globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zfrézování destiček
2.11.2012 v 10:21
Sorry za trochu moto off topic, ale potřeboval bych poradit. Mám Golfa 1,9 TDI z roku 06. Včera jsem měnil pneu za zimní a zjistil jsem, že přední kotouče jsou naprosto domrvený a z vnitřní strany to brzdí jen na cca 3 cm pruh (zvenku tak na 5 cm). Pokud to shrnu, tak dle velikost používané třecí plochy kotoučů auto brzdí tak na max. 50 % "účinné plochy". Destičky jsou ale jako nové. Masa mají ještě tak 7 mm.
Řeším teď dilema, zda k novým kotoučům nechat třecí materiál na destičkách srovnat do roviny na fréze a dát je tam zpět nebo desky vyhodit a koupit celou sadu kotoučů a destiček? Navíc, pokud jsou desky jako nové a takhle dodrbaly kotouče, tak jsou asi pěkně tvrdé a žerou je. Bylo by tedy lepší dát "kvalitnější" destičky, co nežerou kotouče, co?
Destičky tam bohužel dával předchozí majitel a už nepoznám, co je to za značku.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 10:22 | Nahoru | #1
Na nový kotouče dej nový desky a nech je správně zahořet.

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 10:28 | Nahoru | #2
Novy kotouce novy desky ! nespekuluj.

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 10:30 | Nahoru | #3
Výraz "zahořet" je v souvislosti s destičkami zajímavý
Pokud jsou desky v cajku a kotouče vyžraný a ty chceš nový kotouče,tak dej nový desky to je snad jasné...

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 10:37 | Nahoru | #4
Ještě by šlo stočit(srovnat) kotouče,záleží kolik mají tloušťku aby jsi se nedostal pod minimum a k nim pak nové desky,to je to levnější řešení...jinak obojí vyměnit za nové.

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 10:48 | Nahoru | #5
Radši zainvestuj a dej nové kotouče i nové desky. A pokud to budeš dělat doma sám tak zkus jestli třmeny nejsou zatuhlé aby ti souvisle tlačily z obou stran a ten třmen se nezadrhával.

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 11:05 | Nahoru | #6

jarak píše: Ještě by šlo stočit(srovnat) kotouče,záleží kolik mají tloušťku aby jsi se nedostal pod minimum a k nim pak nové desky,to je to levnější řešení...jinak obojí vyměnit za nové.


Ee, kotouče jsou právě úplně špatný - pod minimální tloušťkou. Ty půjdou nové každopádně.

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 11:12 | Nahoru | #7
Vzhledem k tomu, že to máš na golfa tak jsou nové kotouče a destičky nejlevnější varianta.

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 11:14 | Nahoru | #8
Pokud ti nebrzí celá šířka destičky, je něco špatně nejenom v cestě kotouč destička. plave ti třemn dobře? co držák, nezkroucenej? nějaká rána třeba atd atd... pístek ti jde rovně?

3 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 11:18 | Nahoru | #9
Jak říká mikro, pokud rovna deska sjízdi kotouč do křiva je problém někde jinde. Zarezly vedeni trmenu, nebo ma příliš velké vule.

Bytě kdyz deska sedí na polovine kotouče neznamená to ze min brzdí, brzdi to stejne jen se obojí víc opotrebovava, třecí sila totiž nezávisí na ploše.

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 11:26 | Nahoru | #10
řešil jsem podobný problém na dodávce... zatuhlý vodící váleček na třmenu a z jedné strany orezlý kotouč...nešpekuluj -vyměň kotouče a dej nový desky...když to bude dole tak vyzkoušej jak ´´plavou´´ třmeny

Naposledy editováno 02.11.2012 11:28:17

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 11:36 | Nahoru | #11
resil jsem to same,desky zanovni,koouce jsem menil,kroutil jsem se nad rok starejma deskama ale dal jsem tam taky nove ( mimo rec prijde mi ze po vymene to brzdi hur nez predtim:D)

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 11:38 | Nahoru | #12
enusim2> to jo...taky se mi chvíli zdálo,že to brzdí hůř :o)...ale asi proto,že jsem čekal výrazné zlepšení

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 11:53 | Nahoru | #13
k novým kotoučům vždy nové desky!!! kotouče ti vydrží 90tis cca destičky czhruba půlku !!! má to cenu tedy řešit 1000kč za desky?

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:04 | Nahoru | #14
Doporučuju koupit Ferodo DS Performance nebo jak se ty hajzly jmenujou. Dal jsem je tenkrát no svého golfa gti a fakt hrozná pecka A pískají jak na závodních kárách

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:06 | Nahoru | #15

assassin píše: Bytě kdyz deska sedí na polovine kotouče neznamená to ze min brzdí, brzdi to stejne jen se obojí víc opotrebovava, třecí sila totiž nezávisí na ploše.



Pokud to brzdí souměrně a účinek je Ok (zjistíš na zkušební stolici nebo sám musíš cítit, jak to brzdí), při brždění to netluče do volantu, tak bych to nechal dojezdit. Autoservisy by mohly mít nějaký podzimní akce, kde by se dala účinnost brzd ověřit za půl zdarma nebo si zajeď na STK a ceník na tuhle službu tam taky najdeš.
Pokud mají desky dost masa, jak píšeš, a brzdy nemají žádný jiný problém, než že se ti nelíbí, dáš na ně podle stylu jízdy klidně i 40000 km. Pokud to funguje a jen to blbě vypadá, nech to být.

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:29 | Nahoru | #16

mikro píše: Pokud ti nebrzí celá šířka destičky, je něco špatně nejenom v cestě kotouč destička. plave ti třemn dobře? co držák, nezkroucenej? nějaká rána třeba atd atd... pístek ti jde rovně?


Hele nevim. To jsem nezkoušel. Auto jezdí rovně i při prudkém brždění nikam netáhne. Promazání a rozhýbání se bude dělat až s výměnou kotoučů a desek. Teď jen komentuju viditelný stav.
Kotouč vypadá tak, že uprostřed třecí plochy je jen cca 3-4 cm široký pruh, který brzdí - tře se destička o kotouč. Už je vybržděné slušné "koryto" jako od řeky :) Zbytek je jen orezlý rantl. Přitom kotouč je široký snad 7 cm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:32 | Nahoru | #17

assassin píše: Jak říká mikro, pokud rovna deska sjízdi kotouč do křiva je problém někde jinde. Zarezly vedeni trmenu, nebo ma příliš velké vule.

Bytě kdyz deska sedí na polovine kotouče neznamená to ze min brzdí, brzdi to stejne jen se obojí víc opotrebovava, třecí sila totiž nezávisí na ploše.


Takže pokud bude menší třecí plocha, tak auto brzdy budou fungovat se stejnou intenzitou a jen se budou víc opotřebovávat?? To je nějaké divné, ne? Proč by tedy na větších autech byly větší kotouče a desky?
Moje doměnka byla taková, že brzdová soustava je dimenzovaná na nějaký výkon - spočítaný koeficient tření a tím účinnost a síla brzd. Pokud je tam třecí plocha o 50 % menší, tak přece auto nemůže brzdit stejně, jako u 100% plochy.

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:34 | Nahoru | #18
Jednoznačně stočit,u nás soustružník bere 100kč za kus ,práce na 30minut. Srovnal jich už stovky a nikdy se nic nestalo a jsou jako nové.Sám mám na autě stočené a vše ok ,kopali mi do volantu

Naposledy editováno 02.11.2012 12:35:39

1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:37 | Nahoru | #19
Ted přemýšlím,že to není špatný džob

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:38 | Nahoru | #20

No-limits píše: Takže pokud bude menší třecí plocha, tak auto brzdy budou fungovat se stejnou intenzitou a jen se budou víc opotřebovávat?? To je nějaké divné, ne? Proč by tedy na větších autech byly větší kotouče a desky?
Moje doměnka byla taková, že brzdová soustava je dimenzovaná na nějaký výkon - spočítaný koeficient tření a tím účinnost a síla brzd. Pokud je tam třecí plocha o 50 % menší, tak přece auto nemůže brzdit stejně, jako u 100% plochy.


tak to je jasné. Ale není až tak důležitá plocha, jako brzdný obvod, bych to opsal. Proto maj buellové kotouč ná ráfku. čim dál od osy brzděného předmětu, tím menší plocha může být. Ale jelikož kotouč uchytit jinak nemlžeš než od středu tak je blbost, nebrzdit celou dostupnou plochou. Zas s tím je spojené namáhání všeho okolo, atd atd..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:39 | Nahoru | #21
Prajsak> kdybych byl sprostej tak víš kam tě se stáčením pošlu? ttenhle džob opravdu funguje jen v čechystánu!!! koupit nový nový desky a na cca 100tis má člověk pokoj!

Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:43 | Nahoru | #22
jinak zalezi co od te vymeny chces, ja zjistil ze me to stalo penez jak slupek( holt nemam oktavku) a vysledek v brzdeni horsi jak predtim,takze ted vcelku lituji ze jsem je tam jeste nejaky rok nenechal...pokud ti to brzdi dobre tak ybch to nechal dokud nebudou potreba vymenit kotouce nebo desky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:47 | Nahoru | #23
HornisGSX> Co ti je potom ,co si dělám se svým autem.Já ti říkám ,že to je odzkoušené a mám s tím osobní zkušenost. Každý neplánuje mít auto na 100000km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 12:56 | Nahoru | #24

assassin píše: Jak říká mikro, pokud rovna deska sjízdi kotouč do křiva je problém někde jinde. Zarezly vedeni trmenu, nebo ma příliš velké vule.

Bytě kdyz deska sedí na polovine kotouče neznamená to ze min brzdí, brzdi to stejne jen se obojí víc opotrebovava, třecí sila totiž nezávisí na ploše.


tak se zeptam proc na lepsich autech jsou ty desky i kotouce o dost vetsi nez na normal autech?

(reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:03 | Nahoru | #25
Prajsak> je mi po tom uplná prdel dělejte si s těma popelnice co chcete ale pak nekňučte jaký se u nás prodávaj vraky!!! u mě je to prasárna pač takovej prasklej kotouč ti usměv na tváři rozzáří raz dva hned...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:11 | Nahoru | #26

WHTRDR píše: tak se zeptam proc na lepsich autech jsou ty desky i kotouce o dost vetsi nez na normal autech?



Větší jsou kvůli většímu průměru , ta brzdna sila působí na větším rameni. Samozřejmě ze to ze brzdna sila nezávisí na ploše neznáména ze na ty ploše nezávisí nic jiného , takže třeba větší plocha vyzari víc tepla.

Jinak co se tyče odvození výpočtu velikosti třecí sily tak odkazu na učebnici fyziky pro sedmou třídu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:17 | Nahoru | #27

HornisGSX píše: Prajsak> kdybych byl sprostej tak víš kam tě se stáčením pošlu? ttenhle džob opravdu funguje jen v čechystánu!!! koupit nový nový desky a na cca 100tis má člověk pokoj!



Cece co ti přijde na presoustruzenych kotoucich tak špatně?

Prajsak: cece 200kc na hodinu ti přijde jako supr job? Kdyz vezmes ze v tom jsou započteny energie, to ze mas soustruh, nástroje ... Atd...., a to ještě to děláš na černo bez dokladu, tzn dělat to ve velkém tak to smrdí pruserem...

2 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:18 | Nahoru | #28
Ty někoho znáš ,nebo se ti něco stalo osobně .Proč by mělo být auto se stočenýma kotoučema vrak ?.To spíše bude známka ,že ti ty brzdy nebyli lhostejné .Nové kotouče dejme tomu stojí 4ks cca 5tku a je to většinou druhovýroba za tu cenu .Stočení 4kila.Rozdíl radši projezdím ,než bych ho vrazil do plechovky ,která rok co rok ztrácí cenu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:21 | Nahoru | #29
assassin> Dělá to jako fušku v pracovní době.Nulové náklady a spokojenost na obou stranách ,není kdo by si stěžoval,takže průser nehrozí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček

2.11.2012 v 13:24 | Nahoru | #30

assassin píše: Větší jsou kvůli většímu průměru , ta brzdna sila působí na větším rameni. Samozřejmě ze to ze brzdna sila nezávisí na ploše neznáména ze na ty ploše nezávisí nic jiného , takže třeba větší plocha vyzari víc tepla.

Jinak co se tyče odvození výpočtu velikosti třecí sily tak odkazu na učebnici fyziky pro sedmou třídu.


je fakt ze fyzika mi nikdy moc nesla
ale chces teda tvrdit ze kdyz tlacim silou x newtonu na plose y mm2
a kdyz tlacim silou x newtonu na plose 2*y mm2 tak treci sila je stejna?

uz nemusis odpovidat
kouknul jsem na wiki mas recht to je jedna z tech veci ktery na fyzice asi nikdy nepochopim

Naposledy editováno 02.11.2012 13:29:43
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist