To kmitání řidítek může být sjetím gumy, ale to musí mít někde taky příčinu - mrkni třeba jestli máš kluzáky nasazený v brýlích oba stejně vysoko, taky je možný že jsou jen mírně překřížené v brýlích (stačí povolit srovnat a utáhnout), nemusí to být hned hnutej rám.
Jestli tu gumu máš doskákanou (do pily) tak vyměň olej ve vidlici za hustší nebo ho prostě vyměň za novej a dej novou gumu a to kmitání by mělo ustat.. třeba by pomohlo i mírný popuštění v brýlích ale to je teda jen teorie..)
kotouč jak se zvlní tak holt budeš muset koupit novej nebo jinej nezvlněnej, oprava je hodně nejistá a hodně často se nepovede, zeptej se Rutana..
pokud se ti však zvlnil kotouč až po nějaké době, tak to souvislost s bouračnou mít nebude. ten kotouč by byl cítit že kope už od tvé koupě. Je sice možné, že by mohl být lehce přihnutý a časem by se mohl deformovat víc a víc až do extrémního zlomu, ale dávám tomu fakt malou šanci.
řidítka ti můžou kmitat právě díky té gumě..to je normální.
pokud chceš mít jistotu, udělej toto: Vytáhnout vidle, změřit, jestli nejsou ohnuté. Zkontroluj si, jestli ti jdou vidle v brýlích rovně a při dokonale rovném rejdu jsou řidítka rovněž v ose (pokud ne, jsou ohlé spodní brýle)
a jestli je hnutý rám (teda aspoň na délku) zjištíš tak, že si změříš rozvor. od středu každé osy kola spusť olovničku a měř vzdálenost. následně porovnej s deklarovaným rozvorem motorky.
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)
kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour cerny? pak by to siganlizovalo, ze zere olej
zvlněnej kotouč můžeš mít i od destiček. nemáš je sjetý? hůř se pak vracejí prasátka...nebo jsi jezdil někde v kopcích a hodně brzdil?
btw: kámoš CBčko zbořil ve 120ti a opravil za 80kkč :cool: :lol:
kdyžtak zkus sundat zadní kapotáž a zkoukni stav podsedlovýho rámu, odšroubuj boční plasty jeslti dobře sedí. japoncí to mají vymáklý a jestli je křivej rám tak díry moc dobře nesedí a taky se koukni, jeslti neni řadička obtisklá do rámu :) jako mam já :rolleyes:
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)
Loziska v krku na CB5 jsou zrejme nejlevnejsi tady http://www.dkracing...a=Honda&model=88 ... neni to sice blizko, ale predpokladam, ze sou schopny poslat i na dobirku.
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)
tet uz snad chyby jen rozborka motoru ne :D .. vskutku vycerpavajici navod lec
mnoho chyb pritom vyjde na povrch=
cena dolu rzhodovani chci nechci atd...
jinak kdyz uz tak dukladne tak se po domluve daji i tlaky ve valcich promerit.. ;)
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam ze byla motorka bourana? (CB500)
Takze kdo si to nechcete psat na parirek, tak si sebou pri koupi masiny vemte nekoho kdo tomu aspon trosku rozumi :D