paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jakou motorku na dlouhé cesty
30.1.2013 v 17:39
Potřebuji se poradit - mám Gileru Nexuse 500 (od r.2005), najeto cca 28000 km,většinou v Alpách (A,CH, I, SLO). Kamarád mi pořád předhazuje, že nejsem motorkář, když neřadím. Tak mu hodlám zatnout tipec a pořídit si nějaké cestovní enduro. Protože nechci dělat moc velký skok, tak moje první volba je Suzuki DL 650. Na druhou stranu, nejsem zvyklý řadit, tak si tak říkám, co třeba Yamaha TDM 900 - velký krouťák,to bych snad nemusel na těch horských serpentinách tak moc šaltovat. Letos se chystáme na francouzskou rivieru (via Alpy), takže celkem slušná porce km - jaképak je pohodlíčko na těchto modelech? A pak ještě jedna věc, měřím jen 173 cm, není to na mě moc vysoký?
Jo, a chci něco staršího, tak do 80 tis.
Díky za názory a rady
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 14:14 | Nahoru | #121
Ještě mě napadá, na TDM má spolujezdec víc místa, sedlo je totiž delší. Pohodlí je hodně podobné, i když na V-stromu je sedlo širší tak tě asi zadek nebude bolet tak brzy. TDM je celkově užší, pocitově se lépe skládá do zatáček a kvůli tvrdšímu (a hlavně plně nastavitelnému) tlumení dává i lepší zpětnou vazbu. Výkon a hlavně krouťák mluví ve prospěch TDM. Takže pokud 95% jízd trávíš na silnici, tak ti TDM bude vyhovovat.

Naposledy editováno 06.02.2013 15:23:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 18:50 | Nahoru | #122

Sema píše: Váš výkon dodnes obdivuji. A na Holandsko rád vzpomínám, byla to super akce.


díky Semo, bylo to fajn (na to tenký sedýlko dodneska vzpomínám s bolestnou grimasou )
mmch v březnovým čísle MotorB!ke by nám měl vyjít cestopis

Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 18:54 | Nahoru | #123
BMW chcou všeci ..takže BMW

(reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 19:00 | Nahoru | #124
callowsick>

2 reakcí na tento příspěvek Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 19:14 | Nahoru | #125
v jednom nejmenovaném časopise jsem četl,že BMW je rozšířené jak pohlavní nemoc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 20:05 | Nahoru | #126
XTeZeto> Dá se o tomto tématu bavit donekonečna, každý jezdí něco jiného a hlavně má jiné priority.Takže hlavně si pořádně ujasnit, co přesně od motorky chceš, ono třeba v Alpách ti klidně ujede slabá ale lehká motorka, pokud Alpami pojedeš až do Francie ve dvou s bagáží na jednoválu jako já, zatoužíš po velkooběmovém boxeru s velkým krouťákem a nízkým těžištěm a GS1150 poslouží moc dobře i na špatném povrchu.Pokud se vydáš na nějakou hobby rallye, rád bys měnil 1150GS za jednovál a zažil jsem na podobné akci Varadero s propraženým karterem, zkrátka na to není stavěné,to se stříkačkou ale nebude špatný cesťák a už tolik nežere jak karbec. Na asfaltové cestování ale stačí i levný Bandit600/650/1200, s kardanem pak honda Deauville650, PanEuropean1100/1300 atd. Stromek je určitě dobrý univerzál, ale na terén moc stavěný není i když taky to jde, pokud ti nebude líto dobitých plastů a podvozek a kola nezměníš. A nakonec taky - upřednostníš co se ti taky bude líbit, nebo technickou stránku věci+co ti sedne do ruky?

Naposledy editováno 06.02.2013 20:10:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 20:25 | Nahoru | #127

XTeZeto píše: v jednom nejmenovaném časopise jsem četl,že BMW je rozšířené jak pohlavní nemoc.



Myslíš jako že nejvíc mezi 4%

(reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 21:11 | Nahoru | #128
Left> hele v pohodě chlape.Mě je jedno kdo na čem jezdí,hlavně když jezdí s rozumem v hlavě.Mě to v tom časáku hodně pobavilo,tak jsem to sem dal bez nejmenších vedlejších úmyslů.

(reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 21:12 | Nahoru | #129
Ďuričko>

(reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 23:05 | Nahoru | #130
jean192> no, ja svoje nechvalim ....jen me trochu zarazi vzdycky logika uvazovani, ktera zakonite vede k tomu, ze nejpohodlnejsi motorka je vlastne auto.

Jakou motorku na dlouhé cesty

6.2.2013 v 23:20 | Nahoru | #131
Jindra, tak to svoju FJ chválim, nie je lepšieho endura na svete https://picasaweb.g...#5759833688272532770

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

7.2.2013 v 12:09 | Nahoru | #132

Left píše: XTeZeto> Dá se o tomto tématu bavit donekonečna, každý jezdí něco jiného a hlavně má jiné priority.Takže hlavně si pořádně ujasnit, co přesně od motorky chceš, ono třeba v Alpách ti klidně ujede slabá ale lehká motorka, pokud Alpami pojedeš až do Francie ve dvou s bagáží na jednoválu jako já, zatoužíš po velkooběmovém boxeru s velkým krouťákem a nízkým těžištěm a GS1150 poslouží moc dobře i na špatném povrchu.Pokud se vydáš na nějakou hobby rallye, rád bys měnil 1150GS za jednovál a zažil jsem na podobné akci Varadero s propraženým karterem, zkrátka na to není stavěné,to se stříkačkou ale nebude špatný cesťák a už tolik nežere jak karbec. Na asfaltové cestování ale stačí i levný Bandit600/650/1200, s kardanem pak honda Deauville650, PanEuropean1100/1300 atd. Stromek je určitě dobrý univerzál, ale na terén moc stavěný není i když taky to jde, pokud ti nebude líto dobitých plastů a podvozek a kola nezměníš. A nakonec taky - upřednostníš co se ti taky bude líbit, nebo technickou stránku věci+co ti sedne do ruky?



Přesně, pod tohle se můžu podepsat Ze stejnýho důvodu jsem nakonec jednovál XLko prodal a pořídil boxera... ale na svezení v terénu mam ještě XTčko, neumim si úplně představit, mít jen jednu z nich. Velký GS si v terénu poradí, ale asi bych ho tam nemohl huntovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

7.2.2013 v 14:35 | Nahoru | #133
xtmotoman>Ale zase se k tomu terénu dostat, když je tisíce kilometrů daleko. V tom se mi větší stroje líbí-pohodlně člověka dovezou na místo a i v terénu se neztratí. Byť by tam pak s lehkou motorkou byla větší zábava. I když mě to víc baví s mastodontem. Jedu v klidu, abych stroji nedával na frak a mám se čas kochat okolím.

(reakce na) Jakou motorku na dlouhé cesty

17.2.2013 v 15:59 | Nahoru | #134
Sema> No je to na zváženou, je samozřejmě lepší mít dvě moto, nic není univerzál, jen kompromis. Ale zas 2X servisovat,...atd.Nebo využít jednu moto beze zbytku a peníze projezdit?Asi dle finančních a taky časových možností každého soudruha
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist