globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Alpy na GS500
8.1.2013 v 09:47
Zdravím,
byli jste někdo na svém GSku v Alpách? Jak se to dá zvládat? Na co se podívat před jízdou na mašině, co s sebou? Uvítám každou dobrou radu

Naposledy editováno 08.01.2013 09:47:52
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Alpy na GS500

8.1.2013 v 10:15 | Nahoru | #1
mrkni na olej,popřípadě dolej,pokud víš že ti mašina něco málo žere,vem si decku nebo dvě sebou ...promaž lanka,ale stejně,pokud se má něco posrat, tak se to posere a rozhodně to nebude ta část motorky, kterou si přibalíš sebou Ale neměj strach Rakušáci jsou civilizovanější než my
PS:Hloubka dezénu (na gumě) je doufám samozřejmostí

Alpy na GS500

8.1.2013 v 10:16 | Nahoru | #2
byl sem, dokonce ve dvou.
Pred jizdou>
- vymenit brzdovku !!! (ja uvaril 6x)
- novy desky dopredu, pokud jedes sviznejc
- dostatecnej vzorek vzadu, jestli jedes v plny polni, ci ve dvou
- s sebou aspon litrovku oleje, dle zravosti konkretniho motoru

No a nebat se to tocit. Moje mela v horskych prusmicichh volnobeh tak na 6tis, ale spis sem to drtil na 10 - 12, aby to trochu jelo..

Alpy na GS500

8.1.2013 v 10:38 | Nahoru | #3
da se, co by ne, jen musis jizdni styl prizpusobit motorce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 10:45 | Nahoru | #4

Sejky1 píše: mrkni na olej,popřípadě dolej,pokud víš že ti mašina něco málo žere,vem si decku nebo dvě sebou ...promaž lanka,ale stejně,pokud se má něco posrat, tak se to posere a rozhodně to nebude ta část motorky, kterou si přibalíš sebou Ale neměj strach Rakušáci jsou civilizovanější než my
PS:Hloubka dezénu (na gumě) je doufám samozřejmostí



Co jsem slysel jak GS zerou olej tak decka nebo dve je malo. Co ja vim tak lanka by se mazat nemela. Jeste bych doporucil nezapomenout si vzit mazani na retez, pripadne i naradi na dopinani, ja ho pri navratu pomalu tahl po zemi

1 reakcí na tento příspěvek Alpy na GS500

8.1.2013 v 10:50 | Nahoru | #5
No koukám :) vařící brzdovka, sjetý desky (je dal jsem jim kouř ale to jsem jel v alpách 750km durch s motorkou co váží 260 a dalších 300 vezla a to vše prasáckým tempem)...ohledně desek, pokud se bojíš, do batuzku se ti vejdou a vyměnit by jsi měl zvládat i někde na mezi ... proč zvyšovat náklady výměnou "aby náhodou"

jak píše KubaLC8 - uvědom si na čem jedeš, alpy jsou jen větší kopec s lepším povrchem - - takže ti nahoře bude docházet dech a budeš muset držet vyšší otáčky (neni kyslík) a chybí výkon. Ostatní -- klasická úržba jako když by jsi cestoval kamkoli jinam - -příprava na cestu podle předpokládaného nájezdu, snad jen vybrat takový termín aby před tebou nemusela jet sněžná fréza - ale to je všude trochu jiné ... dohledej lokalitu na netu, ale počítej že cca do května to nemá význam řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 10:52 | Nahoru | #6
SirIndy> chlape ty nemas na masine naradi (myslim standard)?

Alpy na GS500

8.1.2013 v 11:02 | Nahoru | #7
Když to vyjede (a hlavně sjede) 60 let starý Pérák, tak GS 500 taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 11:13 | Nahoru | #8

FishX3 píše: SirIndy> chlape ty nemas na masine naradi (myslim standard)?



Mam, ale myslim, ze klic na povoleni osy zadniho kola tam neni.

1 reakcí na tento příspěvek Alpy na GS500

8.1.2013 v 11:29 | Nahoru | #9
kdyz mi bylo 14, tak jsme s tatou dali dovolenou po Alpach s GSem (ja vzadu a plne nalozena) a zadny problemy nebyly. Zadnej olej se nedoplnoval, retez nenapinal, brzdovka nevarila,.. Ale taky mela o 25t min, nez ted, kdy doplnuju olej po kazdy jizde a tata je klidnejsi ridic, co tu motorku zas tolik netrapil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 11:38 | Nahoru | #10

SirIndy píše: Mam, ale myslim, ze klic na povoleni osy zadniho kola tam neni.

měl by být (plechový oko) ... alespon zatim jsem ho všude měl

jeste k alpám - -mladýho jsem vzal na TDR 125 - -- 6dní v alpách a 9dní do rumunských karpat -- jak píšu, normální kopec , jen o trochu vyšší

Naposledy editováno 08.01.2013 11:40:57

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 11:39 | Nahoru | #11
Alexanderovic> Jestli doplňuješ olej po každé jízdě, tak už je motor dávno zralý na repasi. Také jsem potkal kluka, co mi tvrdil, že mu GSo žere olej jak nezavřené a když jsem jej pro srovnání svezl na své mašině (která navíc byla už taky dost "vylítaná" a navíc neodborně odškrcená, takže motor stejně neměl plný výkon), tak mi tvrdil, že mám úplně jiný zvuk a moje mašina prý letí jako čert. Ale jak píší ostatní, nevyjížděl jsem bez půllitrovky oleje v kufru.

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 12:33 | Nahoru | #12

SirIndy píše: Co jsem slysel jak GS zerou olej tak decka nebo dve je malo. Co ja vim tak lanka by se mazat nemela. Jeste bych doporucil nezapomenout si vzit mazani na retez, pripadne i naradi na dopinani, ja ho pri navratu pomalu tahl po zemi


tak samozřejmě dle uvážení majitele...může to být taky litr nebo dva no lanka by se neměla mazat,to je pravda,ale to je pokud vím za předpokladu, že je měníš každejch xy let(dle servisního intervalu),o čemž já silně pochybuji
ale s tím mazáním na řetěz souhlasím

1 reakcí na tento příspěvek Alpy na GS500

8.1.2013 v 13:31 | Nahoru | #13
Vůbec si nedělj starosti. Alpy to je jen takový větší výlet - akorát každý den.:o) Litrovku oleje sebou - bo na benzinkách je docela drahý.(kupoval jsem 1l/27E - málem mě škráblo) Mazani na řetěz sebou, namázni čepy spojkového lanka grafitkou + namazat spokové lanko - vyhákni ho z páčky a prokapej normálním motorákem. V aplách budeš potřebovat spojku hóódně,tak ať jde co nejlehčeji. Dále dopodučuju vzít si sebou náhradní spojkovou páčku - v druho výrobě stojí cca 100kč.Páč když spadneš a ulomíš ju,tak končíš. Jinak opravdu žádnou hlavu s si z toho nedělaj. Budeš nadšený. Alpy jezdím každý rok až asi 12 let a vždy je to super zážitek.

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 14:40 | Nahoru | #14
Ničeho seneboj,pokud je motorka v normalním stavu tak to zvládne, akorát tě bude trochu víc lidí předjíždět, ale jinak jak tu někdo psal, je to akorát větší kopec.
Mladá na 250 se mnou projela Alpy a loni i do Slovinska a naprosto v poho.
Co s sebou? pov. výbava, mazání na řetěz, olej na dolejvání - v Alpách je k mání skoro na každý pumpě a cena +- normální, dobrou pneu.

Alpy na GS500

8.1.2013 v 14:43 | Nahoru | #15
Sem mu chtěl také písnůt tu páčku,ale si mě předběh Kámoš co má GSko(mimochodem Alpy jel minulý rok s kámošem co ma CB500)je má za spotřebku(natáhl sa v nějakém passsu,a bylo po ní)Jinak si daj mašinu do cajku,sám víš co je gut a co třeba na hraně a jed "hlavů" a bude to cajk

1 reakcí na tento příspěvek Alpy na GS500

8.1.2013 v 15:05 | Nahoru | #16
Super, díky za rady. Motorka byla na konci léta v servisu u známého a víceméně je vše spravené, na jaře ještě vyměním gumy a snad bude připraveno.
Ještě by mě zajímalo, kdy tak jezdíte do Alp a na jak dlouho? Kde se dá dobře přespat (známý mi doporučoval ať se podívám do menších vesnic, že prý ubytování se dá sehnat i za 10-15E u lidí v chalupě)? Kolik tak denně najedete (prohlížení památek mě moc nebere, takže spíš kochačka z mašiny)?

1 reakcí na tento příspěvek Alpy na GS500

8.1.2013 v 15:07 | Nahoru | #17
Ještě tady někdo psal o tom že je třeba to víc točit. Jak moc si pak GSko vezme? Zatím jsem jezdil okolo těch 4 litrů, ale nemám vůbec představu. jak moc si to může vzít při těch vyšších otáčkách.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 15:12 | Nahoru | #18
FishX3> ááá pan vševěd.. No na tebe sem fakt čekal. Jeď si s tim svym přeloženym zmetkem pořádně 200 mimo obec a neotravuj ve vlákně, kde se řeší koloběžka...
Vůbec mě nezajímá, že ty si desky nesjel, já tady píšu, narozdíl od tebe, zkušenosti přímo s gs přímo z alp.. Takže asi tak Destičky to byly kdyžtak goldfren s3 z 80% na 10%, prostě jen plech. a že sem uvařil brzdovku? Jednou to bylo kvůli autobusům (5 za sebou), ale jinak sem ji prostě uvařil. nevim, co je na tom divnýho, když vezeš náklad a taháš za to, vzadu se to nechladí a jeden kotouček to neubrzdí.. AHA, co? fakt už jdi šoupat nohama

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 15:14 | Nahoru | #19

rulandil píše: Ještě tady někdo psal o tom že je třeba to víc točit. Jak moc si pak GSko vezme? Zatím jsem jezdil okolo těch 4 litrů, ale nemám vůbec představu. jak moc si to může vzít při těch vyšších otáčkách.


počítej tak 5 litrů. Dá se jet i za 4, ale to budeš jezdit kochačku...
Jinak sem byl na 10 dní a klidně i bych jel na 14 - rakousko a hlavně itálii. ve švajcu je pro gs hovno..

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 15:18 | Nahoru | #20

mi_psi píše: FishX3> ááá pan vševěd.. No na tebe sem fakt čekal. Jeď si s tim svym přeloženym zmetkem pořádně 200 mimo obec a neotravuj ve vlákně, kde se řeší koloběžka...
Vůbec mě nezajímá, že ty si desky nesjel, já tady píšu, narozdíl od tebe, zkušenosti přímo s gs přímo z alp.. Takže asi tak Destičky to byly kdyžtak goldfren s3 z 80% na 10%, prostě jen plech. a že sem uvařil brzdovku? Jednou to bylo kvůli autobusům (5 za sebou), ale jinak sem ji prostě uvařil. nevim, co je na tom divnýho, když vezeš náklad a taháš za to, vzadu se to nechladí a jeden kotouček to neubrzdí.. AHA, co? fakt už jdi šoupat nohama



Na Goldfren jsem neslysel moc chvaly, mozna bych to pricetl jim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 15:45 | Nahoru | #21
rulandil> my jezdíme červen, září. A jsme tam tak na 5 dní, ale záleží kam jedeš. Loni bylo
Slovinsko 10 dní a 2011 Lago di Garda 12dní. Jinak tak na 5 dní čt-po.
ubytování řeším vždy až večer (pokud spíme jen jednu noc) pokud plánujem někde zůstat dýl tak si určíme nějaký město - vesnici už před odjezdem a do navi ale hotel - penzion řešíme až na místě. V červnu to není problém, nevím jak červenec, srpen a větší skupina motorek to asi bude chtít nějakou rwezku. Ale jak píšu ja tam o prázdninách nejezdim.
Osobně můžu doporučit okolí Mariazell, je to kousek, žádný velký kopce a na GS500 si tam pěkně pojezdíš

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 15:48 | Nahoru | #22

FishX3 píše: měl by být (plechový oko) ... alespon zatim jsem ho všude měl

jeste k alpám - -mladýho jsem vzal na TDR 125 - -- 6dní v alpách a 9dní do rumunských karpat -- jak píšu, normální kopec , jen o trochu vyšší


Ty povolis plechovym okem co je standardne v naradi osu utazenou na 100 Nm ? Ja tady ne Ale proto s sebou vozim klic c 24 klasicky vocko, je to takovej viceucelova vec, na sebeobranu a tak

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 15:52 | Nahoru | #23

david1 píše: rulandil> my jezdíme červen, září. A jsme tam tak na 5 dní, ale záleží kam jedeš. Loni bylo
Slovinsko 10 dní a 2011 Lago di Garda 12dní. Jinak tak na 5 dní čt-po.
ubytování řeším vždy až večer (pokud spíme jen jednu noc) pokud plánujem někde zůstat dýl tak si určíme nějaký město - vesnici už před odjezdem a do navi ale hotel - penzion řešíme až na místě. V červnu to není problém, nevím jak červenec, srpen a větší skupina motorek to asi bude chtít nějakou rwezku. Ale jak píšu ja tam o prázdninách nejezdim.
Osobně můžu doporučit okolí Mariazell, je to kousek, žádný velký kopce a na GS500 si tam pěkně pojezdíš



Taky doporucuji okoli Mariazell, zajezdil jsem si tam lepe nez ve vyssich rakouskych Alpach. Letos bych rad zkusil Italii.

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 15:53 | Nahoru | #24

gugo píše: Ty povolis plechovym okem co je standardne v naradi osu utazenou na 100 Nm ? Ja tady ne Ale proto s sebou vozim klic c 24 klasicky vocko, je to takovej viceucelova vec, na sebeobranu a tak



Takhle jsem to myslel, ze nemam v naradi nic, cim bych to dokazal povolit.

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 16:02 | Nahoru | #25

gugo píše: Ty povolis plechovym okem co je standardne v naradi osu utazenou na 100 Nm ? Ja tady ne Ale proto s sebou vozim klic c 24 klasicky vocko, je to takovej viceucelova vec, na sebeobranu a tak



kdo ti utahuje zadni osu na 100Nm? proc tolik?

1 reakcí na tento příspěvek Alpy na GS500

8.1.2013 v 16:56 | Nahoru | #26
To je akorád :) 10 kg není moc...na 100Nm utahujeme výpustní šrouby na náklaďácích

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 17:02 | Nahoru | #27

mi_psi píše: FishX3> ááá pan vševěd.. No na tebe sem fakt čekal.


Jsem opravdu rád , že jsem tě nezklamal. Tys také pobavil

(reakce na) Alpy na GS500

8.1.2013 v 17:03 | Nahoru | #28

gugo píše: Ty povolis plechovym okem co je standardne v naradi osu utazenou na 100 Nm ? Ja tady ne Ale proto s sebou vozim klic c 24 klasicky vocko, je to takovej viceucelova vec, na sebeobranu a tak


Treba jsem lempl, ale ano to oko normálně používám * - osu neutahuji momenťákem ale klasickou golou (když su v garáži) a venku povolím plechem "očkem" nasazeným v té rukojeti co je v nářadí. Fakt je že krom rumunské anabáze kde jsem snad co 200km dopínal řetěz a přezouvání v Rakousku a asi 2 dopínaček nebyl důvod.... taky netuším jak na tom je nářadí na jiných strojích, mam tam cca 3-5mm plech (neměřil jsem, hrubý odhad)

Naposledy editováno 08.01.2013 17:06:09

Alpy na GS500

8.1.2013 v 18:07 | Nahoru | #29
No enem k tomu utahování(myslím kola ne ze sebe )bych chtěl říct že kámoš na dovolence mě pomáhal se šponováním řetazu bo sem s tím tehdá nějak nepočítal(moja"delší" větší cesta).Měl větší knipexy sika a jak ten mosel zabrat .Holt cit řeznického pejska,no Dnes už su drobet "něžnější" a oko je pevnější než otevřený klíč takže z 5mm matroša pokud je normálně dotažený by to myslím šlo.Jinak pokud je motor cajk,tak reťaz a brzdy sů dvě věci které s tebů možů vytento,jinak na té mašině neni co k posrání.Jo a do Alp bych také rád,třeba sa pak inspiruju

1 reakcí na tento příspěvek Alpy na GS500

8.1.2013 v 19:03 | Nahoru | #30
Ahoj, vůbec se toho neboj. Předloni jsme byli jsme na gsku na víkend na vodu v rakousích pod stan a úplně v pohodě. Jeli jsme dva plus věci. Jak to vypadalo se můžeš podívat na profilovku. Vodácký věci nám vezli kamoši autem, ale to co vidíš na fotce je pro dva lidi na víkend na táboření.

Jinak co se přípravy týká, tak musíš sám vědět v jakým stavu máš stroj a jak často dolíváš olej. Podle plánovanýho nájezdu si musíš odhadnout, kolik ho s sebou vzít. To stejný platí o řetězu, destičkách, gumách atd. prostě podle toho v jakým stavu motorku máš, musíš rozhodnout, co před cestou udělat a co ještě vydrží.

Rozhodně si s sebou vem obě náhradní páčky. Plus si zjistit, co je v Rakousku mít potřeba u sebe. Mám takový tušení, že vesta je v povinný výbavě, ale úplně jistej si nejsem.

Jak kluci doporučovali okolí Mariazel, tak z Mariazell vede silnice na západ podél řeky Salzy (to je ta, co jsme sjížděli). V polovině týhle cesty je vesnička Wildalpen. Jsou v ní dva kempy. Jeden na břehu u silnice, k druhýmu musíš přes řeku po mostě. Ten u silnice je levnější. Můžu doporučit na ubytko. Dá se to v pohodě využít i jako celovíkendový stanoviště a odtud vyjíždět. Je tam toho spousta na proježdění.

Jeli jsme pohodovou kochačku celkem dle předpisů a cestou tam jsme měli spotřebu cca 4,5 a zpátky jsem to dojel z Wildalpenu (je tam benzínka) až do Třebíče na jednu nádrž a ještě v ní zbylo. Takže spotřeba byla dost pod 4.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist