1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto
assassin píše: Tys usoudil ze mu lambda maka ok ze zvýšené spotřeby, proto pisu ze to tak vůbec byt nemusí plus příklad.
No já to psal hlavně pro zasmání. Protože mě pobavil prazáklad téhle diskuze, že na E85 yukina maká parádně jen to žere o 30% víc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto
assassin píše: A jak si se snazil donutit davat ty vstrikovace vetsi mnozstvi? Me to slo celkem v pohode...
Jak ? Ja mel zato ze delku otevreni vstrikovace ma nastarost RJ, pokud upravou RJ tak to klobouk dolu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto
Creck píše: Jak ? Ja mel zato ze delku otevreni vstrikovace ma nastarost RJ, pokud upravou RJ tak to klobouk dolu
No jasne, ale tak ta si sama od sebe prece nerekne ze zkusi dat dvacet procent paliva navic.... Bud upravis primo jednotku aby vstrik otevrela na delsi dobu, nebo upravis az signal pro otevreni vstriku kterej leze z jednotky a taky jde jen zvysit tlak v paliva v liste, stejna doba otevreni, vetsi + vetsi tlak = vic paliva. Vse ma sve zapory... Jde o to ze i tohle ma sve meze, jako ze vstrikovac je otevrenej nepretrzite a jeste porad to neda dost paliva
TC-Def píše: jarin18> Ale do 98 octanového benzínu ne.
Octan hlinitý - používá se ve formě masti nebo roztoku k léčení otoků. Oktanové číslo udává odolnost paliva proti samozápalům. V BA98 je bilosložka tak jako v ostatních palivech dle moudrých předpisů EUkopiroval jsem to z tuneru tzn svisle otacky a horizont MAP.Muzu ovlivnovat celkem cca 30 tabulek a hodnot v ecm,ale je to zbytecny pokud je to naladeny sirokopasmovou lambdou(VE tabulky a predstih.Velikosti vstriku a motoru jsou konstanty ..tzn jak do toho sahnes musis to projet znova pres lambdu, protoze to rozjebe VE tabulky) pak staci jen prepnout afr tabulku.
toto je afr tabulka ecm motoru ....tou ji rikam co ma delat stoich. AFR 14.7
13.1 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.1 12.9 12.9
13.1 14.2 14.2 14.2 14.2 14.2 13.5 12.9 12.9 12.9
13.1 13.3 13.3 13.3 13.3 13.2 12.9 12.8 12.9 12.9
12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.8 12.6 12.9 12.9
12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.8 12.6 12.6 12.9 12.9
12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.8 12.6 12.6 12.9 12.9
12.9 12.9 12.9 12.9 12.9 12.8 12.6 12.6 12.9 12.9
a takto je to po prepnuti na E85 stoich. 9.7
8.6 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.6 8.5 8.5
8.6 9.4 9.4 9.4 9.4 9.4 8.9 8.5 8.5 8.5
8.6 8.8 8.8 8.8 8.8 8.7 8.5 8.4 8.5 8.5
8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.4 8.3 8.5 8.5
8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.4 8.3 8.3 8.5 8.5
8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.4 8.3 8.3 8.5 8.5
8.5 8.5 8.5 8.5 8.5 8.4 8.3 8.3 8.5 8.5
a jeste to umi i cistou E10 ta ma 14.13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto
assassin píše: Mas dneska dobrou naladu coz? Co se tyka funkce spalovacich motoru je dnesek opravdu plodny co do novych poznatku
Ano, jako už klasicky na tomto fóru málo lidí ví, takže hodně lidí jen "vtipkuje".
Uniklo vám například, že moje Yukina má CELÉ vstřikování Delphi, origo made in China a nedoufejte, že v jiných strojích bude dnes Delphi odjinud než z Číny. Čínské budou i ty lambdy :)
Opakuju, řídící jednotka je Delphi, ale mám ji za origo čínskou cenu. Což je jediný rozdíl proti těm samým čínským jednotkám za nečínské ceny, kteří platí majitelé jiných značek motorek.
1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto
Tak a ted´ se můžete pustit do mne
1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto
assassin píše: No jasne, ale tak ta si sama od sebe prece nerekne ze zkusi dat dvacet procent paliva navic.... Bud upravis primo jednotku aby vstrik otevrela na delsi dobu, nebo upravis az signal pro otevreni vstriku kterej leze z jednotky a taky jde jen zvysit tlak v paliva v liste, stejna doba otevreni, vetsi + vetsi tlak = vic paliva. Vse ma sve zapory...
Ono už tu zaznělo, že si ŘJ automaticky přidá palivo, protože jí lambda řekne, že je směs chudá. Teď už záleží jen na ŘJ, pokud má nastaveny úzké meze, tak si přidá na limit a pak protože je směs pořád chudá, vyhodnotí to jako chybu a už neřeší, zda se přicpal vstřik či co.
Pokud je jednotka schopná regulovat v širokých mezích, a to ta moje, nemusí se nijak upravovat a sama nastaví stechiometrickou směs. Při prudkém přidání ještě směs obohatí, to je standardní funkce snad všech jednotek. A když čidlo klepání zjistí, že lze přidat i vzduch (zvýšit výkon) díky vyššímu OČ lihu, tak to prostě udělá .-) vzduch si přidává sama svou větší klapkou, kterou ty řídíš /heftem/ jen nepřímo malou klapkou, která je ovládána lankem.
Vsechny motorky co znam a maji lambdu, tak jde lambda premostit a vse dal funguje, kdyby to bylo jak rikas a lambda byla zakladni vstup tak to vubec nepojede. To leda ze by ta yuki byla uplne jina nez vse ostatni....
2 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto
rrss píše: Já se vůbec nehádám, samozřejmě že motorka pojede bez lambdy, stejně jako bez teplotního čisla, ale na nesprávnou směs, protože bude platit defaultní mapa bez možnosti korekcí. Lambdu jsem odpojoval a do přívodu k teplotnímu čidlu připájel odpor, čistě kvůli zjištění, zda to bude mít vliv na spotřebu při krátkých jízdách se studeným motorem... ale nejezdil bych tak trvale. Nicméně vím, že to jezdí, Yuki není jiná než vše ostatní, jen je levnější.
V tomhle se proste neshodnem, ja myslím ze kdyby to jelo podle lambdy tak bude směs špatná. Podle me je tam jen kvůli emisím, aby motorky prošli homologaci.
kubosh: viz yuki.cz sekce Náhradní díly. Po registraci vidíš i ceny a to, zda je díl skladem.
1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto
Podle lambdy ladí kdekdo, ale podle sirokopasmovy, a ta v te yuki myslím nebude....
Zpět na téma - ŘJ pozná, který VÁLEC má jakou směs. Tj. není pro ni problém dělat velmi rychlé průměry z impulsního signálu z lambdy. Rychleji než se motor točí. Je jedno, že skáče skokově. Dokážeš ho průměrovat v intervalu 10 ms nebo 1 ms i méně a tím je řečeno vše. RJ motorů jsou propracovanější než nějaké trapné diagnostiky, co se prodávají amatérům.
Jsem rád, že se bavíme věcně, a musím se smát takovým skalikům (nahoře na této stránce)), kteří "jen vtipkují". Nic nevědí a tedy jim ani nic jiného nezbývá. Kubosh je jen další z těchto smutných případů, o pár řádků se zajímá o koupi mé ŘJ a zdá se, že má důvody, proč ji potřebuje, a pak tady prdí o trpělivosti. Jaký máš na takové virtuální experty názor? Já už ho napsal.
kubosh píše: rrss> hele nevis prosim te kolik stoji ta tva jednotka,chtel bych ji,protoze jako jedina umi vse propocitat za provozu,zkoumal jsem ignijet ,tune boy pwc a jine,ale z nich to zadna neumi.Celkem me to nasralo,ze to jsou takovi podvodnici,a prodavaji takove shity.Mam sice 700ale kdyz bych dal dva tvoje vstrikovace tak to bude ok nee?
HornisGSX píše: použiju obligátní hlášku! když na to nemáš tak na tom nejezdi!!! jinak viz. víš
To neni obligatni ale hloupa hlaska
Ja ti reknu ze kdyz tankuju auta a u auta do ktereho beru benal je cena o cca 400 - 500 kc vetsi , podle momentalni ceny benzinu, tak me to pekne sere
Za tuhle usporu mam nadrz v motorce.
"Výhřevnost lihu na jednotku hmotnosti je asi 63% výhřevnosti benzínu, ale ve směsi se vzduchem je výhřevnost téměř totožná, získá se téměř stejná energie. Dá se tedy dosáhnout téměř stejného výkonu, ale při rozdílných stechiometrických poměrech, což ale znamená rozdíl přes 50% na spotřebě paliva v neprospěch lihu. Na dosažení stejného výkonu motoru je tedy nutné přivést o tuto hodnotu větší množství paliva. Methyl je na tom ještě hůř… Pokud použijeme přesně stechiometrickou směs lihu a benzínu, bude na tom z hlediska využitelné energie, tedy dosažitelného výkonu motoru, o 2% lépe benzín. Obohacením směsi se tento poměr začíná výrazně měnit ve prospěch lihu." - zkombinujte to s palivovou mapou výše a zjistíte, že motor může mít na E85 lehounce vyšší výkon než na N95, navíc nebude při nejvyšším zatížení klepat (a spotřeba na lehounce chudší směs než stechiometrickou ani nebude tak vysoká).
"Jedno lehounce" definuji jako 3 %, což je půlka chyby měření, které kdyby bylo pravdivé, tak už byste si změny mohli v praxi všimnout.
Jeho zábavný názor, že E85 je jen o 10 - 15 % levnější než banál... no nevím, včera cestou z Helfštýna takováno tam i zpět na Ono V. Mýto - ceny 24,90 vs. 35,90 - to mi připadá jako 69 % cena E85 oproti N95 :)