blíží se přípravy na sezónu a tak sem přidávám anketu, co používáte za značku oleje do svých strojů. Vše je jen tak ze zajímavosti a výsledek bude také o něčem vypovídající. Klídně se i rozepište.
Naposledy editováno 02.02.2013 18:24:24
1 reakcí na tento příspěvek Jakou značku oleje preferujete?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou značku oleje preferujete?
Mad_Rockstar píše: já teda měním co 3500 km kdy je ještě průhlednej a trochu do hněda místo po 6000
1500 bude lepší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou značku oleje preferujete?
Dolík.... píše: 1500 bude lepší
Ja bych tam nalil alespon 3 naplne a hned je vylil, protoze ho znecisti zbytky stareho oleje ... pak bych to jeste vyfoukal tlakovym vzduchem, a pak tam nalil teprve novej olej, nejlip ten za 500kc/l. A menil bych ho hned po dvou nastartovanich, to uz bude min pruhlednej
Ozzy_ píše: Ja bych tam nalil alespon 3 naplne a hned je vylil, protoze ho znecisti zbytky stareho oleje ... pak bych to jeste vyfoukal tlakovym vzduchem, a pak tam nalil teprve novej olej, nejlip ten za 500kc/l. A menil bych ho hned po dvou nastartovanich, to uz bude min pruhlednej
je vidět, že pán se vyzná!
1 reakcí na tento příspěvek Jakou značku oleje preferujete?
Každý olej odpovídající normě BOHATĚ dostačuje. Výrobce motorky i výrobce oleje se jistí a olej VŽDY přeshuje normu byť jen nepatrně. Dražší neznamená lepší, jen větší zisk obchodníka.Pokud nejezdí stroj převážně na okruhu je hloupost měnit olej dříve než je tovární údaj. INTERVAL JE OPĚT VOLEN S REZERVOU a obchodní zájem výrobce hraje také spíš pro kratší interval než je nutné. Kratším intervalem samosebou nic nepokazíš, ale ani nevylepšíš !
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou značku oleje preferujete?
Ted vidis ze rikas blbosti. Vzdy bylo u motorky 6tis a od roku 2tis najednou vsici 12tis z niceho nic ze dne na den. Jedina honda mela delsi interval.
z-x-r píše: VlastaCBF> to vidime u citroennu a pezotu a jejich 30tis a zadrene motory ze?
Ted vidis ze rikas blbosti. Vzdy bylo u motorky 6tis a od roku 2tis najednou vsici 12tis z niceho nic ze dne na den. Jedina honda mela delsi interval.
Přesně tak šééfe. Nevěřím ani za piču že olej v mašině je po 12 tis km uplně v pohodě. A ještě když s tou mašinou člověk aspon trochu řádí... a ne jen tlačí. Kamoši říkali že měnili po 8-10 tis v cbr a nevím kde je ještě inteval 12 tis a olej černej jak bota hnus hegeš. Nevím to jistě, třeba je ten olej ještě ok ale už ty kilometry když člověk mašinu vytáčí to je nemožný si myslím... I těm olejum Lolg live nevěřím. Kurva aby ty dlouhý intervaly nědělaly automobilky aby se lidem víc sraly motory a oni jezdili častěji do servisu...
2 reakcí na tento příspěvek Jakou značku oleje preferujete?
--------------
Ale vic nez kdekoli jinde tu plati ... ZDRAVEJ ROZUM ! Kazdej si mysli, ze kdyz malo najede, nemusi tak casto menit. Pritom V KAZDYM navode je napsano, ze pri velky zatezi oleje/motoru (HODNE STUDENEJCH STARTU, KRATKY TRASY, PRASNY PROSTREDI) se ma interval zkracovat.
Naopak ten, kdo pri dlouhejch cestach s prohratym motorem najezdi velky kilometry ma casto olej v pohode, ten kdo rano skoci do promrzlyho, ujede 8 km, a chcipne to a vecer zase, tomu dava neskutecne na prdel, protoze se to neprohreje, nikdy to nejde v optimu, neodpari se zkondenzovana voda, atd atd ...
Takze rict proste ... vymenim to po 10 tisicich a je to cajk nejde. Kdo najezdi za sezonu vic nez 10 tisic kilaku, prevazne na dlouhejch trasach, klidne i dyl. Kdo popojizdi, pokazdy se studenym motorem, klidne at za tu dobu vymenit 2x, resp i kdyz za sezonu najeden jen tri nebo 4 tisice .. VYMENIT.
A zase pokud za sezonu najedu jen 3 tisice, ale pri 5ti velkejch vyjizdkach kdy vetsinu cesty sel motor prohratej v optimu, prezije ten olej v dobrym stavu i dva roky, i kdyz se ma obecne menit po roce. ALe VETSINA lidi co najede malo to taky najede na kratkejch trasach, olej muze mit "dost" i s takhle malym najezdem.
A radeji tam nalejt "obycejnej" olej za 180kc/l, nez tam pri tomdle provozu nechat o rok dyl extra drahej motul 300V za 4kkc/l
Howgh
CBRepsol píše: oleje se vyrábí snad ve dvou rafineriích a finální produkty vznikají pouze tím ,že každý výrobce oleje si tam nalije své přísady.některé noname se čistí filtrovaním starých vyjetých olejů.každopádně bych se držel značky ,dopuručením výrobce a nejdůležitější je pravidelná výměna.držím se hesla čím dřív,tím líp.
to jestli se vyráběj jen ve dvou rafineriích nevím, ale rozhodně se jich vyrábí hodně druhů na to, aby se lišily jenom přísadama. Jakkoliv je to dělení zprofanovaný, tak některý maj základ minerální (třeba Texaco Motex 4T), další maj rafinovaný hydrogenový oleje - polosyntetika - to je asi většina olejů, a pak jsou i plně syntetický, třeba Mobil 1 Racing.
Možností z čeho udělat základ oleje je spousta, kolikrát se pojmy minerální, polosyntetický a syntetický překrývaj, ale to základní rozdělení tu furt je.
Ozzy_ píše: Na long life v aute se vysrat. Po 15 tisicich nalejt obycejnou 10W40ku za 120kc/l, a motor bude nesmrtelnej, a nepotece z nej karamel. Zkusenosti hovori jasne ...
--------------
Ale vic nez kdekoli jinde tu plati ... ZDRAVEJ ROZUM ! Kazdej si mysli, ze kdyz malo najede, nemusi tak casto menit. Pritom V KAZDYM navode je napsano, ze pri velky zatezi oleje/motoru (HODNE STUDENEJCH STARTU, KRATKY TRASY, PRASNY PROSTREDI) se ma interval zkracovat.
Naopak ten, kdo pri dlouhejch cestach s prohratym motorem najezdi velky kilometry ma casto olej v pohode, ten kdo rano skoci do promrzlyho, ujede 8 km, a chcipne to a vecer zase, tomu dava neskutecne na prdel, protoze se to neprohreje, nikdy to nejde v optimu, neodpari se zkondenzovana voda, atd atd ...
Takze rict proste ... vymenim to po 10 tisicich a je to cajk nejde. Kdo najezdi za sezonu vic nez 10 tisic kilaku, prevazne na dlouhejch trasach, klidne i dyl. Kdo popojizdi, pokazdy se studenym motorem, klidne at za tu dobu vymenit 2x, resp i kdyz za sezonu najeden jen tri nebo 4 tisice .. VYMENIT.
A zase pokud za sezonu najedu jen 3 tisice, ale pri 5ti velkejch vyjizdkach kdy vetsinu cesty sel motor prohratej v optimu, prezije ten olej v dobrym stavu i dva roky, i kdyz se ma obecne menit po roce. ALe VETSINA lidi co najede malo to taky najede na kratkejch trasach, olej muze mit "dost" i s takhle malym najezdem.
A radeji tam nalejt "obycejnej" olej za 180kc/l, nez tam pri tomdle provozu nechat o rok dyl extra drahej motul 300V za 4kkc/l
Howgh
Nebo taky takhle. Pod to se podepisuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou značku oleje preferujete?
Ozzy_ píše: Na long life v aute se vysrat. Po 15 tisicich nalejt obycejnou 10W40ku za 120kc/l, a motor bude nesmrtelnej, a nepotece z nej karamel. Zkusenosti hovori jasne ...
No nevím, takhle to paušalizovat nejde. Když naleješ 10w40 do TDI PD koncernu VW tak ti určitě poděkuje. Neznám 10w40 ktrerá by plnila normu 50501 nebo 50700 pro auta s DPF. Ta norma je tam kvůli sdruženým vstřikovačům a kdyby tam přišel obyč olej, tak by se mohly poškodit o vačku. Jinak souhlas, Long life je zvěrstvo!
Naposledy editováno 07.02.2013 16:42:13
1 reakcí na tento příspěvek Jakou značku oleje preferujete?
standamz píše: No nevím, takhle to paušalizovat nejde. Když naleješ 10w40 do TDI PD koncernu VW tak ti určitě poděkuje. Neznám 10w40 ktrerá by plnila normu 50501 nebo 50700 pro auta s DPF. Ta norma je tam kvůli sdruženým vstřikovačům a kdyby tam přišel obyč olej, tak by se mohly poškodit o vačku. Jinak souhlas, Long life je zvěrstvo!
Pausalizovat nejde, proto rikam ze to chce selskej rozum.
PDF vymlatit :) a dal viz nize. Jsou ruzny motory, ktery potrebujou ruzny oleje. Treba Nektery schvalne s velkejma vulema, a SAE30 vede k rychlemu zadreni a velke spotree oleje, a predepisuje se SAE50 (tusim neco od alfy/fiatu?).
Atd atp.
Ale resit ktera znacka oleje motoru chutna je uplne mimoooozni.
Dolík.... píše: od nás borec koupil A6 3.0TDi, rok nevím, nějaké novější. a ptal se na to a ten long life se tam dávat musí... ale říkal, že ho bude měnit tak v půlce... doufám, že za 5 roků ještě půjdou koupit funkční, normální auta za normální cenu
Jo, japonci zatim delaj niormalni, benzinovy, atmosfericky motory, co fungujou, a nic "uzasne zvlastniho" nechtej. Ale "istop" system uz dorazil i k nim :(
Usetrime par litru ropy, a promrdame to na OBROVSKE baterce znicene 2-3x driv ...
Měj se! Vl.
RAVENOL Motobike 4-T ester SAE 10W-40 splňa high-tech požiadavky pre najnovšie vysoko výkonné generácie motocyklových motorov
Vlastnosti:
•Rýchle mazanie motora.
•Nízka tendencia k odparovaniu, tým nižšia spotreba oleja.
•Vysoké zabezpečenie proti zanášaniu, karbónovaniu a korózii a to aj za nepriaznivých podmienok.
•Správna funkcia hydraulických zdvihátok je zaručená pri všetkých teplotách.
•Bez zmien viskozity po celú dobu intervalu výmenu oleja, vysoký viskozitný index.
•Neutralita voči tesniacich materiálov.
Špecifikácie:
•API SM
•JASO MA
•JASO MA2 T903:2006
•JASO MO49RAV112
Moc to resite
Edit: Tyvole tady nekdo ozivil mrtvolu a ja se opakuju
Naposledy editováno 22.02.2015 14:50:33
2 reakcí na tento příspěvek Jakou značku oleje preferujete?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou značku oleje preferujete?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou značku oleje preferujete?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1228, 1229] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 36867 | Dnes v 14:19 maree |
R1 RN49 - problém s motorem Yamaha YZF-R1 | maree | 1 | Včera v 19:57 Kohlstein |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
přední tlumiče gsx-r k7-k8 na gsx-r... [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | perak89 | 31 | 19.9.2024 v 15:27 assassin |
Kawasaki Ninja ZX9R seřízení ventil... Kawasaki ZX-9R Ninja | Milhouse12 | 6 | 15.9.2024 v 19:18 puffybodie |