Téma: Výběr auta
 
26.2.2013 v 18:48
Vzhledem k stále velkému množství sněhu a tudíž nepříliš aktuálnímu začátku sezóny si dovolím otevřít na motorkářském servru tradičně netradiční téma typu výběru čtyřkolové ojetiny

Vybírám něco na 4 km vzdálenou cestu do práce a zpět s nějakým občasným víkendovým svezením "kolem komína" kolem 100 km + případnou prázdninovou cestu na dovču +- 2000 km. Nájezd mi vychází max 5-8 tis, z toho důvodu benzín, spotřebu do 9-10l při tomhle režimu jsem ochoten akceptovat(míň-líp). Další limit je cena, chtěl bych se pohybovat někde mezi 75 - 120 tis - čím míň, tím samozřejmě líp. Výkon alespoň 70kW+, HovnoToPojede fakt nechci.

Co se týče prostoru, nepředpokládám časté obsazení více než 2 osobami, tudíž bych se nebránil ani něčemu třídveřovému, klidně i s malým kufrem nepotřebuju 600l na stěhování rodiny...

Máte někdo tipy - zkušenosti?
Vyhlídnul jsem si Bawora - TU , vím že je do očesaná trojka se starou technikou, vím že je to častým cílem mladých "tuzerů", nicméně mi se líbí a docela bych si ho za ty prachy uměl představit, ale třeba mi to někdo rozmluví

Dík za názory!

2 reakcí na tento příspěvek Výběr auta

1.3.2013 v 15:41 | Nahoru | #91
Kompakt je hrooooozně ošklivej
S 328 souhlasím, všeobecně E46 v kupé jsou mými favoritkami
Já bych nebyla ani proti 330

Jinak to, co vkládal Sleeper je nádhera pořád...Zrovna ve stříbrné a po faceliftu s tou "vlnkou" pod světlem nikoho neurazíš, ani ženu

Výběr auta

1.3.2013 v 15:42 | Nahoru | #92
Ještě mě napadá A3 1,8T...ale nevím nevím, jak budou v ČR k sehnání.

Výběr auta

1.3.2013 v 15:56 | Nahoru | #93
na každodenní ježdění 4 km bych vybral něco malýho a s malym motorem bez turba, ideálně ať ti na tom autě moc nezáleží, bude dostávat záhul.

Já bych koukal třeba po starym puntu 1.2 sporting šestikvalt, myslím druhá generace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

1.3.2013 v 17:46 | Nahoru | #94

Sisina píše: Kompakt je hrooooozně ošklivej
S 328 souhlasím, všeobecně E46 v kupé jsou mými favoritkami
Já bych nebyla ani proti 330

Jinak to, co vkládal Sleeper je nádhera pořád...Zrovna ve stříbrné a po faceliftu s tou "vlnkou" pod světlem nikoho neurazíš, ani ženu


No ale s 330 uz se tezko dostanes pod 10L. Zeptej se me, jak to vim . Ale je fakt, ze ja jsem trochu prase. A kam je videt, tam se moc nerozpakuju

Ale je fakt, ze uz to ma nejlepsi roky za sebou. A udrzba je narocnejsi, pokud to chces mit v cajku. Zalezi na kusu a bejvalym majiteli.







Naposledy editováno 01.03.2013 17:53:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

1.3.2013 v 18:02 | Nahoru | #95

BagoBorec píše: Mám teda ještě druhou možnost, jakožto zaměstnanec jedný nejmenovaný fabriky si můžu vzít na pronájem za nějakejch 2500-3000 měsíčně Fóbii nebo Citigo, ale moc se mi do toho nechce, protože za 2-3 roky pronájmu mi to zaplatí vlastní auto...



počty bys měl ještě trochu potrénovat, jako prostý dělník Ti to tedy spočítám -
2900*12měsíců = 34800*3roky = 104400
za tu dobu máš třikrát nový auto ve slušný výbavě včetně havarijního a povinnýho, žádný starosti jen lejt benzín a na zimu gumy. do limitu nájezdu se vejdeš jak prd.


jako od kravaťáka bych od Tebe teda čekal větší loajalitu k zaměstnavateli - já mám fabii 1,2 tsi ambition a rozhodně si na to auto nestěžuju a to ani po stránce výkonový, rozjet se to umí slušně. jasně není to auto, z kterýho si lidi sednou na zadek, ale na to se tyhle auta nepořizujou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

1.3.2013 v 18:33 | Nahoru | #96
Němec> Jako jo, ale zase si vem, že pořád nemá nic. To máš jako byt v nájmu. A měl by citigo nebo fábku, z toho bych taky nebyl odvařenej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

1.3.2013 v 20:40 | Nahoru | #97
ptaak> mít auto v nájmu je podle mě největší výhra..Dát mi někdo slušný auto k užívání,tak svoje pouštim do světa.Je sice hezký,že mám hezký auta,ale něco to stojí,i když stojej před barákem.A když člověk nevydělává tolik,že to v peněžence nepozná,pak mi přijde služební auto k soukromejm účelům jako výborná varianta.A těch němcovejch 100tis jsem za 3 roky na autě určitě prodělal,kdybych ho teď prodával + to co jsem do něj nacpal na pojistkách,údržbě a provozu.
I když ve dvaceti by mi fábii nikdo nevnutil ani zadarmo,to je fakt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

1.3.2013 v 20:45 | Nahoru | #98
Kubák> může si pronajmout cokoliv z produkce škodovky - včetně octavie a superba - ale ty ceny už jsou pak kapku vyšší. spoluúčast 1 nebo 5%, takže ukradenej airbag za 10k mě vyšel na směšnejch 1tis.
samozřejmě mu fabii nenutím, chápu, že mladý kluci z ní odvařený nebudou, jen jsem chtěl říct, že ten pronájem není zase tak nevýhodnej s ohledem na povinný a havarijní a nulový servisní náklady. no a to rýpnutí ohledně loajality jsem si odpustit mohl, ale myslím, že člověk by měl trochu kopat za produkty, na jejichž výrobě se podílí.

Výběr auta

1.3.2013 v 21:28 | Nahoru | #99
Mám 2 auta.Suzuki Swift,super malý auto,nízká spotřeba do 6 litrů,jezdím denně 20 km,je to rok 2002 s litrovým motorem a jezdím půl na půl benzín ethanol,neříkám ,že je to letadlo,ale na cestu do práce dobrý.No a druhý je Ford Maverick,2.7 turbodiesel.Na krátké jízdy to není,jinak velký slušný silný offroad,tady u nás nutnost a pro rýpaly ten Ford má s Fordem společný jen znak,je to převlečené Terano,takže Nisan a za 12 let ježdění se jen mění olej a filtry a nějaké ty pneu a samo destičky.Takže za mne na dojíždění do práce, si kup něco s malým motorem a hlavně bez turba a v benzínu.

(reakce na) Výběr auta

1.3.2013 v 22:27 | Nahoru | #100
Němec> však já s tím plně souhlasil,možná jen blbě formuloval.Každý tři roky dát za auto kilo?Nádhera.Za kilo nový auto nekoupíš.Při koupi novýho auta za tři roky nejspíš proděláš víc než kilo.
A poslední větou jsem chtěl říct,že mu rozumim,pokud hledá jinde,je mu 21.Mně mám chtěla ve dvaceti koupit felícii,radši jsem další tři roky jezdil komunálem než jsem si našetřil na civika.Dneska je mi o deset let víc a asi bych klidně bral novou oktávku do nájmu místo svýho jetýho accorda

(reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 00:54 | Nahoru | #101

2LEKO píše: ...doma jsem řešili to samé se synem...Golf je pro "discanty" s kšiltovkou dozadu..to neprošlo...BMW,i když E 90,ano,to je už jiná "katagorie"! ....já se ji nedivím,že toho Golfa nechce,i když v porovnání s tím BMW řady "1" je ten Golf "praktičtější" a s lepší výbavou!
...a u toho BMW je manualní klima,na rozdíl od textu,a ještě si zjisti system a možnost vypnutí toho "AUTO-STOP",to je nesmyslná funkce,a dle mě by, ji to za začátku dost vadilo, než si na to zvykne!



Tak ten start - stop ma primo pod klimou deaktivacni tlacitko. Navic nefunguje pokud je venku min nez tri stupne, nebo mas pustene topeni/klimu.

Typek fakt solidni, nechal mi vymenit all naplne a provest veskerou kontrolu. Navic je tam predplacena servis prodlouzena zaruka do roku 2014.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 09:53 | Nahoru | #102

SVSkritek píše: No ale s 330 uz se tezko dostanes pod 10L. Zeptej se me, jak to vim . Ale je fakt, ze ja jsem trochu prase. A kam je videt, tam se moc nerozpakuju

Ale je fakt, ze uz to ma nejlepsi roky za sebou. A udrzba je narocnejsi, pokud to chces mit v cajku. Zalezi na kusu a bejvalym majiteli.







Hele já když chci, tak mám lehkou nohu a věřím tomu, že bych to dala pod 10. Problém vidím v tom, že bych s takovým autem nejezdila na spotřebu

Jinak pokud chce člověk spolehlivý auto a nenáročný na údržbu, tak podle mě vedou Japonci. Já bych byla pro nějakou starší Corollu, dejme tomu rok 2004 a výš, 1,4 nebo 1,6 VVT-i. Údržba žádná, jen leješ benzín, občas olej a jezdíš...
Nebo starší Civic apod...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 11:23 | Nahoru | #103
Sisina> Ale jo nejaky dalky by se daly za 8,5 treba. Nemusis jet az tak pomalu, treba do 120kmh, hlavne moc nebrzdit a neslapat plyn na doraz.

Ono ty maly turba, zerou malo jen dokud s tim jede deda na nakup. Jakmile jedes svizneji, tak ti vezme i vic jak atmosfera s vetsim objemem.

Americká studie potvrzuje, že malé turbomotory zklamou svou spotřebou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 11:34 | Nahoru | #104

Kubák píše: mikro> za 400 bez daně bych ze jmenovaných zůstal hned u toho prvního
A kdyby byl yeti o čtvrt metru delší,už mi stojí před barákem,ale nevejdou se mi do něj pruty,tak neměnim


No horní hranici sem si řekl 600 bez daně. přes to bych nerad přelezl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 13:30 | Nahoru | #105
SVSkritek> Co ty v tom máš za motor a výkon? Já teda mlaďochy v BéeMWé moc nemusim (asi víš koho myslim), ale to tvoje se mi fákt líbí

1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta

2.3.2013 v 13:37 | Nahoru | #106
Ptaak: píse 330i, to je nakejch 230ps.

Nechápu proc je kompakt největší krám kdyz je tam 95procent dílu stejnejch s ostatnima e46. Me se líbí víc nez sedany

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 13:40 | Nahoru | #107
assassin> Já jsem línej googlit, se v těch bmw označeních vůbec nevyznám. Prostě když je Octavia 1,9tdi, 1,8T tak každej blbec ví co v tom je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 13:50 | Nahoru | #108

ptaak píše: assassin> Já jsem línej googlit, se v těch bmw označeních vůbec nevyznám. Prostě když je Octavia 1,9tdi, 1,8T tak každej blbec ví co v tom je



U téhle se to da ještě poznat, první cislo v trojcisli je rada auta, druhy dvě je objem a i/d za nima je jasny.
x20i je nejmenší šestiválec, dvoulitr. x18i je největší čtyřválec 1.8l
Ty novější uz v tom maj guláš, třeba 325i 2008 uz neni 2,5 litru ale 3,0 se skrcenym výkonem atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 14:00 | Nahoru | #109
assassin> A když je E46 třeba?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 15:22 | Nahoru | #110

ptaak píše: assassin> A když je E46 třeba?



To je kódové označeni modelové rady, konkretne ta trojka co dával foto skritek i sleeper. O jeden model starší trojka je e36, o jeden novější je e90/e91/e92 sedan/kombi/kupe u předchozích se to ještě nerozlisovalo přímo v kódu modelu

(reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 15:24 | Nahoru | #111
assassin> No do prdele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 15:45 | Nahoru | #112

ptaak píše: SVSkritek> Co ty v tom máš za motor a výkon? Já teda mlaďochy v BéeMWé moc nemusim (asi víš koho myslim), ale to tvoje se mi fákt líbí



No já to nemám na machrování před holkama. I když samozřejmě automatické uzamykání a velkej kufr, je dobrá pomůcka. Pro nesympatycké mladíky jako já, když se rande nevyvíjí podle představ . Ale prostě mě hodně baví svižná jízda, ať už na motorce nebo autem. A chtel jsem si uzit šestivál, než to Moskva eee teda Brusel úplně zakáže. Na 1.2TSI je ještě čas.

Možná je to lepší na druhých discích





(reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 15:48 | Nahoru | #113

mikro píše: No horní hranici sem si řekl 600 bez daně. přes to bych nerad přelezl.

600?To uz muzes byt lev autosalonu a vybirat.Pokud bych nedostal rozum a nesel do nacpany skodovky,tak bych vzal accorda nebo crv,ale ja jsem zaujatejKazdopadne za ty prachy vyberes skoro vsude,bude to jen o prioritach a sympatiich.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr auta

2.3.2013 v 15:48 | Nahoru | #114
Jo ty druhý se mi líbí víc Taky bych chtěl nějaký zábavnější auto, ale to by znamenalo být bez motorky, takže to zůstane jak to je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 16:01 | Nahoru | #115
Němec> Když už bych teda chtěl bejt tak zatraceně loajální, tak mi věř, že si radši vezmu to Citigo než Fóbii, o tý si prostě myslim svoje...

A v případě Citiga je to v základu 2200 měsíčně, což je pěkný, ale zas čekací doba 4 měsíce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 16:03 | Nahoru | #116
BagoBorec> A kolik je takovej superb či octávka RS?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 16:10 | Nahoru | #117
ptaak> myslim že RSko se nenabízí, Superb vychází +- na šestku

(reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 16:11 | Nahoru | #118

ptaak píše: Jo ty druhý se mi líbí víc Taky bych chtěl nějaký zábavnější auto, ale to by znamenalo být bez motorky, takže to zůstane jak to je


No nebudu lhat, kdyz jsem to koupil a za par dni bouchla prevodovka v motorce. Tak jsem si taky moc vyskakovat nemohl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 16:26 | Nahoru | #119

BagoBorec píše: ptaak> myslim že RSko se nenabízí, Superb vychází +- na šestku


To se někdo má, když je kmenovej )
Hele šel bych do mouchy, svezení pěkný, a 99proc je pozitivních. Na yetiho u nás moc referencí neseženu, jako služebáky je má málo lidí, a ze servisu je to tak nějak normál..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr auta

2.3.2013 v 16:28 | Nahoru | #120

SVSkritek píše: Sisina> Ale jo nejaky dalky by se daly za 8,5 treba. Nemusis jet az tak pomalu, treba do 120kmh, hlavne moc nebrzdit a neslapat plyn na doraz.

Ono ty maly turba, zerou malo jen dokud s tim jede deda na nakup. Jakmile jedes svizneji, tak ti vezme i vic jak atmosfera s vetsim objemem.

Americká studie potvrzuje, že malé turbomotory zklamou svou spotřebou


viz TSI-to je přesnej příklad, a myslím zrovna 1,2TSI 77kw. když jedeš klidně a nevytáčíš-ono to zas tolik nejede, ale když chceš teda víc kobylek, tak musíš točit, a to pak vážně žere jak děravá nádrž.. :/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist