Téma: Benzin nebo diesel
 
24.12.2012 v 17:13
Omlouvám se za téma mimo svět motocyklů,ale když je ta zima.A jistě zde bude hodně těch,co mají větší zkušenosti. Plánujem koupit nějaký plechový přibližovadlo.Jenže copak o to,značka a tip by jsme jakž takž měli.Ale za žádnou cenu se nemůžem dohodnout na motoru a objemu.
Kámoši,co mají diesely,vlastně i mojí známí mechanici a prodejci v bazarech,říkají.Jedině nafta v TDÍčku.Jede to,člověk se sveze a ještě je spotřeba do pěti litrů.Kroutící moment,snadné předjíždění,atd....
Když ale přijedem k tchánovi.Tak jakmile mu řeknu,že by jsme chtěli naftu.Ba co víc 1,9 - 2,0.Tak on div že nedostane infarkt.Že prý se nedoplatím až příjdou drahé opravy.Že diesel není na krátké vzdálenosti.Špatné zimní starty,drahý servis,netopí to...Podle něj by nám stačila tak 1,4 max 1,6 ale v benzínu.Levnější náhradní díly a servis.Spotřeba sice vyšší,ale když člověk nemá těžkou nohu.Tak je taky na přijatelné úrovni.No vždycky mě nalomí a jsem na rozpacích.Ono těch peněz taky není a dát třeba 20 tisíc za turbo ....
Ano,jezdíme na krátké vzdálenosti.Denně 7 km a zpátky do města,tak jednou týdně 20 tam a zpátky.Sem tam větší výlet plus jednou ročně k moři.Jenže právě když už teda někam jedu.Tak bych rád dvě věci.Příznivá spotřeba právě třeba do těch 5-ti litrů při klidné jízdě.
A poslední věc.Bohužel je ve mě trochu toho ego maséra.Takže občas bych si rád,stejně jako na motocyklu "zapředjížděl"...Furt uhýbat ke krajnici a tahat se za kamiony v kopcích mě pěkně štve...
Má to nějaké řešení????
Ještě doplním chtěli by jsme koupit jetý auto tak max do 100 - 170 tisíc.Víc fakt nedáme.Takže vyššímu nájezdu kilometrů se nevyhnem


Naposledy editováno 24.12.2012 23:13:46

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 00:18 | Nahoru | #61

DemolitionDave píše: 1.9tydýt první octáva nám umřela na dálnici s najetýma cca 720tis. na tachu, možná byla navíc stočená. Motor koupíš za pár kaček, náhradní díly všude a jede se dál ..
Mimochodem jsem zastánce benzínu

Já měl předtím Tatru 613 3.5 V8 a Toyotu Supru 3.I atmosfér.Kdo měl ty žraloky živit

Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 00:30 | Nahoru | #62
V práci provozujeme Focuse 1.6i a 1.6tdci. Na krátké vzdálenosti do 30-40km/den bych bral jednoznačně benzinový motor. Benzinové auto provozuje obchodnice u nás a jezdí s ním po Praze a blízkém okolí, vozí dítě do školky a pod. S autem nejsou žádné problémy. Nafťáka "prohání" kolega na trase 20km ráno 20km večer a kromě toho že to netopí mu odešel filtr pevných částic (ve 140k km, vyříznuto, vyhozeno), to auto má najeto 160k km. Druhého nafťáka mám já, jezdím delší trasu, 45km ráno, 45 večer a často za zákazníkama (třeba i 900km/den), mám najeto 120k km a zatím vše OK. Na naftě mě štve, že trvá sakra dlouho než se to ohřeje, což by mi na krátké vzdálenosti sakra vadilo.
Všechna auta jsme koupili rok stará s 20k km najeto, jsou pravidelně servisovaná.

Jízdní vlastnosti benzín/nafta jsou takové, že bysme si nejspíš všichni ve firmě zvolili benzínové auto a to je 1.6tdci docela povedený motor. Jenže výkon to má skoro stejný, ale u benzínu je mnohem delší rozsah využitelných otáček + se ten motor chová trošku lépe.

Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 10:08 | Nahoru | #63
Jenom malej poznatek ke spotrebe tdi..ja jezdim dlouhy trasy nenalozenej s fabii I, pc mi ukazuje 5 litru a real byl 4,4..potom sme zkouseli octavku II..jezdi trasy kolem 20 km i min..podle pc taky 5 a real 6 litru..takze neni spatny si to zmerit primo na natankovanej nafte a pak si nechat pres diagnostiku doladit pc..a kdybych v pulce predjizdeni jel stejne rychle jako predjizdenej, to bych musel dupnout na brzdu ..neni to jak na motorce, ale predjizdet se s tim da slusne na rozdil od malyho benzinu..a osobne bych pri tvym najezdu koupil malej benzin..

Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:08 | Nahoru | #64
Octávia PD má o litr větší spotřebu než klasické TD co mám já Já jezdil v zimě do Jeseníků za 4.5l nafty,počítač ukazuje přesně

2 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:11 | Nahoru | #65
Klasické TD se přestalo vyrábět v roce 2006,potom se přešlo na PD až do ukončení výroby 2010

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:18 | Nahoru | #66
Kamarád jak byl semnou v Brně pro motorku,tak domů na Kroměříž valil pořád 200max a spotřeba 7l nafty Tohle auto není dokonalé ale ve spotřebě je jednička Mám to 81kw,podle časopisu má tato verze kolem 90kw

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:20 | Nahoru | #67

Coolasice píše: Klasické TD se přestalo vyrábět v roce 2006,potom se přešlo na PD až do ukončení výroby 2010



Mas pravdu v pripade jednickovy oktavky 4X2..

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:27 | Nahoru | #68

_monty píše: Mas pravdu v pripade jednickovy oktavky 4X2..

Já píšu jenom o jedničkové Octavce s pohonem předních kol Důležité je jednou za týden nechat vytočit motor nad 4500 ot aby nezatuhly lopatky na turbu a po každe jízdě nechat schládnout turbo Potom vydrží věky,já mám turbo ještě origo bez opravy

2 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:33 | Nahoru | #69
Na podnikání a cesty do práce atd. naftu. A na pořádný svezení benzín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:39 | Nahoru | #70

PEPAFJR píše: Na podnikání a cesty do práce atd. naftu. A na pořádný svezení benzín.

Na pořádné svezení je motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:43 | Nahoru | #71
Coolasice> I s autem se nechá zažít spousta adrenalinu.

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:46 | Nahoru | #72

Coolasice píše: Kamarád jak byl semnou v Brně pro motorku,tak domů na Kroměříž valil pořád 200max a spotřeba 7l nafty Tohle auto není dokonalé ale ve spotřebě je jednička Mám to 81kw,podle časopisu má tato verze kolem 90kw



Kamarad trosku keca, tuhle verzi maji nasi a kdyz jedu po dalnici trvale 200 (ono to trvale neda, proti vetru a do kopce to jde dolu i na 180) a leze to k deviti litrum... A v aute to neni, otec se nikdy nedostal pres sest a jezdi bezne pod 4 po okreskach... Jen proste je jet plnej a plnej

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:47 | Nahoru | #73

PEPAFJR píše: Na podnikání a cesty do práce atd. naftu. A na pořádný svezení benzín.



Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:49 | Nahoru | #74
je jedno co ti ekosračky zlikvidují. na diesla připlatíš a opravy nákladnéjší. poslechl bych tchána a 1,4 stačí. pojistku platím ročně 1400 kč a spotřeba 6,5 l mam c4

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:51 | Nahoru | #75
No z Brna na Kroměříž je to celkem rovinka,samozřejmě v kopcích ta spotřeba poleze nahoru Ono také záleží na stavu motoru,jaké jsou na autě gumy,tlak gum atd...těch vlivů je mooooc Můj motor nežere ani kapku oleje

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:58 | Nahoru | #76

PEPAFJR píše: Coolasice> I s autem se nechá zažít spousta adrenalinu.

Já měl Toyotu Supru 3i bez turba 204ps,jela pěkně než mě jakejsi starej hnup od firmy Mandák Kroměříž sestřelil Octávkou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 11:58 | Nahoru | #77

Coolasice píše: No z Brna na Kroměříž je to celkem rovinka,samozřejmě v kopcích ta spotřeba poleze nahoru Ono také záleží na stavu motoru,jaké jsou na autě gumy,tlak gum atd...těch vlivů je mooooc Můj motor nežere ani kapku oleje



Aha ja myslel ze po dalnici, jestli je to mimo tak to jo, tam se plnej jet neda, protoze na to nema podvozek a brzdy, takze sem tam na dlouhy rovince dve kila, zbytek v hodne omezenych moznostech vozu, to by tech sedum i sedelo

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 12:01 | Nahoru | #78

assassin píše: Aha ja myslel ze po dalnici, jestli je to mimo tak to jo, tam se plnej jet neda, protoze na to nema podvozek a brzdy, takze sem tam na dlouhy rovince dve kila, zbytek v hodne omezenych moznostech vozu, to by tech sedum i sedelo

Nééééé po dálnici

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 12:08 | Nahoru | #79
assassin> V atě byly dva a já je potom předjel jelikož se mi přidal na motorce čtvrtej válec Kupoval jsem motorku na náhradní díly a jela jen na tři válce,jak se probrala dala max 270

Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 12:12 | Nahoru | #80
Jak píše dva_hrnce hned na začátku, pokud jde o ojetý auto, je lepší benzín a vyšší objem. Motor 2.0 benzín je nezničitelnej, je-li to atmosféra, pak není co řešit. Díly na něj jsou levný. Ideálně ho skutečně dát do plynu, což je investice 20-30k a skutešně se to vyplatí. Musíš si ale spočítat za jak dlouho a jestli to má teda cenu. Pravda je, že je vyšší ručení.

U starší nafty-atmosféry si myslím, že by taky nebyl problém, jen člověk občas nezná historii a může ho překvapit vyšší cena případné opravy. Stará nafta-přetlak je potenciální problém. Vzhledem k ne uplně konstantní kvalitě na pumpách, bych se trochu bál.

Když naftu, tak nový auto, když ojetý auto, tak benzín- třeba 1.8, to je ještě v nižší sazbě ručení. Apropo, když vidim, co bys najel za tejden, zvaž ten benzín.

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 12:23 | Nahoru | #81
Nebo taková jedničková Octávia 1.8 v turbu není špatná,atmosfér 1.8 moc žere

2 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 12:57 | Nahoru | #82
osobně mám z dieslů (turba) strach. Kamoš koupil Mondeo a díky vstřikům do toho už narval snad 50t (a to to bylo přes známosti). Na druhou stranu ta 1. Octávka v dieslu co máme v práci jede za pár korun a motor je příjemný a na normální provoz dostatečně silný. Osobně mám 2,0l benzín (Nissan SRDE) a že by to byl dravec se říct nedá (těžké auto).
Co tak koupit nějaký benzín a místo LPG tam udělat přestavbu na ethanol, benzinky už to mají celkem hodně, není to tak drahé jak LPG, nemusí se každý rok STK.

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 13:56 | Nahoru | #83

mmks píše: Co tak koupit nějaký benzín a místo LPG tam udělat přestavbu na ethanol, benzinky už to mají celkem hodně, není to tak drahé jak LPG, nemusí se každý rok STK.



Tím bych si nebyl tak jistý... mám někde schovaný svět motorů, kde je test nějekého Fordu už z výroby upraveného na E85 a tam se ukázalo, že oproti původní benzinové verzi by se "špiritus" v tomto případě vyplatil až po ujetí cca 650000km (pokud si to dobře pamatuju). Nehledě na to, jak E85 narušuje některé části palivového rozvodu. A v LPG rovněž nevidím zas tak markantní výhody, jak se na první pohled zdá. Na krátké vzdálenosti klasický benzinový motor nemá konkurenci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:04 | Nahoru | #84
mmks> S plynem nemusíš jednou za rok na STK, měl bys dělat revize, ale ne stk. A revize je otázka pár stovek.

J.M.K> ty máš LPG? Já v něm teda vidím markantní výhody na první i ostatní pohledy...

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:13 | Nahoru | #85
Kluci,je to boj ten výběr. Na nový se zárukou není a nebude. Občas sice automobilky vyjdou na trh s něčím,co vypadá jak aspoň trochu velký auto pro čtyř člennou rodinu,a co začíná na ceně lehce přes dvě stě a to už si řeknu.Joo,to by se třeba dalo.Tak po návštěvě salonu zjišťuji,že při této základní ceně by prodejci do auta nejradši nedali ani volant.A další podle mě základní potřebné věci,jsou za příplatek .To už můj starej dobrej Opel je vybaven lépe.
Takže se cena vozu se ustálí někde u třistatisícové hranice....utopie.Proto tam již dlouho nechodím a letáky hážem do kotle.Aspoň se symbolicky ohřejem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:19 | Nahoru | #86
DerErste> jo, opel je opel.

než přestanem o nových, mrkni na astru klasik v kombajnu, 1.6 benzin, maj ted u oplika slevy. podle mě normální auto za dobrý prachy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:23 | Nahoru | #87
morepower> No ta 1.6 v benzínu nakonec bude zlatá střední cesta.....Samozřejmě v ne moc těžkém autě...

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:28 | Nahoru | #88
DerErste> přesně tak, zlatá střední cesta. Nebudě to žádnej divoch, prostě spotřební kára.

Já už si vybírám auto asi rok (nový nebo skoro nejetý) a nic. Buď je to hnus s asijskou tlamou a světlama až u zrcátek, nebo motorizace na prd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:34 | Nahoru | #89

Coolasice píše: Nebo taková jedničková Octávia 1.8 v turbu není špatná,atmosfér 1.8 moc žere

To bych netvrdil,brácha má 1,8 turbo a pod 10L to nejezdí a kamarád má 1,8,turbo 4x4 v kombi a je to od 9,5 po 14l/100km.Každopádně k tématu.Na krátké tratě benzín,ropa patří do traktoru.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:48 | Nahoru | #90

dva_hrnce píše: Dman> tak 66 je ještě nesmrtelnější, ale i ta 81, potažmo 96 je dobrá motorizace..

ed: problém těhle aut je, že už maj všechny přes 300tis., pak může být problém s jinýma věcma..


96 kW je PD

66 nebo 81 kW jsou starý jako kráva a budou mít namotáno minimálně přes 600 (na tachu bude obligátních 130 nebo uvěřitelnějších 160)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist