. Ale určitě je to o dohodě s instruktorem a je dobré si to zkusit.
Pak jsou ještě individuální kurzy, takové kondiční jízdy, kdy instruktor jede na svojí motorce a komunikuje přes intercom. To by taky mohlo zafungovat. Ale nevím, jak to kde v autoškolách nabízejí.
no, mozna je lepsi pro oziveni toho pozitivniho pocitu z jizdy par lekci individualniho treninku s instruktorem - na jedne motce, pak zvlast a pak hura na kurz bezpecne jizdy - ja osobne muzu doporucit Matyho z Kolina - hodne trpelivosti a ochoty poradit hodne mi pomohl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
droud píše: no muj osobní názor je že chopery se ženským doporučují jen proto že s nich snadno dosáhnou na zem ale to je taky jejich jediná výhoda jsou dlouhý špatně se snima zatáčí většinou jsou na nich naprosto debilní řidítka speciálně virážka na které jsem sedel měla naprosto hrozný předkopy jsou sice pohodlný ale do zatáček nevhodný takže s mého pohledu pokud jsi chceš jízdu užít sežeň si naháče nebo pokud máš přez 175 cm klidně i enduro doporučil bych ti pujčit si od někoho cb 500 e5 poř gs500 všechny tři jsou malý ovladatelný sám jezdím na kle 500 ovladatelnost to má jak horský kolo ale bohužel to chce nějakou výšku jinak nedostaneš na zem no a pokud by ti i při klasickém posedu připadala 500 velká a neovladatelná zkusil bych třeba ybr 250 od yamahy
přece jen 125 je pro mladochy nebo na ježdění do práce
jasna -přeji ti ať ti ti hezky jezdí,nevzdej to
Naposledy editováno 18.03.2013 19:16:58
Naposledy editováno 18.03.2013 19:36:41
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Jasněnko! Vykašli se na choppery, motorky, které už jenom k vůli posezu nebudeš mít nikdy 100% pod kontrolou, srojky kterým nefunguje podvozek, který nebrzí, na hovno se ovládají a sedí se na nich jako na hajzlu!
vážně se koukni po něčem nahatým,nebo sportovním, stačí jakýkoliv hodný strojek, který funguje tak jak má, který sevřeš koleny a opřeš se v mírném předklonu do řidítek a který ubrzdíš jedním prstem!
Věř mě...
Přeju hodně trpělivosti, málo pádů a co nejvíce úspěchů v jedné stopě!
2 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Na rozdíl od motokol CBR a YBR některé ty chopříky vypadají jako motorky, ale opravdu nevím, proč by neměly brzdit a zatáčet.
Zephyr-750 píše: Počet lidí, kteří si myslí, že zvládnout 125 chopper je problém, je šokující.
Na rozdíl od motokol CBR a YBR některé ty chopříky vypadají jako motorky, ale opravdu nevím, proč by neměly brzdit a zatáčet.
edit> link
Naposledy editováno 20.03.2013 16:03:18
Zephyr-750 píše: Počet lidí, kteří si myslí, že zvládnout 125 chopper je problém, je šokující.
Na rozdíl od motokol CBR a YBR některé ty chopříky vypadají jako motorky, ale opravdu nevím, proč by neměly brzdit a zatáčet.
Vis jak... to nekdy nejaky 'zaruceny expert' vypustil z huby a ted to vsichni papouskuji aniz by a) na chopperu nekdy sedeli b) pochopili o cem jizda na chopperu je ('miluju' napr. dotazy jestli nejsem na chopper jeste mlady).
Mnou zminovany Intruder mel brzdy docela ostre a polomer zataceni ze vseho nejvic zavisel na me odvaze jak moc se s nim do te zatacky 'polozit'.
Naposledy editováno 20.03.2013 15:59:52
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Zena mela Suzuki GS 500 a taky se toho bala (nechapu proc). Taky najela za sezonu jenom asi 500 a pak jsme motorku prodali. Ted ma Duke 125 - za sezonu najeto asi 4000 a uz to zacina vypadat jak jezdeni. Takze jo, tohle asi je cesta.
Nevim, kolik do toho hodlas vrazit. Pokud mas penize, tak nejlepsi 125 je ted Duke 200 A pravdepodobne jeste lepsi bude Duke 390 nebo pak mozna Ninja 300 ci CB(R) 250 - ale ty uz jsou hodne tezky - i kdyz v testech neco blaboli o tezisti a tak - asi by to chtelo se svezt.
Pocitej, ze pokud budes jezdit, tak ti po sezone pripadne 125 slaba a budes chtit silnejsi (vyzkouseno a to si fakt neumim predstavit, ze by nekdo jezdil jeste pomalejc nez moje zena). Proste predjet v kopci traktor je adrenalinovej zazitek. 250 ma teoretickou sanci vydrzet dve sezony, ale tezko takhle od stolu hadat. Osobne si myslim, ze bych na 250 stacil pri normalni vyjizdce kamosum na velkejch motorkach - ale ti uz jezdi vsichni na dedka - bezna cestovka asi tak 120 - coz si myslim, ze je tak nejak standard u vyklidnenejch paprdu.
Vykonu bych se nebal - spis budes zapasit s kilama. Specialne ty maly motorky v nizkejch otackach nejedou vubec (ve vysokejch trochu) - takze staci hodit vyssi kvalt a hned to bude jeste vydechlejsi nez vydechly.
Doporucuju nejakou motoskolu - pokud to myslis vazne (jestli to uz nekdo nepsal).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
phobos píše: Pocitej, ze pokud budes jezdit, tak ti po sezone pripadne 125 slaba a budes chtit silnejsi (vyzkouseno a to si fakt neumim predstavit, ze by nekdo jezdil jeste pomalejc nez moje zena). Proste predjet v kopci traktor je adrenalinovej zazitek.
Z vlastni zkusenosti potvrzuji nicmene pak je tu jeste druha moznost, ze kdyz se bude zuby nehty snazit skamaradit s 500 jen aby se nemusela stydet za 125 pac to je 'motorkare nedustojne', tak ji to nemusi vydrzet ani jednu sezonu a jednou provzdy s tim sekne Pokud se pro zacatek neciti na 500, tak smele do 125. Muj nazor podporeny osobni zkusenosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Tom.Rossi píše: Z vlastni zkusenosti potvrzuji nicmene pak je tu jeste druha moznost, ze kdyz se bude zuby nehty snazit skamaradit s 500 jen aby se nemusela stydet za 125 pac to je 'motorkare nedustojne', tak ji to nemusi vydrzet ani jednu sezonu a jednou provzdy s tim sekne Pokud se pro zacatek neciti na 500, tak smele do 125. Muj nazor podporeny osobni zkusenosti.
Prave proto si myslim, ze moderni 250 je idealni cesta - pokud jsou na to penize. Duke 200 je uplne stejna motorka jako Duke 125 (vazi na kilo stejne) - jenom ma upravenej motor a skoro dvakrat tolik koni.
1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
500 najezdim za vikend a ne za sezonu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
bill56 píše: synku,takže předkopy tam dal majitel stroje,debilní říditka se daj vyměnit,ale můžu říct že po dvoch strojích jseš prostě jednička vem si to jak chceš
droud píše: neříkám že to nejde viměnit ale faktem je že většina choperu to tak má a boužel stav kdy má člověk nohy vepředu a řídítka vlaštovky na ovladatelnosti nepřídá jasně viděl jsm chlapi co i rozvěšení ják mokrý prádlo lítali zatáčky rychlej a čistěj jak já ale ženský z nulovíma skušenostma se bude tutově jezdit líp na něčem kde je klasickej posed
taky jsem vlaštovky sundal,dal rovné,taky jsem nahodil přepáčko a jízda i pocit z ní je prostě nádhera....jde o to co si kdo představuje pod pojmem klasický posed,jasně,mám najeto víc km a dokážu si motorku upravit dle sebe,ale říkat holce,jak tady někdo,že čopr je na pikaču,že to není motorka,tak to je omezenost pisatele,jak holka vymění vlaštovky za relatívne rovné říditká,tak se bude divit jak se ji bude jezdit1 reakcí na tento příspěvek Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Haesty píše: Co zkusit Virago250?
Jak uz tady nekdo psal - na zacatek je urcite lepsi neco, na cem se sedi jak na motorce.
Jinak jsem byl docela prakvapenej, ze to vazi jenom 137kg (sucha) - coz je urcite plus.
phobos píše: Ale taky si myslim, ze vzdat to po 500 najezdenejch km je taky dost brzo. Zkusil bych najet aspon tak 2000 a projit tu motoskolu nez bych se rozhodnul motorku prodat.
500 najezdim za vikend a ne za sezonu.
Njn, ale kdyz se tech 500km vyslovene trapis, tak je to vic nez dost. Ja jsem kuprikladu pred prvni vyjizkou sbiral odvahu krouzenim po nevyuzivanem parkovisti. Nejdriv opatrne rozjezdy s naslednym zastavenim, pak kolecka nebo osmicky a az jsem byl schopen bez premysleni radit alespon N-1-2-3-2-N, tak jsem si troufl do provozu a to jeste s predem naplanovanou trasou tak, abych neplival krev kvuli velkemu provozu.
phobos píše: Prave proto si myslim, ze moderni 250 je idealni cesta - pokud jsou na to penize. Duke 200 je uplne stejna motorka jako Duke 125 (vazi na kilo stejne) - jenom ma upravenej motor a skoro dvakrat tolik koni.
To uz je vicemene ze zadele v riti jestli 125 nebo 250, ale pokud ma fedry, tak podle me radeji slabsi. Pro pocit. A proc ji podbizet jiny druh motky nez o jaky ma evidentne zajem? Z toho co pise v uvodnim prispevku se zhlidla v chopperech. Takze Duke asi nebude pro ni to prave orechove.
Chlopi nechopperacti nechte uz jednuc provzdy te agitace proti chopperum Navic opravdu nevim co kdo vidi nepohodlneho na nizkem posezu s nohama dopredu. Jestli muze byt na chopperu neco nepohodlne, tak leda posez s rukama vysoko nad hlavou, ale to neplati obecne neb ve standardu jsou choppery osazovany obvykle 'vlastovkami'.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
drippera píše: Přesně tak...
Jasněnko! Vykašli se na choppery, motorky, které už jenom k vůli posezu nebudeš mít nikdy 100% pod kontrolou, srojky kterým nefunguje podvozek, který nebrzí, na hovno se ovládají a sedí se na nich jako na hajzlu!
vážně se koukni po něčem nahatým,nebo sportovním, stačí jakýkoliv hodný strojek, který funguje tak jak má, který sevřeš koleny a opřeš se v mírném předklonu do řidítek a který ubrzdíš jedním prstem!
Věř mě...
Přeju hodně trpělivosti, málo pádů a co nejvíce úspěchů v jedné stopě!
A japatože nesevřeš choppera koleny? To asi nebude chopperem. Kolik chopperů jsi sedlal, že tak přesně víš, že žádný nebrzdí a nefunguje žádnému podvozek, na hovno se ovládají atd? Posez jako na hajzlu osobně shledávám nadmíru pohodlným. Mě zas přijde na palici jezdit v předklonu a se zakloněnou hlavou. Ale každého věc. Každý kolem motorek má hubu plnou svobody, ale běda když někdo sedlá jiný typ mašiny než on. To je pak řečí jak jediná správná víra je naháč, silnice a já nevím co. Jezdi si na čem chceš a respektuj volbu ostatních jakkoliv to není tvůj šálek čaje. K přání v poslední větě se přidávám!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po neúspěchu na 500 jdu níž..zkuste poradit.
Tom.Rossi píše: A japatože nesevřeš choppera koleny? To asi nebude chopperem. Kolik chopperů jsi sedlal, že tak přesně víš, že žádný nebrzdí a nefunguje žádnému podvozek, na hovno se ovládají atd? Posez jako na hajzlu osobně shledávám nadmíru pohodlným. Mě zas přijde na palici jezdit v předklonu a se zakloněnou hlavou. Ale každého věc. Každý kolem motorek má hubu plnou svobody, ale běda když někdo sedlá jiný typ mašiny než on. To je pak řečí jak jediná správná víra je naháč, silnice a já nevím co. Jezdi si na čem chceš a respektuj volbu ostatních jakkoliv to není tvůj šálek čaje. K přání v poslední větě se přidávám!
Ale on nenapsal, nikdo nejezděte na čoprech, jen vyjmenoval nějaké objektivní rozdíly mezi čopry a ostatníma motorkama. To ty máš problém, když někdo čopry kritizuje
Jinak, samozřejmě že nějak brzdí a podvozek nějak funguje a maj nějakou ovladatelnost, ale uznej že průměrnej čopr je ve všech těchto kritériích horší než průměrnej naháč