mám možná zbytečný dotaz, ale i tak radši. Chystám se na přeměnu sport->naked. Předběžně koukám co budu muset řešit a zjistil jsem, že nenatěsnám nová řidítka do kostí (navrtám staré brýle) kvúli vidlicím. Teď jsou na vidlicích připevněná řidítka (ty sportovní). Pokud je sundám bude mí z brýlý koukat asi 2 cm vidlice. Moje otázka je jestli bude něčemu vadit když vidlice posunu na doraz do brýlý, aby tedy čouhaly co nejméně a nepřekáželi novým řidítkům. Předpokládám že zanedbatelná změna výšky, ale radši se poradím :). Díky.
CBR 600 F
r.v.:1993
E: typ
Naposledy editováno 28.12.2012 00:15:22
1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých
podle me tim co udelaš zvedneš težište. si to tak zmontuj a zmeř o kolik se ti zvedne nejnižši misto motoru,vic jak o 2cm... a zmeniš určite odklon kola ...
1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých
Kdybys to udělal obráceně (vysunul vidle z brýlí ještě víc), tak by sis asi koledoval o větší šanci na tank-slapper
1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých
seikos píše: Pokud to uděláš takto, vpodstatě se nic hrozného nebude dít. Zvýší se ti závlek kola a ovladatelnost bude mít lehce jinou charakteristiku. Bude víc stabilnější ve vyšších rychlostech, na úkor trochu horší ovladatelnosti třeba v městském provozu.
Kdybys to udělal obráceně (vysunul vidle z brýlí ještě víc), tak by sis asi koledoval o větší šanci na tank-slapper
tak tak - nic hroznýho se nestane - navíc vzhledem ke stáří motky lze předpokládat, že pružiny (pokud nebyly měněný) sou znavený a sou u něco níž než původně, což vlastně vykompenzuješ
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých
Che píše: tak tak - nic hroznýho se nestane - navíc vzhledem ke stáří motky lze předpokládat, že pružiny (pokud nebyly měněný) sou znavený a sou u něco níž než původně, což vlastně vykompenzuješ
Tvl.. co to meleš??? Jak pružiny o něco níž..???
Jinak pravdu má náčelník... (seikos) A možná to poznáš až v extrémní situaci(tu ovladatelnost) podle toho, jak jsi vyježděný...
dewwil píše: Jak psal Seikos, posuneš těžiště a za roh to bude zatáčet hůř, já bych se na to vysral a koupil/udělal vyšší nástavce na hrazdy(řidítka)...Tak jsem to měl i na streetovým GSX1100R a GSF1200N, tam zas byl vysokej šroub na štelování předpětí pružin...
udělal bych to taky tak, a jak psal Fizzer, 2 cm je hodně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých
kuzmič píše: Tvl.. co to meleš??? Jak pružiny o něco níž..???
Jinak pravdu má náčelník... (seikos) A možná to poznáš až v extrémní situaci(tu ovladatelnost) podle toho, jak jsi vyježděný...
No ano, dlouhé pružiny ve vidlích se časem mohou unavit a zkrátit. Třeba u dvé Hondy má mít pružina délku 417mm. Pokud rozděláš vidle a pružina má pod 408mm, je na výměnu. Jo, i pružiny stárnou
kuzmič píše: Tvl.. co to meleš??? Jak pružiny o něco níž..???
Jinak pravdu má náčelník... (seikos) A možná to poznáš až v extrémní situaci(tu ovladatelnost) podle toho, jak jsi vyježděný...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých
seikos píše: No ano, dlouhé pružiny ve vidlích se časem mohou unavit a zkrátit. Třeba u dvé Hondy má mít pružina délku 417mm. Pokud rozděláš vidle a pružina má pod 408mm, je na výměnu. Jo, i pružiny stárnou
Jo tak to myslel panáček... asi jsem to nepochopil...
Ale stejně spíš než kompenzaci výšky motorky unaveným pružinám, se posunutím vidle v brýlích změní hlavně geometrie podvozku.
A o kolik cm je to pro koho poznatelné, to nevím, nezkoušel jsem to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých
kuzmič píše: Jo tak to myslel panáček... asi jsem to nepochopil...
Ale stejně spíš než kompenzaci výšky motorky unaveným pružinám, se posunutím vidle v brýlích změní hlavně geometrie podvozku.
A o kolik cm je to pro koho poznatelné, to nevím, nezkoušel jsem to
Ano, geometrie se změní. Ovšem zásahem který popisuje se nezmění k vyšší "ostrosti a rychlosti" zatáčení, ale naopak. Takže nic co by ho nějak ohrozilo v bezpečnosti. A pokud je motorka stará 20 let, ty pružiny budou určitě o 10mm unavený, takže změní jen o reálných 10mm. A co to je?
1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých
Naposledy editováno 28.12.2012 14:07:53
Delta píše: No sem zvědav co čeká na jaře mě, když sem dal vidle a brýle z úplně jiný motorky a ještě si s výškou budu hrát v brýlích. Podle některých prognóz co čtu, mi to vytrhne řidítka z rukou a ihned se při překročení rychlosti 50km/h zabiju :D
No, to se ti dost dobře může stát, že ti zrcátka hezky nafackují
Např u nahatýho Horneta 600, rok tuším 2003 byl tak mizernej úhel řízení, že spousta lidí na něm lehla. Dokonce znám ve svém okolí dva, z toho jednu holku Pro rok 2004 pak Honda změnila úhel řízení o pouhých 0,5 stupně a už se to nestávalo. Takže ona často i drobná změna dělá velké věci.
Každopádně je lepší si to čeknout, než abys to někde rozvěsil
1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých
Jinak teď už si to nepamatuju ale původní vidlice jsou myslím o cca 20mm delší ale byli cca 15mm nad horními brýlemi vysunuté.
Tudíž když sem dal USD vidle o 20mm kratší ale dám je zároveň s brýlemi, mělo by to být jak se říká skoro šul nul.
A jak to mám čeknout dle tebe,namontovaný to mám, a dávat zpátky to nebudu, prostě sednu a jedu a uvidí se :D
Delta píše: přesně na tohle video sem nedávno koukal .
Jinak teď už si to nepamatuju ale původní vidlice jsou myslím o cca 20mm delší ale byli cca 15mm nad horními brýlemi vysunuté.
Tudíž když sem dal USD vidle o 20mm kratší ale dám je zároveň s brýlemi, mělo by to být jak se říká skoro šul nul.
A jak to mám čeknout dle tebe,namontovaný to mám, a dávat zpátky to nebudu, prostě sednu a jedu a uvidí se :D
No, stačí čeknout aby to bylo ve výsledku stejně dlouhý Je fuk jestli to někde posuneš, ale aby od spodní části ložiska řízení k ose kola to mělo +- stejnou délku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých
seikos píše: Ano, geometrie se změní. Ovšem zásahem který popisuje se nezmění k vyšší "ostrosti a rychlosti" zatáčení, ale naopak. Takže nic co by ho nějak ohrozilo v bezpečnosti. A pokud je motorka stará 20 let, ty pružiny budou určitě o 10mm unavený, takže změní jen o reálných 10mm. A co to je?
Uzel něgde psal, že péro se zkrátí za 30 let asi o centimetr, což ofšem musíme vztáhnout k délce průměrného péra a trojčlenkou přepočítat na délku hondích pružin, takže by to mohlo být i 30 mm - nebo se to bere vzhledem k péru konkrétního jezdce a té dané motky??
Che píše: Uzel něgde psal, že péro se zkrátí za 30 let asi o centimetr, což ofšem musíme vztáhnout k délce průměrného péra a trojčlenkou přepočítat na délku hondích pružin, takže by to mohlo být i 30 mm - nebo se to bere vzhledem k péru konkrétního jezdce a té dané motky??
Pokládej mi jen jednoduché otázky
Třeba na svojí třipade sem původní vidle zkrátil o 5cm! Pružiny sem nechal, takže se pěkně přidvrdili. Na zadu sem předělal komlet odpružení z dvojice tlumičů na jeden centrální. Zadek se zvedl o dobrých deset čísel, předek jak sem psal zase o 5 čísel dole, teď má motorka o dost ostřejší úhel řízení, a o 5cm kratší rozvor. Do zatáček padá sama, prostě je suprově ovladatelná oproti originálu. Ale zase při větších rychlostech když tomu dám po rovince, tak je taková neklidná, začíná se jak kdyby rozhoupávat ze strany na stranu. Proto na ni teď budu dávat delší kyvku, prodlouží se rozvor, tím se ve vyšší rychlosti zlepší stabilita ale zůstane zachovám ostřejší úhel řízení a bude pořád ovladatelná i do zatáček. No a jak už bylo psáno ty budeš mít spíš opačný problém. Při větší rychlosti rovně ok, v zatáčkách to bude o něco horší, ale fakt myslím že to nebude problém. Si vem některé stavdy kde mají pomalu dvoumetrové vidlice a jezdí na tom
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 3 | 24.5.2024 v 22:53 Milda69 |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |