AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://nemovitosti-r...vou-nabidka-benesov/
Naposledy editováno 30.10.2012 19:15:07
Endy píše: Tak co řešíš? Kire640 má pravdu, udělej GO motoru, kup VAPE a budeš vědět, co máš.
Sám bych byl na vážkách-na jednu stranu se jeví výhodněji dát dohromady 634, kterou už Kafi má, na stranu druhou s 640 získá lepší motor a hlavně lepší brzdy. Co si pamatuju z 634 a 638, tak seřízený dvouklíč sice brzdí, ale kotouč je něco úplně jiného. Ale může nastat nejhorší varianta, že koupí zdánlivě dobrou 640 a bude muset nasypat velkou sumu i do ní. Co dát ještě jednu sezónu na čopříku a Nastě a navýšit během ní rozpočet na toho čtyřtakta?1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 30.10.2012 19:51:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
bimbo750 píše: Měl si Endy štěstí Znám jednoho co si nechal udělat motor- taky ze známosti a do dneška nejezdí Musel si kvůli tomu koupit JAWU 650
to bych řekl, Díky Endy
ještě že z vás mluví závist, jinak by mě to mrzelo
Naposledy editováno 30.10.2012 20:08:11
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi, na té své třindě se ledacos naučíš a třeba to nakonec dopadne tak, že si ji necháš.
Dobrá motorka o objemu cca 600 a za dvacet - třicet tisíc, to moc dohromady nejde.
Z těch skoroendur je Transalp dobrý, má špajchnové (odolnější) kola a přední větší, dobrá je taky Suzuki (V-STROM či jak se to menuje), ale ta menší, 650ka, litr je neohrabaný. Ta Suzuki je ale víc silničnější...
No a taky měj na zřeteli, že takovéto motorky sů tak o padesát kilo těžší, než třinda.
Jo a k pneumatikám - ty naše motorky, na nihž sem tam jedeme endůro ke skautovně, by měly mít zadní takovou hrubší (H-03). Důležité je, aby dezén neměl nepřerušovaný obvodový pás, to na mokré trávě moc nefunguje.
Na předek bych ten skorodrapák nedal, páč na silnici je to o držku. To radši už tu "nemožnou" gumu á la předválečný Baťa (H-04).
U této gumy je srandovní to, že téměř každý ji sundá dřív, než ji ojede...to je takové to upřednostňování formy před funkčností . Ona na to nevypadá, ale její směrová stabilita je i ve sračkách dobrá.
A furt je lepší na kostkách a na mokru trochu pomaleji jet, než se rychle válet.
No a co se týče pohodlnosti, tak Jawa mě přímo nadchla (Travelka je vlastně schudlá 640ka).
Eště k těm motorkám - překvapila mě Penálova Sportka 250+...v porovnání s třindama se do kopca po vinglu sbírala sakra líp. To sem čuměl, jaktodoprdeledobřejede .
Ale to sme trochen jinde, nicméně mě pasuje dvoutakt jednovál víc, než třinda...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dolin>pěkná číza, moc jich k vidění není.
Naposledy editováno 30.10.2012 20:59:38
Edit: ale u toho Stroma jsme cenově někde úplně jinde, já jen že to Zdenál nakousnul
Naposledy editováno 30.10.2012 21:09:18
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 30.10.2012 21:15:10
Bimbam píše: Sema - a co myslíš že mám já na Světlušce vpředu za vzorek? Když se podobnej dezén dává leta na Jawy i na Enfieldy, asi to tak strašidelný nebude.
Nevím, ale předpokládám, že H-04.Mimochodem, jak tak občas pročítám deníky, zaráží mě , kolik lidí používá pro zazimování motocyklu výraz "dal jsem spinkat" a podobný ťuťuňuňu. Tak nevím, jestli jsme pořád ještě na motorkářích.cz, nebo na nějakém mimiwebu
Edit.pominu-li, že dělají nesmyslnou činnost, jakou je zazimování motocyklu.
Naposledy editováno 30.10.2012 21:36:28
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: No jo, holky mají panenky a barbínovštinu a mužský (některý) to od nich asi pochytili. Zrovna přemejšlím na čem zejtra pojedu do práce - to je příjemný dumání
Příjemnější je, že zítra do práce nejduK barbínám-spějeme snad k tomuto?
[img]
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Rancher-v tomto stavu je to absolutně dostačující motorka na cestování,budeš kupovat?
Já mám H03 ve předu i vzadu nemužu si stěžovat puvodně jsem hned co jsem ji přivez chtěl přezout na něco silničního(Metzler22),ale nakonec jsem to zavrh jako zbytečnou investici.
Spotřeba se hejbe mezi 4,5-5 l, oleje jsem dolejval asi deci za 5000 km, na brzdy si nemůžu stěžovat, na co si stěžuju je podvozek, strašně měký tlumiče což ve dvou s bagáží není ideální, ve dvou se mi podařilo škrtnout o žel. přejezd. Tohle se ale týká novějších modelů, tuším od 2001. Tebe se s 26 litrama týkají starší pekáče který mají horší brzdy, žerou víc oleje (co říkali chlapi na srazu tak deci na 1000) méně pohodlný sedlo ale celkově v nich asi nebude takovej rozdíl, musíš vyzkoušet, nejsou to špatný stroje, jednoduchý motory který vydržej prakticky vše.
Osobně bych do GS a obecně do novýho japonce za 26tis nešel, rozhodně bys tam musel, když ne hned tak časem, vrazit spoustu prachů.. takže za mě buď pošetřit nebo 640 v top stavu na tý je taky pěkný svezení, takovej výkon tam sice není ale Jawa je Jawa
350.Pokud chceš ve dvou + plně naloženej nahánět nákladáky tak to s 350 asi moc nepujde.Když byla Nasta vyrobená tak patřila rychlostně k vrcholu co na našich silnicích jezdilo ale to už je dávno pryč.Vzpomen na ten traktor co si neměl odvahu předjet a to si ještě nepotkal pořádnej traktor.
to je mazec.
K cestování: Jawu 350 jsem měl 3 roky, než jsem koupil 650. Jezdil jsem na ní pouze dálky, cesty do 100km nic nejsou, na to stačí pérák. Projel jsem na ní Slovensko, Ukrajinu, Mad'arsko, Rakousko. Vždy bez problémů. Maximálka byla nějakých 120km/h. trvale se dalo jet tak 90km/h. Po dálnicích jsem se nebál, tam těch 120 jela. Podle mně má 640 nejlepší posez Z Jaw, míval jsem i 634 a Californiana, neunavíš se. Motoricky perfektní, i když 634 jela o něco víc. Dvoukomorové výfuky jsou taky parádní věc, zadek motorky je vždycky čistý! Po všech stránkách mi 640 vyhovovala. Jen dodám, že měřím 180 cm, takže i pro mojí postavu akorát. Když bys jí kupoval, doporučuju až model po roce 1999, s dvoukomorami. Nevím, jak se dává odkaz, s počítačem umím jen málo. Mojí bývalou 640 můžeš vidět tady na Motorkářích . Dáš si můj starý nick , který byl 55774 a tam se ti ukáže. Jinak fotky z cest sem mohu vložit, ale přece jen mi to dlouho trvá. Pokud porovnám 350/640 a mojí současnou 650 Style, tak 650 je o kus dál, na cestování o dost vhodnější, ale má to výjimku : Jawa 350 /640 byla pohodlnější.
Naposledy editováno 31.10.2012 08:35:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |