Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení. "
není rozlišené dvoustopé nebo jednostopé vozidlo, jen prostě motorové vozidlo, což moto je. tak by mě zajímalo jaké jsou podmínky pro přimontování, je mi jasný že to světlo musí mít homologaci, ale už nikde není jak daleko od silnice, jestli stačí jedno doprostřed a tak. bude stačit když to dám hned pod normální světla? na fzsku je tam vhodná lišta k tomu
Každopádně svítím vždy a ve všem - jak se říká - kdo chce mít opici, musí mít na banány
2 reakcí na tento příspěvek denní svícení
Nebo z druhyho konce, zas nejdou vidět zadní světla a není problém auto přehlídnout, třeba při přechodu světlo/stín. Když už tak by to mělo svítit i v zadu - nebo hlavně v zadu, protože s tama asi nikdo moc nebezpečí nečeká.
A k tomu žvástu, že svítím, tak nejdu přehlídnout... Už mám pár km najeto a pár aut jsem už přehlídl, stejně tak hromada aut přehlídla mě a to v práci nejezdím žádným drobkem.
Když už řešit nějekou pasivní bezpečnost a jezdím kolem komína, tak bych na motorku vrazil nejakou tu žárovku co de líp vidět. A kdo jezdí delší štreky, tak takovyhle blbosti asi moc neřeší
Nejdřív napíšeš, že denní svícení je kravina a na závěr doporučíš výkonnější žárovku
....asi jsem něco špatně pochopil....
Hádáte se o mrtvou vránu. Už aby začala sezóna
Ale Dněpra máš pěknýho
Naposledy editováno 18.02.2013 23:12:27
Nedoporučoval jsem výkonejší žárovku, ale žárovku s jinou teplotou světla. Nemůžu si vzpomenout, jak se to přesně jenmuje, ale jsou žárovky, jsou pro ostatní viditelnější a mají stejnej výkon.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
Zdenalbenal píše: Bože...
Druhý fakt je ten, že když néni odběr, tak zbývá víc výkonu na dobití baterky a toho se docílí montáží denivek. Čili baterie se rychleji nabije a nebezpečí, že je méně nabitá, je menší, což má blahodárný vliv na její životnost i na životnost celé nabíjecí soustavy.
Tuto jednoduchou pravdu sem si na sobě sám ověřil.
Jen sem dal v plen mé praktické zkušenosti.
To ale asi mluvíš o škodě 100. Ta měla myslím altík kolem 35A. Tam si moc dobře pamatuju kolísání palubního napětí v závislosti na světlech, větráku, stěračů, ... .
Ve feldě mám altík 70A a s dobíjením jsem nikdy problém neměl. Svítím pořád, jezdím hodně po městě, hodně startů, jízda v poměrně nízkých otáčkách. První baterka mi tam vydržela 8 let. Druhá 5 let a to jen díky tomu, že jsem jí nedobil, když jsem měl odstavený auto. Teď mám třetí třetím rokem a zatím je vpohodě. Takže bych životnost baterky nestavěl na LEDkovejch světlech.
Nedávno jsem řešil jedničkový BMW. Byla v něm už téměř mrtvá baterka - 12,2V. Po nastartování na altíku 15V a dával proud 90A, při zapnutejch světlech 110A. Obojí bylo na volnoběch, takže si nemyslím, že by tu někde nebyl dostatek energie.
Jezdím od 6,5l/100km do 7,5l/100km. Po Praze, když prasím tak i 8l/100km. Myslím, že LEDky s úsporou 0,2l/100km jsou zanedbatelný s ohledem na styl jízdy.
U motorky mám spotřebu ještě rozdílnější v závislosti na stylu jízdy. Takže u moto bych s ohledem na spotřebu LEDky určitě neřešil.
Jedno mi je ale jasný, že se možná svícením snížila celková statistika nehodovosti, ale
na úkor motorek, protože ať si říká kdo chce co chce, dřív ta jedinečnost světel u mo
torek byla mnohem víc rozpoznatelná a jen málokdo tu mašinu v šedivým davu přehlídnul..
Dneska nevidí nikdo nikoho..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
selkie píše: to jel 40 km/h?
1101 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
1 reakcí na tento příspěvek denní svícení
1 reakcí na tento příspěvek denní svícení
2 reakcí na tento příspěvek denní svícení
ZlomenyUcho píše: Do prdele se vším denním svícením - toť můj názor jako profesionální řidič
napsal jsi to hezky ve dne svítit to je fakt debilita ještě tak chodcům rozdat baterky a svítit i v v práci,
místo česká republika bych napsal šeský jedličkův ústav
já si dávám spds na čtyřkole ho mám nyní od štědrého dne i na obou motorkách, zepnu kléček zákon naplním a je mo to u pr....
rumburk píše: ahoj,já jezdím na dálkový,chci být co nejvíc vidět a zmenšit riziko,že mně někdo přehlídne a nedá přednost.Dávat tam nějakou bludičku jen pro fízli je asi blbost....
máš recht! a ještě bych si namontoval fotoblesky a permanentně blejskal
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
rumburk píše: ahoj,já jezdím na dálkový,chci být co nejvíc vidět a zmenšit riziko,že mně někdo přehlídne a nedá přednost.Dávat tam nějakou bludičku jen pro fízli je asi blbost....
Jo moc fajn koukat někomu do dálkovejch.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
PepanS píše: To ale asi mluvíš o škodě 100. Ta měla myslím altík kolem 35A. Tam si moc dobře pamatuju kolísání palubního napětí v závislosti na světlech, větráku, stěračů, ... .
Ve feldě mám altík 70A a s dobíjením jsem nikdy problém neměl. Svítím pořád, jezdím hodně po městě, hodně startů, jízda v poměrně nízkých otáčkách. První baterka mi tam vydržela 8 let. Druhá 5 let a to jen díky tomu, že jsem jí nedobil, když jsem měl odstavený auto. Teď mám třetí třetím rokem a zatím je vpohodě. Takže bych životnost baterky nestavěl na LEDkovejch světlech.
Nedávno jsem řešil jedničkový BMW. Byla v něm už téměř mrtvá baterka - 12,2V. Po nastartování na altíku 15V a dával proud 90A, při zapnutejch světlech 110A. Obojí bylo na volnoběch, takže si nemyslím, že by tu někde nebyl dostatek energie.
to by mě zajímalo,jak jsi přišel na to,že dával 90A a po zapnutí světel 110A..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
Dolph-cz píše: to by mě zajímalo,jak jsi přišel na to,že dával 90A a po zapnutí světel 110A..?
Změřil jsem to. Překvapivě ampérmetrem. Konkrétně klešťovým ampérmetrem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
slawa.cap píše: aha, tak to v tom mám zmatek, myslel jsem, že aktivní jsou ty co tě chrání v okamžiku nehody. V tom případě jsem si to mislel obráceně.
Čoveče, raději "nemisli". Mohl by jsi někomu ublížit.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) denní svícení
v žádném případě ti to ale nepřeji čus
rumburk píše: motovlk> až mně autíčkáři přestanou přehlížet,a dělat naschváli,tak budu jezdit třeba bez světel!zatím to tak není a přes den dálkový skoro nevaděj,jen si tě alespoň všimnou!!je to o vzájemným respektu,který tady zatím není,ba naopak,spousta těch,co jsou schovaný za plechem si o nás myslí,že jsme čůráci a je potřeba nás vychovávat a ztrestat a pokud si se s tímhle ještě nesetkal,tak jezdíš v itálii,francii,nebo španělsku,ale asi ne po čechách.až ti to tam nějakej poloslepej důchodce strčí,protože tě neuvidí,změníš názor.
v žádném případě ti to ale nepřeji čus
Polospelepej duchodce ti to tam strci i s dalkovejma, protoze do zpetnejch nekouka. Krom toho, kdyz je nekdo oslnenej hur odhaduje vzdalenost. A v jedny vete uvadet vzajemnej respekt a jezdeni pres den s dalkovejma je asi na takove urovni jako tvoje "naschvalI".